همه چیز درباره نمای چوبی ویلاهای مازندران و نگهداری از آن

8 بهمن 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 5456345854694856846868

در طراحی نمای ویلا در مازندران، می‌توان به نمای چوبی و ایده‌های خاص در رابطه با این نوع از نما اشاره کرد که می‌تواند جلوه‌ای بسیار خاص به ویلاهای شمال ببخشد. ویلاهای مازندران با نمای چوب، در سال‌های اخیر بسیار خوش درخشیده‌اند؛ البته موفقیت نمای چوبی ویلا در مازندران تا حد بسیاری به استفاده مناسب از تکنیک‌های ساخت نمای چوبی و حرفه‌ای بودن در اجرا بر می‌گردد. در واقع باید در این رابطه نیز کار را به کاردان سپرد و در اجرای نمای چوبی ویلا در شمال، حساسیتی ویژه به خرج داد.

چوب از مصالحی است که می‌تواند در معماری نقش‌های متفاوتی ایفا کند و برحسب ایفای مناسب نقش خود، ارزش بیشتری نیز بگیرد. در واقع چوب می‌تواند در ویلاهای مازندران خوش بدرخشد! از طراحی داخلی بنا گرفته تا طراحی نما و محوطه.

در ساخت نمای چوبی ویلاهای مازندران، از ترموود در انواع مختلف استفاده می‌شود. چوب به دلیل بافت خاص خود گرمای ویژه‌ای به فضا می‌بخشد و سبکی خاص را نیز القا می‌کند.

چوب با زیبایی منحصر به فرد خود در تنوعی بی‌نظیر، می‌تواند مورد استفاده‌های مختلفی قرار گیرد. با استفاده از چوب در ویلاهای مازندران، می‌توان در تلفیق با سایر مصالح استفاده شده در نما، به ترکیبی جذاب رسید که در موارد بسیاری تکمیل کننده نمای ساختمان است.

از نکات جذاب در استفاده از چوب در ویلاهای شمال مثل ویلا در سرخرود، این است که، این مصالح زیبا اجرایی راحت نیز دارد و به راحتی می‌توان آن را به صورتی تمیز اجرا کرد و یا از کار برداشت.

نمای چوبی در ویلاهای مازندران روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و اجرای آن نکات و فوت فن خاص خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوط به اجرای نمای چوب در ویلاهای مازندران، در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 496847897487487484848

نمای چوبی را می توان بر روی هر دیوار خارجی قرار داد. در اینجا  مهم نیست که ویلای پیش ساخته و کاملاً چوبی باشد یا ویلای آجری یا بتنی، ویلای جدید یا بازسازی شده. نمای چوبی هم برای خانه های مسکونی و ساختمان های عمومی بزرگ و هم برای ساختمان های تجاری-مسکونی مناسب است. نمای چوبی نشان دهنده محافظت از ساختمان اصلی در برابر تأثیرات محیط است، در حالی که در عین حال یک عنصر مهم طراحی و زیبایی ساختمان است.

چوب به عنوان یک ماده اولیه برای نما انواع مختلفی از روکش و استفاده از پروفیل ها و رنگ های مختلف را امکان پذیر می کند. هنگامی که با سنگ، شیشه یا فلز ترکیب می شود، ویژگی های آن بیشتر تاکید می شود.

اما جذابیت چوب فقط زیبایی شناختی یا احساسی نیست. چوب یک ماده پایدار و تجدیدپذیر است و به لطف فناوری مدرن، دوام و ماندگاری ساختمانهای چوبی بالاتر از گذشته افزایش یافته است. کیفیت نمای چوبی با انتخاب صحیح گونه های درخت، روکش صحیح و اجرای حرفه ای جزئیات مشخص می شود. ادغام صحیح چوب برای دوام پوسته نمای چوبی از اهمیت اساسی برخوردار است. اگر اصول ساختاری حفاظت و همچنین این واقعیت که نمای چوبی نیاز به هوادهی دارد رعایت شود، لازم نیست نگران دوام نمای ساختمان خود باشید.

همچنین استفاده از روکش چوبی می تواند وسیله مناسبی برای بازسازی و احیای ویلاهای قدیمی باشد. در یک مثال در جمهوری چک، معماران Kamil Mrva از  این راه حل استفاده کردند تا ساختمان های مدنظرشان مدرن تر به نظر برسد.

در کل استحکام کششی چوب، به عنوان یک مصالح ساختمانی نسبتاً سبک، در مورد طول شکستن (یا طول خود نگهدارنده) حتی از فولاد نیز بهتر عمل می کند. به زبان ساده، می تواند وزن خود را بهتر تحمل کند، که باعث می شود فضاهای بزرگتر و حمایت های لازم کمتر در برخی از طراحی های ساختمان وجود داشته باشد.

خواص آکوستیک چوب آن را برای به حداقل رساندن اکو در فضاهای نشیمن یا محل کار ایده آل می‌کند. چوب به جای انعکاس یا تقویت صدا، صدا را جذب می کند و می تواند به میزان قابل توجهی سطح سر و صدا را برای راحتی بیشتر کاهش دهد.

مزایای نمای چوبی

نمای چوبی مدرن یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای محافظت از ساختمان در برابر عوامل طبیعی، علاوه بر ظاهر زیبا و معاصر آن است.

طراحان بیشتر در ساخت ویلا از نمای چوبی استفاده می کنند. علاوه بر این، این نمای ویلا به زیبایی شهر کمک می کند.

چوب یک عنصر گرم ، صمیمی و دعوت کننده است و وقتی در نمای ساختمان استفاده می شود، همین احساس را در فضا پخش می کند. برعکس، نماهایی مانند سنگ یا بتن نماهایی سرد و خشن هستند.

از آنجا که چوب دارای ضریب انتقال حرارت کم و ظرفیت حرارتی بالا است، متخصصان آن را برای مناطق سرد و همچنین برای مناطق با رطوبت بیشتر توصیه می کنند. زیرا چوب مانند سنگ، بتن و فلز داغ نمی شود و فضای داخلی را خنک نگه می دارد.

معماران بیشتر از نمای چوبی در سقف های شیب دار و سقف استفاده می کنند. همچنین، امروزه به طور گسترده ای در ساختمانهای سبک مدرن استفاده می شود. ظاهر زیبا و متنوع یکی از برنامه های اصلی در استفاده از این عنصر طبیعی بی نظیر در ساختمان سازی است.

جایگزین نمای چوب

صرف استفاده از چوب طبیعی با توجه به تنوع محصولات در نمای چوبی ساختمان در نظر گرفته نشده است. همچنین، می توانید از ساندویچ پانل با طرح های چوبی استفاده کنید. این پانل ها مقرون به صرفه بوده و در ضخامت ها و طول های مختلف موجود می باشند.

مهم‌ترین نکات در رابطه با نمای چوبی ویلاهای مازندران

نوع چوب نمای ویلا در مازندران

استفاده از چوب در نمای بیرونی ویلاهای مازندران، زیبایی منحصر به فردی با خود به همراه خواهد داشت. چوب‌های روکش‌دار استفاده شده در نمای ویلاهای شمال، به جذاب‌تر شدن نمای ویلا کمک شایان توجهی کرده‌اند. استفاده از چوب طبیعی برای نمای ویلاهای مازندران، با تغییرات طبیعی رنگ نیز همراه خواهد بود که در دراز مدت به پختگی و پویایی نما منجر خواهد شد.

اگر می‌خواهید در نمای بیرونی ویلا در شمال از چوب طبیعی استفاده کنید، به این نکته توجه کنید که برش‌های چوب با ضخامت و طرحی معین برش داده شده و اجرا می‌شوند. چوب‌های فشرده‌شده و یا کامپوزیت پلاستیک چوبی، که از مصالح جدید در این رابطه هستند، در این قسمت می‌توانند به کار گرفته شوند.

ویلاهای مازندران 4697487485478

در نظر داشتن کانسپت برای اجرای نمای چوبی برای ویلاهای مازندران

زمانی که شما به دنبال کانسپتی خاص به طراحی نما اقدام می‌کنید و قصد دارید چوب را نیز در این راستا به کار گیرید، می‌توانید از چوب برای برجسته شدن نکات خاص آن مفهوم استفاده کنید. برای مثال ممکن است شما حرکتی مرکزی در کل طراحی ویلا داشته باشید و با چوب آن را در نما نیز محقق کنید.

مثلا تعبیه سایه‌بان چوبی در نما، فلاور باکس‌های چوبی زیر پنجره‌ها، خطوط اطراف پنجره و در و … همه می‌تواند به تحقق کانسپتی خاص در طراحی نما منجر شود و الگویی مناسب برای نمای ویلاهای مازندران ارائه دهد.

ایجاد کنتراست درونی و بیرونی در ویلاهای مازندران

در به کار گیری چوب در فضاهای داخلی و یا خارجی ویلاهای مازندران، باید به این نکته توجه داشته‌باشید که بهتر است مصالح به کار رفته در داخل و خارج از نظر رنگ و بافت تا حدودی در کنتراست و تمایز باشند.

این مورد پیوند درون و بیرون را حفظ می‌کند، ولی در عین حال وجه تمایزی نیز برای آن‌ها محسوب می‌شود. در واقع چوب را هم در داخل و هم در خارج داریم، و این خود باعث هارمونی می‌شود، ولی کنتراست نیز رعایت شده‌است.

برای مثال می‌توانید چوبی که در فضای داخلی استفاده می‌کنید را روشن‌تر انتخاب کنید، چرا که استفاده از رنگ‌های روشن در فضاهای داخلی به دلیل القای وسعت و دلبازی فضا، بیشتر توصیه می‌شود.

 

ویلاهای مازندران 463468475478541

 

ویلاهای مازندران و نکات خاص چوب

ورودی در نما از مهم‌ترین عناصر است که باید به طراحی آن به صورتی ویژه فکر کرد. زمانی که در نمای ویلاهای مازندران از چوب استفاده می‌شود، بهتر است که این چوب را در سایر نقاط نیز ببینیم و لحاظ کنیم. به همین منظور، می‌توان در طراحی ورودی نیز از چوب بهره کافی را برد و به شاخص شدن ورودی ویلا در شمال کمک کرد.

در رابطه با استفاده از نمای چوب در ویلاهای مازندران، یکی از بهترین کارها، مراجعه به نمونه‌های موفق در این زمینه و الهام گرفتن از آن‌هاست. در واقع، شما می‌توانید با مراجعه به کاتالوگ‌های خاص نماهای چوبی اجرا شده، ژورنال‌های معماری، سایت‌های معتبر و یا بازدید ساختمان‌ها از نزدیک، به الگوهایی مناسب از نمای چوبی اجرا شده برسید که می‌توان آن را در ویلاهای مازندران نیز به کار برد.

مراقبت و نگهداری از نمای چوب برای ویلاهای مازندران نیز بحث مهم دیگری است که باید از نظر بگذرانیم. قبل از نصب صفحات چوبی، از مقاومت آن‌ها در برابر عوامل جوی و حشرات موزی مطمئن شوید. آب‌بندی مناسب برای اتصالات، واجب است. از مهم‌ترین موارد برای استفاده از چوب در نمای ویلاهای مازندران، اطمینان یافتن از مقاومت این مصالح در برابر رطوبت و رشد قارچ است.

نگهداری از چوب با بازرسی‌های دقیق و در فواصل زمانی معین امکان‌پذیر است. ترموود از مصالحی است که در سال‌های اخیر برای نمای چوبی ویلاهای مازندران بسیار کاربرد داشته‌است.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید نمای چوبی ویلاهای مازندران جلوه بهتری داشته‌باشد، می‌توانید در سایر قسمت‌های ویلای خود نیز از چوب استفاده شده در نما استفاده کنید. برای مثال محوطه ویلا و عناصر آن، از نقاطی هستند که به برجسته شدن این موضوع کمک می‌کنند.

در این مورد می‌توان به عناصری مانند آلاچیق اشاره کرد که با استفاده از چوب در آن، می‌توان چوب استفاده شده در نمای ویلا را نیز بیشتر معرفی کرد. در واقع می‌توان مبلمان محوطه ویلا را در برخی نقاط در هارمونی با چوب به کار رفته در نما قرار داد.

اگر می‌خواهید خیلی خاص به موضوع نگاه کنید، می‌توانید از جعبه گل‌هایی چوبی در محوطه استفاده کنید و در کنار آن در نمای چوبی ویلاهای مازندران نیز بخشی از فضای سبز را دخیل کنید. در این صورت تلفیق رنگ سبز و چوب، هم اقلیم خاص شمال را تداعی می‌کند و هم با تکراری مناسب، تداعی زیبایی از مصالح مناسب ویلاهای مازندران خواهد داشت.

 

ویلاهای مازندران 448548545486485

 

نکات تکمیلی طراحی نمای چوبی برای ویلاهای مازندران

چوبی که در نمای ویلاهای مازندران به کار برده می‌شود اغلب از نوع چوب ترمو Thermowood می‌باشد.

ترموود چوبی است که با قرار گرفتن در برابر حرارت بالای بخار آب به مقاومت قابل توجهی دست یافته‌است. در واقع انسان در دیرباز به این نکته رسید که برای بالا بردن مقاومت چوب در برابر برخی عوامل طبیعی باید آن را نیم‌سوز کند و بسوزاند. 

اگر بخواهیم به صورتی خاص تر به مزایای استفاده از ترموود در نمای ویلاهای مازندران بپردازیم، به نکات زیر اشاره می‌کنیم.

ترموود، به صورت کلی در محیط‌های پر باران و مرطوب کاربردی بوده و در برابر رطوبت تغییر شکل نداده و از طرفی رطوبت را جذب نیز نمی‌کند.

ترموود قابل استفاده در نمای ویلاهای مازندران، در برابر پوسیدگی، حشرات و عوامل جوی از خود مقاومت قابل توجهی نشان می‌دهد و این مورد با توجه به شرایط جوی شمال کشور، حائز اهمیت است.

از سوی دیگر، از نظر ظاهری، مصالحی زیبا، مدرن و مخاطب پسند محسوب می‌شود که توانایی ترکیب با سایر مصالح و حفظ اصالت بصری خود را نیز دارد.

مصالح چوب ترموود مورد استفاده در ویلاهای مازندران، وزن بسیار پایینی دارد که این خود بار مرده ساختمان ویلا را کاهش می‌دهد و اجرا را نیز آسان‌تر می‌کند.

این مصالح، تنوع کاربرد بالایی داشته و علاوه بر نمای ویلاهای شمال می‌تواند در کفپوش، پله و تزئینات سونا و جکوزی نیز استفاده شود.

نصب این نوع مصالح نیز آسان است و در تنوعی بالا با رنگ و اشکال متفاوت، به شکیل شدن ویلاهای شمال کمک کرده و نگرانی در برابر زنگ زدگی را نیز کاهش می‌دهد.

در گذشته چوب پلاست در این زمینه رواج بیشتری داشت، ولی در سال‌های اخیر با اثبات برتری ترموود در زمینه‌هایی مانند مقاومت، عدم تغییر شکل و مقاومت در برابر آتش، این مصالح بیشتر توصیه می‌شود. البته ترموود هزینه بیشتری برای نصب در ویلاهای مازندران به نسبت چوب پلاس دارد.

خرید ویلاهای مازندران

نمای ویلا در مازندران یکی از مواردی است که در نهایت بر قیمت ویلا در مازندران نیز موثر خواهد بود. در این میان ممکن است شما به دنبال ویلایی مقرون به صرفه با نمایی امروزی باشید که خواسته‌های شما از زندگی در ویلاهای مازندران را برآورده کند.

بهترین گزینه برای رسیدن به انتخابی درخور، مراجعه و اعتماد به مشاورین املاک مجرب در این زمینه است. در همین راستا، اگر قصد خرید ویلا در مازندران به ویژه ویلا در سرخرود را دارید، تیم مجرب دکتر بخشی بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار خواهد داد. پس قبل از اقدام به خرید، از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه