سبک همپتون سبکی ایده آل برای خانه های ساحلی

12 اسفند 1400
0 دیدگاه
همپتون

سبک همپتون 

شاید کمتر کسی پیدا شود که بگوید خانه های ساحلی را دوست ندارد  به همین خاطر ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با این سبک دوست داشتنی همپتون (Hamptons)  نیز آشنا کنیم تا با این دکوراسیون خاص ، سبک خانه های ساحلی  را به خانه خود بیاورید.

شاید در ابتدا تصور کنید که این مطلب تنها برای افرادی است که در شمال و یا در نزدیک ساحل ویلا دارند اما کمی صبر کنید؛ اگر حتی در مرکز شهر پرترافیک و یا در آخرین طبقه آپارتمان زندگی می کنید هم  می توانید سبک همپتون را  وارد خانه خود کنید و در شهر شلوغ  خانه ای پر از آرامش داشته باشید. پس با این اوصاف داشتن خانه ای ساحلی محدود به شهر های ساحلی نیست و تنها با عوض کردن سبک خانه تان به سبک همپتون (Hamptons) می توانید حال و هوای خانه های شهر ساحلی را به خانه خود بیاورید تا نهایت لذت را در خانه خود در کنار عزیزانتان ببرید.

همپتون جز سبک های آرامش بخشی است که با ترفند و جزئیات خاص شاخصه های کم نظیر خود چون استفاده از وسایل حصیری ، رنگ های پاستیلی و…  توانسته از دیگر سبک ها نیز متمایز شود و دکوراسیون داخلی ساحلی را  نیز به آن نسبت داده اند که اگر به درستی و با رعایت اصول انجام شود می توانید خانه ای مدرن  و بسیار لاکچری را در ویلا در سرخرود و یا حتی در شهر های شلوغ تجربه و پس از یک روز پر کار در کمال آرامش اوقات خوبی را در خانه زیبای خود نیز سپری کنید

 

همپتون

 

تاریخچه و محل پیدایش

همپتون ؛  روستایی در نقطه ی ساحلی ایالات متحده آمریکا  بوده که ویلا های افراد ثروتمند و سرشناس نیز در آن ساخته شده است  که به دلیل  زیبایی دکوراسیون داخلی  این خانه ها ، جزو گران ترین مناطق نیز به حساب می آید . بارز ترین  ویژگی های این خانه ها  دیوارهای سفید، مبلمان حصیری با بالشتک های کتان  و تم های ساحلی و آبی رنگ بسیار شیک است . گفتنی است این خانه ها از قرن 18 با ویژگی های منحصر به فرد خود نیز دیده می شوند که به واسطه این خانه های بسیار زیبا و منحصربه فرد نام این سبک از دکوراسیون داخلی ؛ همپتون گردیده است .

 

همپتون 7876789478747787

 

 سبک همپتون چه ویژگی هایی دارد ؟ 

رنگ های  متناسب با سبک همپتون : یکی از مهمترین شاخصه های سبک همپتون رنگ خانه بوده از آنجا که این سبک جزو سبک های ملایم و دنج در دکوراسیون داخلی به حساب می آید ، به تناسب آن  رنگ های بکار رفته در آن نیز  بسیار  ملایم و خنثی هستند . همانطور که از روانشناسی رنگ ها بر می آید رنگ های روشن  چون سفید ، آبی ، خاکستری . یا سبز آبی که الهام گرفته از رنگ دریا است می تواند در ایجاد حس آرامش در فرد نیز بسیار تاثیر گذار باشد .همانطور که در عکس مشاهده می کنید شما می توانید با در کنار هم قرار دادن رنگ ها  یکنواختی را در خانه خود از بین ببرید و هارمونی خاصی را بوجود بیاورید.

اما برای شروع می توانید از  رنگ های شفاف سفید شروع کنید. این دیوار مانند یک بوم سفید عمل خواهد کرد و با وارد کردن هر وسیله ای از خانه تان هارمونی ایجاد می کند  در واقع رنگ سفید  از رنگ های اصلی در سبک همپتون است  که نماد پاکی سادگی و تمیزی است . اما اگر می خواهید کمی متفاوت تر باشید  مجبور نیستید که به طور حتم از رنگ سفید استفاده کنید   شما می توانید از رنگ های بژ، آبی، کرم و قهوه ای کم رنگ که متمایل به رنگ سفید هستند ، رنگ های جالب بسازید که برای این سبک نیز مناسب هستند . اما به یاد داشته باشید رنگ های تیره در این سبک جایگاهی ندارند .

همپتون 787687876874867487487

* گل و گیاهان را در این سبک از یاد نبرید که زیبایی خاصی را به محیط داخلی  ویلا در شمال شما نیز می بخشد.

 کفپوش : از آن جا که چوب از عناصر اصلی در سبک همپتون می باشد ، بهترین گزینه برای کفپوش های ویلا در شمال به  سبک همپتون ، چوب می باشد چراکه به دلیل رنگ و طرح خود گرما و صمیمیت خاصی به محیط  اطراف نیز می بخشد.  از چوب های ایده ال برای کفپوش ، چوب بلوط بوده  که نمایی بسیار عالی را به نمایش می گذارد . اما شما می توانید از لمینت و پارکت ها هم بهره بگیرید اما سعی کنید از رنگ های روشن و  طرح  های چوبی بهره بگیرید. همچنین اگر کودکی در خانه دارید  موکت های پرز دار انتخابی عالی است که می توانید کف خانه تان با ان بپوشانید  تا خیالتان از بابت زمین خوردن دلبندتان نیز راحت باشد.

نورپردازی در سبک همپتون  از قوانین اصلی به حساب می آید.  شما می توانید با نورپردازی اصولی و همچنین با تلفیق رنگ های روشن فضای داخلی ویلا در مازندران خود را بزرگ تر از پیش نشان دهید. اما برای این منظور بهتر است پنجره خود را بزرگ و تمام قد انتخاب کنید تا از نور طبیعی بهره بیشتر ببرید.

پرده در سبک هامپتون : همانطور که گفته شد نور یکی از موارد اصلی  در این سبک می باشد . به همین جهت  پرده های سفید توری مانند حریر  از گزینه های بسیار ایده ال می باشد. اما اگر پنجره اتاقتان به صورت مستقیم  نور خورشید را از خود عبور می داد می توانید با پارچه کتان که کمی ضخیم تر  بهره بگیرید که جلوی نور را بگیرید.

چه مبلمانی برای خانه ی سبک همپتونی شما مناسب است ؟  اگر از ما بپرسید به شما خواهیم گفت که مبلمان راحتی بزرگ به رنگ های  خاکستری روشن و یا حتی سفید  با بالشتک های زیاد . به طوری که ساعت ها بر روی آن ها بنشینید خسته نشوید.

 

همپتون 84687487484074867467487

 

نکات نهایی در سبک همپتون :

  1. از آنجا که خانه هایی با سبک همپتون، عمدتا سفید هستند، برای جان دادن به این سبک باید از سبد و دکوری های حصیری ، گل هایی  با برگ های بزرگ مانند گل برگ انجیری بهره بگیرید  و یا از لامپ ها و لوازم روشنایی کلاسیک استفاده کنید.
  2. برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد و یکپارچه که با زندگی شما تناسب دارد از عناصر متضاد و مکمل استفاده کنید. نقاشی های رنگ روغن از مناظر دریایی برای دیوار های سرتاسر سفید بسیار ایده ال می باشد .
  3. اگر در یک شهر ساحلی زندگی می کنید و این سبک را برای خانه خود انتخاب میکنید علاوه  این موارد گفته شده باید به نکات دیگری که امکان پوسیدگی وسایل شما را دارد نیز توجه کنید و آن هم رطوبت زیاد است.  به همین سبب یا عایق کاری خانه خود را شروع کنید و یا از وسایل مقاوم در برابر رطوبت نیز بهره بگیرید تا در برابر رطوبت نیز سختی آن کم نشود و هم به سبک خانه شما نیز آسیب نرساند .
‫5/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه