رنگ های جذاب آرامش بخش در طراحی آشپزخانه که باید استفاده کنید.

4 بهمن 1400
0 دیدگاه
طراحی آشپزخانه 54684684684687468487

مقدمه:

جهانی که در آن زندگی می کنید سرشار از رنگ های گوناگون و جذاب می باشد. رنگ ها به دو گروه سرد و گرم طبقه بندی می شوند، که رنگ های سرد محیطی آرام و رنگ های گرم محیطی انرژی‌ بخش را به وجود می آورند.

رنگها بر رفتار و حس افراد تاثیر بسزایی می توانند داشته باشند همواره سلیقه افراد در برگزیدن رنگها با یکدیگر متفاوت است برگزیدن رنگ مطلوب برای محیط خانه از با اهمیت ترین فاکتورهای ترسیم داخلی به شمار می آید.

 بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی آشپزخانه 

هر ساله یک رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می کنند. ترسیم کنندگان  زیادی در همه جای دنیا تلاش می‌کنند، از این رنگ در طراحی های خود استفاده کنند ولی در این میان برخی از رنگ ها تلفیقی بوده و هیچ گاه قدیمی نشده و دائمی می باشند،  از جمله این رنگ ها به شرح زیر است:

طراحی آشپزخانه 54684684684687468487

۱-تلفیق آرامش بخش خاکستری و آبی:

تلفیق این دو رنگ برای طراحی آشپزخانه محیطی آرام و دلنشین را به وجود می آورد و هیچ زمان از مد نمی افتد. آشپزی در چنین محیطی تنش و استرس را کم و حال شما را خوب می کند.

۲- زرد روشن :

استفاده از این رنگ برای دیوارها و کابینت ها یک انتخاب خوشایند و زیبا به شمار می آید. رنگ زرد گرمی،  شادابی و روشنی خاصی را به وجود می‌آورد. جهت تعادل رنگ زرد می توان از آبی  و سفید استفاده کرد.

 ۳-  سفید و طوسی:

این ترکیب رنگ از جذابیت  خاصی برخوردارند.  این دو رنگ ذهن را به سمت تازگی، درخشش و زیبایی سوق می دهد، به همین خاطر انتخاب مفیدی برای آشپزخانه می باشد بعلاوه دائما به روز بوده و به راحتی با سایر رنگ‌ها  تلفیق  می شوند.

 ۴ – استفاده از طرح چوب با رنگ های خنثی و طبیعی:

این ترکیب به خاطر طبیعی بودن هیچگاه کسل ‌کننده و قدیمی نمی شوند.  سنگ و فلز را نیز می توان در کنار چوب به کار برد و این تلفیق از محبوب ترین و زیبا ترین ترکیبات می باشد.

 ۵- تلفیق مدرن سفید و مشکی:

از رنگ های مدرن بوده که معمولاً در هر محیطی قابل استفاده می باشد. جهت داشتن محیطی شیک و زیبا تلفیق رنگ سفید و مشکی در طراحی آشپزخانه انتخاب مناسبی است.

 ۶- تلفیق رنگ آبی و سفید:

از فریبنده ترین رنگ ها در طراحی آشپزخانه محسوب می شود. این تلفیق با آبی روشن نمایی شفاف و صمیمی به محیط می دهد،  و با آبی پررنگ فضا لوکس و رسمی تر می شود. استفاده از شیرآلات نقره‌ای رنگ و همینطور دستگیره هایی به این رنگ  برای کابینت ها زیبایی این تلفیق رنگ را دو برابر می کند.

 ۷- کابینت های قهوه ای پر رنگ:

استفاده از چوب های پر رنگ برای کابینت ها طرفداران زیادی دارند زیرا هیچ زمان  قدیمی نمی شوند. از ویژگی های رنگ های تیره مخصوصا قهوه‌ای پررنگ این است که با انواع رنگ ها به راحتی تلفیق می‌شوند. با توجه به دکوراسیون داخلی مد نظر خود میتوانید رنگ های روشن و خنثی را در تلفیق با چوب های پر رنگ به کار ببرید.

 طراحی آشپزخانه 968748974874848746874

دلایل استفاده از رنگ های روشن در طراحی آشپزخانه

بهترین رنگ جهت طراحی آشپزخانه رنگ های شاد و روشن هستند که جلوه بی نظیری را به محیط آشپزخانه می دهد و می توان با آسودگی خاطر در آشپزخانه استفاده کرد. با به کارگیری این رنگ ها به سیستم های کمی جهت روشنایی نیاز است،اینگونه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. رنگ های شاد چون سفید و آبی کمرنگ از خسته شدن چشم جلوگیری می کند.

بزرگ کردن آشپزخانه:

رنگ های روشن، رنگ هایی هستند که با همه ی رنگ ها ست می شوند. در آشپزخانه های لوکس استفاده از این رنگ ها چشم انداز زیبایی را ترسیم می کند. همچنین این رنگ ها قسمت های تاریک و روشنی را به وجود می آورند که فضا را بزرگ تر و عمیق تر نشان می دهد.

به وجود آوردن محیطی شاد:

جهت ایجاد محیطی شاد و آرامش بخش می توان از ترکیب رنگ های روشن با چوب هایی به رنگ روشن استفاده کرد. همچنین رنگ آبی کم رنگ نیز اگر با چوب های سفید  رنگ تلفیق گردد یک ترکیب بی نظیری را خلق می کند.

بستری مفید برای استفاده از سایر رنگ ها در طراحی آشپزخانه:

جهت ایجاد تضاد در آشپزخانه استفاده از کاشی های  پر رنگ و کابینت های سفید رنگ گزینه مناسبی است. رنگ های روشنی چون سفید بستر خوبی را جهت به کارگیری رنگ های مخالف به وجود می آورد، ولی چنانچه آشپزخانه کوچک باشد کافی است که فقط برای فضای میان کابینت ها از رنگ های تیره استفاده کنید.

ایجاد فضای طبیعی:

قهوه ای و کرم جز رنگ های طبیعی محسوب می‌شوند. چنانچه خواستار محیطی آرام در آشپزخانه هستید از رنگ‌های طبیعی در آن استفاده کنید‌. رنگ و ساختار چوب می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد‌.

ایجاد محیطی شفاف:

روشنایی از فاکتورهای مهم در آشپزخانه می باشد، به کارگیری رنگ های روشن در  آشپزخانه سبب می‌شود تا سیستم های روشنایی توان و اثر زیادی پیدا کند و محیطی نورانی تر و دلنشین تر را به وجود آورند. هنگامی که نور به رنگهای روشن می تابد منعکس شده و توان آن ها دوبرابر میشود.

 طراحی آشپزخانه 659684568946897496848

ایجاد اعتدال در محیط:

در بکارگیری رنگهای روشن در طراحی آشپزخانه چنانچه تمایل دارید از رنگ های گرم کمک بگیرید، تلفیق آن ها با رنگ سفید و طوسی باعث به وجود آوردن اعتدال در محیط می شود، اما به کارگیری رنگ های گرم تنها محیطی کسل کننده را به وجود می آورد.

 رنگ های مناسب آشپزخانه های کوچک

رنگ های بسیاری جهت استفاده در آشپزخانه موجود است ولی باید قانون رنگها در طراحی را بشناسید تا رنگ مطلوبی را برای آشپزخانه برگزینید. برخی از رنگ ها هستند که فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهند که برای آشپزخانه های کوچک مفیدند؛ انتخاب رنگ درست برای این نوع از آشپزخانه ها از حساسیت بالایی برخوردار می باشد برخی از این رنگ ها عبارتند از:

۱- رنگ های مد روز در طراحی آشپزخانه: 

چنانچه لوازم آشپزخانه نو و جدید نیست و تمایل دارید که زیاد دیده نشوند به کارگیری رنگ های خاکستری و بنفش که مد روز می باشند زیبایی بی نظیری به آشپزخانه می دهند ولی در برگزیدن این رنگ ها باید رنگ لوازم، کابینت ها و غیره را نیز مدنظر قرار داد. بنابراین استفاده از رنگ های به روز زیبایی  خصوصی را برای آشپزخانه های کوچک و قدیمی به ارمغان می آورد.

۲-رنگ های روشن در طراحی آشپزخانه  کوچک:

رنگ های روشن گزینه مناسبی برای آشپزخانه می باشد زیرا موجب ایجاد فضایی شاد و دلنشین می شود. برگزیدن این رنگ ها بیانگر این نکته است که شما محصور به یک رنگ خاص نخواهید بود رنگ آشپزخانه را با لوازم بزرگ یکی کنید.

۳- استفاده از رنگ های اشتها آور در طراحی آشپزخانه :

با توجه به تحقیقات صورت گرفته رنگ ها مستقیماً روی اشتها اثر می گذارند. رنگ نارنجی و زرد که گرم است سبب زیاد شدن اشتها شده اما رنگ های آبی و نیلی برعکس آنها عمل می کنند.

۴- رنگ های خنثی:

استفاده از این رنگ ها یک گزینه مناسب برای این نوع آشپزخانه می باشد. چنانچه لوازم آشپزخانه در طرح های مختلف و متضاد با هم هستند به کارگیری رنگ های خنثی تمام این لوازم را به یکدیگر مرتبط می سازد و محیط آشپزخانه را بزرگ تر جلوه می دهد.  سعی کنید رنگ های خنثی کم رنگ را انتخاب کنید زیرا این نوع رنگ ‌ها هیچگاه از مد نمی افتد.

۵- استفاده از کابینت های دو رنگ:

بکارگیری کابینت های دو رنگ یک شیوه اثر گذار برای آشپزخانه های کوچک می باشد، این تلفیق سبب می شود که فضا با وجود رنگ های کدر دلباز به نظر برسد. تلفیق رنگ سفید و خاکستری به دلیل متضاد بودن محیطی زیبا و دلنواز را به وجود می آورند.

طراحی آشپزخانه 65843698968479864698

۶- مدل طراحی جهت رنگ آشپزخانه کوچک:

قبل از رنگ زدن باید مدل آشپزخانه را برگزینید، زیرا رنگ دیوار و متناسب بودن آن با رنگ فضای داخلی آشپزخانه کوچک اهمیت ویژه ای دارد. اصولا مدل های فاقد شلوغی در این آشپزخانه ها استفاده می شود و تمایل به سبک پیشرفته زیاد است.

۷- تلفیق رنگ دیوار با رنگی روشن به جز سفید:

در صورتی که آشپزخانه شما تماما سفید است و رنگ آن برایتان کسل کننده شده می توانید دیوارها را با یک رنگ روشن تلفیق نمایید ولی سقف آن همان رنگ سفید باشد. برای این کار می توان رنگ های روشن مثل آبی روشن، سبز نعنایی و دیگر رنگ های روشن را با سفید ترکیب نمایید و باعث بزرگ تر و زیبا تر شدن آشپزخانه خود شوید.

سخن پایانی

از آنجایی که رنگ ها با انسان حرف می زنند و خصوصیات درونی خود را به افراد منتقل می کنند، پیش از برگزیدن و تلفیق رنگ آشپزخانه بهتر است از روانشناسی رنگ ها شناخت کافی داشته و بر اساس سلیقه و مکان مورد نظر خود ترکیب رنگ مفید و مختص آشپزخانه خود را انتخاب کنید. ترکیب رنگ نادرست موجب پریشانی و کسل کننده بودن خانه شما شده و هزینه های صرف شده در این زمینه به هدر می رود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه