اصول فنگ شویی برای طراحی داخلی ویلاهای سرخرود چه می گوید؟

11 دی 1400
0 دیدگاه
فنگ شویی 9848486486548674874784

طراحی داخلی ویلاهای شمال، مقوله‌ای است جذاب و در عین حال سرشار از ایده‌های ناب و مطالب گوناگونی که می‌توان در رابطه با این موضوع مطرح کرد. زمانی که حرف از خرید ویلا در مازندران به میان می‌آید، سرخرود یکی از مناطقی است که به واسطه کیفیت ارائه خدمات در این حوزه، حتما یک پای صحبت ماست و عجیب نیست اگر به صورت اختصاصی به دکوراسیون داخلی مناسب ویلاهای سرخرود بپردازیم.

ویلاهای مازندران در میان ویلاهای شمال، نقش نگینی را دارند که بهتر از سایر مناطق درخشیده‌اند و ویلاهای سرخرود نیز در این دسته بندی جای دارند. دکوراسیون داخلی ویلا در شمال، می‌تواند از اصول زیادی در این زمینه تبعیت کند، ولی چیزی که ما در این نوشتار برای شما مخاطبان گرامی در نظر گرفته‌ایم، گنجاندن اصول فنگشویی در طراحی داخلی است.

از فنگ شویی چه می‌دانید و آیا اصلا به آن معتقدید و آن را امتحان کرده‌اید؟ بسیاری از افرادی که این سبک و اصل را در دکوراسیون داخلی و موارد دیگر لحاظ نموده‌اند، از تاثیر به سزای آن در نتیجه نهایی و رضایت کامل خود در این زمینه خبر داده‌اند. اصل فنگ شویی را می‌توان در ویلاهای سرخرود نیز به کار برد و از آن بهره‌مند شد.

فنگشویی چه می‌گوید و تفکر غالب آن چیست؟ در واقع، فنگ‌شویی بر راکد نبودن انرژی در یک محل تمرکز دارد و به تعیم این باور نیز معتقد است. برای اینکه بتوانیم این اصل را به بهترین نحو در ویلاهای سرخرود پیاده کنیم، بهتر است اول مختصری با مفاهیم فنگ شویی آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا سری بزنیم به دنیای پر انرژی رازهای فنگ شویی!

فنگ شویی 9848486486548674874784

 

مفاهیم پایه اصل فنگ شویی

در زبان چینی فنگ شویی به معنای “باد و آب” است.  در فلسفه فنگ شویی، “چی”، نوعی از انرژی است. چی اگر در حالت مثبت باشد به آن “شنگ چی” یا انرژی حیاتی می‌گویند. در واقع در اینجا اعتقاد بر این است که “چی”، مبدل انرژی به بهترین حالت آن است؛ یعنی می‌تواند به جریان انداختن سلامت فیزیکی، انرژی مثبت در روابط عاطفی و رفاه مادی کمک کند. بسیار مهم است که “چی” در خانه به درستی جریان داشته‌باشد. راکد بودن “چی” و جریان نیافتن آن در خانه ولی برعکس است و آن را به انرژی مخربی تبدیل می‌کند که به آن “شا” یا “شا چی” می‌گوییم.

به کار بردن فنگ شویی در ویلاهای سرخرود و به طور کلی در خانه، به بهتر شدن محیط و بهبود انرژی حاکم بر آن کمک می‌کند و باور ثابت شده بر اساس تجربه این است که فنگ شویی در احساس رضایت، برکت و شادی افراد خانه موثر است.

و اما قسمت جالب ماجرا این است که منعطف بودن اصل فنگ شویی باعث شده‌است که در هر سبک از دکوراسیون داخلی که بخواهیم، بتوانیم آن را پیاده کنیم و محدود به نوع خاص و استایل خاصی نیست و شما می‌توانید در ویلاهای سرخرود با هر سبک از دکوراسیون داخلی از آن بهره‎‌مند شوید.

در واقع از فنگ شویی برای تصحیح جزئیات و هرچه بهتر کردن محیط ویلا به کار میرود ، هنگامی که این جزئیات ویرایش شوند و به هرگونه که بهتر است ، حالت بگیرند ، زندگی در جهت شادی ، راحتی و اسایش در جریان خواهد بود . انعطاف پذیری فنگ شویی باعث می شود که این هنر با تمامی سبک های موجود در دنیای مد و زیبایی در دکوراسیون داخلی سازگار باشد ؛ به علاوه نیز از ایجاد انباشتگی و بی نظمی در دکوراسیون داخلی ویلای مازندران جلوگیری خواهند نمود و پاکسازی و انرژی مثبت را برای همگان به ارمغان خواهد آورد . مهم ترین اصل در اصول فنگ شویی باید به کیفیت اشاره نمود .

پنج عنصر تاثیر گذار در اصل فنگ شویی برای ویلاهای سرخرود

استفاده فراوان از آتش، خاک، فلز، آب و چوب در اصل فنگ شویی به پنج عنصر باستانی و سنتی چینی بر می‌گردد. باور بر این است که هر عنصری در جهان با تمام این عناصر یا با یکی از آن‌ها شناخته می‌شود. در ستاره‌شناسی چینی نیز باور بر این است که هر انسان، تمامی این عناصر یا برخی از آن‌ها را در خود دارد! این موضوع تا حدودی ارتباط انسان و این اصل را برملا می‌کند و ممکن است که شما را مشتاق‌تر کند تا از این اصل در ویلاهای سرخرود بهره ببرید!

در فنگ شویی از 5 عنصر  سنتی طالع بینی چینی یعنی آب ، خاک ، آتش ، فلز و چوب استفاده می شود که هر کدام دارای مفهومی خاص می باشند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد :

آتش : رنگ ( قرمز ) ؛ عنصر آتش فعال ، الهام بخشو فهمیم می باشد ، در عین حال این عنصر نماد انگیزه ، احساسات و زیرکی می باشد و اشتیاق آفرین است . افرادی که عنصر آن ها آتش می باشد علاقه بسیاری به تنوع خواهند داشت ، حال باید بدانید که این عناصر با توجه به تاریخ تولد افراد انتخاب می شود و هر فرد دارای عنصری از عناصر 5 گانه فنگ شویی می باشد .

خاک : رنگ ( زرد ) ؛ قابل گفتن است که رنگ زرد نماد وفاداری و محبت می باشد ، خاک نشان از مسئولیت پذیری و ثبات می باشد و انسا هایی که عنصر آن ها خاک است از کمک کردن به دیگران لذت بسیاری می برند .

فلز :  رنگ ( سفید و طلایی) ؛ فلز بی شک مرتبط با وفور نعمت و موقعیت های مادی است ، افرادی که عنصر آنها فلز می باشد از جزئیات و برنامه ریزی لذت می برند  و در محیط خود را  آراسته و زیبا نشان می دهند .

آب : رنگ ( آبی و سیاه ) ؛ آب مرتبط با فعالیت های اجتماعی است ، ارتباط افرادی که عنصر آن ها آب است تیزهوش و علاقمند به یادگیری هستند .

چوب : رنگ ( سبز ) ؛ چوب خلاق ، تقویت کننده و منعطف می باشد ، افرادی که عنصر آنها چوب است از رویایی با مشکلات لذت می برند .

هر عنصر در فنگ شویی معنا و مفهومی تازه به زندگی می بخشد و آرامش را به ویلا و محل سکونت شما می بخشد .

ویلاهای سرخرود 6464765865756548686748

 چگونه ویلاهای سرخرود را بر اساس اصل فنگ شویی طراحی کنیم

اگر می‌خواهید دستی به سر و روی طراحی داخلی ویلای خود در سرخرود بکشید، این را بدانید که امتحان کردن اصول فنگ شویی در این تغییر دکوراسیون خالی از لطف نخواهد بود و حداقل می‌تواند تجربه‌ای نو و هیجان انگیز باشد. پس اگر می‌خواهید این اصل را در ویلاهای سرخرود به کار بگیرید ما نکاتی ریز را به شما یادآوری می‌کنیم.

ورودی ویلاهای سرخرود و اصل فنگ شویی

ورودی ویلاهای سرخرود و هر فضایی، نوعی دعوت‌کننده به آن فضاست و باید دعوت‌کنندگی درخوری نیز داشته‌باشد! می‌دانیم که ورودی جذاب و دلباز طرفداران بیشتری دارد و می‌توان مبلمان منحصر به فردی با شلف، کمد دیواری، آینه، قاب و جاکفشی برای این قسمت در نظر گرفت.

باور بر این است که بیشترین انرژی مثبت (چی)،  از ورودی خانه وارد می‌شود. پس درنگ نکنید و بر ورودی ویلاهای سرخرود تمرکزی ویژه داشته‌باشید! دعوت‌کنندگی را افزایش داده و نور پردازی مناسبی برای این قسمت لحاظ کنید تا برکت و انرژی مثبت به سمت شما جذب شود!

ویلاهای سرخرود 845698745797677

آشپزخانه ویلاهای سرخرود و اصل فنگ شویی

اهمیت آشپزخانه در یک خانه و ویلاهای سرخرود را نمی‌توان نادیده و دست کم گرفت. پس بی شک، می‌خواهید بدانید که فنگ شویی در آشپزخانه ویلاهای سرخرود چگونه امتحان خود را پس می‌دهد؟

بیشتر این موارد به چیدمان مربوط است، مثلا، گاز و محل طبخ غذا باید به نوعی باشد که فردی که در این قسمت مشغول به کار است، شاهد ورود و خروج افراد باشد و به راحتی آن‌ها را ببیند، اگر نمی‌توانید اجاق را جا به جا کنید، با نصب آینه در بالای آن مشکل برطرف می‌شود. اجاق گاز را در رو به روی در ورودی، در دستشویی و یا در اتاق خواب نگذارید!
در فنگ شویی اعتقاد بر این است که وسیله‌ای که بد کار می‌کند، مولد انرژی منفی یا شاچی است. پس لوازم آشپزخانه ویلاهای سرخرود را به موقع سرویس کنید.

در فنگ شویی، آب نماد ثروت است، پس بی جهت نیست که طبق این اصل، هیچ کفشور و لوله فاضلابی نباید در معرض دید باشد، چون دیدن رفتن آب به فاضلاب چیز شایسته‌ای نیست و نوعی شاچی است.

نور نقشی اساسی در جذب انرژی مثبت به آشپزخانه ویلاهای سرخرود خواهد داشت، پس نور طبیعی را از خاطر نبرید و با جذب انرژی مثبت کیفیت محیط را ارتقا دهید.

ناهارخوری در ویلاهای سرخرود و اصل فنگ شویی

نزدیکی ناهارخوری به آشپزخانه و دور بودن آن از ورودی در ویلاهای سرخرود در اینجا اهمیت می‌یابد. وسعت کافی و تنگ نبودن جا نیز مهم است، تنگی جا در فنگ شویی مطلوب نیست و حرکت راحت و نشست و برخاست راحت افراد در اولویت قرار دارد.

نصب آینه در این فضا نیز توصیه می‌شود و هم به بزرگتر جلوه دادن ناهارخوری ویلاهای سرخرود کمک می‌کند و هم نوعی القای وفور و فراوانی است.

و نور در اینجا نیز جاذب انرژی مثبت است، حتی اگر شده با شمع و نورهای مصنوعی آرامش بخش، این اصل را رعایت کنید تا اتاق ناهارخوری شما پذیرا و دلچسب به نظر برسد.

 

ویلاهای سرخرود 896874968746987964586984697486987

اصل فنگ شویی و نشیمن ویلاهای سرخرود

جذاب بودن نشیمن برای افراد، از این جهت که بیشترین استفاده را برای ساکنین دارد، بسیار مهم است. نشیمن محل تجمع اعضای خانواده، گپ و گفت آن‌ها و فضای استراحتشان نیز هست.
در نشیمن ویلاهای سرخرود مثل هر خانه دیگری، انعکاس روحیه مختلف افراد مهم است. می‌توان در نشیمن قفسه کتابی قرار داد و یا چیزهای کوچکی که به هر یک از اعضا گره خورده را در آنجا گذاشت.

از تجمیع عناصر مهم در فنگ شویی مثل چوب، آتش، فلز، آب و خاک در نشیمن راحت تر از سایر قسمت‌ها می‌توان بهره برد. یک گلدان گل به تنهایی که بر یک پایه فلزی قرار دارد وبرای نگهداری از آن آب نیاز است، خود به تنهایی تمام این موارد را با خود دارد.

 

اصل فنگ شویی در ویلاهای سرخرود و اتاق خواب

اتاق خواب، یکی دیگر از فضاهای اصلی است که به واسطه گذراندن اوقاتی زیاد و خاص در آن‌، باید به دکوراسیون داخلی آن و بهبود کیفیت فضایی اش اهمیت داد.

اتاق خواب باید در قسمت خصوصی خانه و در بخشی ساکت‌تر واقع شود، بهتر است از ورودی ویلاهای سرخرود فاصله بگیرد و در جبهه نورگیر شمالی قرار داشته باشد. عرصه بندی فضاها و ایجاد فیلتر در طراحی ویلاهای سرخرود در نهایت منجر به آسایش خاطر ساکنین می‌شود و در همین راستا بهتر است در اتاق خواب مستقیم به هیچ فضای دیگری باز نشود و به یک فضای نیمه خصوصی راه داشته باشد.

اگر بخواهیم به دکوراسیون اتاق خواب ویلاهای سرخرود بپردازیم، در فنگ شویی، تخت خواب را اصل قرار داده و پس از تعیین محل مناسب آن، با مرکزیت این وسیله سایر مبلمان‌ها را می‌چینیم.

تسلط بصری بر ورودی اتاق خواب، از اصولی است که بهتر است رعایت شود، از سوی دیگر نباید دقیقا رو به روی در واقع شود و بهتر است به موازات پنجره و بازشو باشد.

در جا نمایی سایر مبلمان‌ها، به این موضوع دقت شود که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد و مزاحمتی برای فعالیت آزاد افراد وجود نداشته باشد. در فنگ شویی شلوغ کردن فضا و جلوه انباری دادن به اتاق خواب اصلا پسندیده نیست، نظمی آزاد و راحت که بتوان در آن شاهد جریان انرژی و سیرکولاسیون حرکتی بود، در کنار نور و رنگ مناسب، بخش بزرگی از مسیر را برای ما طی می‌کند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/11

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه