طراحی شگفت انگیز چیدمان کمد اتاقهای کوچک که باید بدانید

29 دی 1400
0 دیدگاه
چیدمان کمد 678468968746846

مقدمه

در حال حاضر اکثر افراد منازل کوچک و آپارتمان ها زندگی می کنند و مسلما این افراد می خواهند که در کنار اینکه یک خانه با تمامی وسایل را دارا باشند،خواهان چیدمان خوب وسایل هستند به علاوه که چیدمان کمد ها مرتب باشد. در ضمن این وسایل به گونه چیدمان شود که هم زیبا به نظر برسد و هم ظاهر خانه با آرامش زیاد و با نظم و ترتیب باشد. این امور دارای نکاتی از قبیل چیدمان مبل ها در اتاق نشیمن، چیدمان کمدها و چیدمان سرویس خواب می باشند. که با همدیگر نکات لازم در چیدمان کمد ها و غیره را که نیاز به رعایت دارند را بررسی می کنیم  تا با استفاده کردن از آنها و توجه به ان ها بتوانیم یک خانه زیبا و منظم داشته باشیم و از آنها لذت کافی را ببریم.

در منزلی با متراز کم چیدمان و دکوراسیون میتواند از جمله مهمترین نکاتی باشد که با نحوه زندگی هر یک از افراد مرتبط است. در نتیجه در مورد تعدادی از باید و نباید های چیدمان منزل و چیدمان کمد ها بحث می کنیم. تا در هر یک از این موارد به ویژه چیدمان کمد ها اشتباهی را نداشته باشیم.

اگر چه تا به الان در هتل ها که دارای اتاق هایی با متراژ کم هستند وارد شده باشید مشاهده کرده اید که در آنها  چیدمان مبلمان و چیدمان کمد ها به گونه ای است که یک محیط مجلل و مدرن را با چند نکته ساده به وجود آمده است.

اگر هر فردی این نکته ها و ترفند ها که در چیدمان مبلمان و چیدمان کمد ها به کار برده می شود را بیاموزد و مورد استفاده قرار دهد به اتاق خواب و منزل و چیدمان کمدهای خود زیبایی و نظم را می بخشد،مثلا می توانید برای تخت خود از یک روتختی و ملحفه با رنگ سفید و چند عدد بالش و کوسن برای آن انتخاب کنید و نیز از تعدادی میز هایی که مکان کمی را اشغال می کنند استفاده کنید.

هم چنین از قسمتی که در کنار و بالای سر تخت قرار دارد می توان برای نگه داشتن و نظم دادن انواعی از وسیله ها استفاده کرد که باعث می شود هم در ظاهر یک اتاق کاملا مرتب داشته باشید و نیز انواعی از وسیله های که اضافی هستند را از میان بردارید. توجه داشته باشید نکاتی مثل انتخاب کردن یک رنگ روشن  مانند سبز و سفید که به اتاق حس شادی هم می دهد باعث انتقال انرژی زیادی می شود و محیط آن اتاق را بسیار دل انگیز تر می کند

چیدمان کمد 678468968746846

اتاق خواب محلی برای دو نفر؟

امکان دارد به نظر برسد که یک اتاق با متراژ کم را نمی توان برای دو نفر مورد استفاده قرارداد، به گونه ای که چیدمان وسایل و چیدمان کمد ها در ان جا برای دو نفر بسنده کند. اما با دقت به این نکته که می توانید با افزایش ارتفاع و بلندی تخت ها و کاهش عرض هر یک از آنها می توانید در یک اتاق کوچک برای دو نفر محیط جداگانه درست کنید. به گونه ای که هر دو آنها از آن مکان زیبا لذت کافی را ببرند.

به این نکته توجه داشته باشید برای باز تر نشان دادن فضا در اتاق هایی با متراژ کم از رنگ سفید برای دیوار های اتاق بهره ببرید.

اما اگر هر 4 دیوار را رنگ آمیزی  طراحی کنید این اتاق شبیه به یک مکعب و قفس می شود و حتی خیلی کوچک تر به نظر می رسد ولی اگر تنها یکی از این دیوار ها را طراحی کنید فضایتان بسیار باز تر و دلنواز تر به نظر می رسد.

اگر اتاق شما به قدری کوچک است که نمی توانید از میز و چیدمان کمد ها استفاده کنید بهتر است از مبلمان طراحی شده بهره مند شوید.

چیدمان کمد ها با درب ریلی

مورد استفاده قرار دادن نوعی از کمد ها که خودشان در دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. زیرا این مدل از کمد ها باعث می شود در محیط داخلی اتاق با یک متراژ کم فضای کمتری مشغول شود.

برای بزرگتر جلوه دادن فضا  مورد استفاده قرار دادن آینه است.

با توجه به اینکه در حال حاضر اکثریت خانه متراژ کمی دارند، استفاده از مبلمان که جای کمی را اشغال میکنند انتخاب بسیار خوبی است که به متفاوت تر شدن چیدمان هم کمک می کند.

یکی ایده های خوب برای اتاق با فضای کم استفاده از قسمت های پایین پنجره است که به بهتر شدن چیدمان کمد ها هم کمک می کند و برای نگهداری وسایل کمک زیادی می کند.

در ضمن لازم نیست که حتما وسایل تان شیک و گران قیمت باشد تا بتوانید از بودن در آن خانه لذت ببرید زیرا برای همه پیش آمده که در منزل با وسایل لوکس آرامش ندارند اما در خانه ای که اینگونه وسایل ندارند حس آشفتگی ندارند و آرام هستند در نتیجه باید به چیدمان وسایل، مبلمان بسیار توجه کنید.

هر اتاق خواب یک مکان برای استراحت و گاه کتاب خواندن و تفریح است پس حتما به چیدمان تخت،کمد ها و… دقت زیادی داشته باشید که اشتباهی رخ ندهند.

چیدمان کمد 568649689684

 اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

تخت خواب های بزرگ مجلل هستند اما این مدل تخت ها مقدار محیط زیادی را اشغال می کنند مورد استفاده قرار دادن آنها در یک اتاق کوچک باعث می شود همه فضای اتاق گرفته شود و جایی برای سایر وسایل باقی نمیگذارند.

مشکلات و اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

اغلب اوقات اتاق خواب تنها اتاقی میباشد که برای میز کار هم هست اما قرار دادن ان در اتاق باعث برهم زدن آرامش می شود. همچنین استفاده از لامپ های روشنایی در بالای تخت روش خوبی نیست و بهتر است از چراغ خواب رومیزی استفاده کنیم.

اشتباهات رایج در دکور و چیدمان داخلی اتاق خواب

قفسه مخصوص برای کتابخانه و میز مخصوص مطالعه از جمله وسایل مهم می باشد که یک اتاق را شلوغ و نامنظم می کند در نتیجه لازم است از این موارد دوری کنیم،نداشتن یک فضای کافی برای انبوه لباس ها نیز یک مشکل مهم است که با انتخاب یک کمد جادار و زیبا رفع می شود، و انتخاب فضایی مجزا برای هر یک از البسه و کفش ها به مقدار زیادی کمک کننده میباشد.

با استفاده از چه روشی به اشتباهات در دکور اتاق خواب دچار نشویم؟

این نمونه از اشتباهات از مهم ترین مشکلات و معضلات در طراحی کردن دکور منزل می باشد. اتاق خواب از اصلی ترین بخش هايي از خانه ای میباشد که هر فرد باید با هنر زیادی چیدمان آن را انتخاب کند: چرا که هر فرد در طول روز مدت زمان زیادی را در آن جا میگذارند، پس اگر به طور صحیح دکوراسیون آن انجام شود به جای اینکه به مکانی برای کسب آرامش و انرژی تبدیل شود در آن دچار بی خوابی و بی قراری می شویم. پس باید بسیار تلاش کنیم که این اشتباهات را انجام ندهیم.

چیدمان کمد 8749789789797497

اشتباه کردن در انتخاب تخت برای اتاق خواب

بسیاری از مواقع هر فرد در دکور اتاق خواب به مشکل میخورد و در چیدمان وسایل اتاق سرویس خواب را مرتبط با وسایل و محیط در نظر نمی گیرند، در نتیجه این موضوع باعث این میشود که در آن اتاق راحت نباشیم. پس در هنگام خرید تخت به اتاق خود هم توجه داشته باشیم تا در اتاق مان احساس آرامش و راحتی داشته باشیم.

درست انتخاب نکردن مکانی برای تخت خواب

از جمله اشتباهات در دکور اتاق خواب گذاشتن تخت در یک جای نادرست یا زیر یک پنجره می باشد. هر یک از افراد باید تلاش کنند که دچار این اشتباهات نشوند. زیرا تخت باید از پنجره اتاق فاصله مناسبی را دارا باشد تا فرد در هنگام خواب ایمن باشد و ترفند دیگر هم اینکه تخت نباید از در ورودی مشاهده گردد.

نامناسب بودن محل برای میز آرایش

برای انجام دکور اتاق لازم است میز آرایش خود را در زیر پنجره قرار دهید چرا که در زمان مطالعه یا امور دیگر از نور طبیعی بهره ببرید.همچنین این مورد باعث زیبا تر شدن اتاق شما خواهد شد.

نادرست و نامناسب بودن نورپردازی

از جمله گزینه هایی که بایستی در چیدمان داخلی اتاق تان دقت کنید،نورپردازی مناسب برای این اتاق می باشد به گونه ای که این نور نباید آرامش شما را بر هم بزند و در آن از ترکیب چند رنگ استفاده شود. بر خلاف آن اشتباه می باشد.

چیدمان 74687468746848

انتخاب کردن محلی نامناسب برای هر یک از تابلو ها

یکی از این اشتباهات قرار دادن تابلویی در بالای تخت است. قرار دادن تابلو در بالای تخت به ویژه از لحاظ امن بودن و ایمنی تایید نمی شود،پس باید در فاصله مناسبی از تخت یک تابلو را قرار داد.

سخن پایانی

محیط اتاق خواب باید طوری باشد که برای به آرامش رسیدن و استراحت به آنجا تمایل داشته باشی،در نتیجه باید تمام تلاش خود را بکنیم که یک فضای مرتب و منظم را بسازیم که این کار آن چنان هم طاقت فرسا و گران نیست.

فقط نیاز است در رابطه با نحوه  استفاده بهتر و به صرفه تر از اتاق خود تفکر کنیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه