چگونه ویلای خود را به سبک ایرانی تزئین نماییم؟

18 بهمن 1400
0 دیدگاه
ویلا به سبک ایرانی 4558648648441

برخی افراد دوست دارند یاد ایام گذشته را زنده نگه دارند. هنوز هم هستند کسانی که دوست دارند ویلا به سبک ایرانی بخرند و از بودن در آن لذت ببرند و اوقات خوشی را برای خود و خانوادشان و یا دوستانشان فراهم کنند. با گذشت زمان و به خصوص در چند سال اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که با وارد شدن طرح‎ ها و سبک ها از کشورهای مختلف سبک ایرانی کم کم دارد به دست فراموشی سپرده می شود. سبک ایرانی پر از طرح و نقش است که فضای سنتی و گذشته که همه خانواده دور هم جمع می شدند و از هم صحبتی باهم لذت می برند را تداعی می کند.

طراحی ویلا به سبک ایرانی اصطلاحا طراحی سنتی نامیده می شود. ساخت ویلاهای سنتی با مدرن که هریک ویژگی ها و  تفاوت هایی دارند که در ادامه مطلب به هریک از آن ها خواهیم پرداخت. متاسفانه در سال های اخیر از تعداد معمارانی که ویلا با سبک ایرانی می سازند بسیار کاسته شده است. اما هنوز هم هستند معمارانی که تلاش می کنند تا با ساخت این مدل ویلاها یاد گذشته را زنده نگه دارند و با ایجاد طرح های زیبا در ویلا توجه مردم را به گذشته و پیشینه خود جلب کنند تا خاطرات بچگیمان از یادمان نرود و به فرزندانمان نیز آن را انتقال دهیم.

لوازمی که برای داشتن یک ویلای سنتی نیاز دارید

از فرش و گلیم های ایرانی برای نمای داخلی ویلا به سبک ایرانی استفاده کنید. می توانید کاشی های کوچک رنگی و دست ساز را خریداری کنید و برای آشپزخانه و یا نشیمن و یا سرویس بهداشتی آن ها روی دیوار بچسبانید. استفاده از تابلو فرش یک جزء جدانشدنی از خانه های ایرانی است. استفاده از آن را فراموش نکنید. معمولا برای خانه های سنتی ایرانی بیشتر از رنگ های آبی فیروزه ای و یا قرمز  استفاده می شود. حتما این ترکیب را در وسایل و تزیینات خانه به کار ببرید.

ویلا به سبک ایرانی 785552413095001

طراحی ویلا به سبک معماری ایرانی

باغ ویلا یک ویلا به سبک ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. ویلایی که به این سبک ساخته شده باشد نه تنها زیبایی چشم نوازی دارد بلکه با قدم زدن در آن حس امنیت و آرامش به شما دست می دهد. به دور از تمام مشغله ها و سختی های زندگی شهری می توانید یک باغ ویلا خریداری کنید و کجا بهتر از شمال که هم هوای مطبوعی دارد و هم با داشتن مناظر زیبا و چشم نواز و کوه و دریا در کنار یکدیگر می توانید از تمامی نعمت های خداوند بهره مند شوید.

سرخرود یکی از مناطق بکر شمالی است که برای طرفداران ویلا به سبک ایرانی نیز حرفی برای گفتن دارد. شما چه طرفدار ویلای سنتی باشید و چه ویلای مدرن هیچ تفاوتی ندارد. می توانید بهترین و زیباترین ویلاها را در این شهر خریداری کنید و از بودن در آن لذت ببرید.

ویلا به سبک ایرانی جز محبوب ترین ویلاها برای انتخاب و خریداری می باشد ، ویلاهای شمال و مازندران بیشتر به سبک های ایرانی و سنتی می باشند . این ویلا ها در عین سادگی بسیار شیک و دلنشین می باشد ، این ویلاها با دارا بودن حیاط ها و دکوراسیون سنتی پر فروش ترین سبک ها جهت خریداری می باشند .

ویلاها به سبک ایرانی معمولا دارای حیاط های بزرگ به همراه درختان بلند قامت و گیاهان سرسبز می باشند ، در این ویلاها می توانند صندلی های چربی با کوسن های دستی و سنتی قرار دهند تا بیشتر به سبک های ایرانی نزدیک تر شود .  داشتن استخر و یا حوض های آبی رنگ با طرح های زیبا از دیرباز تا به امروز از ویژگی های اصیل خانه های ایرانی است . برای نزدیک بودن به سبک ایرانی و سنتی ، می توانید در حیاط خود تخت های چوبی کوچک قرار دهید ، و با پارچه های سنتی بر روی آن فضای دنجی را در گوشه حیاط ویلای خود به وجود آورید .

ویلا ها به سبک ایرانی دارای پنجره های زیادی می باشند ، این پنجره ها موجب نورگیری بسیار بالا در فضای داخلی ویلا شده و فضای ویلا را به محیطی نورانی ، گرم و صمیمی تبدیل می کند . داشتن گلدان های متفاوت برای زیبا سازی ویلاهای سنتی و به سبک ایرانی ، بسیار زیباست . در خانه های ایرانی معمولا گل ها و گیاهان زیادی وجود دارد که زیبایی و صیمیت را در این خانه ها افزایش می دهد .

اصول ساخت ویلاهای ایرانی

همانطور که ویلاهای مدرن ویژگی های خاص خود را دارند، ویلا به سبک ایرانی نیز نمادهایی دارد که به راحتی از ظاهر آن می توانید تشخیص دهید که این ویلا به چه سبکی ساخته شده است تا انتخاب برایتان راحت تر باشد. واقعیت این است که ویلاهای سنتی به قدری دنج و آرام و دلچسب هستند که انسان در آن به شدت احساس راحتی می کند. انگار چندین سال است که این مکان را می شناسد و در آن زندگی کرده است. برخی ویژگی هایی که برای ساخت ویلا به سبک ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد:

ویلا به سبک ایرانی 6896+8686875463454545

حیاط ویلای ایرانی

اولین چیزی که از حیاط شخص را به یاد گذشته می اندازد بالکن بزرگ است. از مشخصه های ویلاهای سبک سنتی داشتن یک بالکن دنج و زیبا است تا صبح و یا عصر خود را در کنار خانواده در آن بگذرانند و از طبیعت زیبا و هوای خوش منطقه لذت ببرند. معمولا ویلاهای شمالی که با سبک ایرانی ساخته شده اند در بالکن گوشه ای را به گلخانه ای زیبا تبدیل می کنند که نمادی است از بهشت. نمونه ای دیگر از حیاط ویلاهای ایرانی ساخت آلاچیق است. مگر می شود ایرانی باشی و در ویلای خود آلاچیق نداشته باشی. آلاچیق جدا از اینکه محلی است برای دور هم جمع شدن و گفتن و خندیدن، به ویلا زیبایی منحصر به فردی می بخشد.

یکی دیگر از نمادهای ویلا به سبک ایرانی حوضچه ای کوچک پر از ماهی های رنگارنگ است که زیبایی منحصر به فردی به حیاط ویلا می بخشد که با دیدن آن ها فرد به یاد خاطرات قدیمی می افتد. برخی دیگر از افراد برای سنتی بودن پا را فراتر گذاشته و همیشه در بهار و تابستان در گوشه حیاط ویلا تخت می گذارند و خانواده و دوستانشان را برای چای و عصرانه به نشستن بر روی این تخت ها دعوت می کنند که لذتی وصف نشدنی دارد.

نمای ویلاهای شده با سبک ایرانی

معمولا برای ساخت نمای ویلا به سبک ایرانی از آجر استفاده می شود که حالت سنتی دارد و از گذشته تا به امروز نیز برای نماهای مختلف ساختمانی استفاده می شده است. برای ساخت این مدل نماها از آجر نسوز استفاده می شود که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشد.

شیشه مورد استفاده برای ساخت ویلای سنتی

اگر حافظه خوبی داشته باشید و گذشته را فراموش نکرده باشید می دانید که در گذشته برای خانه ها از شیشه های رنگی و تکه ای استفاده می شد. یکی از نمادهای ویلا به سبک ایرانی همین شیشه های رنگی کوچک و جذاب هستند که هنوز هم برای علاقه مندان به سبک های سنتی جذابیت و زیبایی دارند. این شیشه ها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کنند و فضای ویلا را به محیطی دلچسب و دلنشین تبدیل می کنند.

ویلا به سبک ایرانی 785524031951

ویژگی های ویلاهای ایرانی

ویلا به سبک ایرانی به گونه ای طراحی می شود که از تمامی نقاط داخل و خارج آن یک استفاده بهینه و کابردی خواهید داشت. هیچ فضایی بی استفاده نخواهد ماند و تنها هدف از بهره بردن از آن ها زیبایی نیست. به عنوان مثال شیشه های رنگی فقط برای زیبایی و جذابیت استفاده نمی شوند. بلکه این کار باعث می شود که نوری که به داخل خانه می تابد ملایم تر شود و شما با انفجار نور در خانه مواجه نخواهید شد. تمام قسمت های ویلای سنتی به گونه ای کنار هم چیده شده اند که دارای یک نظم خاصی هستند که هیچوقت برای هیچکس تکراری نخواهد شد.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای ساخت ویلا به سبک ایرانی در نظر گرفته می شود ورودی ها و خروجی های ساختمان هستند. این درب ها به گونه ای در ویلا قرار می گیرند که هم مزاحمتی ایجاد نکنند و هم دید قسمت های مختلف ساختمان از بیرون را کمتر می کنند تا افراد داخل ویلا امنیت را به خوبی احساس کنند. اشکال هندسی منظم و دایره ای را در بیشتر قسمت های خانه به خصوص در سقف، ستون ها وپنجره ها حس خواهید کرد. سردر این ویلاها به گونه ای ساخته می شوند که برای افرادی که از بیرون وارد آن می شوند و یا از بیرون ساختمان نظاره گر هستند، شکوه و عظمت ویلا را کاملا نمایان می سازد.

تفاوت های ویلاهای مدرن و سنتی

یکی از تفاوت های ویلا به سبک ایرانی و ویلای مدرن این است که برای ساخت ویلای سنتی برای نما از آجر استفاده می شود. در حالی که برای ویلاهای مدرن از سنگ و یا کاشی و یا سرامیک استفاده می شود. معمولا برای ساخت ویلاهای مدرن هیچ گونه تزیین و گچ کاری اضافه استفاده نمی شود. در حالی که ویلاهای سنتی پر از نقش و نگار و استفاده از گچ بری های مختلف در سقف های آن کاملا مشهود خواهد بود. در ساخت ویلاهای مدرن کمتر از دیوار استفاده می شود و در ظاهر یک دست و یکپارچه دیده می شوند، در حالی که به تکه های کوچکتر با استفاده از اشیا و یا دیوارهای کاذب تقسیم بندی شده اند. این گونه ویلاها یک فضای باز و مدرن دارند بدون هیچگونه وسیله اضافه.

در ویلا به سبک ایرانی اینگونه نیست. هنوز هم دیوار برای جداسازی قسمت های مختلف داخل ساختمان استفاده می شود تا هر مکان با توجه به نوع کاربری که دارد افراد در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشند. معمولا برای ساخت ویلاهای مدرن از پنجره های بزرگ استفاده می شود تا نور طبیعی بیشتری وارد ساختمان شود تا از نورهای مصنوعی کمتر استفاده شود. اما برای ویلاهای سنتی از پنجره های کوچک تر با شیشه های رنگی استفاده می شود که باعث ایجاد یک ترکیب جذاب با وسایل داخل خانه می شود. انعکاس نور از این شیشه ها چهره دلنشینی به داخل ویلا می دهد.

 

ویلا به سبک ایرانی 96896863563563585

 

چرا ویلا تا این اندازه محبوب است ؟

محبوبیت ویلا سنتی در احیای فرم های آشنای گذشته و القای حس نوستالژیک در فضا است ، همه ما دارای خاطراتی از خانه های قدیمی هستیم ، که خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی را شامل می شوند. بعصی از ویلاهای سنتی در بافت شهر ها و برخی دیگر در نواحی ییلاقی به عنوان خانه باغ های قدیمی بودند  ، ایجاد دکوراسیون داخلی به سبک سنتی و قدیمی بسیار تماشایی و پرطرفدار که متقاضیان بیاری دارد .

در مازندران ، همیشه شاهد ویلاهای بسیاری به سبک ایرانی و سنتی هستیم ، معمولا ویلاهای سنتی معمولا همیشه سرشار از محبت و صمیمیت بوده و مازندارن و در حقیقت شمال ایرانی خانه های سنتی بسیاری را در بر میگیرد .

طراحی پلان ویلا سنتی

طرح بناهای داخلی ویلا سنتی ، با خطوط هندسی و راست گوشه و تا حدی شبیه طراحی پلان ویلا به سبک کلاسیک شکل می گیرد . نقشه خانه های سنتی می تواند به عنوان منبع الهام برای طراحی پلان سنتی در نظر گرفته شود .

مرزبندی بین فضاهای خصوصی و عمومی ، هرچند که پلان ویلا غالبا به صورت  پلان یکسره و باز است ، اما بهتر است برای خود حریم خصوصی داشته باشد . در ویلاهای سنتی معمولا حوض کوچک و یا آبنمایی قدیمی وجود دارد که نماد پایداری و آرامش آن محسوب می شود . می توانید برای زیباسازی محوطه ویلای خود از این روش استفاده نمایید و جلوه آرامش بخش و چشمگیری را خلق نمایید .

حرف آخر

ویلا به سبک ایرانی و ویلای مدرن هریک طرفداران خاص خود را دارند. البته اگر دقت کرده باشید خواهید دید که حتی در شهرها هم متاسفانه ساختمان های سنتی خود را خراب می کنند تا آن را به یک خانه مدرن تبدیل کنند. اما ویلای سنتی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد که بسیار هم مصمم هستند تا این سبک و ویژگی های آن را در منازل و ویلای خود حفظ کنند. تفاوتی ندارد که شما طرفدار کدام سبک ویلا هستید. سرخرود پاسخگوی هر نوع سبک و سلیقه ای است و انواع ویلا با سبک های سنتی و مدرن را می توانید در سطح این منطقه مشاهده کنید و برای خرید آن اقدام کنید.

اگر شما هم یکی از طرفداران ویلا به سبک ایرانی در سرخرود هستید و تمایل دارید برای سرمایه گذاری و یا تفریح در این شهر ویلا بخرید باید به دنبال کسی باشید که بتواند مشاور خوبی برای شما در زمینه خرید ویلا در سرخرود باشد. مهندس محمد بخشی شما را در زمینه خرید ویلا در مناطق مختلف سرخرود مانند خزرشهر، شهرک خانه دریا و شهرک دریاکنار یاری خواهد کرد. برای دریافت مشاوره در این زمینه و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه