سبک منوکروم سبکی خاص در ویلای های شمالی

16 بهمن 1400
0 دیدگاه
سبک منوکروم 848468468468418741

سبک منوکروم  (Monochromatic) یا منوکروماتیک از سبک های خاص و بسیار جسورانه در دکوراسیون داخلی ویلا در شمال و یا محل کار  به حساب می آید که نمایی بسیار متفاوت و مدرن را به نمایش می گذارد. اما می دانید که هر سبک ویژگی های مختص به خود را داشته که بنا به همین سبب از دیگر  سبک ها نیز متمایز می شود. این سبک با یک رنگ غالب اما با تناژهای مختلف همان رنگ شیوه ای کاملا نو و جسورانه نیز  شکل گرفته می شود  . در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با اصول اولیه این سبک نیز آشنا کنیم .

اما سبک مونوکروم یا سبک تک رنگی  چیست ؟ اگر جزو افرادی که پیرو سبک و استایل هایی جسورانه هستید سبک منوکروم می تواند از گزینه های ایده آل برای شما باشد. این سبک به دلیل عدم تنوع رنگ در سرتا سر یک پلان ، فضایی خاص را به وجود می آورد.  سبک منوکروماتیک به دلیل ویژگی های خاص خود سبب شده تا از سبک های مدرن و بسیار خاص ویلا در مازندران نیز شود .

سبک منوکروم 848468468468418741

اما چرا سبک منوکروم ؟

می دانید که این سبک با هنجارشکنی خود سبب تمایز آن با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی شده اما اکثر افراد به دلیل ناآگاه بودن از ویژگی های آن نیز به طرف آن نمی آیند. اما این سبک با ویژگی های بسیار زیاد خود می تواند محیطی بسیار خاص را به شما هدیه دهد با ما باشید تا در ادامه مطلب به آن ها پی ببرید :

  1. یکی از شاخصه های آن وحدت و انسجامی که به محیط اطراف خود می بخشد و سبب نظم و ترتیب آن به محیط اطراف می شود .
  2. سبک منوکروم  به دلیل القای حس آرامش برای محیط های که احتیاج به تمرکز دارند و یا اتاق خواب ها نیز بسیار مناسب باشد چراکه به دلیل بکار بردن تعداد  رنگ کم مغز در پردازش خیلی سریع آن را پردازش و تحلیل  کرده و همین عامل  سبب می شود فرد تمرکز بیشتر و احساس بهتر داشته باشد . این سبک برای فضا های بسیار کوچک می تواند بهترین گزینه باشد چراکه به دلیل نبود تعدد رنگ سبب ایجاد نمایی بزرگ تر می شود .
  3. این سبک در سالیان سال به روز بود و از مد نمی افتد و همیشه تازگی و جلوه خاص خودش را حفظ می کند ، پس اگر می خواهید فضایی داشته باشید که برای طولانی مدت نیاز به تغییر در آن نباشد از سبک مونوکروم برای طراحی اش استفاده کنید.
  4. سادگی این سبک بسیار تحسین برانگیز است . اگر شما سررشته ای از دیزاین دکوراسیون داخلی ندارید می توانید با این سسبک خودتان دیزاین خودتان را بچینید و زیبایی بینظیری را به نمایش بگذارید.

سبک منوکروم 74846874874784477

اما قوانینی که باید در سبک منوکروم رعایت شود :

  1. اگر قصد دارید برای بار اول از این سبک استفاده کنید ، برای شروع از فضاهای کوچک استفاده کنید . فضاهایی چون سرویس بهداشتی و یا حمام.
  2. می دانید که این سبک به دلیل بکار بردن یک تناژ رنگی با تنالیته ها گوناگون احتمال ایجاد یک محیط کسالت بار را دارد پس بهتر است برای از بین بردن یکنواختی از طرح و الگو های مختلف استفاده کنید. برای مثال از کفپوش های و یا کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید اما توجه کنید که الگو های تکرار شونده را رعایت کنید. از رنگ های متضاد نیز کمک بگیرید  این  کار نه تنها به این سبک نیز صدمه نمی زند بلکه  با تضاد خود باعث زیبایی چند برابری آن می شود. اما توجه داشته باشید که در این کار زیادی روی نکنید.
  3. اما راه دیگر برای مقابله با کسل آور شدن محیط های تک رنگ ، استفاده از مجسمه، میز و المان های مدرن  است که می تواند گزینه خوبی باشد.
  4. نورپردازی را جدی بگیرید به کمک نورپردازی سبک مونوکروم شیک تر و دلبازتر به نظر می رسد. نور سفید مناسب اتاق خواب نیست و بهتر است برای سرویس بهداشتی استفاده شود؛ برای سایر قسمت ها مانند پذیرایی از نور ترکیبی برای تأثیر گذاری بهتر سبک مونوکروم استفاده کنید. برای نورپردازی از آباژور هم استفاده کنید، نور آباژور به سبک مونوکروم آرامش چند برابر می بخشد.

سبک منوکروم 87487468486741867487

  • درمورد نورپردازی برای سبک مونوکروم توجه کنید که میزان نور مناسب با فضا باشد به عنوان مثال تنها به دلیل زیبایی لوستری بزرگ در اتاق استفاده نکنید؛ و همچنین توجه کنید به همه فضا روشنایی برسد و هیچ گوشه ای تاریک باقی نماند. همچنین مهم است بدانید سرویس بهداشتی و آشپزخانه به نورپردازی بیشتری نیاز دارند.

اما همانطور که پیش تر به تعریف منوکروم اشاره شد این سبک از یک رنگ استفاده می شود اما با تنالیته های مختلف همان رنگ. به این معنی که شما رنگ غالب را انتخاب می کنید و از سایه روشن همان رنگ در زیبا تر کردن محیط خود استفاده می کنید. اما سوال اینجا مطرح می شود  که چه رنگی می تواند برای این سبک مناسب باشد ؟ در جواب باید بگوییم که در انتخاب رنگ محدودیتی ندارد . هر رنگی می تواند به زیبای فضای شما کند از رنگ های تیره تا بسیار روشن می تواند در زیبایی سبک مونوکروم نیز تاثیر داشته باشد. اما از آنجا که رنگ های خنثی طرفدار بیشتری داشته و خاصیت این را داشته که مدت های طولانی فرد را دلزده نمی کند پیشنهاد می شود از گروه رنگ های خنثی بهره ببرید. در ادامه با ما باشید تا رنگ های متعدد را در این زمین نیز بررسی کنیم :

مونوکروم سفید : شاید از اولین رنگ هایی که به ذهن می رسد رنگ سفید باشد این رنگ به دلیل القای  حس آرامش به فرد و از طرفی به وجود آوردن زیبایی بی نهایت  از رنگ های محبوب شناخته می شود . اگر فضایی کم نور  و کوچک دارید این رنگ می تواند به شما در موضوع کمک بسیار زیادی کند .

سبک مونوکروم 84768768746874784

 آیا تا به حال اتاقی سرتاسر سیاه فکر کرده اید !

رنگ سیاه رنگ سوگواری و عزا نیست شاید در وهله اول با خود بگویید که این رنگ برای دکوراسیون داخلی ،کار بسیار اشتباهی است  اما بکار بردن این رنگ جسارت بالایی نیاز دارد. این رنگ به دلیل جذب نور و عدم انعکاس نور  برای فضا های بزگ  پر نور بسیار مناسب می باشد و در مقابل برای اتاق های کوچک یک پوئن منفی.

رنگ سیاه با تیرگی ای که در محیط زندگی ما ایجاد می کند، باعث می شود تا سایر رنگ ها و فرم هایی که در اطراف آن قرار دارند، برجسته تر شده و جلوه بیشتری بیابند شما می توانید برای از بین بردن فضای کسالت بار از جزئیات رنگ سفید بکار ببرید و یا با استفاده از چند گل و گیاه فضایی بسیار لوکس و لاکچری را به وجود بیاورید.

رنگ سبز ، یاسی ، آبی ، بژ ، طوسی  از سری رنگ های دیده شده در سبک منوکروم است که می تواند  به زیبایی خانه شما و یا محل کار شما نیز کمک کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه