ویژگی های پارکینگ در ویلا شمال

28 دی 1400
0 دیدگاه
پارکینگ در ویلا شمال 485964896879678964796784965

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

در این مقاله ویژگی های پارکینگ در ویلا شمال مورد بررسی قرار می گیرد. خودرو وسیله ایست که مدام در معرض نور خورشید و برف و باران قرار دارد. از این رو بهتر است برای جلوگیری از ورود آسیب های جدی به خودرو از سایبان خودرو استفاده نمایید یا خودرویتان در پارکینگ قرار دهید. وجود سایبان و پارکینگ خودرو در فصول گرم سال در ویلا شمال و حیاط منزل مزیت بزرگی است. این مدل سایبان را می توان به عنوان آلاچیق نیز برای روزهای گرم بهار و تابستان استفاده کرد. برای ایجاد سقف پارکینگ ویلا می توان از سازه چادری به فرم آرک استفاده کرد. چرا که با کمترین ستون می توان فضای مد نظر را به سرعت و با کمترین عملیات عمرانی پوشش داد. علاوه بر این سایبان پارکینگ خودرو می تواند فضای لوکس و لاکچری را برای محوطه ویلا ایجاد کند.

استفاده از پارکینگ متحرک در ویلا شمال

کارایی پارکینگ متحرک به خصوص در ویلا شمال بیشتر به چشم می آید. وجود سایبان و پارکینگ متحرک در ویلا، به خصوص در فصول گرم سال یک مزیت بزرگ به حساب می آید. علاوه بر پوشش اتومبیل، این سایبان منحصر به فرد می تواند به عنوان آلاچیق و سایبان در روزهای گرم تابستان و بهار نیز کارایی داشته باشد. سایبان ها و پارکینگ های متحرک برای مصون نگهداشتن خودردوی شما از گزند آفتاب آزار دهنده تابستان گزینه ای ایده آل، است. ای تنوع پارکینگ متحرک و سایبان ماشین را می توان در حیاط های کوچک با فضایی محدود و حیاط هایی بزرگ و وسیع نیز استفاده کرد. معمولا فضای مصرفی این سایبان انحصاری نیست. طراحی آن به شکلی ست که می تواند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این پارکینگ در زمستان نیز به سالم ماندن بدنه و شاسی کمک می کند.

ویژگی های پارکینگ در ویلا شمال 1254154531258

ویژگی سایبان پارکینگ ویلا

دکوراسیون محوطه بخشی درست همانند طراحی فضای داخل ساختمان باید جدی گرفته شود. هزینه زیادی برای نگهداری از فضای محوطه، آبیاری فضای سبز، کاشت گیاهان و زیباسازی فضای زندگی می شود. بدون تردید آلاچیق ها، سایبان حیاط و سقف پارکینگ هم روی دید محوطه تاثیر دارند. استفاده از متریال نامناسب، طراحی های غیر اصولی و پوشش سقف پارکینگ بی کیفیت تنها پول تان را هدر می دهد.

از جمله ویژگی هایی که سایبان پارکنیک ویلا داراست عبارتند از :

  • طراحی سقف پارکینگ به صورت اشکال هندسی خاص، منحنی و زاویه دار
  • فونداسیون مستحکم و فریم فلزی ضد زنگ
  • پوشش سقف پارکینگ یو پی ی سی یا سقف پلی کربنات و پلیمری
  • امکان طراحی دیواره برای پارکینگ های روباز

انواع سایبان های فلزی و PVC در ویلا شمال

سایبان های خودرو با به کار گیری متریال های مختلفی نظیر فلز و آلومینیوم و چوب و PVC و … ساخته می شوند. سایبان های چوبی مانند آلاچیق های چوبی برای ویلا شمال و باغ انتخابی مناسب هستند. سایبان ها به دو صورت متحرک (برقی) و ساده طراحی و ساخته می شوند. سایبان های فلزی از انواع سایبان های قدیمی و مقاوم هستند. این مدل سایبان ها معمولا از آلومینیوم و فولاد ساخته می شوند. مقاومت سایبان های آلومینیومی نسبت به سایبان های فولادی بالا تر است. امروزه این مدل سایبان ها قدیمی شده اند و کمتر کسی از این مدل سایبان ها استفاده می کند. سایبان های PVC نیز به سایبان همراه خودرو معروف هستند. شما می توانید اجزای این مدل سایبان را به راحتی از یکدیگر جدا کنید. در صورت نیاز دوباره آن ها را به یکدیگر وصل نمایید.

چرا پارکینگ برای ماشین

در برخی از ساختمان ها فضای کافی برای پارک اتومبیل های اضافی در پارکینگ سقف دار پیش بینی نشده است. به این ترتیب اتومبیل دوم خانواده و یا خودروی مهمان در فضای باز محوطه پارک می شود. در مجتمع هایی که دارای محوطه است اغلب همه اتومبیل ها در همین فضا و زیر سایه درختان پارک می کنند. اگر تجربه پارک ماشین در زیر درخت را داشته باشید، می دانید که پاک کردن فضولات پرنده ها چندان هم ساده نیست. از طرفی امکان افتادن اشیا و آسیب به بدنه اتومبیل هم همیشه وجود دارد. در اصل سایبان پارکینگ اتومبیل منازل برای جلوگیری از آسیب احتمالی به سقف . بدنه، تمیز نگهداشتن ماشین و همچنین جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید ساخته می شود.

پارکینگ 6385469874684687468468

طراحی پارکینگ خانه ویلایی‌ در شمال

معمولا اکثر پارکینگ های خانه‌های ویلایی برعکس پارکینگ خانه‌ های آپارتمانی، در فضای روباز طراحی می‌شوند. از ویژگی های پارکینگ ویلا شمال، بهره گیری از چوب و الوارهای طبیعی در طراحی آن ها است. به علاوه می توان برای جلوگیری از برخورد نور مستقیم به خودرو و همچنین حفاظت خودرو از بارندگی های همیشگی شمال کشور، سازه ‌های چادری می ‌توانند به عنوان سایه‌ بان مورد استفاده قرار بگیرند. شما می توانید از ایده های مختلفی برای زیباسازی فضای پارکینگ خود استفاده کنید. در این صورت آن را از یکنواختی و سادگی دور کرده و فضای ویلای خود را جذاب تر می کنید. با صرف کمترین هزینه و با بهره گیری از استعداد، می توان فضایی زیبا و منحصر به فرد برای پارکینگ منزلتان ایجاد کرد. استفاده از گیاهان همیشه سبز و گلدان ‌های رنگی مختلف برای تزئین پارکینگ ویلا شمال ایده جالبی است.

طراحی داخلی پارکینگ ویلا شمال

پارکینگ به نوعی ورودی ویلا و ساختمان به حساب می آید. بهتر است با انجام روش های مختلف در طراحی داخلی، از یکنواختی و خشک بودن فضای آن بکاهیم. از ساده ترین راهکار ها برای زیباسازی فضای پارکینگ ویلا، طراحی پارکینگ با نورپردازی است. با کمک نورپردازی های مدرن و جذاب، می توان فضایی خاص و متفاوت در پارکینگ ویلا ایجاد کرد. این روش علاوه بر روشن سازی فضای تاریک پارکینگ، در زیباسازی آن هم تاثیر بسزایی دارد. طراحی سقف پارکینگ، از دیگر روش های مورد استفاده در طراحی داخلی پارکینگ است. در طراحی سقف پارکینگ می توان از سقف های کاذب کناف بهره برد. همچنین استفاده از آسمان مجازی، سقف های کششی و از الوارهای چوبی نیز در طراحی سقف مرسوم است. با به کارگیری این سقف ها المان های نورپردازی را زیباتر و راحت تر می توان  بر روی سقف نصب کرد.

طراحی پارکینگ مسقف برای ویلاها در شمال

همان طور که میدانید شمال داراب آب و هوای مرطوب می باشد و بارندگی در آن نبستا بالا است ، از همین رو باید آینده نگر باشید . تصور کنید ماشین خود را به کارواش برده اید و گوشه ای از حیاط ویلای خود و یا در خیابان پارک نموده اید که ناگاه باران شدید به همراه باد نگران کننده ای شروع به وزیدن می کند ! حال بعد از قطع شدن این بارش و باد فراوان ماشین شما حسابی گل آلود و پوشیده از لک و گرد و غبار می شود .

در این صورت وضعیت ناراحت کننده ای پیش روی شماست ، داشتن پارکینگ مسقف به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده ماشین خود را در آن قرار بدهید و از فراهم نمودن جای مناسب بسیار خشنود باشید . شما می توانید از سایبان های متحرک و یا سایبان های ثابت برای سقف پارکینگ خود استفاده نمایید ، داشتن پارکینگ اختصاصی و مطمئن برای شما امنیت بالایی را به ارمغان خواهد اورد و از ماشین شما در برابر حوادث ناگهانی و ناگوار جلوگیری و محافظت می نماید .

طراحی پارکینگ میهمان برای ویلا های شمال

بسیاری از افراد در شمال ویلا دارند و در زمان تعطیلات آخر سال و یا آخر هفته و در فصل تابستان به این استان رویایی سفر می نمایند و همچنین میهمانان خود را نیز به ویلای خود می دعوت می نمایند . چنانچه برای میهمانان خود پارکینگ اختصاصی نداشته باشند ، به حتم با مشکل مواجه خواهند شد ، طراحی پارکینگ میهمان در ویلای شخصی شما می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد .

ویژگی های پارکینگ در ویلا شمال 214845156512

نورپردازی فضای پارکینگ

از جمله مهم ترین و اصولی ترین اقدامات در طراحی فضای پارکینگ راه اندازی یا طراحی سیستم نورپردازی در آن می باشد . در واقع نورپردازی داخل پارکینگ باید به گونه ای باشد که  هم فضای داخلی پارکینگ را جذاب تر نماید و هم  نور کافی را برای شما و عبور خودرو ها فراهم کند .

استفاده از پارکینگ تاشو در ویلا شمال

خرید پارکینگ تاشو از بهترین انتخاب ها برای محیط های روباز می باشد.این پارکینگ علاوه بر پوشش خودرو، تجهیزات و حتی استخر را نیز می تواند پوشش دهد. پارکینگ جمع شو یا همان سایبان تاشو، سایبان محرکی است که بر حسب نیاز می توان سقف و سازه آن را باز و بسته کرد. جنس بدنه این نوع سایبان از سازه آلومینیومی است. در روکش و سقف آن از متریال های مختلف مانند برزنت، پلاستیک و غیره استفاده می شود. بسته به نوع پارکینگ (تاشو برقی و دستی) از این سایبان ها می توان در مکان های مختلف استفاده کرد. قرار دادن چرخ برای جابه جایی آن، یکی از مهم ترین ویژگی های پارکینگ تاشو می باشد. با قرار دادن چرخ در پایه های سازه پارکینگ می توان خیلی راحت آن را جا به جا کرد و دیگر نیازی به استفاده از ریل نیست.

پارکینگ تاشو فضایی موقت برای نگهداری از وسایل نقلیه است. استفاده از سایبان پارکینگ تاشو بسیار راحت است. فقط باید محیط مناسبی را برای راه اندازی و باز کردن آن انتخاب کنید. برای مثال هنگامی که می خواهید این سازه را روی استخرهای روباز اجرا کنید، ابتدا پایه های آن را در دو طرف استخر قرار داده و با کمک ریموت آن را به اندازه مورد نظر باز کنید. در نوع دستی این سازه نیز با کمک دستگیره نصب شده در ابتدای دهانه پارکینگ می توان به اندازه دلخواه آن را باز و بسته کرد. با توجه به قرار گرفتن طولانی مدت پارکینگ تاشو در مقابل نور خورشید و یا هوای سرد، کیفیت بالای آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بدنه پارکینگ تاشو باید مقاومت بالایی داشته باشد. استحکام بالا در افزایش طول عمر آن حائز اهمیت است. لازم است هنگام خرید این محصول به کیفیت آن دقت زیادی داشته باشید.

انواع کفپوش پارکینگ

انواع کفپوش مناسب برای پارکینگ عبارتند از:

  • کفپوش اپوکسی
  • کفپوش پلی اورتان
  • کفپوش بتنی
  • کفپوش موزاییکی
  • کفپوش سنگ

معمولا سنگ‌ های طبیعی همیشه یکی از گزینه‌ های پرطرفدار برای اجرای در پوشش ‌های دیوار کف در ساختمان سازی به شمار می آید. سنگ‌ های طبیعی و مصنوعی مزایا و برتری منحصر به فرد خود را دارند. با توجه به هزینه بالا، استفاده از سنگ‌ های مصنوعی و طبیعی مانند تراورتن و گرانیت به عنوان یک از انواع کفپوش پارکینگ ویلا شمال، بسیار کم دیده می‌شود. با این وجود در ویلاها و ساختمان های مسکونی لوکس، استفاده از سنگ ‌های طبیعی همیشه مطرح بوده است. در انتخاب کفپوش پارکینگ‌ ها به فاکتورهای زیادی باید توجه داشت. از جمله آن ها به میزان فشار و بار ترافیک وارد شده بر کف، هزینه اجرا، زمان در دسترس و همچنین کاربری ساختمان می توان اشاره کرد.

پارکینگ 547857458748674687468

اهمیت درب ورودی پارکینگ ویلا شمال

امروزه به دلیل نا امنی های موجود، داشتن پارکینگ از مهم ترین دغدغه خانواده ها محسوب می شود. خانه بدون پارکینگ از نطر اقتصادی نیز، کم ارزش است. اما طراحی پارکینگ نیز بسیار مهم است. شما می توانید با صرف کمترین هزینه و با استفاده از ذوق و خلاقیت خود، فضایی زیبا و متفاوت برای پارکینگ ویلای خود ایجاد کنید. در ویلا های امروزی درب ورودی پارکینگ، جزئی از نمای ساختمان به حساب می‌آید. بنابراین باید با ویلا هماهنگ باشد. با انتخاب درب شیک و خاص، علاوه بر زیبایی نمای ویلا، ورودی فوق‌ العاده‌ای برای پارکینگ ویلای خود ایجاد می کنید. استفاده از چوب و الوارهای طبیعی برای ساخت درب ورودی ایده فوق العاده خاص و جذابی است. البته به کارگیری درب های آهنی طراحی شده و سایر درب ها نیز می تواند بخوبی به زیبا شدن نما و پارکینگ ویلا کمک کند.

کلام آخر

امروزه وجود پارکینگ در هر خانه ای لازم است و از قسمت های اصلی خانه به حساب می آید. در هر دو نوع از خانه های آپارتمانی و ویلایی، باید اهمیت پارکینگ را جدی گرفت. به خصوص در شهرهای شمالی کشور با توجه به آب و هوای مرطوب و بارانی این مناطق، وجود پارکینگ الزامی است. پارکینگ از خودروی شما در برابر تمامی آسیب های آب و هوایی، نور مستقیم خورشید، باران های اسیدی و …. محافظت می کند. در این مقاله سعی کردیم انواع پارکینگ را برای ویلا شمال معرفی کنیم. شما می توانید با توجه به موقعیت ویلا و نیز به کار گیری سلیقه شخصی از هر کدام این پارکینگ ها بهره ببرید. خواندیم که برخی پارکینگ ها برای آماده سازی هزینه خیلی بالایی نمی طلبند. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه خود انواع مختلف پارکینگ را که در بالا اشاره شد، برای پوشش خودروی خود تهیه کنید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/28

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه