قلعه های عجیب در جهان که همه حیرت زده شده اند

11 دی 1400
0 دیدگاه
قلعه های معروف 685464869846947869789678

مقدمه

قلعه های جهان اعتبار تاریخی بسیاری داشته و هر ساله توریست ها جهت دیدن از قلعه های مشهور مسافرت می کنند. از آنجایی که قلعه های معروف قسمت با ارزش تاریخ و  تمدن و فرهنگ کشورها است، مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. عموما قلعه ها را در گذشته جهت ایجاد امنیت می ساختند، اما در حال حاضر به مکان های گردشگری تبدیل شده اند. نهادهای مرتبط تمام سعی خود را به کار می گیرند تا از این قلعه ها محافظت کنند، برای اینکه افراد از روش زندگی شاهان گذشته آگاه شوند. قلعه ها همواره در خیالات ما و افسانه های رویایی زمان کودکی جایگاه ویژه ای داشته اند.

قلعه های معروف 685464869846947869789678

تاریخچه ظهور قلعه ها

در زمان های قدیم شاهان کشورهایی چون ایران، چین و… سازه هایی با ارتفاع بلند و مستحکمی بنا می کردند که در حال حاضر به نام قلعه شناخته می شوند. بعد از مدتی شاهزاده های اروپایی نیز قلعه هایی ساختند. دژ و قلعه از نظر کاربردی با هم متفاوت هستند بدین معنی که از دژ به عنوان پایگاه نظامی  استفاده می کردند و قلعه ها نیز محل سکونت پادشاهان بوده است.

در اوایل قلعه ها را از چوب و گل می ساختند و کم کم از سنگ در این سازه ها بهره گرفتند. چرا که بناهای سنگی اصولا استحکام زیادی برخوردار هستند، با افزودن ابزارهایی جهت انداختن توپ های جنگی و حفر گودال هایی در دور قلعه تلاش بر محکم کردن زیاد دژها می کردند.

قلعه های مشهور دنیا عموما بر روی ارتفاعات بنا می شدند، این کار موجب می گردید تا هم دقیق و درست پیرامون را ببینند و هم به وسیله نیروهای ماوراء طبیعی دستیابی به قلعه را دشوار کند. بعضی وقتا جهت  ایجاد قلعه روستا و اطراف آن خراب می شود، به این دلیل که راه دیگری جزء این نبود. گرچه قلعه ها فقط کانونی برای دفاع به حساب نمی آمدند ولی نمایانگر توانایی پادشاهان بوده و محل امپراطوری آنها به شمار می رفت.

قلعه های عجیب در جهان

در همه جای جهان قلعه های بیشماری با شیوه ساخت گوناگون موجود هستند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند بعضی از آن ها به خاطر دارا بودن خصوصیاتی جزء قلعه های عجیب  در جهان به حساب می آیند با این که اصولا قلعه ها با تمدن اروپا مرتبط است ولی این سازه ها یک نوع معماری می باشند که در تمام دنیا یافت می شوند. قلعه ها فضاهایی می باشند که دسیسه های زیاد، تولد شاهزادگان، مراسمات ازدواج و… در آن ها اتفاق افتاده است. قلعه ها همواره یک داستان پر رمز و راز دارند که از موقع بنا شدن تا امروزه چه افرادی داخل آن زندگی کردند و چه سرگذشتی داشتند، قلعه های عجیب در جهان زیاد هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

قلعه سنگ شب در انگلستان:

در قسمت جنوب شرقی کوه سیاه قرار دارد. اسناد بسیاری موجود هستند که این قلعه را روح آدلینا پتی محاصره کرده است. داستان های بسیاری مبتنی بر این که صداهای عجیبی از داخل ساختمان شنیده می شود، گر چه کسی در اطراف آن زندگی نمی کند ولی بودن در آن جا باعث رقم خوردن خاطره ای ترسناک و مهیج برای افراد می شود.

قلعه های معروف 4848746874846846874

قلعه هیمجی در ژاپن:

این قلعه از قلعه های عجیب در جهان است که روح ها آن را تصرف کردند که شب ها ترسناک تر می باشد.  و به وسیله روح اوکیکو تصرف شده است. اوکیکو به خاطر مفقود کردن ظرف های قیمتی خانواده اش  او را کشتند و در چاه انداختند داستان هایی وجود دارد که بیانگر سرگردانی روح اوکیکو است، در استان هیوگو قرار دارد و از مشهور ترین قلعه های ژاپن است که ثبت جهانی شده است و هر سال گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.

قلعه بالی گالی در ایرلند:

این قلعه تصرف شده ترین قلعه در ایرلند می باشد که در شمال لارن بنا شده و به عنوان هتل و استراحتگاه استفاده می شده است و داستان های عجیب و ترسناک بسیاری درباره ساکنان و حوادث ماورای طبیعی وجود دارد. نقل کرده اند که روح های حیران بسیاری در حوالی آن هستند که به صورت ناشناس به در اتاق ها در می زنند، به همین دلیل جزء قلعه های عجیب در جهان به شمار می رود.

قلعه بری پامری در انگلستان:

در روستای بری پامری  بنا شده و افسانه های بسیاری در مورد روح های حیران دور قلعه گفته شده که این قلعه به وسیله روح دو زن که یکی سفید و دیگری آبی بوده تصرف شده است. برخی نقل کردند که روح زن آبی از بلندی برج از رهگذران کمک می خواهد و جای ترسناک آن این می باشد که هر شخصی برای کمک به طرف برج می رود میمیرد. بعضی از داستان ها روایت می کند که روح سفید مختص مارگارت پامری می باشد.

قلعه آدم خوار در ایران:

در استان اردبیل قرار دارد و در زمان های قدیم هم  به عنوان محلی  نظامی و هم  مسکونی از آن استفاده می کردند ، به دلیل وجود روایت هایی مبنی بر آدم خوار بودن این قلعه، کسی زیاد تمایلی به بازدید از آن جا ندارد، هر چند که اسناد زیادی گویای خرافاتی بودن این روایت ها می باشد و درستی آن را با دلیل های گوناگونی رد می کنند، این قلعه معماری خیره کننده ای دارد و پله هایی برای راحتی رفت و آمد ایجاد شده است.

قلعه های معروف 86768974684865458484

قلعه چیلینگهام در انگلستان:

افسانه های مخوف بسیاری درباره این قلعه است که در بخش شمالی نورث امبر لند واقع شده قرار دارد. نقل شده که این قلعه به وسیله روح های زیادی تصرف شده است و مشهورترین روح آن پسر آبی می باشد که اتاق صورتی را گرفته است.

قلعه بران در رومانی:

قلعه ای پنهانی و پر رمز و راز است. افسانه های بسیاری در مورد حضور دراکولا در این قلعه موجود است، به گونه ای که این قلعه را به اسم قلعه دراکولا می شناسند، ولی شواهد درستی از مرگ به وسیله دراکولا در این ناحیه موجود نیست ولی داستان ها بیانگر مرگ و به صلیب کشیدن افراد زیادی است.

قلعه وارویک در انگلستان:

قلعه ای مخوف در شهر وارویک می باشد که ویلیام آن را تصرف کرد، و جزء قلعه های عجیب در جهان می باشد.  از جمله آشکار ترین بناهای نظامی بوده و به خاطر خراب شدن سنگ هایش به صورت کامل ترمیم شده و جزء بناهای گردشگری در کشور است. افراد اعتقاد دارند که این قلعه را روح فلیک گرویل به تصرفش در آورده است، در حال حاضر قلعه جهت جذب گردشگر زیاد نمایش هایی را به اجرا در می آورد.

قلعه جنی در ایران:

در قسمت جنوب غربی کیش یک منطقه ای رمز آلود به اسم قلعه جنی واقع است، در این جا جن ها سکونت دارند و کسی دوست ندارند به آن جا نزدیک شوند. داستان های زیادی درباره این قلعه وجود دارد از یافتن جسد سرباز های نگهبان تا صداهایی که از آن به گوش می رسد و به گونه ای مخوف است که حتی توریست ها حاضر به بازدید از این مکان نیستند، در هر صورت این مکان به خاطر رها شدگی و خرابی و نداشتن امکانات در پیرامون آن زمان تاریکی در شب فضای ترسناکی دارد، و جزء قلعه های عجیب در جهان است.

قلعه های معروف 569848484681

قلعه لیپ در ایرلند:

در کولدری ایرلند قرار دارد اما نمی شود گفت که قلعه ای مخوف در جهان است زیرا دیدگاه های گوناگونی در مورد آن موجود است، اکثرا اعتقاد دارند که قلعه به وسیله روح اوکارول که به خاطر جذام مرده تصرف شده، از جمله علامت های تصرف شدگی این مکان نمایش روح های تسخیری زمان پخش زنده برنامه تلویزیون است.

قلعه هوسکا در جمهوری چک:

این قلعه از جمله با ارزش ترین قلعه های این کشور است که ظاهری شیک و فوق العاده دارد و همواره به صورت منظم ترمیم و محافظت شده است. افسانه ای که در مورد حفره بزرگ داخل آن گفته شده هوش را از سر آدمی می برد و از آن به عنوان  دروازه جهنمی یاد می کنند و یکی از قلعه های عجیب جهان می باشد.

برج لندن در انگلستان: 

از جمله قلعه های مخوف و عجیب در شهر لندن می باشد. نقل شده که این قلعه به وسیله روح آن بولین تصرف شده که به دلیل خیانت به کشورش کشته شده است. روایت شده که اکثر وقت ها روح او پیرامون برج سفید نمایان می شود.

سخن پایانی:

قلعه های تاریخی قصه زندگی انسان ها،فرهنگ، آداب و رسوم و نحوه زندگی آن ها را برای ما شرح می دهد. قلعه های جهان عظمت و پیشینه بسیاری دارد، بعضی از آن ها در قصه ها و روایت ها نقش به سزایی دارند، بزرگی و جلوه این قلعه های مشهور موجب شده تا جزء آثار تاریخی ویژه هر دیارو سرزمینی محسوب شود، درباره این قلعه ها حکایت های بسیاری است و در زمان های قدیم  شاهان برای دفاع آن ها را بنا می کردند اما اکنون به گونه ای است که بعضی از آنها جزء قلعه های عجیب جهان شهرت گرفته اند، در خیلی از سرزمین ها از معروف ترین قلعه های جهان برای کارهای فرهنگی بهره می گیرند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه