نقش متریال سنگ در ویلاهای مازندران

26 دی 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 87486866941687468464784

متریال‌های مختلف، به نوعی جانی هستند برای کالبد بنا که در نهایت با ایجاد بافت‌هایی مختلف، در تلفیق با هم، می‌توانند زیبایی و عملکرد را تواما پوشش دهند. در رابطه با ویلاهای مازندران، در پروسه انتخاب متریال، ممکن است برای هر قسمتی، متناسب با عملکرد ویژه آن و مسائلی از این قبیل، به سراغ متریالی متناسب برویم. دایره و محدوده این متریال‌ها، بسیار گسترده و وسیع است. زمانی که به نمونه‌های ساخته شده ویلاهای شمال نگاهی بیندازیم، می‌توانیم این تنوع را در عمل ببینیم. از کف‌پوش‌های چوبی، سنگی، موزاییکی، سرامیکی و … گرفته تا دیوارهایی آجری، گچی، کاغذ دیواری، سنگی و …. . از سقف‌های کاذب در انواع متفاوت گرفته تا دکوراتیوها و اقلام تزئینی که می‌توانند از هر جنسی باشند. نماهای شیشه‌ای مناسب ویلا در شمال در کنار ترکیب‌های چوبی و یا استفاده از سنگ و بتن پاششی در ویلا در مازندران، همه و همه نمونه‌هایی از کاربرد متریال‌های گوناگون در ویلاهای مازندران هستند.

با اینحال، در کنار استفاده متریال‌های متنوع در یک فضا، استفاده از یک متریال در فضاهای متنوع را نیز داریم. این مورد به دامنه کاربرد یک متریال بر می‌گردد. برای مثال، استفاده چوب در ویلاهای مازندران، به چه فضاها و اشیایی محدود است؟ وقتی با دقت به این موضوع فکر کنیم می‌بینیم که موارد استفاده بسیار زیادی وجود دارد، از کف پوش و فلاور باکس چوبی گرفته تا در و پنجره‌های چوبی، مبلمان‌های چوبی، تابلوهایی از این جنس، دکوراتیوها، کمد، نرده و … همه و همه می‌توانند از چوب ساخته شده‌باشند یا در ساخت آن‌ها از چوب استفاده شده‌باشد!

این مثال‌ها فقط برای این است که بتوانیم به دامنه کاربرد یک مصالح پی ببریم.

سنگ، در میان متریال‌ها، از جمله مصالحی است که در انواع متفاوتی قابل تهیه است و علاوه بر آن، کاربردهای گوناگونی نیز می‌تواند داشته‌باشد. همین مورد، سنگ را به متریالی جذاب و پر طرفدار برای به کار بردن در ویلاهای مازندران تبدیل کرده‌است. اگر شما هم از افرادی هستید که عاشق خواص سنگ و انواع متفاوت آن هستید، حتما به دنبال این نیز هستید که سنگ را بیشتر بشناسید و بدانید که در چه قسمت‌هایی از ویلاهای مازندران می‌توان سنگ را به کار برد.

سنگ‌ها اغلب به صورت طبیعی جذاب‌ترند ولی نمونه‌هایی از سنگ‌های مصنوعی نیز وجود دارند که برای دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران بهترین گزینه‌ها هستند، سنگ‌هایی با اصلاح خواص و گاه با رنگ‌هایی فوق‌العاده که امکان به کار بردن آن‌ها در فضاهای متعددی را ایجاد می‌کند.

ما باید کاراکتر ویژه یک سنگ را بشناسیم و با توجه به آن کاراکتر، تصمیم بگیریم که سنگ مورد نظر در چه محیطی قابل استفاده است. در معماری داخلی، کوارتز، ماربل و گرانیت، سنگ‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را دارند.

سنگ از جمله مصالحی است که استفاده از آن در ویلاهای مازندران با آسیب به طبیعت همراه نیست و تقریبا در دسته مصالح با فراوانی زیاد قرار می‌گیرد. سنگ سمی نیست، پایدار و قابل استفاده مجدد است و این خواص، آن را به مصالحی جذاب و عالی برای به کار بردن در فضاهای ویلاهای مازندران تبدیل می‌کند.

در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به طور ویژه به موارد استفاده از سنگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 87486866941687468464784

استفاده از سنگ در کف ویلاهای مازندران

سنگ‌هایی که مناسب استفاده در کف ویلاهای مازندران هستند، عبارتند از: گرانیت، ماربل، تراورتن و لایم استون.

دلیل استفاده بیشتر این سنگ‌ها در کف این است که ما در کف ساختمان به مصالحی نیاز داریم که استحکام و دوام بیشتری داشته‌باشد و در عین حال، هزینه نگهداری از آن نیز بالا نباشد. سنگ‌های طبیعی در کف ویلاهای مازندران، علاوه بر اینکه مواردی اینچنینی را برآورده می‌کنند، زیبایی خاصی نیز به فضا می‌بخشند و می‌توانند محیطی لوکس را برای مخاطبین ویلا در مازندران تداعی کنند.

سنگ در میان گزینه‌های متنوع متریال‌های مناسب کف، انتخابی معقول است که می‌تواند در رنگ‌های منحصر به فردی به کار رود. اگر به دنبال فضایی کلاسیک و شیک هستید که تداعی‌کننده اصالت نیز باشد، سنگ گرانیت مشکی، با قیمتی بیشتر از سایر سنگ‌ها، برای یک دکوراسیون کلاسیک انتخاب خوبی است، ولی سنگ تراورتن و یا مرمر با رنگ‌های روشن نیز انتخاب‌های جالبی  برای کف ویلاهای مازندران هستند که می‌توانند با انواع مختلفی از مبلمان، همنشین شوند!

انواع سنگهای مصرفی در ساختمان:


1_سنگ مرمر
2_سنگ گرانیت
3_ماسه سنگ
4_سنگ پازل
5_سنگ آنتیک

ویلاهای مازندران 95959652965894589526

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی مزیتهای متفاوتی دارد که در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد.

  • شبیه سازی فضای طبیعی با استفاده از سنگهای طبیعی
  • جذب صدا از طریق استفاده از سنگ در نمای داخلی ساختمان
  • تنوع زیاد
  • طبیعی بودن و بافت قدرتمند
  • نگه داری ساده ای دارند و با یک دستما مرطوب به راحتی تمیز می شوند.

بسیاری از افراد هم علاقه‌مند به استفاده از سنگ در نمای خارجی ساختمان هستند که علاوه بر زیبایی خاصی که به ساختمان میبخشد ماندگاری بالایی نیز دارد و گاها مقرون بصرفه تر از موارد دیگر است، سنگهای آهک که معمولا در دکوراسیون خانه‌های مدرن دیده میشود، سنگی نسبتا نرم است که جذابیت فضا را دو چندان میکند.

 

استفاده از روکش سنگی در ویلاهای مازندران

ممکن است شما از سنگ فقط به عنوان روکش برخی از سطوح در ویلاهای مازندران استفاده کنید. گرانیت، سنگ لوح و سند استون برای این کار مناسب هستند. روکش سنگی به دلیل مقاومت بالا، محافظ خوبی برای سطوحی است که نگران آن‌ها هستید. برای مثال، می‌توانید در پله‌ها از روکش گرانیت استفاده کنید، هم زیبایی را به همراه دارد و هم می‌دانید که از مصالحی با دوام استفاده کرده‌اید.

استفاده از سنگ در قفسه‌های ویلاهای مازندران

قفسه‌ها از جمله آپشن‌هایی هستند که هیچکس به حضور آن‌ها در ویلاهای مازندران نه نمی‌گوید. قفسه‌ها هم زیبا هستند و می‌توانند در خدمت طراحی داخلی باشند و هم ارگانایزرهایی هستند که همه چیز را در نظم و ترتیب مطلوب به نمایش می‌گذارند. قفسه‌های سنگی اغلب از جنس لایم استون هستند و نگهداری سختی نیز ندارند.

سنگ‌ها به عنوان قفسه، قوام خاصی دارند. البته می‌توانید از قفسه‌هایی با روکش سنگ نیز استفاده کنید.

بک اسپلش و کانتر آشپزخانه سنگی در ویلاهای مازندران

استفاده از سنگ در پیش‌خوان یا همان کانتر آشپزخانه، بهترین انتخاب است. ما در این قسمت به دنبال سطحی محکم هستیم که در برابر عواملی مانند رطوبت و یا نفوذ حشرات نیز مقاوم باشد! پس جای شکی باقی نمی‌ماند که بهترین انتخاب در اینجا، انتخاب سنگ برای کانتر ویلاهای مازندران است. از طرفی، باید به سمت سنگی بروید که بیشترین مقاومت را در برابر باز یا اسید داشته‌باشد و در عین حال شست و شوی راحتی نیز داشته‌باشد. گرانیت در اینجا هم انتخاب مناسب‌تری است، با اینحال سنگ‌های مرمر و تراورتن نیز می‌توانند پاسخگو و ماندگار باشند.

برای بک اسپلش نیز سنگ بسیار عالی است، میز ناهارخوری شما اگر با سلیقه‌تان هم‌خوانی دارد، می‌تواند ترکیبی از سنگ و چوب باشد!

ویلاهای مازندران 8486748674865418654854187541

 

استفاده از سنگ در حمام ویلاهای مازندران

استفاده از سنگ در حمام، مخصوص افرادی است که علاقه دارند در این قسمت هم سنگ با استحکام و خواص خود، به نمایش گذاشته‌شود. گرانیت و ماربل، بیشتر از سایر سنگ‌ها در حمام استفاده می‌شود. در واقع برای حمام ویلاهای مازندران اگر نمی‌خواهید از موزاییک و یا سرامیک استفاده کنید و سنگ مد نظرتان است، حتما به سراغ سنگ‌هایی با مقاومت زیاد در برابر رطوبت بروید.

البته توصیه ما این است که از مصالح متداولی مانند کاشی و سرامیک در حمام استفاده کنید و برخی از اکسسوری‌های حمام را سنگی انتخاب کنید. وانی از جنس سنگ مرغوب و یا با روکش سنگ نیز می‌تواند انتخابی جذاب برای ویلاهای مازندران باشد.

سنگ به عنوان اکسسوری در ویلاهای مازندران

و اما به می‌رسیم به قسمت جذاب ماجرا، یعنی اکسسوری از جنس سنگ! سنگ به دلیل خواص بسیار منعطف خود و قابلیت تراش‌پذیری و حکاکی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت وسایل تزئینی است. البته وسایل تزئینی از جنس سنگ، غالبا بسیار آنتیک و لاکچری هستند و ممکن است گران باشند، با اینحال هیچکس به وسایل سنگی، آن هم هنر دست، نه نمی‌گوید!

شما می‌توانید از مجسمه‌ها و ظروف سنگی، گلدان‌های سنگی، قاب‌هایی از سنگ، طاقچه‌های سنگی، خود سنگ به عنوان شیئی خاص و گران‌بها و … به عنوان اکسسوری استفاده کنید.

از طرفی، می‌توانید سنگ را به عنوان آویز، صنایع دستی و … نیز در ویلاهای مازندران به کار بگیرید و به عنوان اثری هنری از آن‌ها استفاده کنید.

فواید استفاده از سنگ در نمای خارجی ساختمان:

  • عالی، زیبا و منحصر به فرد
  • کیفیت بالا و ماندگاری
  • قیمت مناسب نسبت به موارد دیگر
  • سهولت در انتخاب و شناسایی مواد

جالب است بدانید که امروزه علاوه بر استفاده کلی از سنگ در ساختمان مثل کف پوش، نمای خارجی و … استفاده از سنگ در جزییات نیز مورد توجه قرار گرفته و بسیاری در جزییاتی مانند روشویی، کابینت و .. از سنگ استفاده میکنند.

استفاده از سنگ در جزئیات ساختمانها ایده‌ای شیک و فانتزی است که متریال بکار رفته برای ساخت آنها سنگهای معدنی چون  گرانیت است.

اسفاده از سنگهای آنتیک طبیعی و مصنوعی که ساخته دست بشر است، شخصیت بی نظیری به دکوراسیون داخلی منزل میبخشد، افرادی که به این سبک علاقه دارند راهها و روشهای مختلفی برای استفاده از آنها می یابند، قبلا استفاده از سنگهای آنتیک طبیعی و مصنوعی در سبک دکوراسیون روستیک متداول بود ولی امروزه در همه سبکها از این روش بی نظیر استفاده میشود.

دیوارهای سنگی زیبایی که امروزه در اغلب خانه ها شاهد آن هستیم، و معمولا یکی از دیوارها که متعلق به پشت میز تلویزیون و یا هر دکوری دیگری است، کاربر دارد و یکی از محبوب‌ترین طراحی‌هاست که از سنگهای مرجانی زیبا استفاده می شود.

برای جلوگیری از احساس  سردی که سنگهای تیره ممکن است ایجاد کند، برای گرمی بخشیدن به فضا می وان از لوازم و وسایلی که گرما بخشی دارند استفاده کرد؛ مانند چوب، فرش، بالشت و..

استفاده از سنگ در دیوار

یکی دیگر از موارد جالب و پر طرفدار، استفاده از سنگ در دیوارهای داخلی ویلاهای مازندران است. شما می‌توانید بخش‌هایی خاص و ویژه را به این متریال اختصاص دهید. مثلا می‌توانید دیوار اصلی پذیرایی ویلا را با سنگ‌های تزئینی کاور کنید و یا بخشی از فضای نشیمن را با سنگ طراحی کنید.

اطراف شومینه در ویلاهای مازندران را با سنگ طراحی کنید و یا اطراف بازشوها و زیر پیش‌خوان را سنگی کنید.

سنگ‌ها در این قسمت بسیار جذاب عمل می‌کنند و در کنار آن، می‌توانند در رنگ‌هایی متفاوت، هم‌خوان با تم کلی طراحی داخلی شما به کار بروند و جذابیت فضا را دو چندان کنند.

سنگ 469346387596384968

 

استفاده از سنگ در نمای خارجی ساختمان و محوطه ویلاهای مازندران

استفاده از سنگ در ویلاهای مازندران فقط محدود به فضاهای داخلی نیست. نماهای سنگی، نماهایی جذاب هستند که لزوما نیاز نیست به سبک رومی و … طراحی شوند. می‌توانید از سنگ در قسمت‌هایی خاص از نما استفاده کنید و در ترکیب با سایر متریال‌ها مثل چوب، آجر، بتن پاششی یا پنل‌های بتنی و … سنگ را به کار بگیرید. این مورد علاوه بر حفظ تنوع، از سنگینی نما نیز می‌کاهد و زیبایی را نیز به همراه خواهد داشت.

نماهای سنگی، به ویژه اگر با انتخاب رنگ مناسب به همراه باشند، همیشه جذاب هستند و از مد نمی‌افتند. در سوی دیگر، در کف محوطه نیز می‌توان سنگ را به کار برد و یا در تزئینات مربوط به فلاور باکس‌های ویلاهای مازندران. می‌توان در تزئینات آلاچیق سنگ را در نظر گرفت و از طرفی، در دیواره‌های محوطه نیز، سنگ را به عنوان عنصری شاخص استفاده کرد.

تمام این موارد بسته به سلیقه شما می‌تواند به کار گرفته شود تا لذت استفاده از سنگ در ویلاهای مازندران را بچشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/26

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه