لنداسکیپ و نقش آن در ویلا های شمالی!

10 اسفند 1400
0 دیدگاه
لنداسکیپ 874874687468748844744

لنداسکیپ landscape چیست ؟ چه تاثیر در محوطه ویلا در شمال دارد ؟ چرا در ویلا های شمالی  از اهمیت فراوانی برخوردار است ؟ اگر تصمیم دارید حیاط ویلای خود را با محوطه سازی زیباتر از قبل کنید صبر کنید!  در ابتدا این مطلب را تا انتها بخوانید  تا با  روش های جدید و همچنین سبک های متنوع لنداسکیپ نیز آشنا شوید.  ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مفهوم لنداسکیپ آشنا کنیم پس با ما همراه باشید .

لنداسکیپ برابر پارسی آن به معنای چشم انداز و منظره است که در مفهوم کلی  سبب زیباسازی محوطه ویلا شده و تغییر گسترده ای را در فضای بیرونی نیز ایجاد می کند. می دانید از بخش های  اساسی و  اصلی در جذب مشتری ویلا در شمال یا ویلا شهرکی،  محوطه و حیاط آن است که بسیار با اهمیت است  . فکر کنید که از پنجره ی ویلای خود به حیاط  نگاهی می اندازید بی آب و علف گیاهان زرد و خشک همان لحظه است که با بی حوصلگی پنجره را می بندید.  اما زمانی که به صورت اصولی دیزاین و رسیدگی شود انرژی مثبتی  به شما وارد می شود که می توانید با حس خوب روز تان را به پایان برسانید حتی زمانی که قصد فروش آن را داشتید  ارزش و سود بنای شما نیز چند برابر می شود و می توانید به راحتی آن را به فروش برسانید .

 

 

لنداسکیپ 874874687468748844744

 

اما در ابتدا به مزایای لنداسکیپ ویلا در مازندران  می پردازیم :

  • کاهش آلودگی از بین برنده کربن دی اکسید  و تولید اکسیژن .
  • با وجود چمن و درختان  دمای خنک تر تجربه خواهید کرد .
  • بهره مند شدن از فضای زیبا .
  • گیاهان به تصفیه آلودگی های موجود در آب و  روان آب های آب باران.
  • تنوع در معماری و نمای بیرونی ساختمان.
  • افزایش ارزش خانه.
  • و….

 

لنداسکیپ 78687468748674685748748874874

 

اصول طراحی لنداسکیپ 

شاید در ابتدا با خود فکر کنید که محوطه سازی و یا همان طراحی لنداسکیپ اصول و قانون خاصی ندارد و شما می توانید در یک یا دو روز این کار را انجام دهید. اما اگر از افراد با تجربه در این زمینه سوال کنید می بینید که آن ها هم  در تجربه های اول شکست خورده اند . اما نگران نباشید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قوانین آن نیز آشنا کنیم  تا بتوانید خودتان بخش عمده ای از این کار را انجام دهید تا  در هزینه و وقت شما نیز صرفه جویی شود و باغ زیبایی را برای  خانه خود نیز به ارمغان بیاورید و با ورود میهمانان  نگاه آنان را مجذوب  حیاط خانه خود کنید .

  1. در ابتدا به  اندازه باغ و یا حیاط خود توجه داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.
  2. درمرحله بعدی  انتخاب سبک لنداسکیپ تان  است : شاید برای شما جالب باشد بدانید که محوطه سازی  و طراحی لنداسکیپ ها هم  برای خود سبک های متنوعی دارند که شما بنا به سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید .
  3. نقطه کانونی : یکی از مسائل اساسی برای دیزاین  بهتر  هر فضایی ، انتخاب نقطه کانونی است  . چراکه این مورد سبب نظم و جذابیت دید بصری می شود . اما باید بدانید  شما مجبور نیستید که به طور حتم  به یک نقطه کانونی داشته باشید. شما بر اساس متراژ حیاط و باغ خود می توانید دو یا سه نقطه کانونی در نظر بگیرید  . اما لازم به ذکر است که در این باره نیز زیاده روی نکنید تا به زیبایی آن لطمه وارد نشود .
  4. سیستم آبیاری در  عمر  طولانی باغتان بسیار مهم است و نقش بسیار زیادی در زیبایی سر سبزی آن دارد . شاید در نگاه اول هزینه بر باشد اما شما با وجود آن می توانید باغ خود را در هر فصل سر سبز تماشا کنید پس این موضوع را به یاد داشته باشید و سیستم آبیاری را برای باغ خود نیز تعبیه کنید .
  5. اگر می خواهید با نگاه کردن به باغ خود آرامشی وصف ناپذیر داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم از هارمونی رنگ ها را از یاد نبرید.
  6. نورپردازی در لنداسکیپ از مسائل بسیار مهم و ضروری به حساب می آید که نمای آن در شب چند برابر می شود  اما باید توجه داشته باشید که این کار را به دست کارشناسان مجرب بسپارید تا به بهترین نحو اجرا شود در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داد .

 

لنداسکیپ 87468974684787468746874864

 

اما دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید :

  • حیاط خانه خود را مرز بندی کنید چراکه  یکی از قانون های اصلی برای محوطه سازی  به حساب می آید  چراکه این کار سبب نظم می شود  و اگر از بالا به آن نگاهی کنید نمایی فوق العاده را خواهید دید اگر اندازۀ خط عمودی فضا، یک سوم خط افقی باشد زیبایی  و نظم بیشتر در لنداسکیپ شما نیز فراهم می شود .
  • دنبال کردن خط سازمان دهنده:  اگر به معماری و یا عکاسی علاقه مند باشید به طور حتم از این قانون با خبر هستید . رعایت این قانون سبب شده تا زیبایی فضای شما نیز به صورت قانونمند  بیشتر شود و نظم آن نیز سبب زیبایی چند برابر شود .
  •  برای کاشت گیاهان در  نظر داشته باشید که ابتدا گیاهان بزرگ تر کاشته شود  و برای تکمیل آن سراغ گیاهان کوچک تر بروید.
  • تکرار عناصر در طراحی : در طراحی لنداسکیپ، تکرار اهمیت زیادی دارد. سعی کنید به جای اینکه عناصر متنوع و متعدد را انتخاب کنید، آن ها را با رعایت توازن و قاعده تکرار کنید. این کار جذابیت خاصی به لنداسکیپ شما خواهد بخشید.

از پله و آب نما در لنداسکیپ خود استفاده کنید تا فضای حیاط شما نیز جلوه بهتری داشته باشد  و از یک نواختی و سطح صاف بیرون بیاید.

 

لنداسکیپ 49874864768748746874687

 

 لنداسکیپ در سبک مدرن 

در ابتدا به یکی از باغ هایی پر طرفدار و محبوب می پردازیم که همانند سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خانه زیبایی در عین سادگی را به نمایش می گذارد  و سبب دلنشینی محیط شما  می شود  . در واقع این باغ ها به دلیل سادگی خود جایی را برای استراحت کردن نیز فراهم می آورند. شاید برای شما خیلی جالب باشد تا ویژگی ها این نوع باغ را بدانید در ذیل به چند مورد از ویژگی آن نیز اشاره می کنیم :

  •  همانطور که پیش تر گفته شد در انتخاب رنگ و بافت برای باغ زیاده روی نکنید؛  این تکرار رنگ و عناصر است که سبب زیبایی می شود به خصوص در سبک مدرن
  • در طراحی باغ مدرن، نقطۀ کانونی را از یاد نبرید!
  • در باغ مدرن، از مواد طبیعی و محلی استفاده می شود و برای آراستن آن نیز می توان از انواع گل و گیاهان محلی استفاده کرد.
  • اگر می خواهید برای باغ مدرنتان مبلمان تهیه کنید، به سراغ رنگ های خنثی و مدل های ساده بروید، درست مثل زمانی که می خواهید دکوراسیون مدرن را برای منزلتان طراحی کنید.
  • در باغ مدرن نیز مانند دکوراسیون مدرن، مرزها کاملاً مشخص اند و همه چیز مرتب و منظم به نظر می رسد.
  • این باغ از قسمت های مختلف، مانند جای بازی، جای استراحت، جای غذاخوری و غیره، تشکیل می شود.
  • ، می توانید برای طراحی باغ مدرن از آبنما نیز استفاده کنید اگر علاقه مند باشید .
  • در طراحی باغ مدرن معمولاً از گل و گیاهانی استفاده می شود که نیاز چندانی به مراقبت و رسیدگی ندارند مانند سانسوریا ، چمن ، درختان پا کوتاه و…
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه