بهترین ویلا برای خانواده پرجمعیت چه ویژگی هایی دارد؟

29 بهمن 1400
0 دیدگاه
خانواده پرجمعیت 9687454674687468548

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

————————————————————————————————————————————————

ویژگی ویلا برای خانواده پرجمعیت باید به شکلی باشد که تمام اعضای خانواده بتوانند در آن احساس آرامش کنند. ویلا شباهت بسیاری به خانه دارد. با این وجود ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی نیز دارد که آن را از خانه متمایز می ‌کند. ویلاها به دلایلی مختلفی مانند لوکس بودن، بزرگ بودن، داشتن باغ یا حیاط، برخورداری از استخر و دلایلی از این قبیل از خانه متمایز می‌ شوند. همین ویژگی‌ ها ویلا را به محلی برای استراحت و دور شدن از روزمرگی و شلوغی کلان شهرها تبدیل می ‌کند. افراد می‌ توانند متناسب با انواع سلایق ویلای دلخواه خود را خریداری کنند. امروزه ویلاها در سبک های متنوعی طراحی و ساخته می شوند. به طور کلی همه ویلاها در دو گروه مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می ‌شوند. ویلایی که می‌ خرید یا می‌ سازید، باید سبک و شرایط آن با روحیه شما سازگار باشد.

ویلای دوبلکس مناسب برای خانواده پرجمعیت

ویلاهای دوبلکس از انواع محبوب و مورد پسندترین ویلاها هستند. چنانچه شما خانواده پرجمعیتی دارید، انتخاب یک ویلای دوبلکس گزینه بسیار مناسبی است. اگر شما آن دسته از افرادی هستید که دکوراسیون داخلی منزل برایتان اهمیت بسیاری دارد، در یک ویلای دوبلکس دستتان به راحتی باز است. دکور کردن منزل با شیوه های به روز و لوکس در ویلاهای دوبلکس به راحتی امکان پذیر است. مهم ترین ویژگی ویلا برای خانواده پرجمعیت، اندازه آن است. یک ویلای دوبلکس بزرگ با داشتن فضاهای زیاد می تواند تمامی نیاز های افراد خانواده را برطرف کند. در این ویلا با تفکیک فضاهای موجود، شکل منظم تر و زیباتری به خانه خود می دهید. می توانید طبق پایین را به پذیرایی و نشیمن اختصاص دهید. در این صورت طبقه بالا به محیطی دنج، شخصی و به دور از چشم هر کسی غیر از افراد خانواده، تبدیل می شود.

خانواده پرجمعیت 9687454674687468548

ویلاهای خانوادگی

ویلاهای خانوادگی معمولا از بزرگترین ویلاها از لحاظ ابعاد و زیر بنا می ‌باشند. ویلاهای خانوادگی در زمان های قدیم در اروپا توسط بیشتر مورد استفاده، سرمایه داران و اشراف قرار می ‌گرفت. فرم ساخت ویلاهای خانوادگی متفاوت است. با توجه به ابعاد ویلاهای خانوادگی معمولا در خارج از شهر و در زمین های بزرگ و با فضا سازی های وسیع طراحی و ساخته می‌ شدند. ویلاهای خانوادگی به دلیل این که در حومه شهر ساخته می شوند، استقلال و آرامش ویژه ای برای ساکنین خود دارند. این ویلاها معمولا به گونه ای بودند که چند خانواده در کنار یکدیگر می توانستند زندگی کنند. امروزه در شهرک غرب تهران، می توان نمونه ای از ویلاهای خانوادگی را مشاهده کرد. البته می توان این ویلاها را نمونه کوچک شده و اقتصادی شده ویلاهای خانوادگی قدیم، در تهران دانست.

تفاوت ویلای مستقل و شهرکی

ویژگی ویلای مستقل اینگونه است که، سازنده در زمینی که خریداری کرده است ویلای مورد نظر خود را احداث می کند. اینگونه ویلاها معمولا در خارج از شهرک ها و در حومه شهر به صورت مستقل ساخته می شوند. اصولا افرادی که علاقه ای به رعایت کردن قوانین شهرک ها ندارند و دوست دارند بدون قانون و شرایط خاصی اوقات خود را سپری کنند، خریدار این نوع ویلا هستند. برخی از خصوصیات ویلاهای مستقل سبب شده که مخاطب های خاص خود را داشته باشد. شهرکی شدن ویلا در ایران یکی از ابداعات جدید ساخت و ساز است. ویلاهای شهرکی جایگزین شهرک های شهری در طبیعت می باشد. قوانین و شرایط زندگی ویلای شهرکی با سایر ویلاها کاملا متفاوت است. کسانی که در شهرک های ویلایی زندگی می کنند، باید به قوانین و شرایط حاکم پایبند باشند و به حقوق ساکنین احترام بگذارند.

 

خانواده پرجمعیت 489684168416841867418741

 

دلایل محبوبیت ویلا تریبلکس نسبت به سایر ویلاها

ویلاهای تریبلکس به دلایل مختلفی، محبوبیت و طرفدار بیشتری نسبت به سایر ویلاها دارند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده چند خانواده از یک ویلا، با وجود این که نزدیک به یکدیگر هستند؛ با این که همگی در یک خانه زندگی می کنند اما بسیاری از قسمت های خصوصی آن جدا از هم می باشد.
  • افراد بسیاری علاقه مند به زندگی در ارتفاع هستند و می خواهند از چشم انداز های موجود لذت ببرند. ویلاهای تریبلکس این خواسته آن ها را به راحتی برآورده می کند.
  • از دیگر دلایل پر طرفدار و محبوب بودن ویلاهای تریبلکس، این است که فضای زیادی در دسترس می باشد. از آنجایی که طراحی ویلا تریبلکس معمولا در دو یا سه طبقه انجام می شود، حتی اگر متراژ ویلا خیلی زیاد نباشد، باز هم فضای زیادی وجود خواهد داشت.

چرا خرید ویلا در مازندران حائز اهمیت است ؟

شرایط اقلیمی در شمال و مازندران یکی از مهم ترین عوامل ساخت و ساز ویلا ها می باشد ، آب و هوای مناسب ، بارندگی های فصلی و شرایط بسیار خوب و خوشایند ، همگی از دلایل خرید ویلا در مازندران و شما می باشند . خانواده های پر جمعیت همیشه به دنبال خرید ویلایی مناسب و دارای امکانات بالا می باشند و در عین حال نیز علاقمند به زندگی در منطقه ای خوش اب و هوا بوده و در انتظار ویویی تماشایی از درون منزل خود هستند . مازندران گزینه مناسبی برای زندگی می باشد . این منطقه دارای اماکن گردشگری و تفریحی بوده و از نطر اقتصادی و زمینه های دیگر نیز در حال توسعه می باشد ، فرزندان شما داری مزیت پیشرفت بالاتر خواهند بود ، چرا که مازندران استانی فوق العاده لاکچری و زیباست

خانواده پرجمعیت 9857462120

مزایای ویلای بزرگ برای خانواده پر جمعیت

زندگی در ویلاهای بزرگ برای خانواده پرجمعیت بدون شک مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به استفاده چند منظوره از فضای موجود در ویلا اشاره کرد. در این صورت شما امکان استفاده از این فضا به صورت همه جانبه را دارید. برای مثال شما می توانید فضای اتاق نشیمن را به دو قسمت تبدیل کنید. یک قسمت آن برای پذیرایی از مهمانان و از قسمت دیگر برای هم نشینی با خانواده و تماشای تلویزیون استفاده کنید. چالش طراحی فضای بزرگ به نسبت فضای کوچک، به مراتب کمتر است. ویلاهای بزرگ معمولا دارای تعداد اتاق های بیشتری هستند. این یک امتیاز مهم برای یک خانواده پرجمعیت محسوب می شود. چرا که تمامی اعضای خانواده می توانند اتاق شخصی خود را داشته باشند. در این صورت دیگر مشکل کمبود فضا هم وجود نخواهد داشت.

اهمیت آشپزخانه در خانواده پرجمعیت

آشپزخانه به گونه ای قلب خانه تلقی می شود. در خانواده های پرجمعیت نیز آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارد. در خانواده ای پرجمعیت فضای آشپزخانه باید بزرگ باشد تا مادر خانواده بتواند آزادی عمل بیشتری داشته باشد. در این نوع خانواده ها در هر وعده غذایی مقدار بیشتری از ظرف ‌ها استفاده می‌شود. آشپزخانه هر چه بزرگ تر و دلباز تر باشد، دیر تر شلوغ می ‌شود. تعداد کابینت ‌ها باید بیشتر باشد. در این صورت مادر می تواند به راحتی اکثر وسایل آشپزخانه را در آن جابجا کند  تا جلوی دست و پای شما نباشد. حتماً ویلایی را انتخاب کنید که در آن انباری و پارکینگ اختصاصی وجود داشته باشد. معمولاخانواده ‌های پرجمعیت وسایل زیادی دارند. ممکن است برای مدتی از آن‌ها استفاده نکنند. بنابراین مجبور هستند که آن‌ ها را انبار کنند تا به موقع مناسب بتوانند به آن‌ وسایل دسترسی داشته باشند.

با توسعه زیر ساخت های شهر بانکوک، در یکی از  مناطق کشاورزی حومه شهر محله ایی مسکونی به وجود آمد. این محله بهترین مکان برای ساخت یک ویلای خانوادگی بزرگ برای این خانواده پرجمعیت بود که از فضای خوبی برای کاشت گل و گیاه و سبزی کاری در حیاط خلوت بهره مند بود. این خانه ویلایی شامل 6 اتاق خواب می باشد که هر یک از این اتاق ها دارای حمام و سرویس بهداشتی مختص به خود است. که این ویژگی اهمیت خاص معمار را برای خصوصی سازی فضا آشکار می سازد.جدایی از توجه معمار به خصوصی سازی فضا، حیاط بهترین گزینه برای ایجاد ارتباط بین فضای خصوصی و عمومی می باشد. به علاوه حیاط یکی از ارکان اصلی معمار در طراحی به شمار می رود.به طور کلی این ویلای خانوداگی دارای 3 حیاط است. حیاط اصلی که در مرکز خانه واقع شده و دارای مساحت بزرگی می باشد. در این حیاط درخت و یک استخر زیبا وجود دارد. محل قرار گیری حیاط در وسط خانه به شکلی صورت گرفته که در طول روز و شب بر روی سیرکولاسیون و گردش فعالیت افراد خانواده بسیار تاثیر گذار است. این حیاط به شکل همزمان موجب جدا سازی و اتصال فعالیت ها می گردد.

 

خانواده پرجمعیت 458468681687484185

 

خانه‌های مناسب برای خانواده پرجمعیت

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، سعی کنید خانه خود را ویلایی و حیاط دار انتخاب کنید. خانه‌ های ویلایی و حیاط دار معمولا بهترین گزینه برای خانواده ‌های پرجمعیت است. کودکان برای اینکه بتوانند راحت ‌تر بازی کنند در حیاط خانه، این کار را انجام می ‌دهند. با وود حیاط شما از نظر امنیتی آسوده‌ خاطر هستید. به منظور راحتی بیشتر کودکان در حیاط، می ‌توانید از استخرهای بادی استفاده کنید. این استخرها در تابستان فرزندان شما را سرگرم می کنند. در صورت تمایل به زندگی در آپارتمان، بهتر است طبقه اول را انتخاب کنید. به خاطر اینکه فرزندان شما در تکاپوهستند و برای جلوگیری از مزاحمت برای همسایه ها، گزینه خوبی است. با زندگی در طبقه اول، دیگر سروصدای دویدن کودکان به طبقات دیگر نمی‌ رسد. آپارتمان‌ های دارای پارکینگ و فضای سبز را اولویت خود قرار دهید. اینگونه فرزندان شما با کودکان واحدهای دیگر می ‌توانند در آنجا بازی کنند.

به علاوه داخل ویلای خود پریزهای برق زیادی تعبیه کنید. هر فرد ممکن است که وسیله برقی داشته باشد که بخواهد از پریز در طول روز استفاده کند. با وجود پریزهای برق متعدد دیگر مشکلی پیش نمی آید. همچنین بهتر است داخل هر اتاق‌ خواب کمدهای دیواری طراحی شده باشد، تا افراد خانواده بتوانند وسایل خود را در آن قرار دهند. وجود کمدهای دیواری می‌تواند در مرتب ماندن فضای اتاق بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید خانه ‌ای که انتخاب می ‌کنید، پنجره‌ های متعددی داشته باشد. در اینصورت علاوه بر نورگیر مناسب، در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهد شد. بنایراین بهتر است که خانه نورگیر مناسبی داشته باشد تا در ساعات روز از روشنایی طبیعی استفاده کنید. یکی از موارد دیگری که باید به آن دقت شود، تعداد سرویس‌های بهداشتی است. در خانه‌ های پرجمعیت بهتر است تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام بیش از یک عدد باشد.

طراحی و ساختمان ویلا را در نظر داشته باشید

ساخت و ساز در مازندران از طراحی های مختلف بسیاری برخوردار می باشد از جمله طراحی هایی که در اختیار خانواده ها قرار می گیرد می توان به فلت ، دوبلکس و تریبلکس اشاره نمود ، ویلاهای دوبلکس و تریبلکس گزینه های بسیار خوبی برای خانواده های پرجعیت محسوب می شوند .

این دسته از افراد باید در هنگام خرید ویلای مناسب سایز و متراژ ویلا را در نظر بگیرند تا با مشکلاتی نظیر فضای کم مواجه نشوند . ویلاهایی که دارای متراژ کم هستند برای خانواده هایی با اعضای تعداد زیاد ممکن است مشکل ساز باشد و هر کدام از اعضا اتاقی شخصی برای خود نداشته باشند ، از همین رو ویلاهایی که دوبلکس هستند و یا حتی در صورت داشتن بودجه کافی ، ویلاهای تریبلکس می تواند بهترین گزینه برای آن ها محسوب شوند .

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ویلایی که موردنظر شماست به مراکز خرید ، تفریحی و گردشگری و حتی مدارس یا ایستگاه ها دسترسی راحت تری داشته باشد ، چرا که فرزندان شما به راحتی بتوانند به مدرسه بروند و برای رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه