روش های جالب برای رنگ بندی حیرت آور اتاقها که کسی نمی داند

28 دی 1400
0 دیدگاه
رنگ بندی حیرت آور 985697484687468468746874

مقدمه

رنگ ها باعث جان دادن به محیط اطراف می شود و محیط منزل  از مکان هایی می باشد که رنگ بندی ان بسیار مهم می باشد و نوع رنگ بندی باعث می شود که فضای خانه و یا اتاق ها کوچک تر و یا بزرگ تر دیده شود. خود را در نظر داشته باشد که به یک مکان وارد شده اید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب کرده ، چه بوده ؟ بله درست است رنگ آن مکان بوده که باعث شده است شما در آن اتاق یا خانه احساس آرامش داشته باشید و یا احساس اضطراب. پس اکنون که به معنی و اهمیت رنگ ها در یک دکوراسیون پی برده اید در رابطه با رنگ بندی حیرت آور که می توانید در طراحی داخلی استفاده کنید صحبت می کنیم.

رنگ بندی حیرت آور  985697484687468468746874

 چرخه رنگ ها

برای اینکه بتوانید در طراحی رنگ های یک خانه به رنگ بندی حیرت آور  دست پیدا کنید ابتدا باید با چرخه رنگ ها آشنا شوید چون شما با شناختن این چرخه هست که قادر خواهید بود در یک فضا رنگ بندی حیرت آور به وجود آورید.به طور کلی رنگ ها به دو دسته رنگ های سرد و رنگ های گرم تقسیم می شوند که به طیف رنگی رنگ هایی از قرمز تا رنگ زرد را به رنگ های گرم می شناسند.

رنگ های گرم بیانگر و نشان دهنده شاد بودن و پر انرژی بودن است و حتی دیدن آنها باعث به وجود آمدن افراد می شود حتی این رنگ ها اگر به درستی و بر اساس قوانین خود در یکدیگر آمیخته شود قادر خواهد بود افراد را به تحرک وا دارد. در مقابل طیف رنگی گرم طیف رنگی سرد قرار دارد که از رنگ هایی مانند سبز و و بنفش آبی و این چنین رنگ هایی تشکیل می شود. رنگ های سرد نشان دهنده سکون و ارامش می باشد و برای مکان هایی که داشتن آرامش در آن حرف اول را میزند این رنگ ها انتخاب بسیار عالی می باشد.

به طور مثال در دفتر یک روانشناس که افراد برای تخلیه روحی و به دست آوردن آرامش گمشده خود مراجعه می کنند رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرامش دهنده و یا رنگ سبز می تواند در روحیه افراد بسیار تاثیر گذار باشد و با این رنگ بندی حیرت آور  که بر اساس قانون و قواعد مربوط به چرخه رنگی انجام می شود می توان در روحیه افراد مراجعه کننده به مطب روانشناسی و ریلکس کردن آنها کمک بسیار زیادی کرد.

رنگ بندی حیرت آور 5468749749784198741

 انتخاب آگاهانه و مناسب رنگ ها

قبل از اینکه به فکر طراحی داخلی و رنگ بندی اتاق ها بیفتید  باید ابتدا این موضوع رو مشخص کنید که می خواهید هر فضای مخصوص در منزل شما از چه رنگی باشد و ابتدا به یک رنگ بندی حیرت آور در این زمینه دست پیدا کنید. به طور مثال برای فضای نشیمن  و پذیرایی یک منزل اگر می خواهید فضای خانه کوچک خود را بزرگتر نشان دهید رنگ سفید انتخاب بسیار مناسبی می باشد و انتخاب این رنگ بندی حیرت آور باعث خواهد شد تا شما بتوانید به یک رنگبندی عالی در دکوراسیون و چیدمان فضای پذیرایی خود برسید.

چون رنگ سفید باعث روشن تر شدن فضا می شود و هرچه فضا روشن تر باشد بزرگتر به نظر می رسد و برای فضاهای خانه که در صورت کوچک بودن باعث می شود تا افراد حس خفگی به آنها دست بدهد این رنگ یک انتخاب عاقلانه می باشد. آشپزخانه قلب هر خانه محسوب می شود و رنگ بندی قلب خانه باید به گونه ای باشد که بانوی این خانه از قرار گرفتن در آن فضا لذت ببرد. رنگ هایی مانند سفید و یا سبز و یا رنگ هایی که با وسایل آشپزخانه هماهنگ باشد.

جلوه بسیار زیبایی و هارمونی زیباتر از آن به آشپزخانه می دهد و باعث می شود تا بانوی خانه از قرار گرفتن در چنین محیطی و آشپزی کردن در آن نهایت لذت را ببرد. از مکان های بسیار مهمی که در منزل وجود دارد و هر فردی بعد از تمام مشغله های روزانه ای که دارد به آن اهمیت بسیار زیادی میدهد اتاق خواب میباشد. با توجه به مشغله های کاری افراد در جامعه و دغدغه هایی که دارند وقتی به منزل خود می رسند می خواهند اتاقی برای استراحت داشته باشند تا هم در آن به آرامش برسند و هم استراحت کنند.

به همین دلیل رنگ بندی حیرت آور اتاق خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از بهترین رنگ هایی که می توان در رنگ بندی  دکوراسیون داخلی اتاق ها از آن استفاده کرد رنگ آبی و سبز و بنفش می باشد. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است این که رنگ اگر در محیط هایی مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرد باغ آرام تر شدن افراد در هنگام خواب و استراحت می شود و افراد به محض قرار گرفتن در اتاق به آرامش خاطر خواهند رسید.

به همین دلیل در اکثر فضاهایی مانند اتاق خواب در هنگام انتخاب رنگ بندی به این رنگ ها بیشتر تمایل نشان داده می شود در مقابل این رنگ استفاده از رنگ قرمز و نور قرمز در اتاق خواب به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون این رنگ می تواند رنگ بندی حیرت آور  را به شدت نابود کند چون رنگ قرمز برای یک مکان مناسب مکان هایی مانند فضای بازی کودکان و یا مکان هایی مانند باشگاه های ورزشی می باشد که انرژی بیشتر از سکوت و آرامش در آن وجود دارد.

رنگ بندی حیرت آور 8797484874874167841

انتخاب کردن رنگ اتاق  ها بر اساس شخصیت

یکی از عاقلانه ترین راه ها برای انتخاب رنگ بندی اتاق های یک منزل این است که اتاق هر فردی بر اساس روحیه  شخصیتی که دارد رنگ آمیزی شود چون در این صورت فرد بسیار راحت تر به آن فضا انس می گیرد و در آن به ارامش میرسد.

این شیوه یکی از بهترین شیوه ها برای رنگ آمیزی کردن اتاق ها می باشد. به طور مثال کسانی که رنگ قرمز را دوست دارند و می خواهند از این رنگ برای اتاق خود استفاده کنند افرادی هدف محور هستند که اراده  در ان ها بسیار محکم می باشد.

افرادی که به رنگ نارنجی علاقه زیادی دارند معمولا افراد شاد و پر انرژی هستند.  همانگونه که خود متوجه این موضوع شده اید رنگ ها دقیقا نشان دهنده روحیه افراد می باشد و چه راهی بهتر از این که اتاق هر فردی بر اساس روحیه ای که دارد  رنگ آمیزی شود تا در آن حس راحتی بیشتری داشته باشد.

ترکیب کردن رنگ ها

اگر قصد طراحی فضای داخلی در یک خانه را دارید ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر موضوع بسیار مهمی می باشد چون انتخاب رنگ ها و هارمونی آنها باعث زیبایی بسیار چشمگیری می شود. ه طور مثال اگر می خواهید از رنگ سورمه ای در قسمت پذیرایی خود در مبلمان و فرش استفاده کنید بهتر است دیوار های خانه را با استفاده از کاغذ دیواری هایی به رنگ کرم و شکلاتی روشن بپوشانید و پرت های منزلتان نیز توری از جنس کرم با اویز هایی به رنگ سورمه ای باشد این ترکیب رنگ تقریبا یک ترکیب رنگ سلطنتی می باشد و باعث می شود تا فضای منزل بسیار زیبا و پر ابهت شود.

برای رنگ اتاق خواب اگر میخواهید از رنگ آبی استفاده کنید بهترین رنگ برای ترکیب کردن با این رنگ سفید می باشد که باعث زیبایی بسیار دلنشینی می شود و یا می توانید قسمتی از دیوار های اتاق را به رنگ آبی پر رنگ و قسمتی را به رنگ آبی کم رنگ در بیاورید و در رنگ بندی وسایل داخلی اتاق مثل ملافه و روتختی نیز از همین ترکیب استفاده کنید و سرویس خواب اگر به رنگ سفید انتخاب شود بسیار جلوه زیبایی به اتاق خواب شما خواهد داد.

شما می توانید فضای اتاق خواب خود را با قالیچه ای که در آن مخلوطی از رنگ های آبی کمرنگ و آبی پر رنگ و رنگ سفید میباشد تکمیل کنید و برای چراغ خواب از رنگ آبی بسیار ملایم استفاده کنید که به شما آرامش دهد. اگر می خواهید به یک رنگ بندی ایده آل برای آشپزخانه خود داشته باشید بهتر است از قانون کروماتیک استفاده کنید یعنی قرار دادن رنگ های روشن و تیره در کنار یکدیگر رنگ هایی که خنثی هستند و تناژ روشن و تیره دارند برای آشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی می باشد. به عنوان مثال اگر کاشی های آشپزخانه شما به رنگ مشکی است و شما برای انتخاب رنگ کابینت ها می توانید از یک رنگ خنثی که جذابیت هم به آشپزخانه شما بدهد استفاده کنید .

رنگ بندی 96864896968496

 سخن پایانی

رنگ ها تنها یک رنگ خالی نیستند بلکه  عامل مهم در انرژی های محیطی می باشد و هنگامی که یک فرد به یک مکان وارد می شود اولین چیزی که به آن آرامش می دهد و یا باعث اضطراب آن می شود رنگ می باشد. ترکیب کردن و انتخاب صحیح وآگاهانه رنگ ها بسیار مهم می باشد و پیشنهاد می شود در هنگام رنگ بندی اتاق ها به سلایق شخصی افراد در رنگ مورد علاقه آنها توجه شود. رنگ بندی حیرت آور زمانی به عنوان یک رنگ بندی حیرت آور شناخته می شود که اصول بسیار زیادی در آن رعایت شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه