آشنایی با لوازم کمجا برای دکوراسیون ویلاهای شمال

ویلاهای شمال 4967896789674897897897856

داشتن خانه بزرگ و دلباز از قدیم، مورد توجه همه افراد بوده‌است و هیچکس را نمی‌توان یافت که خواهان لذت زندگی در خانه‌های بزرگ نباشد! به ویژه خانه‌های بزرگ حیاط‌دار. با اینحال نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که با ساخت و سازهای امروزی و تراکم زمین و کمبود آن از یک سو و افزایش جمعیت از سوی دیگر، خانه بزرگ را نمی‌توان برای تمام جمعیت فراهم کرد و خانه‌های نقلی روز به روز بیشتر می‌شوند و باید به فکر دکوراسیون مناسب برای آن‌ها باشیم. این مورد در رابطه با ویلاهای شمال نیز صدق می‌کند و ممکن است شما با توجه به بودجه و نوع استفاده خود از ویلا در شمال و جمعیت خانواده‌تان، بخواهید، یکی از ویلاهای شمال با متراژی کم را بخرید و در اینجا، نحوه مبلمان این فضا، دغدغه شما خواهد بود.

در اینجاست که باید بدانید زندگی در ویلاهای مازندران هرچند کوچک باشند هم به اندازه زندگی در ویلایی بزرگ لذت بخش است و از طرفی می‌توان امکانات یک ویلا در مازندران با متراژی بالا را در ویلاهای کوچک نیز داشت، آن هم با بهره بردن از لوازم کم جا!

مبلمان‌های تاشو و کم جا، پدیده‌ای بسیار جالب هستند که بهترین استفاده آن‌ها در فضاهای کوچک مشخص می‌شود، ولی این به معنای این نیست که برای مکان‌های بزرگ مناسب نیستند! شما می‌توانید از این وسایل در هر جا بنا به خواسته خود استفاده کنید.

در این مطلب از سایت دکتر بخشی به استفاده مطلوب از لوازم کم جا در ویلاهای شمال و معرفی برخی از انواع این لوازم پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 4967896789674897897897856

 

کاناپه تخت خواب شو برای ویلاهای شمال

کاناپه از جمله مبلمان‌های راحت و پر طرفدار است که با کمی خلاقیت در طراحی آن، می‌توان آن را به ابزاری منعطف تبدیل کرد! استفاده از کاناپه در ویلاهای مازندران متداول است و هر طراح داخلی حتما در طراحی خود کاناپه را خواهد گنجاند، با اینحال، اگر با یک ویلا در شمال رو به رو باشیم که فضایی کوچک دارد، بهتر نیست لوازم آن قابل استفاده‌های متعدد باشند؟

پس می‌توان جور دیگری به کاناپه نگاه کرد! نظرتان درباره یک کاناپه تخت خواب شو چیست؟ این کاناپه‌ها می‌توانند در مواقع لزوم به عنوان تخت‌خواب مهمان استفاده شوند و هر موقع نیازی به آن‌ها نبود تا جای ممکن تا می‌شوند و با اهرم‌هایی که در طرفین دارند جمع می‌شوند.

رخت آویز دیواری برای ویلاهای شمال

یکی  از لوازم مفید و کارآمد برای استفاده در ویلاهای شمال، رخت آویزهای دیواری هستند. این رخت‌آویزها، ارگنایزرهایی هستند که حسابی به شما در نظم بخشیدن به فضا کمک کرده و از یک سو، جای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

بهترین راه استفاده از این رخت‌آویزها، نصب ریل در طرفین آن‍هاست. در این صورت، راحت جا به جا شده و به لباس و دیوار نیز صدمه وارد نمی‌کنند.

اگر در یکی از ویلاهای شمال با فضای کم ساکن هستید، استفاده از رخت‌آویز دیواری را در لیست وسایل کم جا قرار دهید. می‌توانید از طرح‌های خلاقانه برای این وسیله بهره ببرید تا به دیزاین داخلی شما نیز کمک کند. این رخت‌آویزها در ابعاد، جنس و اشکال متفاوتی وجود دارند و قابل استفاده می‌باشند.

 

ویلاهای شمال 888778454541412122211444

 

مبلمان چند منظوره برای ویلاهای شمال

یکی از معضلاتی که فضاهای کوچک با آن رو به رو هستند، عدم تنوع در گوناگونی لوازم انتخابی است. یعنی شما باید لیستی از لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و این لوازم را به ترتیب اولویت بخرید، در واقع ضروری‌ترین لوازم باید خریداری شوند تا فضا کوچک و پر نشود!

حال شاید شما بخواهید از تنوع عملکردی بیشتری در لوازم ویلاهای شمال بهره ببرید! در این راستا، ما مبلمان‌های چند منظوره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این مبلمان‌ها، قابلیت تبدیل شدن به موارد متعددی را دارند و دیگر نگران کمبود تنوع در لوازم خانه کوچک خود نخواهید بود، از طرف دیگر فضای مفید ویلا در شمال را نیز حفظ کرده‌اید. می‌توانید با یک جست و جوی ساده، به طیف گسترده‌ای از این لوازم دست پیدا کنید.

کانتر چرخان برای فضای کوچک در ویلاهای شمال

تنها راه مفیدسازی فضا، استفاده از لوازم تاشو نیست! گاهی استفاده از یک وسیله چرخان نیز ما را به مقصودمان می‌رساند.

لوازم چرخان در ویلاهای شمال، می‌تواند در میز آشپزخانه، میز ناهارخوری، پیش‌خوان و … استفاده شود. در اتاق خواب، می‌توان میز تحریر را با این قابلیت طراحی و انتخاب کرد و یا در میز آرایش و برخی از لوازم اتاق کودک از این قابلیت بهره برد.

 

ویلاهای شمال 8478484748548666666664687871487

 

استفاده از فضاهای پرت!

بهینه‌سای فضا تا حد زیادی با استفاده از فضاهای پرت به بهترین حد خود می‌رسد، فضاهای پرت را شناسایی کنید و از آن‌ها در جاسازی بهینه لوازم استفاده کنید. این فضاها را با دکوراسیون داخلی و ایده‌های هوشمندانه برای آن، درگیر کنید و خلاقیت خود را تا حد امکان به کار ببرید.

به قفسه کتاب و شلف نیاز دارید؟ فرو رفتگی‌های دیوار و زیر پله بهترین فضاها برای این ایده هستند. به فضایی برای گنجاندن ماشین ظرفشویی یا لباس شویی نیاز دارید؟زیر پیش خوان می‌تواند جای مناسبی باشد!

در نوشتاری به صورت جداگانه به مفیدسازی فضاهای پرت در ویلاهای شمال پرداخته‌ایم، می‌توانید با مراجعه به آن از ایده‌های بیشتری بهره ببرید.

دیوارهای جمع شونده برای ویلاهای شمال با فضای کوچک

خانه‌های با پلان باز یکی از بهترین ایده‌ها برای طراحی فضاهای کوچک هستند. دیوارها، عناصر جدا کننده‌ای هستند که در بسیاری از موارد، با مرزبندی فضاهای خانه، باعث کوچکتر شدن فضا می‌شوند. در خانه‌های با پلان باز، دیوار به عنوان عنصر جدا کننده فضا نقشی ضعیف دارد و مبلمان، جدا کنند مرز است و این باعث می‌شود که خانه بزرگتر به نظر برسد. در این نوع از ویلاهای شمال می‌توان از دیوارهای جمع‌شونده بهره برد و برای هر فضایی حریم خصوصی جداگانه‌ای ایجاد کرد. این دیوارها اغلب با ریل حرکت می‌کنند.

استفاده از تخت خواب و مبلمان تاشو در فضاهای کوچک ویلاهای شمال

تخت خواب‌های تاشو طرفداران زیادی دارند، فرقی ندارد یک ویلا در شمال باشد یا یک خانه نقلی و حتی بزرگ در هر کجای دیگر، همیشه افرادی هستند که به این تخت خواب‌ها علاقه‌مند هستند.

ولی استفاده از این وسیله کم جا در فضاهای کوچک، حسن منحصر به خود را دارد. تخت خواب ثابت در اتاق، هم جای زیادی اشغال می‌کند و هم ممکن است مشکلات رفت و آمد ایجاد کند. تخت خواب‌های کم جا ولی بسته می‌شوند و یا در دیوار جاسازی می‌شوند و معضلاتی اینچنینی ندارند.

یکی دیگر از انواع لوازم کمجا را می‌توان در مبلمان‌های تاشو دید، این مبلمان‌ها را می‌توان در نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و حتی در تراس و بهارخواب به کار برد.

بهترین انواع مبلمان تاشو را می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر در این زمینه ببینید و انتخاب کنید.

 

ویلاهای شمال 87748789789787741854851658168741685

 

نبایدها در مبلمان فضاهای کوچک ویلاهای شمال

زمانی که با مبلمان یک فضای کوچک رو به رو هستیم، مواردی هم وجود دارند که جزء نبایدهای مبلمان هستند و باید از به کار بردن آن‌ها بپرهیزیم. در رابطه با ویلاهای شمال نیز این امر صادق است و بهتر است نکات مربوطه را بدانیم و در مبلمان خود به کار ببریم.

در وهله اول از استفاده لوازم تشریفاتی و کلاسیک دوری کنید. این وسایل برای فضاهای وسیع و بزرگ طراحی شده‌اند و تناسبی با فضاهای کوچک ندارند. اگر با ویلاهای شمال با فضاهای کوچک مواجه هستید، بهترین سبک طراحی داخلی، مینیمال است. سبک طراحی داخلی مینیمال، فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد و لااقل آن را کوچکتر و غیر قابل تحمل نمی‌کند.

رنگ‌های منحصر به این سبک از طراحی داخلی از یکسو و نوع مبلمان و دکوراتیو انتخاب شده در آن، از سوی دیگر، همه و همه با رعایت حداقل‌ها در مورد مبلمان مناسب یک فضای کوچک، به دلچسب‌تر شدن ویلاهای شمال منجر خواهند شد.

بهتر است از انتخاب رنگ‌های تند و تیره برای ویلاهای شمال با متراژ کم بپرهیزید و یا این رنگ‌ها را در حداقل و اقلیت قرار دهید و زمینه کلی و قالب کار را رنگ‌های باز و روشن به کار ببرید.

از سوی دیگر، بهتر است تناسبات در ابعاد فضا نیز رعایت شود تا احساس بد به مخاطب منتقل نشود.

استفاده از بانوج

احتمالا این سال برایتان پیش آمده است که بانوج چیست ؟ بانوج همان ننو می باشد که ما آن ها را از سقف آویزان کرده و بر روی آن ها به استراحت می  پردازیم . ننوی نرم و بافته شده از پنبه می تواند ایده خوبی به جای استفاده کردن از مبلمان باشد تا جای کمتری را اشغال نماید . اما نکته مهمی که باید بدانید این است که قبل از اقدام به نصب هر جسمی از سقف و آویزان کردن آن ، با افراد دیگر که تجربه بالایی دارند مشورت نمایید تا از این بابت که سقف شما مقاوم و با دوام است مطلع شوید و اطمینان کافی داشته باشید .

بین بگ

این وسیله زیبا برای مکان هایی که دارای متراژ کم هستند و می خواهند از وسایل کمتری استفاده نمایند و جای کمتری را اشغال کنند ، بسیار مناسب است و می توانید با استفاده از آن ها جلوه زیبایی را به وجود بیاورید . همچنین نیز جا به جا کردن بین بگ بسیار آسان است ، این کیسه ی بزرگ و نرم با دانه های پلی استایرن یا ایستروفیوم  پر شده است و قاب ندارد بنابراین نشستن بر روی آن بسیار آسان و راحت است . این بین بگ ها در طرح ها و انواع گوناکونی در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را خریداری نمایید . می توانید آن ها را به صورت چرم ، در مدل های پیچیده ، مخمل و یا حتی عثمانی خریداری نمایید و آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید .

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که بدانید بین بگ خود را با در طرح های مناسب با دکوراسیون داخلی و فضای در اختیار داشته انتخاب نمایید و به رنگ تم داخلی نیز توجه ویژه داشته باشید . رنگ های شاد می توانند روحیه ای شاد و سرشار از نشاط را برایتان به وجود بیاورند .

چگونه بهترین لوازم کمجا را برای ویلاهای شمال انتخاب کنیم

لوازم کمجا در انواع زیادی وجود دارند و ممکن است شما در انتخاب آن‌ها دچار سردرگمی بشوید، در این زمینه، بهتر است با یک متخصص طراحی داخلی مشورت کنید و از سوی دیگر، بدانید که انتخاب خوب در گرو دقت فراوان و توجه به متریال مرغوب و ساخت تمیز این لوازم است.

می‌توانید به سایت‌ها و مجلات دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و ایده شخصی خودتان را برای ساخت به شرکت‌های فعال در این زمینه ارائه کنید.

خرید ویلای فول امکانات در شمال

ممکن است شما به دنبال خرید یک ویلا در مازندران باشید، و با توجه به شرایط ویژه خودتان، برایتان چندان مهم نیست که یک ویلای بزرگ باشد و ویلاهای شمال با متراژ کم و طراحی زیبا را در لیست خواسته‌هایتان گنجانده‌اید، در این صورت، می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر بخشی و اطلاع یافتن از راه‌های ارتباطی، با ما در تماس باشید تا بهترین ویلاهای شمال را، متناسب با بودجه و شرایط خودتان، به شما پیشنهاد دهیم. برای آشنایی بیشتر با شرایط خرید ویلاهای مازندران و کسب به روزترین اطلاعات در این زمینه، با ما در ارتباط باشید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/08

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه