این کشور قوانین عجیبی در ساخت و ساز برج دارد

27 دی 1400
0 دیدگاه
ساخت و ساز برج 914684128418416

مقدمه:

طی دهه اخیر شیوه های ساخت و سازه برج همزمان با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی به طور چشمگیری شیوه های مرتبط با فرایند ساخت و ساز برج نیز پیشرفت داشته اند. همچنین فناوری های مدرن به منظور بهینه شدن معیار های کیفیتی برج ها انجام شده است.

در واقع این مسئله فواید بسیار زیادی را برای متقاضیان در بر دارد که ممکن است از مصارف عادی بسیاری از شغل های مربوط به ساختمان ها و برج ها به صورت ثابت حفظ نماید. افزون بر آن مدت زمان ساخت و ساز برج ها رفته رفته کاهش یافته و همچنین هزینه ‌های مربوط به آن ها نیز به صرفه تر شده است.

ساخت و ساز برج 914684128418416

طراحی به منظور ساخت و ساز برج ها

بهتر است بر اساس هزینه ای که به منظور ساخت و ساز برج کنار گذاشته ‌اید تعداد واحد های برج مورد نظر را طراحی نمایید. به طور کلی ساخت و ساز برج و طراحی آن می ‌تواند تعداد واحد مختلفی را در بر داشته باشد، به عنوان مثال ساخت و ساز برج های اداری معمولاً از ۳۰ واحد تا ۲۰۰ واحد می باشد؛ از این ‌رو میزان هزینه ساخت و ساز برج ها بر اساس طراحی و ویژگی هایی که دارا است متفاوت می باشد.

هنگامی که طراحی برج مورد نظر را انجام دادید بهتر است به منظور آغاز مراحل ساخت و ساز برج خود حتماً مساحت آن را مد نظر قرار دهید؛ به عنوان مثال برخی از افراد قصد دارند تا پنت‌ هاوس بنا کنند از این رو حتماً باید متراژ پنت هاوس را در نظر داشته باشند که به طور معمول متراژ پنت هاوس حداقل باید به ۲۰۰ متر برسد در صورتی که از این مقدار کمتر باشد دیگر در شمار برج های پنت‌ هاوس قرار ندارد.

یکی از موارد دیگری که حتماً باید به هنگام ساخت و ساز برج های مرتفع مد نظر قرار دهید نصب آسانسور می باشد. زمانی که به دنبال ایجاد یک برج بسیار بلند هستید حداقل باید برای آن دو آسانسور در نظر بگیرید، به گونه ‌ای که یکی از آسانسور ها جهت حمل و نقل اسباب و اثاثیه افراد به سایر طبقات مورد استفاده قرار گیرد و کار ساکنان برج را در حمل لوازم آسان سازد. آسانسور دیگر نیز جهت انتقال ساکنان برج مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی که بیان شد از جمله کاربردی ترین مسائل به هنگام طراحی و ساخت و ساز برج های مرتفع و مسکونی می باشد. به منظور فهم بیشتر این مسئله و آگاهی بهتر فرایند ساخت و ساز برج ها قادر هستید شمار زیادی از برج ‌ها را در سراسر جهان مشاهده نمایید. از جمله این برج ها می ‌توان به برج ساعت واقع در مکه، برج خلیفه، برج بین المللی تهران، برج شانگهای در چین، برج الماس قو خاورمیانه و غیره اشاره نمود.

ساخت و ساز برج 74198749874987498749

قوانین ساخت و ساز برج ها

یکی از انواع برج ها می توان برج مسکونی را نام برد. در حقیقت برج های مسکونی قابلیت های ساختمانی مدرنی را در بر دارد و دقت کافی به چنین قابلیت‌ ها و امکانات بسیار خوب از مهم ترین موارد به حساب می آید. برخورداری از برخی قابلیت هایی همچون مجموعه ورزشی، داشتن لابی و همچنین سالن لانژ و سایر امکانات رفاهی برج همانند داشتن نگهبان، برخورداری از خدمات ویژه لابی، رستوران و غیره از جمله موارد بسیار تاثیرگذار در ایجاد شرایط عالی برای ساکنان برج می باشد.

به هنگام طراحی و ساخت و ساز برج اگر می خواهید تعداد مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید و سازه خود را با قیمت مناسب به فروش برسانید بهتر است نسبت به قابلیت ها و امکانات برج بسیار اهمیت قائل شوید از جمله قابلیت‌ های مهمی که باعث می شود مشتری به سمت برج جذب شود برخورداری برج از ویژگی سونا جکوزی و استخر می باشد. به طور کلی استخر ها دارای شرایط بسیار مناسبی هستند لذا شما باید به هنگام طراحی استخر استفاده از تصفیه کننده آب درجه یک را فراموش نکنید.

یکی دیگر از بهترین امکانات برای برج ها استفاده از تراس می باشد زیرا خصوصیات برج با آپارتمان های کوچک چند طبقه متفاوت است؛ بنابراین داشتن تراس یکی از مهم ترین مسائل در ساخت و ساز برج به حساب می آید، البته ابعاد تراس با توجه به مساحت برج مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که متراژ واحد پایین به صد متر برسد بنابراین ابعاد تراس به اندازه‌ ای که یک رخت آویز در آن جا شود کافی است.

اما برج هایی که معمولاً واحد های آن به مساحت ۳۰۰ متر می رسد بایستی بگونه ای را طراحی کنند که در آن به راحتی بتوان از میز و صندلی نیز استفاده نمود. یکی از امکانات مدرن در برج ها که بهتر است مد نظر قرار دهید نصب آسانسور باربری می باشد. در قوانین مربوط به ساخت و ساز برج های مرتفع بایستی به نصب سه الی چهار آسانسور پرداخت به گونه‌ای که یک آسانسور حتماً بایستی مخصوص حمل و نقل لوازم در نظر گرفته شود.

ساخت و ساز 8746974687468468

طراحی و ساخت و ساز برج باغ

بهتر است بدانید طراحی و ساخت و ساز برج باغ طی دهه ‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ از این رو تعداد افراد زیادی به خرید این گونه از برج ‌ها در شهر های بزرگ تمایل نشان می‌ دهند. در رابطه با واژه برج می توان گفت به همه ساختمان هایی که معمولاً تعداد طبقات آن از ۱۲ تا فراتر می رود برج گفته می ‌شود. به عبارت دیگر یعنی هر چقدر ارتفاع ساختمان بیشتر باشد می ‌توان آن را تحت عنوان آسمان خراش و یا برج یاد کرد. از جمله عوامل بسیار تاثیرگذار و مهم در طراحی و ساخت و ساز برج باغ که نسبت به آن باید آگاهی کافی داشته باشید.

برخی از مسائلی همچون نوع جنس خاک جهت طراحی نمودن یک آپارتمان تقریبا ۹۰ متری، تشخیص گسل در محل مورد نظر به منظور احداث بنا و احتمال ایجاد زلزله، محاسبه میزان رطوبت و تاثیرگذاری آن بر مصالح ساختمانی، تشخیص آب و هوای منطقه جهت در نظر گرفتن میزان بارش در طول سال، مورد بررسی قرار دادن وزش باد در مکان مورد نظر بسیار حائز اهمیت است.

بهتر است بدانید به هنگام طراحی و ساخت و ساز برج باغ بایستی تمامی مواردی که بیان شد بر اساس استاندارد صورت پذیرد. طی سال های اخیر ساخت و ساز برج هایی که با شیوه های غیر استاندارد بنا می شوند موجب ایجاد ویرانی های بی شماری از ساختمان‌ ها در کلان شهر ها شده است؛ به عنوان مثال می توان وجود برخی از عوامل طبیعی همچون آتش سوزی، سیل و زلزله را در ویران شدن این گونه از برج ها تاثیر گذار بیان کرد.

قوانین ساخت و ساز برج ها و استاندارد های مربوط به آن با توجه به میزان ارتفاع آن ها در مقایسه با آپارتمان ها و هتل ها تفاوت دارد؛ بنابراین به هنگام ایجاد بنا بایستی تمامی استاندارد ها را مد نظر قرار دهید و تمامی آن ها را رعایت کنید چرا که بروز یک آسیب ‌دیدگی کوچک و افزایش آن در تمام برج باعث می ‌شود تا برج به صورت یک دفعه ویران شود و میزان سرمایه افراد به کلی از بین برود.

توجه داشته باشید که ساخت و ساز برج باغ در مقایسه با اماکن گوناگونی همچون هتل ها از قابلیت‌ های بیشتری همچون رستوران های لوکس، مجموعه های ورزشی، استخر، لابی و غیره برخوردار می باشد؛ بنابراین توجه زیاد به برج های باغ نشان دهنده پیشگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی می باشد.

از عوامل مهم دیگر در ساخت و ساز برج ها می توان به محاسبه میزان باد و زلزله اشاره نمود. به طور کلی برج ها همانند سایر بنا ها به استاندارد کافی جهت مقابله در برابر برخی از مشکلات احتمالی همانند وزش باد و زلزله نیاز دارند؛ چرا که ارتفاع هر یک از برج ها بر اساس تعداد واحد آن ها به قدری زیاد است که ممکن است شدت باد تاثیر به سزایی در ویرانی آن ها داشته باشد.

میزان شدت زلزله یکی دیگر از عوامل طبیعی به حساب می ‌آید که در ویرانی و تخریب برج ها بسیار موثر واقع می شود بنابراین به هنگام طراحی و ساخت و ساز برج ها باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. به منظور شناسایی میزان اینگونه از عوامل طبیعی بهتر است از ضریب هایی که مهندسان زمین شناسی آن ها را برآورد کرده ‌اند استفاده کنید.

ساخت وساز 8674874845

سخن پایانی:

در صورتی که زمینی با مساحت زیاد انتخاب کرده باشید و همچنین طرح پیشنهادی خود را با در نظر گرفتن تمامی نکات ارائه کرده باشید بنابراین با اطمینان بیشتری قادر هستید تا فرایند ساخت و ساز برج های مسکونی، اداری و غیره را با وجود در نظر گرفتن طبقات بیشتر انجام دهید. از این رو تقریباً ۳۰ الی ۴۰ درصد سود برای اینگونه سرمایه گذاری محاسبه می شود.

در واقع طرح پیشنهادی جهت ساخت و ساز برج و همچنین تراکم گیری بایستی مواردی همچون مساحت زمین، عرض گذر کوچه، شرایط زمین، خیابان و غیره را در بر داشته باشد. در حقیقت قسمت عمده ‌ای از کسب سود آوری های کلان در چنین سرمایه گذاری مربوط به قابلیت های زیادی که در برج وجود دارد، می ‌شود؛ لذا می توان برج خود را با شرایط بهتری به فروش رساند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه