خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟

19 دی 1400
0 دیدگاه
ویلا در شمال بهتر است 45984989855861857487

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

ممکن است هنگام خرید ملک این سوال در ذهنتان نقش ببندد که، خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ شاید داشتن یک ویلا یا آپارتمان در بهترین منطقه شمال آرزوی میلیون ها ایرانی است. شمال کشور با سبزینگی و طراوت همیشگی اش افراد بسیاری را برای نقل مکان و سکونت در این منطقه زیبا وسوسه می کند. فراراز دود و ترافیک شهر، آغاز صبحی با نشاط با صدای امواج دریا، قدم زدن در ساحل آرام، داشتن یک وعده صبحانه کاملا طبیعی و سلامت تصورات زیبا و وسوسه انگیز برای زندگی در شمال کشور است. افراد برای خرید ملک در شمال فاکتورهای مقایسه ای زیادی در ذهن دارند. بعضی هنگام خرید بین آپارتمان و ویلا مردد هستند و نمیدانند کدام برایشان بهتر است.

پروژه‌های آپارتمانی عموماً از سازه‌های بلند تشکیل شده‌اند که فضاهای نشیمن را در شکلهای مختلف ارائه می دهند. از سوی دیگر، ویلاها اقامتگاههای مستقل مجلل هستند،در نتیجه، تفاوت زیادی در قیمت گذاری این دو گزینه مسکونی وجود دارد.

همچنین تفاوت زیادی در مبلغی که فرد باید برای نگهداری کلی ویلا و آپارتمان پرداخت کند وجود دارد. هرچه فضا کوچکتر باشد، هزینه تعمیر و نگهداری نیز کمتر است.

ویلاها محدوده وسیعی برای سفارشی سازی ارائه میدهند. این موارد را میتوان به راحتی تغییر داد تا سلیقه ها و سبکهای متغیر در بازار مسکن را منعکس کند. این درجه آزادی در یک آپارتمان امکان پذیر نیست. نمی توان بسط و بازسازی آسانی را در یک آپارتمان انجام داد.

افراد مشهور یا چهره های عمومی که مدام در حال تغییر دکوراسیون داخلی با توجه به روندها و سلیقه متغیر هستند، تمایل به سرمایه گذاری در ویلاها دارند، زیرا به دلیل مساحت و مالکیت بیشتر، نوسازی در ویلا ساده تر است.

از  دیگر  فاکتورهای مهم هنگام خرید ملک، بحث امکانات است. با مقایسه امکانات ویلا و آپارتمان می توان راحت تر  نتیجه گرفت که  آیا خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ ویلا می تواند حوض کوچک و یا یک استخر روباز در محوطه داشته باشد. بکرترین باغچه‌ها را می توان در ویلا ایجاد کرد. به طور کلی دست شما برای پیاده سازی ایده‌های نو و خلاقانه باز است. اما محدودیت‌هایی در آپارتمان‌ وجود دارد.

شاید بتوان داخل را خیلی شیک طرحی کرد اما در فضای بیرون امکان این کار وجود ندارد. شما برای ایجاد تغییرات در فضای بیرونی آپارتمان، نیازمند کسب اجازه از سایر سایر ساکنین نیز هستید. علاوه بر این نحوه چیدمان دکوراسیون و پارتیشن بندی ها در خانه های ویلایی با فضای بزرگ بهتر بوده و به راحتی امکان پذیر است. در مجموع زندگی در خانه های ویلایی به دلایلی که اشاره شد، از شرایط خوبی برخوردار بوده و برای بسیاری پسندیده می باشد.

در این مقاله قصد داریم تفاوت ها و ویژگی های خرید آپارتمان و ویلا در شمال را بررسی کنیم.

 

ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ 216545874856200تفاوت های آپارتمان و ویلا در شمال

بارزترین تفاوت میان ویلا و آپارتمان در شخصی بودن ویلا و چند مالک بودن آپارتمان هاست. آپارتمان ها از چندین واحد تشکیل شده اند. برای زندگی در ساختمان تنها نیستید و همین مسئله منجر به ایجاد محدودیت می شود. درباره ویلا بحث کمی متفاوت است. آزادی عمل بیشتری دارید. می توانید در ویلا، فضای سبز دلخواه خود را داشته باشید. در آپارتمان این گونه نیست و دست شما تنها برای طراحی فضای درونی منزل باز است. تغییرات فضای بیرون آپارتمان نیازمند کسب اجازه از سایر ساکنین می باشد. از طرفی شاید وجه برتری آپارتمان ها نسبت به ویلا را بتوان در هزینه های ثانویه دانست. البته بعد از خرید ویلا باید مراقب فضای سبز ویلای خود باشید و برای افزایش امنیت لازم است آن را مجهز به دوربین مدار بسته و دزدگیر کنید. این درحالی است که آپارتمان چنین دغدغه هایی را ندارد.در ویلای شما برای ایجاد هرگونه تغییرات نیاز به اجازه کسی ندارید اما در آپارتمان شما نمیتوانید هرکاری که میخواهید برای تغییر دکوراسیون آن انجام دهید . در ویلا شما به راحتی بدون ایجاد مزاحمت میتوانید مهمانی و یا مراسم بگیرید اما در آپارتمان محدودیت مانع انجام یک سری از کارها میشود .

امنیت ویلا با آپارتمان در شمال متفاوت است

از نظر امنیت و قیمت خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ ممکن است تصور بعضی این باشد که آپارتمان در مقایسه با ویلا امن تر است. این تصور تا چندین سال پیش درست بوده است اما به لطف ظهور تکنولوژی های مدرن و امکاناتی از جمله دوربین های مدار بسته، قفل های ضد سرقت و دزدگیرها دیگر نمی توان گفت آپارتمان از ویلا امن تر است. امروزه ویلاهای واقع در شهرک ها، با وجود نگهبانی 24 ساعته از امنیت بالایی برخوردار هستند. در صورت خریداری ویلا، طبیعتا نیاز است مراقب طبیعت و فضای آن باشید. شما مستلزم هستید هزینه‌هایی برای بالا بردن امنیت ویلای خود در نظر بگیرید. نیاز است ویلای خود را مجهز به دوربین های آخرین مدل و به روزترین دزدگیرها نمایید. درحالی که با خرید آپارتمان چنین خبر هایی نیست و حداقل چنین دغدغه ‌هایی وجود ندارد.

قیمت ویلا در مقایسه با آپارتمان در شمال

از دیگر تفاوت های آپارتمان با ویلا در هزینه ی خرید آن است. نمی توان با قاطعیت گفت که ویلا از آپارتمان گران تر است. یک آپارتمان لوکس در یک نقطه ی مناسب شهر ممکن است بسیار گران تر از یک ویلای بیرون شهر باشد. قیمت ویلاها با توجه به موقعیت قرارگیری آن بسیار متفاوت است. ویلاهایی با متراژ بیشتر و دارای فضای سبز، قیمت بیشتری در مقایسه با آپارتمان ها دارند. اما با توجه به اینکه سازندگان به ساخت ویلا با متراژ پایین نیز توجه کرده اند می توان ویلاهایی با قیمت مناسب پیدا کرد. این روزها کلمه ویلا رنگ و بویی دگر به خود گرفته است. به این معنی که ویلا دیگر شاید یک ساختمان خیلی گران و بسیار باشکوه نباشد. امروزه بیشترین تمرکز سازندگان بر کوچک کردن ویلاها است. بنابراین با هزینه‌هایی کمتر هم می ‌توان صاحب ویلا شد.

دغدغه‌های آپارتمان نشینی

آپارتمان جامعه ای کوچک است که احتیاج به قانون دارد. آپارتمان از چند واحد تشکیل شده بنابراین تنها شما نیستید که در آن ساختمان زندگی می‌کنید. بنابراین آپارتمان نشینی شرایط و فرهنگ زندگی ویژه خود را می طلبد. هنگامی که برای خرید یک آپارتمان اقدام می‌کنید یعنی فرهنگ آپارتمان نشینی را پذیرفته ‌اید. پذیرفته اید که تابع قوانین هستید و با مشاهده رفتارهایی ناخوشایند از سمت دیگر ساکنین باید صبوری پیشه کنید. با وجود سابقه چند ده ساله آپارتمان نشینی در ایران، با نگاهی به وضعیت خود یا اطرافیان به راحتی متوجه این موضوع می شویم که جامعه ما با فرهنگ سنتی خویش عجین شده است؛ و این یعنی جامعه ما هنوز برای تن دادن به قواعد زندگی آپارتمان نشینی آماده نیست. زندگی آپارتمانی گرچه بسیاری از دغدغه های افراد را از بین برده است. با این وجود دغدغه های جدیدی نیز با خود به همراه دارد.

ویلا امکانات بیشتری دارد

از مهم ترین فاکتور ها هنگام خرید ملک، بحث امکانات است. با مقایسه امکانات ویلا و آپارتمان می توان نتیجه گرفت که خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ ویلا می تواند حوض داشته باشد. بکرترین باغچه‌ها را می توان در ویلا ایجاد کرد. به طور کلی دست شما برای پیاده سازی ایده‌های نو و خلاقانه باز است. محدودیت‌هایی در آپارتمان‌ وجود دارد. شاید بتوان داخل را خیلی شیک طرحی کرد اما در فضای بیرون امکان این کار وجود ندارد. شما برای ایجاد تغییرات در فضای بیرونی آپارتمان، نیازمند کسب اجازه از سایر سایر ساکنین نیز هستید. علاوه بر این نحوه چیدمان دکوراسیون و پارتیشن بندی ها در خانه های ویلایی با فضای بزرگ بهتر بوده و به راحتی امکان پذیر است. در مجموع زندگی در خانه های ویلایی به دلایلی که اشاره شد، از شرایط خوبی برخوردار بوده و برای بسیاری پسندیده می باشد.

 

ویلا در شمال بهتر است 6468744874647856941547584785

 

خرید آپارتمان در شمال ، به ویژه برای افرادی که انتظار اقامتی جذاب را در فاصله اندک با ساحل دارند ، می‌تواند بهترین گزینه باشد  . فرقی نمی‌کند هدف شما زندگی در ویلای مجهز و با امکانات بالا و لذت بردن از طبیعتی بی‌نظیر است یا سرمایه‌گذاری و لذت بردن از سود حاصل از آن ! خرید ویلا در شمال و مازندران یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که خواهید داشت.

نشستن در تراس‌ زیبای آپارتمان و نگریستن به طبیعت سرسبز شمال از لذت‌های بی تکراری است که همواره انتظارش را می‌کشیدید ! ولی این تمام ماجرا نیست و برای خرید آپارتمان  با امکانات مناسب در شمال  بهتر است دلایلی واضح و شفاف داشته و با آگاهی کامل قدم‌ هایتان به سوی خرید ملک در سرخرود را بردارید .

در صورتی که بخواهیم جنبه اقتصادی خرید ویلا یا آپارتمان در شمال را در نظر بگیریم ، باید بگوییم امکانات آپارتمان ها  و ویلا ها همگی بالا هستند ، علاوه بر آن شمال ایران به دلیل توریستی بودن سالیانه مسافران زیادی را به خود جذب می کند بنابراین ارزش ویلاها و آپارتمان ها در شمال روزانه درحال افزایش می باشند . شمال ایران بسیار سرسبز ، خوش آب و هوا و دیدنی است که همگان علاقمند به زندگی در آن هستند . ویلاها دارای حیاط شخصی هستند و به شما این امکان را می دهند آزادانه و با سلیقه شخصی خود حیاط خود را دیزاین نمایید ، می توانید هر گونه که مایل هستید از ویژگی های آن بکاهید و یا به آن اضافه نمایید .

اما آپارتمان ها چنین ویژگی را نخواهند داشت ، شما حیاط شخصی برای خود نخواهید داشت بلکه محوطه برای تمامی ساکنان مشترک می باشد . شما باید در رفت و آمد های خود دقت کافی را به کار گیرید تا برای دیگر ساکنان مزاحمت و آلودگی ایجاد ننمایید .

اما در ویلا ها چنین نیست ، شما می توانید از قوانین و مقررات شخصی خود پیروی کنید و نیازی نیست از قوانین مشترک آپارتمان های مسکونی پیروی کنید .

امنیت در ویلاهای شمال نسبت به آپارتمان ها کمتر ی باشد . در ویلاها سارقان به راحتی می توانند در دیوار شما عبور کنند و وارد خانه ی شما شوند . در حالیکه در آپارتمان های اینگونه نمی باشد ، تمامی ورود و خروج ها بررسی می شود .

 

مقایسه امنیت ویلا با آپارتمان

هر کدوم چه ویلا و چه آپارتمان ویژگی های خاص خود را دارند ، عده ای میگویند امنیت آپارتمان بیشتر از ویلا است آن هم به دلیل وجود نگهبان می باشد . حال آنکه خانه های ویلایی میتوانند برا ایجاد امنیت از حیوانات خانگی همانند سگ ، دزدگیر ، درب های ضدسرقت و … استفاده کنند .

فضای خانه ویلایی و آپارتمان

همانگونه که میدانید خانه های ویلایی متراژ بزرگتری دارند در نتیجه تغییر دکوراسیون در آن راحت تر می باشد. درحالیکه آپارتمان ها محدود تر هستند و دست شما در هنگام تغییر دکوراسیون بسته می باشد .

 امکانات بیشتر ویلا نسبت ب آپارتمان

از دیگر مزایای خرید خانه های ویلایی داشتن باغچه یا باغ میباشد ، با داشتن خانه ویلایی شما میتوانید درختان و گیاهان مورد علاقه خود را پرورش دهید و از کاشتن آنها لذت ببرید . داشتن حیاط بزرگ در خانه های ویلایی یکی از برتری هایی است که خانه ویلایی نسبت به آپارتمان دارد.شما حتی در خانه ویلایی میتوانید استخر یا حوض نیز قرار بدهید ، میتوانید از حیوانات خانگی مورد علاقه خود نگهداری کنید .در ویلا می‌توان حوض داشت، می‌شود بکرترین باغچه‌ها را ایجاد کرد. به طور کلی دست شما برای پیاده سازی ایده‌های جدید و خلاقانه بازتر است. اما در آپارتمان‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد و اگر بتوان داخل را خیلی شیک طرحی کرد اما در فضای بیرون امکان این کار وجود ندارد.

ویلا در شمال بهتر است 46984949849849864

مزایای خانه های ویلایی در مقایسه با خانه های آپارتمانی

خانه های ویلایی با توجه به مزایا و امکانات شان از محبوبیت بالایی برخوردارهستند. با بررسی تمام ویژگی ها و مزایای موجود می توان به راحتی تصمیم گرفت که خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟ چند نمونه از برتری های ویلا نسبت به آپارتمان در زیر اشاره شده است:

  • فضای بزرگ ترخانه های ویلایی نسبت به آپارتمان ها
  • داشتن حیاط و دسترسی به فضای آزاد خصوصی
  • دسترسی راحت به فضای سبز در ویلا
  • تهویه مطبوع هوای ساختمان
  • مستقل بودن خانه و کاهش برخورد ها با دیگر افراد
  • آزادی عمل بیشتر برای طراحی دکوراسیون و پارتیشن بندی ها
  • امکان برگزاری جشن ها و مراسم مهمانی
  • امکان تعمیرات و بازسازی خانه بدون دردسر،در صورت لزوم
  • حذف مزاحمت های ناشی از زندگی در ساختمان های مشترک
  • امکان نگهداری بهتر و راحت تر از حیوانات خانگی برای افراد علاقه مند

معایب زندگی در خانه ویلایی

  • در کنار مزایایی که برای این خانه ها اشاره شد، معایبی هر چند جزئی نیز دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
  • نیاز به رسیدگی بیشتر در فضای خانه و همچنین حیاط آن
  • افزایش تمامی هزینه ها از جمله هزینه های مربوط به سرمایش و گرمایش خانه
  • به دلیل متراژ بالاتر قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان دارد
  • امنیت خانه‌ های ویلایی به دلیل نداشتن نگهبان و کم بودن تعداد ساکنین خانه به نسبت پایین ‌تر است. البته با کمک سیستم‌ های امنیتی مدرن می ‌توانید این مشکل را تا حدودی حل کنید.
  • خانه بزرگ تر، با توجه به فضای بیشتر زمان بیشتری برای تمیزکاری می طلبد. از مراقبت و تمیزکاری محیط هم نباید گذشت.
  • خانه ویلایی خوب معمولا به راحتی در مرکز شهر پیدا نمی‌شود. برای پیدا کردن محیطی مناسب و خانه‌ ای ویلایی و باکیفیت ممکن است مجبور به حاشیه نشینی شوید.

 

ویلا در شمال بهتر است 65469468464164168

 

بررسی مزایا و معایب خانه های آپارتمانی

خانه های آپارتمانی به سبب قیمت مناسب تر و تعداد بیشتر آنها در سطح شهر، برای اکثریت افراد قابل خرید است. در نتیجه شاهد آپارتمان نشینی افراد در مقایسه با خانه های ویلایی هستیم. برخی از مزایا و معایب این نوع خانه ها عبارتند از:

مزایا:

  • قیمت مناسب تر
  • امنیت بالاتر
  • شیک و مدرن بودن خانه های آپارتمانی
  • هزینه های گاز، برق و آب پایین تر
  • نگهداری راحت تر
  • ارتباط بهتر و بیشتر با دیگر افراد ساکن در ساختمان
  • داشتن چشم انداز زیبا در طبقات بالاتر

معایب:

  • نداشتن حیاط و عدم دسترسی به فضای آزاد
  • متراژ پایین و فضای کوچک خانه در اکثر موارد
  • آزادی عمل پایین در چیدمان خانه
  • عدم اجازه برای انجام تغییرات دلخواه
  • امکان نم زدگی از خانه های طبقات بالاتر
  • عدم آزادی عمل فرزندان برای بازی
  • سروصدای همسایگان و ایجاد مزاحمت توسط آنها
  • خرابی آسانسور و دیگر تاسیسات مشترک

کلام آخر

با توجه به نکات ذکر شده و بررسی مزایا و معایب خانه های ویلایی و آپارتمانی می توان به راحتی و اطمینان کامل، خانه های ویلایی را برای زندگی مناسب تر دانست. با این وجود در زمان انتخاب خانه مسائلی از جمله سرمایه، فرهنگ افراد، سبک زندگی، تعداد افراد خانواده و سن افراد را نیز در نظر داشت. چرا که در صورت کم بودن سرمایه، برای افراد چاره ای جز انتخاب آپارتمان نبوده و بایستی با وجود تمام نیازهایی که دارند به زندگی در این نوع از خانه ها و حتی در متراژ های پایین آنها اکتفا کنند.

با این حال باید تمامی جوانب را بصورت جداگانه و دقیق بررسی و با توجه به نیازها و امکانات موجود تصمیم لازم را اتخاذ کرد. با توجه به آنچه در بالا گفته شد در آخر این شما هستید که تصمیم می گیرید خرید ویلا در شمال بهتر است یا آپارتمان؟

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/19

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه