ویلای زیبا چگونه است ؟

11 اسفند 1400
0 دیدگاه
ویلای زیبا 87948674741741784874485845784847847847

ویلای زیبا چگونه است ؟ این سوال از مهم ترین دغدغه های تمامی افراد خانه دار می باشد . داشتن ویلای زیبا اصول مهم و کاربردی و ریزی دارد که شما با رعایت کردن آنها می توانید ویلای معمولی خود را به یک ویلای شیک تبدیل کنید . یک ویلای شیک در عین حال ساده می باشد ، سادگی زیباترین عنصر می باشد . شلوغ کردن فضای داخلی و خارجی بدون درنظر گرفتن متراژ و امکانات و فضای خالی نه تنها زیبا نیست بلکه باعث دل زدگی شما خواهد شد . در ادامه این مطلب ما هر آنچه که می تواند به شما کمک میکند تا بهترین دیزاین را برای ویلای خود انتخاب کنید را ارائه خواهیم داد .

ویلای زیبا در مازندارن بسیار به چشم می رسد ، برای داشتن چنین ویلاهایی اصول و نکاتی است که با رعایت کردن آن ها می توانید به ویلای دلخواه خود برسید .

یکی از مواردی که ارتباطی مستقیم با کیفیت محیط دارد، نحوه معرفی آن به دیگران است .

در واقع ما با بخشیدن یک زبان ویژه به محیط آن را در معرفی صحیح خود یاری می‌کنیم ، حال محیط ساخته شده می‌تواند یک ویلا باشد که قصد معرفی خود را دارد. اولین برخورد با فضا چگونه است؟ قطعا اولین معرفی هر بنایی، اعم از ویلا ها و … ، به محیط خارجی این بناها بر می‌گردد و اولین مواجهه مخاطب با بنا از طریق عناصر خارجی ویلاست.

عناصر خارجی ویلا در خزرشهر چه چیزهایی هستند ؟ نما و محوطه! که هر یک شامل زیر مجموعه‌های پر جزئیاتی می‌شوند. باید این زیر مجموعه‌ها را در خاطر داشته باشیم و بهتر است هر یک را با جزئیات مربوط به خود بررسی کنیم تا به هدف خود که زیباتر شدن ویلا در خزرشهر است برسیم.

از سوی دیگر ، انتخاب فرم در و پنجره و رنگ آن‌ها نیز در زیباسازی ویلا در خزرشهر بسیار موثر است . به سراغ درها و پنجره‌هایی بروید که وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم جزئی از بنای ویلا در خزرشهر باشند نه اینکه حس کنیم از ساختمان جدا بوده و به اجبار در آنجا قرار گرفته‌اند .

از آنجایی که اغلب پنجره‌های ویلا در خزرشهر بازشوهایی هستند بزرگ ، سهمی بزرگ هم در معرفی نما دارند . پس با توجه به اهمیت این اجزا در نمای معماری، در انتخاب هوشمندانه آن‌ها دقت کنید تا تجربه زندگی در ویلا برای شما تجربه‌ای زیبا باشد

 ویلای زیبا 749874874584715841

مزایای داشتن ویلای زیبا

 

یک استاندارد زندگی ایجاد می کند:  زندگی به خودی خود پر جنب و جوش ترین چیز در طول عمر انسان هاست و یکی از اساسی ترین مزایای یک ویلای زیبا ایجاد استانداردی است که به شما کمک می کند زندگی را به طور کامل و با هیجان دنبال کنید. از یک استخر شنا و چشم انداز زیبای معماری گرفته تا هر چیزی که قابل تصور باشد، یک ویلای مجلل آرزویی ایده آل را برای یک زندگی بی نظیر ایجاد می کند.

سرمایه گذاری ارزشمند و هوشمند:  به درستی، ویلاهای زیبا سرمایه گذاری هوشمندانه و سودآوری در املاک و مستغلات انجام می دهند. هیچ دلیلی برای شک و تردید در مورد سرمایه گذاری در آنها وجود ندارد زیرا ارزشهای فزاینده زمین افزایش بازدهی دارد. ویلاهای زیبا و مجهز  مختلفی برای فروش در شهرهای شمالی کشور وجود دارد که در هنگام سرمایه گذاری قابل تأمل است.

فضای خصوصی و راحت: خواه یک فرد درون گرا باشید یا نباشید، مانند بسیاری از افراد  طبیعی است که بیشتر اوقات اشتیاق شدیدی به فضای خصوصی و فاصله اجتماعی داشته باشید. یکی دیگر از مزایای برتر یک ویلای شخصی زیبا و مدرن ، خلوت بودن و فضای راحتی است که برای شما فراهم می کند تا از هرج و مرج و آشفتگی های زندگی در شهر فاصله بگیرید بدون اینکه عملا از خود شهر فرار کنید.

 امکانات با کیفیت: خدمات بی ارزش ترین مزایای یک ویلای زیبا است. از خدمتکاران داخلی گرفته تا خدمات مختلفی که برای گذران اوقات فراغت در اختیار شماست، شامل ورزشگاه، باغ، محل بازی کودکان، کلوپ سلامتی، سالن مهمانی ، بازی های داخل سالن و …

 رشد شخصیت: گرچه به نظر می رسد این از نظر مادی به طور مستقیم به نفع شما نباشد، اما حقیقت داشتن ویلا مطمئناً باعث اعتماد به نفس شما می شود، زیرا از زندگی احساس نظم و پایداری می کنید. آرامش و رضایت از داشتن ویلای شخصی راحتی شما را افزایش می دهد و در نهایت با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر می شوید.

نمای بیرونی از اصول زیبا سازی ویلا محسوب می شود

به گفته تمامی مهندسین و افراد با تجربه در زمینه ساخت و ساز ، به خصوص افراد خریدار نمای بیرونی خانه جزو مهم ترین بخش ها خانه و یا آپارتمان محسوب میشود . در خانه های ویلایی نمای ویلا اهمیت بیشتری دارد زیرا اولین چیزی که چشم خریدار و بیننده را به خود جلب می کند نمای بیرونی خانه ویلایی خواهد بود . با این جمله به این نتیجه خواهید رسید که نمای بیرونی ویلا در زیبا سازی و شیک نشان دادن ویلا تاثیر گذار خواهد بود . از دوران قدیم تا کنون اکثر افراد بر این باور هستند که اگر نمای خارجی ویلا یا آپارتمانی زیبا باشد پس نمای داخلی و امکانات آن نیز بهتر و بیشتر خواهد بود . هر چه به زمان امروز نزدیک تر  می شویم در می یابیم که نمای خارجی ویلا نسبت به گذشته اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است .

نمای ویلا و ارزش خریداری

نمای ویلا و ارزش اقتصادی آن برای خریداری رابطه مستقیم دارند . هر چه نمای ویلا زیبا و شیک تر باشد ، نظر خریداران و بیننده ها را بیشتر به طرف خود جلب می کند . در نتیجه باید بگوییم ارزش آن ویلا نیز بالاتر خواهد رفت ، این زیبایی در ویلاها اصولی و متناسب می باشند .

 

 ویلای زیبا 4769584796584698485

 

استحکام و زیبایی پوشش سقف ویلا

یکی  دیگر از مواردی که در نمای اولیه  ویلای شما  تاثیر گذار خواهد بود ، انتخاب یک پوشش زیبا و با استقامت بالا می باشد . معمولا نیز از برترین نوع سقف هایی که در معماری ها به کار می رود استفاده از سقف های شب دار می باشد . یک سقف در عین زیبایی باید با دوام و مقاوم باشد و در مقابل سرما ، گرما ، باد ، باران و از این قبیل شرایط از شما محافظت کند . استقامت سقف بالای سر شما از مهم ترین قسمت هایی می باشد که باید به آن توجه ویژه داشته باشید .

به کار گیری عناصر برای زیبا سازی حیاط  ویلا

خانه های ویلایی در شمال  به دلیل داشتن حیاط های بزرگ و فضایی سرسبز بسیار معروف می باشند . خرید ویلا در مازندران و شمال سرمایه گذاری خوب و پرسود و در عین حال آرامش را به همراه خواهد داشت . شما هم حیاطی برای خود خواهید داشت و هم می توانید از فضای دلچسب و سرسبز و اکسیژن تازه لذت ببرید . همیشه خانه های ویلایی صفای بیشتری نسبت با خانه های آپارتمانی و حتی واحد های برج های ساحلی دارند . از جمله مواردی که می توانند زیبایی ویلای شما را چندین برابر کنند عبارتند از ؛

حوض یا استخر در حیاط ویلا

حوض از اصیل ترین و سنتی ترین بخش های  ویلاهای ایرانی می باشد . داشتن حوض در حیاط ویلا نه تنها  می تواند به زیبایی حیاط شما بیفزاید بلکه می تواند در عین حال فضایی نوستالژی و خاطره انگیزی را تشکیل دهد . اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به شنا کردن و آب دارید می توانید در حیاط ویلای خود استخری سرپوشیده یا سرباز و با تاسیسات و امکانات کامل راه اندازی کنید . استخر سرپوشیده برای تمامی فصول سال کاربرد خواهد داشت . ترکیب کاشی های آبی حوض یا استخر یا رنگ سبز درختان و گیاهان بسیار با صفا خواهد بود .

 

 ویلای زیبا 5877978978

 

استفاده از درخت و گیاهان مختلف به همراه گل های زینتی

درختان سبز و طبیعت دلچسب به همراه گل های رنگی آرامش روح و فضای دلپذیری را به همراه خواهد داشت . به گفته روانشناسان طبیعت و گیاهان بهترین درمان و آرام بخش برای روح و روان افراد هستند . کاشتن درختان مثمر ثمر و کهن سال زیبایی حیاط ویلای شما را چندین برابر خواهد کرد . همچنین علاوه بر زیبایی میتوانید از خوشمزگی میوه ها فصلی آن نیز استفاده کنید . در فصول گرم سال درختان بهترین سایه بان برای شما محسوب می شوند . پرورش گل های زینتی با رنگ های مختلف برای شما هم سرگرم کننده خواهد بود و هم زیبایی حیاط ویلا را چندین برابر می کند .

آبنما یا آبشار مصنوعی

از دیگر عناصری که می توانید برای زیباسازی محوطه خود به کار ببرید ، ساخت آبنما یا آبشا مصنوعی می باشد . حرکت جریان آب بر روی آبنما و شنیدن صدای آرام آن ذهن شما را آرام خواهد کرد . به عبارتی می توان گفت آبنما یا آبشار مصنوعی باعث به وجود آمدن آرامش خاطر در ذهن و روح شما می شود . شما با داشتن چنین فضای زیبایی هیچ گونه نیازی به دریا رفتن یا جنگل های سرسبز نخواهید داشت .

باربیکیو در زیبا سازی ویلا

از دیگر پیشنهادات ویژه  ما به شما داشتن باربیکیو در حیاط ویلا می باشد .خانواده های ایرانی در تعطیلات آخر هفته از باربیکیو استفاده بسیاری می کنند . تصور کنید شما با نزدیکانتان درون ویلا در حال استراحت و خوش گذرانی می باشید . در این شرایط داشتن باربیکیو لذت شما را چندین برابر خواهد کرد .

میز و صندلی یا تخت چوبی

مسلما بار ها برای شما پیش آمده است که در دور همی های خانوادگی و دوستانه دلتان بخواهد از فضای حیاط خود نهایت استفاده را ببرید . برای اینکه فضای دنجی را به وجود آورید می توانید از میز و صندلی یا تخت های چوبی برای دیزاین ویلا استفاده کنید . زیبایی حیاط ویلای شما با داشتن چنین مواردی چندین برابر خواهد شد . اگر علاقه زیادی به خوردن وعده های غذایی در هوای آزاد دارید می توانید بر روی این صندلی بنشینید و از خودن غذای خود لذت ببرید . الخصوص کودکان شما با داشتن چنین فضای زیبایی مشتاق به غذا خوردن خواهند شد .

 

 ویلای زیبا 687698988987797

آلاچیق

آلاچیق از دیگر پیشنهاداتی است که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است . با داشتن آلاچیق با چیدمان سنتی یا مدرن زیبایی حیاط ویلای خود را بیشتر خواهید کرد . شما می توانید در هر زمان که می خواهید برای استراحت و خلوت کردن با خودتان به آلاچیق حیاط خود رجوع کنید و لحظاتی را با خود به تنهایی بگذرانید . حتی می توان با چیدمان شیک و لاکچری این آلاچیق برای خود و نزدیکانتان فضایی رویایی را به وجود بیاورید .

نورپردازی
از مهم ترین و اصلی ترین بخش در دیزاین ویلا یا هر خانه ای نورپردازی آن می باشد . ممکن است ویلای شما بسیار ساده  باشد اما با نورپردازی زیبا آن را به یک ویلای دنج و مدرن تبدیل کنید .  یادتان باشد ویلایی زیباتر است که نورپردازی بسیار خوبی داشته باشد . اگر نور در دسترس در حیاط  ویلای شما زیاد باشد می توانید در شب نیز در حیاط خود قدم بزنید . اصولا کودکان از تاریکی فضای خانه هراسان می باشند ، شما با اینکار نه تنها مانع از ترسیدن فرزندانتان خواهید شد بلکه به آن ها اجازه می دهید در حیاط خانه آزادانه به بازی مشغول شوند .

دکوراسیون داخلی و زیبا سازی ویلا

در نمای داخلی خانه های ویلای سادگی و در عین حال مرتب بودن شیک ترین عنصر می باشد . شلوغ بودن فضای داخلی خانه برای شما کسل کننده و تکراری خواهد بود . دکوراسیون داخلی ویلای شما باید به گونه ای باشد تا شما از فضای داخل لذت ببرید . برای چیدمان فضای داخلی ویلا خود از به کار بردن وسیله های اضافی پرهیز کنید ، در صورت بزرگ بودن فضای داخلی میتوانید از مجسمه های بزرگ برای جلوه بیشتر استفاده کنید .

 

 ویلای زیبا 6879678978978978

 

حمام و سرویش بهداشتی در زیبا سازی ویلا

از دیگر موارد مهم و تاثیر گذاری که باید در فضای داخلی خانه باشد وجود یک حمام و  دستشویی زیبا و لوکس است . این دکوراسیون می تواند حمام و دستشویی مدرن و با استفاده از تکونولوژی باشد و یا اینکه لوکس باشد . داشتن یک وان زیبا  در حمام می تواند نظر شما را نسبت به ویلای خود عوض کند . برای سرویس بهداشتی و حمام امروزه بیشتر از رنگ های روشن استفاده می شود . نورگیری در حمام و دستشوی حائز اهمیت می باشد ، همچنین نصب تهویه و بوگیر بسیار مناسب است .

ترکیب رنگ ها در زیبا سازی ویلا

همیشه از اصلی ترین عنصری که جلا بخش ویلا و آپارتمان محسوب می شود می توان به ترکیب و هارمونی رنگ ها اشاره کرد .استفاده کردن از رنگ های روشن مانند کرم ، سفید ، آبی روشن ، استخوانی ، نخودی و … نمای ویلای شما را بزرگ تر و لوکس تر نشان خواهد داد . در مقابل استفاده از رنگ های مشکی ، طوسی ، قهوه ای تیره و … ویلای شما را کوچک تر نشان می دهد . اگر ویلای شما نورگیر نباشد علاوه بر کوچک نشان دادن آن موجب تاریک و دلگیر شدن خواهد شد . رنگ های روشن هم باعث روشن دیده تر شدن و دلباز تر شدن فضای داخلی می شوند و هم بزرگی و شیک بودن دکوراسیون داخلی را به چشم خواهند رساند .

کلام آخر

ویلای زیبا همیشه برای تمامی ما حائز اهمیت بوده است ، شما با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد ، می توانید باعث شیک تر شدن ویلای خود شوید . همچنین بزرگی ویلا و آپارتمان شما با چیدمان صحیح و استفاده از رنگ های یک خانواده و روشن نمایش داده خواهد شد . اگر از دسته افرادی هستید که علاقه به گل های طبیعی دارید می توانید برای زیباتر شدن جلوه حیاط ویلای خود و یا فضای داخلی آن از گل های طبیعی استفاده کنید . نه تنها فضای مدرن و آرام بخشی را خواهید داشت بلکه سبک زیبایی از دکوراسیون را به ارمغان خواهید آورد . برای زیبایی فضای داخلی و خارجی ویلا و آپارتمان خود ، فقط کافیست تمامی جوانب و سلیقه ها را بررسی کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه