آشپزخانه انتقالی سبکی ایده آل در آشپزخانه ویلای شمالی

17 بهمن 1400
0 دیدگاه
آشپزخانه انتقالی 4687468746874187

آشپزخانه انتقالی یا ترانزیشنال چیست؟  چه ویژگی هایی دارد؟

می دانید که معماران ایرانی همیشه از دیرباز از هنرمندان نامی در سراسر دنیا بوده اند. و اکثر هنر و معماریشان چنان حیرت انگیر و نبوغ امیز بوده که در اکثر دکوراسیون داخلی خانه ها و یلا های لوکس تا به امروز نیز دیده می شود که گرما و صمیمیت خاصی را به محیط می بخشد. از طرفی با پیشرفت علم و صنعت معماری سبک های مدرن متعددی به روی کار آمدند که کمتر اشغال کردن فضا و پرکاربرد بودن آنها را در نظر گرفته‌اند، نیز بسیار مهم است. با آشپزخانه های کوچک امروزی نیز کاملا هماهنگ  بوده و با چند کاره بودن وسایل  و با ترکیب شدن با ابزار های نوین فناوری  و استفاده بهینه از فضای موجود توانسته در عین سادگی زیبایی بسیار زیادی را به نمایش بگذارید.

اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با سبکی جدید آشنا کنیم که بتوانید هر دو نوع  سبک گفته شده  در بالارا به آشپزخانه خود بیاورید و از زیبایی های هر دو سبک نیز بهره ببرید. اما چگونه ؟ آشپزخانه انتقالی جواب شما است. با ما همراه باشید تا شما را با این سبک در آشپزخانه نیز آشنا کنیم.

هر روزه مدل های جدید و متنوعی در سبک دکوراسیون داخلی خانه ها به خصوص آشپزخانه ها نیز به وجود می آید که با دیگر از سبک ها از لحاظ راحتی و زیبایی در حال رقابت هستند.

آشپزخانه انتقالی 4687468746874187

آشپزخانه انتقالی چیست ؟

آشپزخانه ترانزیشنال از سبک هایی بوده که سبک سنتی و مدرن با هم تلفیق شده و سبکی ترکیبی بسیار زیبا را به وجود آورده است. با هدف راحتی و زیبایی چند برابری به آشپزخانه ها نیز شکل گرفته است . اگر بخواهیم که اصول و قاعده اصلی آشپزخانه های انتقالی را بگوییم سبک انتقالی در حالت کلی به معنی برقراری تعادل میان عناصر سنتی و مدرن است . سبکی موزون که فضا نه خیلی  شلوغ و یا خیلی مینیمال به نظر نرسد.

کابینت های چوبی :

می دانید یکی از المان هایی که در آشپزخانه وجود دارد و همه توجه  فرد را به خود جلب می کند کابینت است. کابینت با هدف سامان دادن به آشپزخانه نیز طراحی شده  که زیبایی آن برای محیط نیز  نقش بسیار مهمی دارد  . متریال استفاده شده در  کابینت سبک انتقالی بسیار مهم است.کابینت های ممبران و یا درب های شیکر نمونه ای بسیار ایده آل برای کابینت های سبک انتقالی می باشند و شما را بهتر به هدفتان می رساند.

این درب ها و کشوهای کابینت معمولا متشکل از صفحه‌ای فلت در مرکز به همراه حاشیه‌ فلت برجسته در کناره‌های آن ها می باشند. به هیچ وجه درب های شیکر را با درب های قابدار ابزار خورده کلاسیک اشتباه نگیرید. در واقع درب های Shaker نمونه ساده شده ای از درب های کلاسیک ابزارخورده می باشند.  این نوع درب ها نسبت به درب های تخت و فلت سبک مینیمال شکوه بیشتری به کابینت آشپزخانه انتقالی می‌دهد. بدون اینکه با جزئیات اضافی فضا را شلوغ نماید . در مقابل سعی کنید که دستگیر های کابینتان از یراق های براق و یا طلایی باشد. شما می توانید نمونه های آن را در عکس های مختلف در ویلا در شمال ببینید که زیبایی خیره کننده ای را به نمایش گذاشته است.

آشپزخانه انتقالی 74867486487468748

اما شاید یکی از سوالاتتان این باشد که آشپزخانه مدرن طرفدار سادگی است آیا می تواند با سبک سنتی و وسایل پر زرق و برق هماهنگ شوند؟  باید بگوییم بله ، در آشپزخانه انتقالی ما ترکیبی از دو نوع سبک داریم که به زیبایی تمام آن را در کنارهم مشاهده می کنیم . اما  با وسایل تزئینی کم که با وارد شدن به آشپزخانه هر دو سبک را حس شود . به طور مثال آشپز خانه انتقالی می تواند زمینه اصلی  به رنگ خاکستری باشد و طراح از کابینت آشپزخانه سنتی با کانتر آشپزخانه سنگی در کنار لوازم آشپزحانه مدرن استفاده کرده است که یک دکوراسیون مدرن سنتی زیبا و شکیل را خلق می کند. معمولا در این سبک از آشپزخانه طراحان از سنگ های گرانیت،  و مرمر برای کانتر آشپزخانه استفاده کنند که به دلیل زیبایی و استحکام و دیگر ویژگی های منحصر به فرد از محبوبیت ویژه ای برخوردارند.

رنگ آشپزخانه انتقای : این آشپزخانه به دلیل تناژهای رنگی زیاد می تواند با هر سلیقه ای نیز منطبق شود  اما پالت های رنگی سبک انتقالی به رنگ های امروزی هستند رنگ هایی که بیشتر در سبک های مدرن نیز بکار می روند بژ سفید طوسی ، سفید و… شما می توانید نه تنها در رنگ دیوار ها و کابینت خود را از این رنگ ها استفاده کنید بلکه می توانید اجزا چون فرش کابینت آشپزخانه خود ست کنید .

رنگ سفید از نمونه های ایده آل در انواع رنگ ها می باشد  که می تواند فضای آشپزخانه شما را بسیار دلباز تر نشان دهند . شما می توانید این رنگ را با دیگری رنگ هایی چون خاکستری  و دیگر رنگ ها یا حتی بافت های چوبی  فلزی در کنار رنگ سفید نیز بهره بگیرید  شما می توانید از رنگ آبی در تناژهای مختلف در آشپزخانه خود نیز استفاده کنید و از آشپزخانه خاص و بسیار زیبایی نیز بهره مند شوید .

آشپزخانه انتقالی 74558951854186541687416874187

استفاده از چوب :

همانطور که می دانید از اولین متریال هایی که انسان ها برای خانه ی خود از ابتدا تا به امروز در تمام متریال های خانه نیز استفاده شده چوب است این عنصر با ایجاد محیطی گرم و صمیمی با هر سبکی از خانه نیز هماهنگ می شود . در طراحی کابینت آشپزخانه انتقالی ترکیب سطوح وسیع رنگ شده با چوب به فضا روح می دهد. بنابراین وجود کف چوبی ، صندلی  و یا کانتر چوبی ، میز چوبی و یا تخته گوشت چوبی در این نوع آشپززخانه ها نیز بسیار رایج است. شاید بد نباشد شما از چوب برای تزئین سقف خود بهره ببرید و در این صورت احساس کنهگی در فضا وجود نخواهد داشت.

استفاده از سنگ :

برای مدت زمان طولانی، گرانیت تیره به صورت گسترده بهترین گزینه برای پیشخوان‌ها بود. اما برای یک سبک انتقالی مطلوب، سنگ کوارتز یا گرانیت رگه‌دار احساسی از ظرافت را القا می‌کند . بدون این‌که سنگین به نظر برسد. ترکیب سنک در کابینت آشپزخانه انتقالی به اندازه‌ای باشکوه است که با عناصر سنتی‌تر متناسب باشد. اما به اندازه‌ای مدرن است که با عناصر تأکیدی معاصر در یک راستا باشد. ایجاد کنتراست روی سنگ جزیره با انتخاب رنگی متفاوت یکی از ترفند های طراحی کابینت آشپزخانه انتقالی محسوب می گردد.

آشپزخانه 5485468468746841

نور پردازی می توند زیبایی آشپزخانه ترانزیشنال شما را چند برابر کند  :

بدون اینکه  آسیبی  به سبک مدرن نیز برساند اما به شرطی که نور پردازی را با لوستر های اشکال ساده و قدیمی گنبدی و مخروطی که محبوب هستند را استفاده کنید.  این لوستر ها  سبکی ظریف و سنتی دارند بدون آن‌که خیلی پر زرق‌ و برق و تزئینی هستند و به زیبایی این آشپز خانه نیز کمک می کنند. همچنین پهن کردن ، یک فرش گرم و رنگارنگ، به فضای آشپزخانه‌ای به سبک تلفیقی  ایرانی نیزروح و رنگ می بخشد پس ین موضوع را فراموش نکنید و سعس کنید از طرح های ایرنی و سنتی نیز بهره بگیرد

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه