ویژگی های خرید ویلای خوب که شما را شگفت زده می کند

15 بهمن 1400
0 دیدگاه
ویژگی های خرید ویلای خوب 847847854685468487487

ویژگی های خرید ویلای خوب بسته به هر فرد و هر سلیقه متفاوت است. ممکن است شما در یک ویلای لوکس رو به دریا احساس آرامش نداشته باشید و ترجیح دهید که در یک ویلای کوچک در وسط جنگل تعطیلات خود را سپری کنید. اما قصد ما از بررسی ویژگی های خرید ویلای خوب یادآوری نکات کلیدی است که در زمان خرید هر ویلا باید به آن توجه داشته باشید. اگر قصد خرید ویلا در سرخرود را دارید باید بدانید که اغلب ویلاهای این منطقه چشم انداز رو به دریا دارند و کمتر ویلایی با چشم انداز رو به جنگل در این شهر یافت می شود. در خرید ویلا باید ویژگی های بارز همه ویلاهای خوب را در نظر داشته باشید و در کنار آن به سلایق خود بپردارید و در بین بهترین ویلاهای سرخرود، بهترین بهترین ها را برای خود انتخاب کرده و خریداری نمایید. در این زمینه بهتر است که از یک مشاوره املاک باتجربه نیز کمک بگیرید.

داشتن ویلای خوب از دغدغه های بعضی از افراد در دنیای امروز محسوب ، ازدحام به وجود امده در زندگی شهری افراد به دنبال خرید ویلایی به دور از شهر تشویق کرده است . تقریبا اکثر افراد علاقه فراوانی به دنبال خرید ویلا در سواحل می باشند ، اما انتخاب ویلای خوب و با ویژگی هایی عالی چندان هم سخت نیست . به منظور چنین انتخابی می توانید از مشاور املاک محله ای که تمایل دارید راهنمایی بگیرید ،  حتی سایت های معروفی نظیر سایت دکتر بخشی آماده پاسخگویی سوالات شما می باشند .

از نظر ویژگی های ظاهری و ساختاری قطعا ویلاهای با متراژ زیاد بنا و زیر بنا که دارای تعداد اتاق های زیاد باشند، تراس بزرگ و رو به طبیعت زیبا داشته باشند، از دکوراسیون و طراحی داخلی مدرن و جذابی که با انواع دیوارپوش ها دیزاین شده اند برخوردار باشند، و همچنین داشتن سایر امکانات رفاهی چون استخر و سونا و جکوزی، انشعابات گاز، برق و سایر تجهیزات یک ویلای خوب برای خرید در شمال محسوب میشوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به شرجی و مرطوب بودن هوای شمال معمولا یک ویلای خوب و استاندارد باید در همه موارد ساخت خود مسئله عایق بندی نسبت به رطوبت را رعایت کرده باشد، در صورت ساخته شدن به صورت همکف حداقل بایستی یک متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد تا از نفوذ رطوبت به ساختمان جلوگیری کند. در صورتی که همکف ساخته نشود نیز باید تمامی استاندارد های ابتدایی ساخت در ساختمان از جمله داشتن سقف و ستون های بتنی و میلگرد در آن رعایت شود.

پس از توجه به استاندارهای اصولی در ساخت و البته نقشه درست طراحی شده فضای داخلی ویلا، از جمله ابعاد استاندارد بخش های مختلف مثل سالن پذیرایی، اتاق ها و آشپزخانه، عدم وجود ستون های نامربوط در وسط ویلا، یکی دیگر از ویژگی‌های برازنده خرید یک ویلای خوب در شمال دارا بودن چشم‌انداز و طبیعت مشرف به ویلا است، چرا که داشتن ویلایی با ویو یا چشم‌انداز باز و بدون مانع بسیار مناسب تر و زیباتر از خرید ویلایی در نزدیکی سایر ساختمان هاست که فاقد ویو و منظره زیبا و چشم نواز از مناظر طبیعی هستند.

اگر قصد خرید یک ویلای خوب در شمال را دارید، قبل از اقدام به خرید حتما از وضعیت آب و هوایی منطقه مورد نظر خود در فصول مختلف سال اطلاعات لازم را کسب نمایید. چرا که ممکن است در یک منطقه با هوایی نسبتا سرد یا خیلی گرم در روزهایی از سال مواجه شوید که موجبات پشیمانی شما از خرید ویلا در این نقاط را در آینده به همراه داشته باشد.

برای خرید ویلایی که با سلیقه شخصی شما باشد نیاز به کسب اطلاعات بالایی دارید ، در ادامه با ما همراه باشید .

ویژگی های خرید ویلای خوب 12457854

 

آب و هوای منطقه

مازندران دارای آب و هوای بسیار پاکیزه و تمیزی است ، اما هر چه به بافت روستا نزدیک تر شوید این پاکیزگی و سرزندگی بیشتر خواهد شد . همچنین طبیعت سرسبز مازندران در دل روستاها بسیار شگفت انگیز تر از شهر می باشد .

امکانات ویلای خوب

یک ویلای خوب مطمئنا کمی قیمت بالایی خواهد داشت اما در مقابل امکانات بسیار بالایی را شامل خواهد شد . به عنوان مثال یک ویلای خوب دارای حیاط بسیار دلباز و بکر می باشد ، که در آن باغچه به همراه گل و درختان مثمر ثمر زیادی یافت می شود . می توان داتن یک حوض کوچک را به لیست ویژگی های یک ویلای خوب اضافه نمود .

شاید برایتان جالب باشد ، اما ویلاهای شیک می توانند دارای یک آلاچیق رویایی نیز باشند . در گوشه حیاط فضای دنجی به وجود آمده باشد که با آلاچیقی با سبک مدرن و دکوراسیون سنتی و شیک تزیین شده باشد . در کنار آن باربیکیو نیز باشد که برای شما و عزیزانتان خاطرات دل انگیزی را به وجود بیاورد .

مهمترین ویژگی ویلای خوب مدارک کامل آن است

داشتن سند برای یک ویلا مهمترین ویژگی های خرید ویلای خوب است. اگر ویلایی به صورت قباله ای خرید و فروش می شود بهتر است که در انتخاب خود تجدید نظر داشته باشید. ویلاهای قباله ای در دراز مدت مشکلات قانونی زیادی به همراه دارد و ممکن است یک ویلا به چندین نفر فروخته شود. از این جهت بهتر است در لیست خود دور ویلاهایی که قباله ای هستند خط قرمز بکشید و به دنبال ویلاهای سنددار باشید.

ویلا باید از مصالح استاندارد ساخته شود

با توجه به شرایط آب و هوای سرخرود که گرم و مرطوب است استفاده از متریال مناسب با نوع آب و هوا از ویژگی های خرید ویلای خوب در سرخرود است. متریالی که در برابر رطوبت ماندگاری بالایی داشته باشد بسیار مهم است. ضد زلزله بودن ویلا و همچنین داشتن پایان کار می تواند در ایمن بودن آن شما را مطمئن نماید. شاید نتوانید متریال به کار رفته در قسمت های داخلی ویلا را بررسی کنید اما نمای ساختمان بهتر است به کمک متریال روز دنیا ساخته شده باشد تا در طولانی مدت با هزینه های سنگین تعمیر نما دست و پنجه نرم نکنید. در ضمن به کیفیت برندهای استفاده شده در دکوراسیون نیز دقت کنید. شیرآلات، لوله کشی، نحوه سرمایش و گرمایش ویلا، برند پکیج و شوفاژ ها را بررسی کنید. بررسی کنید که برای اضافه کردن سیستم سرمایش امکانات کافی وجود داشته باشد.

 

ویژگی های خرید ویلای خوب 6686656456546687967

 

امنیت منطقه را بررسی کنید

یکی دیگر از ویژگی های خرید ویلای خوب داشتن امنیت در منطقه است. در بیشتر شهرک های ساحلی به نکات امنیتی با حساسیت بالایی دقت می شود اما اگر تصمیم دارید ویلای مستقل خریداری کنید باید حتما نکات ایمنی منطقه و ویلا را بررسی کنید. منطقه بهتر است دارای نگهبان باشد و یا امکان استخدام سرایدار برای ویلا وجود داشته باشد. استفاده از  دوربین مدار بسته جهت کنترل ویلا، درب های ضد سرقت، استفاده از حفاظ های دیوار و … همگی به افزایش امنیت ویلا کمک می کنند. اما شلوغ بودن منطقه ای که در ان ویلا می خرید بهترین امنیت است چرا که اصولا سارقین در محله های خلوت فعالیت دارند. در صورتی که برای تعطیلات اقدام به خرید ویلا می نمایید بهتر است از قرار دادن اشیا گران قیمت در ویلا پرهیز کنید.

مسیر دسترسی به امکانات شهری را بررسی کنید

در صورتی که ویلای مورد نظر شما در خارج از شهر قرار دارد باید مسیر رفت و آمد به شهر را بررسی کنید. در صورت بروز مشکل باید در کمترین زمان ممکن بتوانید خود را به شهر برسانید و یا اینکه از شهر تا ویلای شما مسافت طولانی وجود نداشته باشد. مسیر رفت و آمد باید هموار باشد و شما بتوانید در کمترین زمان خود را به بیمارستان و یا مرکز خرید برسانید. درست است که خرید ویلا در مناطق بکر و دست نخورده بسیار جذاب است اما اگر دسترسی به ویلا با سختی همراه باشد، فروش آن سخت بوده و همچنین در صورت بروز مشکلات آسایش خانواده به مخاطره خواهد افتاد.

تا کنون به ویژگی های خرید ویلای خوب که باید در همه ویلاها رعایت شود پرداختیم.قبلا هم گفتیم که برای پیدا کردن بهترین ویلا ابتدا باید ویژگی های بازر را بررسی کرده و سپس با توجه به سلیقه در بین بهترین ویلاها یک گزینه ایده آل را انتخاب نموده و خریداری نمایید. از ویژگی های ویلا که در سلایق مختلف متفاوت است باید به موارد زیر اشاره کرد:

آب و هوای منطقه ای که ویلا را خرید می کنید

اگر در رطوبت بالا کلافه می شوید بهتر است از بین ویلاهای رو به دریا و یا نزدیک به دریا انتخاب نکنید و سعی کنید ویلاهای جنگلی را برگزینید. این در حالی است که برای افرادی که از سرما فراری هستند ویلاهای رو به دریا بهترین گزینه است. پس اگر ویژگی های خرید ویلای خوب را بررسی می کنید به این که دقت داشته باشید که چه نوع آب و هوایی برای شما مناسب است.

 

ویژگی های خرید ویلای خوب 12456587

ویلای استخر دار یا بدون استخر

اگر به داشتن استخر در ویلا اهمیت می دهید باید در بین ویلاهای با متراژ بالا به دنبال بهترین گزینه باشید. از آنجایی که استخر بخش زیادی از محوطه ویلا را به خود اختصاص می دهد باید متراژ ویلای شما بزرگ باشد. ویلاهای استخردار با اینکه امکان شنا را فراهم می کنند و استخر از ویژگی های خرید ویلای خوب به شمار می آید اما هزینه پر کردن و نگهداری از استخر را نیز در نظر داشته باشید.

متراژ ویلا را در نظر داشته باشید

متراژ ویلا تاثیر بسیار زیادی در قیمت ویلا در سرخرود دارد. هرچه ویلا بزرگتر باشد امکانات رفاهی آن بیشتر است و بزرگ بودن ویلا از ویژگی های خرید ویلای خوب است. اما هزینه نگهداری از ویلاهای بزرگ باید در هزینه ماهیانه زندگی لحاظ شود. بهتر است با توجه به تعداد افراد خانواده ویلایی متناسب خریداری نمایید. این کار نه تنها امکان سرمایه گذاری با کمترین بودجه را فراهم می کند بلکه از هزینه های جانبی که در آینده باید پرداخت کنید پیشگیری می کند.

ویلاهای دوبلکس یا یک طبقه

در گذشته ویلاها با متراژ بالای 1000 متر ساخته می شد اما امروزه با توجه به افزایش جمعیت تمایل بیشتر افراد به خرید ویلای دوبلکس است. ویلایی که در طبقه اول تمام آنچه برای زندگی نیاز دارید را در خود جای داده باشد و در طبقه بالا اتاق های خواب قرار داشته باشد در عین کوچکی تمام امکانات رفاهی را در خود جای می دهد. پس می توان گفت اگر بودجه کافی برای خرید ویلا را دارید بهتر است از بین ویلاهای دوبلکس گزینه مناسب انتخاب کنید. چرا که در متراژ کمتر همه آنچه شما نیاز دارید جاسازی شده است. در ضمن تماشای دریا از طبقه دوم بهتر انجام می شود و شما می توانید از بالکن آن نیز استفاده نمایید.

نمای ساختمان را به سلیقه خود انتخاب کنید

در انتخاب نمای ساختمان به سلیقه خود توجه داشته باشید. امروزه ویلاهای با نمای مدرن بیشترین طرفدار را دارند. بعد از آن ویلاهای سبک رومی طرفدار دارند که البته می توان گفت که این سبک معماری در ویلاهای بزرگ زیباتر به نظر می رسد. سبک ویلاهای ایرانی از کمترین تعداد برخوردار است اما اگر بتوانید دکوراسیون داخلی را نیز به سبک ایرانی چیدمان کنید یکی از خاص ترین ویلاهای سرخرود را خواهید داشت.

 

ویژگی های خرید ویلای خوب 698686486486846

 

به گیاهان کاشته شده در ویلا دقت داشته باشید

یکی از علایق تمام ایرانیان داشتن باغ میوه است. از این رو می توانید به درختانی که در حیاط ویلا کاشته شده است دقت کنید. اصولا داشتن درخت میوه در ویلا بسیار دلچسب است؛ چرا که شکوفه های بهاری درختان میوه دار به حیاط شما در فصل بهار رنگ و بوی جذابی می دهد. در ضمن برای برداشت میوه در فصل تابستان می توانید خاطرات خوبی را با خانواده رقم بزنید. خوردن میوه تازه چیده شده خود لذت بسیار زیادی دارد و تهیه مربا و یا لواشک از این میوه ها نیز برای خانواده جذاب خواهد بود.

بودجه مالی را در نظر داشته باشید

یکی از ویژگی های خرید ویلای خوب این است که فشار اقتصادی زیادی به خانواده وارد نشود. به عبارتی خرید ویلایی که از بودجه مالی شما هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشد بعد از مدتی خانواده را آزار خواهد داد. بهتر است به صورت  منطقی با توجه به بودجه مالی ویلا خریداری کرده و به هزینه های پس از خرید نیز نیم نگاهی داشته باشید. این هزینه ها در برج های ساحلی و همچنین شهرک ساحلی شامل هزینه ماهیانه شارژ نیز می شود و اصولا ویلاهای بزرگتر شارژ بیشتری نیز پرداخت می کنند.

کلام آخر

تعداد ویلاهای که در فایل خرید و فروش املاک قرار دارد بسیار زیاد است. این یک مزیت بزرگ محسوب می شود که شما بتوانید در بین تعداد زیاد ویلاهای موجود در سرخرود بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. قبلا هم گفتیم برای بررسی ویژگی های خرید ویلای خوب بهتر است با یک فرد با تجربه مشورت کنید. مهندس محمد بخشی با سال ها تجربه در خرید و فروش ویلا در سرخرود شناخت کاملی به منطقه دارد. با اعلام علایق و سلیقه خود و همچنین اولویت های خود می تواند بهترین گزینه را به شما معرفی نماید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه