دکوراسیون سبک روکوکو ، انتخابی ایده آل برای ویلاهای مازندران

2 اسفند 1400
0 دیدگاه
سبک روکوکو 87874897864684184184178

دکوراسیون سبک روکوکو یا همان  Rococo Interiorزیبا ، مجلل و ایده آل برای اتاق خواب ها ، سالن های پذیرایی و فضاهای نشیمن است . این سبک بیانگر تمایل افراد برای تاکید سطوح پر زرق و برق ، ابراز عشق، در ترکیبی با مبلمان و طراحی داخلی و ترکیب فرم های پویا با خطوط سرد است . این سبک زیبایی های بی مثالی را در خود جای داده است و هر شخصی با انتخاب آن نهایت جسارت خود را به اثبات می رساند ؛ چرا که این سبک از دکوراسیون دارای زرق و برق و اکسسوری های چشمگیر است . برای شناخت بیشتر از دکوراسیون سبک روکوکو ، با بخشی آفیشیال تا انتها همراه باشید .

 

سبک روکوکو 87874897864684184184178

 

تاریخچه دکوراسیون سبک روکوکو

سبک طراحی داخلی روکوکو در اوایل قرن هجدهم در کشور فرانسه آغاز شد ، که در در اصل نیز سبک لوئی پانزدهم نامیده شده بود . دوره سلطنت لوئی پانزدهم مصادف با اوج شکوفایی روکوکو در فرانسه بوده است ، این سبک به مظهر جلب حافل اشرافی برای لذت ، تمایل به غرق شدن در دنیای بی دغدغه و فضای مروز زندگی بولوار تبدیل شد .

لازم به ذکر است دکوراسیون سبک روکوکو توهمی از لوکس بودن ، جدا شدن از واقعیت و میل به لذت های زندگی است ، جالب است بدانید این سبک ، سبکی زنانه محسوب شده و به دلیل علاقمندی های زن پادشاه ایجاد و دگرگون شد . از همین رو می توان آن را در عشق ، زنانگی و هیجان تجسم نمود . طراحی سبک روکوکو ، تجسمی از زیبایی ، ظرافت ، رمز و راز و راحتی است ، این سبک وجه مشترک بسیاری با سبک دیگر یعنی ” سبک باروک ” دارد . شاید این سوال برایتان ایجاد شود که بین سبک روکوکو  سبک باروک چه تفاوت هایی وجود دارد ؟

باروک در شکوه و عظمتی رسمی واقع شده است ، اما روکوکو در عین حال که لوکس است ، حالتی صمیمانه را به تصویر می کشد . باروک سبکی دارای کنتراست است و از رنگ های روشن ، تقارن و مقیاس ایجاد شده است اما روکوکو سایه های پاستلی ، لطافت و فضای گلخانه ای را نشان می دهد .

اصطلاح روکوکو به چه معناست و این نام چگونه متولد شد ؟

در حالی که دکوراسیون سبک روکوکو بیشتر قرن هجدهم را در بر گرفته ، کلمه روکوکو تا اواخر قرن نوزدهم استفاده نمی شد . نام روکوکو از واژه فرانسوی “Rocaille  ” گرفته شده که اصطلاحی  است برای توصیف این سبک در دکوراسیون و در قرن هجدم بسیاری مورد استفاده قرار می گرفت .

نقش و نگار های روکوکو که با نوعی شرو و نشاط و همچنین جریان آزاد ذهنی به تصویر کشیده می شوند ، اغلب بخشی از طرح هایی هستند که آثار هنری را تعریف می کنند .

سبک روکوکو 86487469986481865447

اهمیت سبک دکوراسیون روکوکو

روکوکو تنها فقط یک سبک برای طراحی داخلی نیست ، بلکه این سبک اشرافی اروپایی برای کسانی است که زندگی را دوست دارند و می دانند چگونه باید از آن استفاده کنند . این سبک سرشار از زیبایی ، ظرافت و رمز و راز می باشد ، ظرافت رنگ های ملایم و شلک های گرد ، مبلمان راحتی و ایجاد فضایی برای داشتن چشم اندازی با شکوه همگی از ویژگی ها و موارد حائز اهمیت این سبک است . فرقی نمی کند شما ساکن ویلاهای مازندران هستید یا برج های ساحلی و لاکچری سرخرود ، شما ممکن است در آپارتمان ها و یا ویلاهای شهرکی نیز سکونت داشته باشید ، اما می توانید از این سبک برای زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید .

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است ، در صورتی که متراژ کمی را برای اجرای این سبک در اختیار دارید از ایجاد این فضا خودداری نمایید چرا که این سبک نیازمند فضایی نسبتا بالا است تا به راحتی بتوانید ایده ها المان های مورد نیاز را در آن پیاده کنید .

فضاهای مورد نیاز برای اجرای سبک روکوکو

سبک روکوکو در فضای داخلی آپارتمان ؛ زیبایی و راحتی ، صمیمیت و ظرافت را به همراه دارد . هر اتاق به سبک روکوکو باید ظریف ، مرموز و شخصی باشد ، این سبک در فضاهای مختلف خانه باید به روش های زیر اجرای شود ؛

  • اتاق خواب روکوکو نشان دهنده یک تختخواب بزرگ با یک سایبان زیبا از رو تختی ابریشم یا ساتن می باشد ، همچنین کمد لباس و یک میز آرایش زیبا با آینه بزرگ در قاب چوبی بیانگر زیبایی این سبک است .
  • برای اجرای سبک روکوکو در اتاق نشیمن شما نیازمند مبلمان راحت ، مجلل ، پرده های سنگین ، لوستر ها بزرگ ، نقاشی هایی با تصاویر موضوعی ، شومینه و قفسه است که پر از مجسمه های چینی ، گلدان ، جعبه جواهرات و سایر موارد است .
  • آشپزخانه به سبک روکوکو ترکیبی از رنگ های سفید ، طلایی و بژ طلایی است ، قرار گیری میز ناهار خوری گرد و بزرگ با صندلی های ظریف ، نصب آویز های کریستالی و لوستر بزرگ ، استفاده از چینی و ظروف شیشه ای همگی از عناصر مهم در ایجاد سبک روکوکو می باشند .

 

سبک روکوکو 7896878674874874874874874

 

ویژگی های دکوراسیون سبک روکوکو

  • استفاده از انواع مواد مانند چوبی طبیعی ، پارچه های ظریف همچون مخمل ، ابریشم و یا ساتن ، شیشه و کریستال ، عناصر فلزی همچون برنز ، برنج ( که ممکن است اکسسوری جعلی باشد ) و ….
  • استفاده از رنگ های روشن همچون کرم ، آبی روشن ، سایه های روشن بنفش ، زرد ، سبز ، هلویی ، صدفی و مرواریدی و …
  • وفور عناصر تزئینی همچون آینه ها و نقاشی ها در قاب های عظیم طلا ، مجسمه ها و جعبه ها ، ساعت و حتی شمعدانی های عتیقه
  • تصاویر و چهره هایی از حوریان ، خدایان باستان و الهه ها
  • داشتن اصولی همچون تقارن ، خطوط صاف ، فرم های گرد و…

سبک روکوکو روحی آرامش بخشی ، صمیمی ، زنانه ، مجلل و راحت دارد ، اجرای این سبک در ویلاهای مازندارن ایده ای بسیار جسورانه ، خلاقانه و مرموز می باشد ، در عین حال نیز فضایی عاشقانه را تداعی خواهد نمود .

 

سبک روکوکو 78749746746846546

 

دیگر  نکات طراحی سبک روکوکو که هرکسی باید بداند

  • دیوار های می توانند کاغذدیواری شوند ، انگیزه اصلی ، ایجاد نقوش برجسته و کنده کاری است .
  • این سبک از اشکال گرد استقبال می کند ، بنابراین انتقال از دیوارهای به سقف نیز باید گرد باشد .
  • ملک می تواند چوبی یا سنگی   ( مرمر ) باشد .
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه