رنگ کابینت و موارد مهمی که باید در رابطه با آن بدانید

15 دی 1400
0 دیدگاه
رنگ کابینت 79847987497

می دانید که اولین المانی که در بدو ورود به خانه نظر افراد را به خود جلب می کند ، کابینت و  صد البته رنگ آن است. خود بهتر می دانید که رنگ و یا طرح کابینت یکی از مسائل بسیار مهم در زیبایی آشپزخانه  و نمای کلی خانه نیز دارد . رنگ کابینت اگر به درستی و صحیح  انتخاب شود نه تنها به جذابیت و زیبایی آن کمک می کند بلکه می تواند تمام عیوب  آشپزخانه را نیز بپوشاند.

رنگ کابینت یکی از چالش برانگیز ترین مراحل در دیزاین آشپزخانه  بوده که فرد سلیقه خود را در این مورد اولویت می داند . اما از آن جا که  رنگ های متنوعی برای کابینت  نیز وجود دارد کمی دقت در انتخاب رنگ می تواند شما را در ایجاد نمایی فوق العاده نیز کمک کند .  شاید در وهله اول تصور کنید که مورد کار بسیار ساده ای است . اما تنها ظاهر این موضوع است!

رنگ کابینت 79847987497

باید بدانید که تاثیر رنگ ها در نمای فضای  شما به  دیزاین خانه ، اندازه ، سایز و حتی میزان نور بستگی دارد. احتمالا شنیده اید که زیبا ترین رنگ  به مرور زمان دلزده کرده و یا با دکوراسیون داخلی ویلا در مازندران نیز  همخوانی ندارد .  به همین دلیل است که کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد.  بسیاری از افرد با اطلاع از این موضوع  سبک و رنگ کابینت خود را به دیزاینر های داخلی واگذار می کنند . اما ما می خواهیم شما را در این موضوع نیز کمک کنیم تا خود بتوانید با سلیقه خود آگاهانه، رنگ ایده آل کابینت خود را انتخاب کنید . پس  با ما همراه باشید.

معجزه رنگ ها

اگر بگوییم که رنگ ها با ما سخن می گویند  چندان بیراه نگفته ایم. اگر به روانشناسی رنگ ها علاقه داشته باشید و در این باره مطالعه کرده باشید خواهید دید که رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در خلق و خوی ما نیز دارند. و از انجا که  کابینت ها فضای زیادی از آشپزخانه را نیز در بر می گیرند می توانند رنگ آن  نمای کلی آشپر خانه را نیز تحت شعاع قرار دهد.

رنگ کابینت 9678978978978

اما قبل از انتخاب رنگ ایده آل کابینت خود بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید :

  • رنگ های ترند شما را فریب می دهد!! اغلب افراد تصور می کنند که هر چه مد شود بهترین و ایده آل ترین انتخاب است . اما باید بدانید که این رنگ با وجود اینکه ترند و جذاب هستند و نظر همه را به خود جذب کند می توانند خیلی زود از مد  افتاده و  فرد را دلزده کند.
  • با کابینت ساده ، زیبایی همیشگی را به آشپزخانه خود بیاورید : ناگفته پیداست که کابینت هایی که دارای تجملات و ابزار یزاق کمتری دارند بدون اینکه چشم ها را خسته کنند  می توانند تا سال های سال زیبایی آشپزخانه ویلای شمالی  را حفظ نمایند .
  • هارمونی ایجاد کنید : اگر به یک مجله معماری نگاه کنید ناخودآگاه از خانه هایی که  دارای هارمونی هستند  علاقه زیادی نیز نشان می دهید . کابینت ها یکی از اجزای مهم  خانه بوده که سبک و رنگ آن  از دیزاین نشیمن شما جدا نیست. شما می توانید رنگ کابینت خود را با اجزای خانه نیز هماهنگ کنید  و هارمونی خاصی را فضای خانه خود ببخشید. هماهنگی در ترکیب رنگ‌های خانه و آشپزخانه، تنها محدود به کابینت‌های آشپزخانه نمی‌شود؛ بلکه این اصل مهم، باید در جای‌جای منزلتان وجود داشته باشد. در غیر این صورت با وجود هزینه های زیاد می تواند شما را در این موضوع با شکست مواجه کند . اما به یاد داشته باشید که در این موضوع افراط نکنید . چراکه خود خطری برای دکوراسیون داخلی شما نیز به حساب می آید.
  • به سایز آشپزخانه خود توجه کنید : می دانید که یکی از مسائلی که امروزه افراد در خانه های شهر های بزرگ نیز با آن روبرو هستند  آشپزخانه های کوچک است . شما می توانید  برای ایجاد نمایی بزرگ تر و خاص تر از کابینت های رنگ روشن و براق  استفاده کنید.  چراکه این نوع کابینت ها می توانند نور بیشتری را به اطراف خود بازتاب داده  و آشپزخانه شما را دلبازتر ، جلوه دهند. پس اگر آشپزخانه ای کوچک و یا فاقد پنجره دارید از رنگ های تیره و مات استفاده نکنید . اما اگر علاقه خاصی به رنگ های تیره دارید می توانید از این رنگ ها به صورت محدود استفاده کنید .
  • یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب نگ کابینت به آن توجه کرد رنگ دیوار و کفپوش است. می دانید که کف و دیوار ها از بخش های عمده ای هستند که نمای یک فضا را تشکیل می دهند. به همین دلیل در انتخاب رنگ کابینت ها نیز سهم ویژه ای دارند.

رنگ کابینت 4964789498947

  1. رنگ روشن : رنگ‌های روشن باعث می‌شوند، آشپزخانه خلوت و ساده به نظر برسد .و به دلیل بازتاب نور بیشتر، باعث بزرگتر دیده شده فضای آشپزخانه خواهد شد. تم خانوادگی رنگ‌های روشن، بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است. این رنگ ها عبارت اند از : سفید ، کرم ، طوسی کمرنگ ، سبز کمرنگ
  2. استفاده رنگ های خنثی: رنگ های که نه در تناژرنگ های گرم هستند و نه در تناژرنگی سرد می توانند به راحتی با رنگ های دیگر نیز هماهنگ شوند و زیبایی خاصی را به نمایش بگذارند . انتخاب رنگ‌های خنثی برای کابینت آشپزخانه یا فضای کلی آن، انتخابی بسیار مناسب و هوشمندانه است. چرا که انتخاب اجزا و لوازم آشپزخانه و منزل را برای شما راحت ‌تر خواهد کرد.  اگر می خواهید از رنگ های ترکیبی و یا متضاد استفاده کنید می توانید از رنگ های خنثی  برای رنگ کابینت خود نیز بهره ببرید.
  3. رنگ های گرم : یکی دیگر از نمونه های رنگ های که برای کابینت ها استفاده می شود رنگ های گرم است . این تناژ در پالت رنگی به عنوان  رنگ های شاد و انرژی دهنده نیز ازآن یاد  می شود. که استفاده از آن ها نیز جسارت زیادی را می طلبد . بهتر است بدانید که رنگ‌های انرژی دهنده، مُحَرِک اشتها هستند و باعث می‌شوند میل و تمایل شما به غذا خوردن بیشتر شود. اما استفاده افراطی در این رنگ ها می تواند شما را به مرور زمان نیز دلزده کند.

رنگ کابینت 648684654

در پایان

در کل این مقاله تاکید ما بر این  موضوع  بود که از رنگ‌هایی استفاده شود که  در زمره‌ی رنگ‌های رایج و نرمالی باشند. امامنظورمان این نیست که از رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌های خاص و جدید استفاده نکنید. زمانی که شما ترکیب رنگ موردنظرتان، از حد افراط و تفریط عبور نکرده باشد و میانه‌روی را دستور کار خود قرار داده باشید، آشپزخانه، زیبایی خود را حفظ خواهد نمود. در پایان پیشنهاد می کنیم برای همه پسند کردن خانه خود از رنگ های ساده و و ملایم تر استفاده کنید و از رنگ های خاص به ندرت  برای از بین بردن یکنواختی آن نیز بکار ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه