کمد دیواری طرح کلاسیک در خانه های لاکچری چگونه اند ؟

5 اسفند 1400
0 دیدگاه
کمد دیواری 78784768746878758

کمد دیواری کلاسیک :

امروزه یکی از سبک های مورد علاقه ویلا در شمال ، سبک کلاسیک است . جالب است  که  بیشتر اجزا و عناصر این سبک نیز از گذشته ایده و الهام گرفته شده  و با تکنولوژی های جدید نیز مدرنیزه شده است . اما انتخاب کمد دیواری مدرن یا کلاسیک یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات در دکوراسیون داخلی هر خانه نیز مطرح می شود. چراکه نقش عمده ای در دیزاین خانه داشته و بیشتر از دیگر اجزای خانه نیز به چشم می آیند . به همین دلیل است که امروزه با اولویت قرار دادن ظاهر آن به زیباتر شدن فضای داخلی نیز کمک می کند.

اما می دانید که این روزها به دلیل افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی متراژ خانه ها نیز بسیار محدود شده که به همان نسبت نیز اتاق خواب ها کوچک تر می شود و به همین بابت کمد دیواری ها علاوه در اتاق خواب ها در نشیمن ها هم طراحی می شوند. در نتیجه زیبایی و ظاهر آن ها بسیار با اهمیت است که می تواند زیبایی خاصی را  در ویلا در مازندران به نمایش بگذارد . کمد دیواری های کلاسیک  از انتخاب های ایده ال در خانه های بسیار لاکچری خانه های شمالی بوده  که شما می توانید آن را  متناسب با دکوراسیون داخلی ویلا در سرخرود  خود ، طراحی کنید . این کمد ها  با ظاهر و استایل های زیبا می تواند به زیبایی نمای خانه شما  بیافزاید  اما با رعایت برخی شرایط !  ما در این مطلب سعی داریم تا شما را  با کمد دیواری طرح کلاسیک نیز آشنا کنیم ؛ پس با ما همراه باشید .

در ابتدا بهتر است با طرح چند سوال توضیح کمد دیواری را آغاز کنیم . این کمد را برای اتاق خواب خود می خواهید و یا نشیمن ؟ سایز فضای مورد نظر شما چه اندازه است ؟ آیا به کمد های طرح  و نقش زیاد علاقه مند هستید ؟ آیا برای این کار بودجه زیاد در نظر گرفته اید ؟

همانطور که پیش تر اشاره شد در گذشته کمد دیواری ها چوبی بوده که با طرح های زیاد منبت کاری و… نیز تزئین می شدند .  اما بنا به دلایلی  با پیشرفت صنعت و علم توجه به سادگی بیشتر شد  و بیشتر افراد نیز به دکوراسیون های ساده روی آوردند که نام آن را سبک مدرن نام نهادند . اما سبک کلاسیک توانست با تلفیق متریال های پیشرفته و جدید محبوبیت خود را در بین افراد حفظ کند . کمد دیواری ها  با طرح کلاسیک در این عصر مانند گذشته دارای نقش های خاص چون کتیبه ای یا تاج دار بوده که توانسته خود را با سبک های دیگر چون سبک مدرن نیز متمایز کند .

 

 کمد دیواری 78784768746878758

 

ویژگی هایی کمد دیواری کلاسیک :

  • دارای طرح‌های متعدد و پرکار با انواع تزئینات
  • درهای قاب‌دار، تاج در بالا و پاخور در زیر
  • قیمت بالاتر نسبت به نوع مدرن خود
  • طرح و نقش بیشتر و پرکارتر نمونه‌های ایرانی نسبت به خارجی
  • تمیز کردن و نظافت سخت‌تر به‌دلیل داشتن تزئینات
  • نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر نسبت به کمد دیواری مدرن

 

 کمد دیواری 484865485648485

 

متریال های مورد استفاده در کمد دیواری طرح کلاسیک :

یکی از متریال های بسیار محبوب و قدیمی چوب بوده اما با توجه به پیشرفت چند دهه گذشته از چوب های ام دی اف  و همچنین ممبران نیز برای طراحی کمد دیواری های کلاسیک نیز استفاده می شود . چراکه این چوب ها  جایگزین بسیار خوبی هستند و از  طرفی هم از قطع درختان نیز جلوگیری می شود. این نوع چوب ها به دلیل انعطاف پذیری زیاد و همچنین قیمت مقرون به صرفه از طرفداران زیادی نیز برخوردار  هستند .

اما جالب است بدانید که چوب های ام دی اف ها  با روکش های مختلف می توانند دست شما را در این موضوع باز بگذارند که هر کدام از این موارد دارای طرح و رنگ های خاص خود بوده و دارای ویژگی های خاص خودکه شما می توانید بنا به هدف خود آن را تهیه کنید .

  •  کمد دیواری کلاسیک با مغزی ام دی اف  و روکش چوب
  • کمد با مغزی ام دی اف و با روکش  پی وی سی
  • کمد با مغزی ام دی اف و رنگ پولیشی براق یا مات

 

 کمد دیواری 78965412354458485478

 

رنگ کمد دیواری طرح کلاسیک

از آن جا که هر سبکی دارای رنگ متناسب خود بوده این سبک هم از این موضوع مستثنی نیست.  به طور مثال رنگ شاخص سبک مدرن  رنگ های روشن و یا خنثی مانند سفید ، بژ ، طوسی بوده . اگر علاقه مند به سبک کلاسیک هستید سعی کنید که از  رنگ های تیره و یا رنگ چوب بهره ببرید فضایی گرم و صمیمی را به خانه خود هدیه دهید . اما همانطور که در  نمونه عکس های کمد دیواری طرح کلاسیک  مشاهده می کنید این عبارت به این معنا نیست که  به طور حتم باید از این رنگ ها استفاده کنید شما مجبور به انتخاب این رنگ ها نیستید چراکه شما می توانید از رنگ های سفید و یا خنثی هم  برای کمد دیواری کلاسیک خود نیز استفاده کنید و  زیبایی خانه چند برابر کنید تمام این موضوع به دکوراسیون داخلی و سلیقه  شما بستگی دارد پس در این زمینه وسواس به خرج ندهید.

طراحی درب کمد دیواری کلاسیک : شما می توانید درب کمد دیواری خود را با طرح های شلوغ و یا طرح های خلوت انتخاب کنید .  حتی شما می توانید کمد دیواری خود را تلفیقی از شیشه و چوب درست کنید و نمای آن را چند برابر کنید . همچنین می توانید از آینه هم بهره ببرید تا نور و جلوه خانه نیز چند برابر شود . این کار شما سبب جذابیت بیشتر شده و آن را از یکنواختی در می آورد.  اگر به تصاویر نگاهی بیندازید خواهید دید که چقدر به زیبایی آن نیز افزوده شده است .

کمد دیواری 4876846767487468

بد نیست بدانید که اگر خانه ای با متراژ کم دارید و یا اگر  کمد دیواری را برای اتاق خواب خود طراحی می کنید سعی کنید از کمد دیواری با طرح کم استفاده کنید تا فضای مورد نظر شما را دلباز تر نشان دهد.  همچنین درب های ریلی در خانه های کوچک از گزینه های بسیار ایده ال به حساب می آید چراکه فضایی اضافی را برای باز و بسته شدن نیز اشغال نمی کنند  پس سعی کنید این موارد را برای خانه و یا اتاق هایی با متراژ محدد نیز در نظر بگیرید.

همچنین شما می توانید برای زیبایی بیشتر و تکمیل کردن زیبایی کمد دیواری خود از گزینه های نور پردازی یراق آلات  دستگیره نیز کمک بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه