چگونه از گیاهان ویلای خود مراقبت کنیم؟

ویلادر شمال 9674967497497498749678967967896

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

نگه داشتن انواع گل و گیاه در ویلاهای شمال کشور، از جمله مواردی است که بعد از خرید ویلا در شمال حتما به آن فکر می‌کنید. این گیاهان یا در فضای داخل خانه نگه‌داری می‌شوند که اصولا به گیاهان آپارتمانی معروف هستند و یا گیاهان محوطه ویلا در شمال را شامل می‌شوند که نگهداری از هر یک از این‌ها اصول و قواعد مربوط به خود را دارد.

یکی از مهم‌ترین موارد در رابطه با نگهداری از گیاهان که قبل از هرچیزی مطرح می‌شود، انتخاب مناسب گیاه مورد نظر برای ویلادر شمال است. شما باید بدانید که چه گیاهی برای اقلیم شمال مناسب است و از همان در محوطه استفاده کنید و یا گیاه آپارتمانی که مناسب اقلیم شمال کشور باشد را به درون ویلا در شمال ببرید.

پس اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید، برای موارد مربوط به پرورش مناسب گیاهان باید به افراد با تجربه در این زمینه رجوع کنید و از تجربه افرادی که در زمینه پرورش گیاه برای ویلا در شمال کشور موفق عمل نموده‌اند استفاده کنید. در این رابطه با ما همراه باشید.

ویلادر شمال 1654889748485485

اصول صحیح نگهداری گیاهان محوطه ویلادر شمال

شاید به این موضوع فکر نکرده باشید ولی قیمت کاشت نهال در محوطه ویلادر شمال از چند صد هزار تومان تا چند میلیون متغیر است و بسته به نوع گیاه انتخابی شما برای کاشت در شمال کشور می‌تواند قیمت‌های متفاوتی به خود بگیرد. مراقبت از این گیاهان نیز با توجه به هزینه اولیه هزینه‌هایی دارد و با توجه به میزان بودن شما در ویلا در شمال، بهتر است برآورد کنید که کاشتن چه گیاهی برای شما به صرفه‌تر است تا در موارد اینچنینی بتوانید بهره‌وری مناسب را داشته باشید.

با توجه به اینکه نهالی میوه‌دار انتخاب می‌کنید و یا خیر قیمت گیاهان برای ویلا در شمال متفاوت خواهد بود. با اینحال پس از انتخاب گیاهان مورد نظر برای کاشت در ویلادر شمال کشور، باید تمهیداتی برای نگهداری آن‌ها اندیشید. بسته به اینکه گیاه انتخابی شما نیازمند آفتاب، سایه و یا ترکیبی از سایه و آفتاب است، محل کاشت آن نیز متفاوت است. پس یکی از اصول مراقبت از گیاهان محوطه ویلادر شمال توجه به میزان آفتاب و سایه‌ای است که نیاز دارند. پس از آن میزان حفر خاک و عمق مورد نیاز گیاه برای رشد مناسب در ویلادر شمال مطرح مطرح می‌شود. در این مرحله می‌توانید موادی جهت غنی‌تر شدن خاک نیز به آن بیفزایید، البته کوددهی گیاهان نیز متفاوت است و ممکن است یک نوع کود برای گیاهی مفید و برای دیگری مضر باشد. پس در مراقبت از گیاهان ویلا در شمال این مورد را نیز در نظر بگیرید.

از نظر آبیاری در اقلیم شمال کشور با مسئله چندان پیچیده‌ای رو به رو نیستیم به ویژه در فصول بارانی، ولی در حالت کلی گل‌ها در هفته نیازمند 1 تا 2 اینچ رطوبت کافی هستند.

این درختان مناسب ویلا در شمال هستند. درختانی با رشد سریع؛ مانند چنار، درخت سرو نقره‌ای، درخت توت آمریکایی، اقاقیا و زیتون.

درختان میوه‎‌دار به دلیل نوع آب و هوای شمال کشور بسیار مناسب ویلا در شمال خواهند بود.

درختان برگ بو، مگنولیا، اقاقیا و سروناز نیز معطر بوده و عطری خوش به یک ویلا در شمال می‌بخشند و از آنجایی که مناسب کشت در اقلیم شمال کشور هستند نیز توصیه می‌شوند.

در هر حال، بهترین راه بهره گرفتن از کمک یک متخصص گل و گیاه ویلادر شمال کشور، شما را به هدفتان نزدیکتر می‌کند و در زمان‌هایی که در ویلا نیستید می‌توانید با خیال راحت درختان ویلای خود را به آن‌ها بسپارید.

ویلادر شمال 6974869748697869487

اصول صحیح نگهداری از گیاهان داخلی ویلادر شمال

اگر علاوه بر نگهداری گیاه در محوطه ویلادر شمال، به پرورش گیاهان آپارتمانی و گل و گیاه در فضای داخلی ویلا نیز علاقه‌مند هستید، باید اصول صحیح پرورش گیاهان در منزل را بشناسید، چرا که در صورت عدم آشنایی کافی با این مقوله، گیاه به ندرت شادابی خود را از دست داده و از دست می‌رود.

برای مثال، گیاهان پرورشی ویلادر شمال، همیشه به نور احتیاج ندارند و فقط در برخی ساعات به نور مستقیم خورشید احتیاج دارند و یا در بعضی فصول اصلا نیاز به نور ندارند و این مورد از گلی به گل دیگر فرق می‌کند. پس آشنایی با اصول نگهداری گیاه برای ویلا در شمال، به شما این امکان را می‌دهد را تا در دراز مدت از گیاهان زیبای خود لذت ببرید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

میزان خشک بودن خاک را بررسی کنید

رطوبت یکی از مواردی است که زندگی بسیاری از انواع گیاهان به آن بسته است. اینکه مکان گیاه، ویلا در شمال است به تنهایی تضمین کننده رطوبت خاک آن نخواهد بود. برگ‌های خشک شده و یا تغییر رنگ در برگ یکی از مواردی است که نشان می‌دهد گیاه ویلای شما به آب نیاز دارد. مهم‌ترین مورد چک کردن خاک تا عمق یک اینچ است و اگر خشک بود یعنی باید به گیاه ویلای خود برسید.

برای حفظ شادابی گیاهان ویلادر شمال، با یک آب پاش روی گیاه بپاشید. این مورد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آب مناسب آبیاری گیاهان فضای داخلی ویلادر شمال

شاید ندانید ولی برخی آب‌ها برای آبیاری گیاهان داخلی ویلادر شمال مناسب‌تر هستند. برای مثال، آبی که سبزی در آن خیس خورده باشد، آب آکواریوم، آبی که در آن تخم مرغ آب پز کرده‌اید و مواردی از این قبیل که املاحی معدنی به آب اضافه شده‌است.

اگر از آب لوله کشی استفاده می‌کنید بهتر است بگذارید آب چند ساعت ته نشین شود چون کلر موجود در آب، برای گیاهان داخلی ویلا در شمال مناسب نخواهد بود.

پرهیز از کوددهی زیاد گیاه خانگی ویلا در شمال

گیاهان آپارتمانی نیاز زیادی به کود ندارند، مگر در مواقعی خاص که برای رشد بیشتر ممکن است نیاز به املاحی اضافی داشته باشند. در این رابطه با یک متخصص گیاهان آپارتمانی ویلادر شمال صحبت کنید و از کوددهی بیهوده بپرهیزید چرا که کود ممکن است گیاه را خشک کند.

ویلادر شمال 216549847895415845

گیاهان موجوداتی حساس هستند!

اینکه گیاهان یکنواختی را ترجیح می‌دهند و از هیجان دل خوشی ندارند بر همه افراد علاقه‌مند به گل و گیاه ثابت شده‌است. باید حواستان به دمای ویلادر شمال باشد چرا که تغییر زیاد دما باعث می‌شود گیاه از رشد مناسب باز بماند و یا از بین برود، همینطور تغییر بیش از حد جای گیاه نیز همین تبعات را به همراه خواهد داشت.

از طرفی اگر گیاهی به نور کم نیاز دارد سعی کنید آن را در نقاط تاریک‌تر ویلا در شمال قرار دهید.

آبیاری صحیح گیاه برای ویلا در شمال

مراقب باشید آبیاری گیاه عمیق باشد چرا که آبیاری سطحی به مرور زمان گیاه را تقویت نکرده و ریشه‌ها به دلیل تغذیه نشدن در عمق از بین می‌روند. پس به دقت گیاهتان را آبیاری کنید و از نفوذ آب به عمق آن اطمینان حاصل کنید.

توجه به زیستگاه بومی گیاه

ممکن است شما گیاهی مناسب اقلیمی دیگر را برای پرورش به ویلا در شمال آورده باشید. در این مورد برای مراقبت صحیح از گیاه باید به اقلیم مبدا گیاه روی آورده و بنابر ترجیحات خود گیاه در مورد نوع خاک، دما، رطوبت و … با او رفتار کنید.

نگهداری از گلدان

باید گلدان‌ها به طور مرتب تمیز و غبار روبی کنید و از سوی دیگر از سوراخ بودن کف آن اطمینان حاصل کنید. نیاز است که در کف گلدان سوراخ هایی برای خروج آب وجود داشته باشد.

غبار روبی گیاهان ویلا در شمال

مثل هر موجود زنده دیگری گیاه نیز نیاز دارد هر از گاهی غبار از تن برگیرد! پس با گیاهان ویلای خود مهربان رفتار کرده و هر از گاهی برگ های آن‌ها را غبار روبی کنید و با استفاده از پارچه مرطوب هردو طرف برگ گیاه را تمیز کنید. ترکیب شیر و آب و استفاده از چند قطره گلیسیرین نیز در این مرحله تاثیر به سزایی در کمک به غبار روبی گیاه مناسب ویلا در شمال خواهد کرد.

 

ویلا در شمال 2541849684196841874

گیاهان مناسب برای ساخت پرچین یا دیوار سبز

بسیاری از ویلاهای مازندران را اگر مشاهده کرده باشید ، خواهید دادید که فاقد دیوار و یا حصار هستند ، و اطراف ویلای خود را با پرچین و دیوار سبز مشخص کرده اند . از جمله گیاهانی که می توانید برای سر سبز نمایان کردن دیوار خود استفاده نمایید ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • فتونیا : مقاوم در برابر گرما و سرمای زیاد و نیازمند به نو آفتاب
  • تویا آمریکایی : مقاوم به سرما و تحمل گرما تا درجات بالا
  • الودی : مقاوم در برابر سرما و گرما و نیاز به سایه آفتاب از نظر نوری
  • شمشاد طلایی : این گیاه نیز در برابر سرما و گرمای زیاد بسیار ملایم می باشد
  • بامبو : بامبو در زمره گیاهانی وجود داد که می تواند در برابر سرما و گرما مقاومت کند و همچنین نیاز به نوری به آفتاب و نیمه سایه است ، از نکات مهمی که باید بدانید این است که بامبو نیازمند به آب فراوان می باشد .

نکته مهمی که باید بدانید این است که گیاهان آفتاب دوست را باید در محلی از ویلا قرار داد که به آن نور بیشتری خواهد رسید ، چرا که این گیاهان برای رویش و رشد بیشتر نیازمند نور بیشتری هستند .

کاج لاوسون در محوطه سازی ویلا

باید اضافه نمود بیشترین گیاهی که در ویلاهای مازندران برای پوشش دیوارها به کار می رود و حریم ویلا را حفظ می کند . این گیاه نیازمند نورخورشید می باشد و در جاهایی باید کاشته شود که نورخورشید به آن به طور مستقیم بازتاب شود  .

برای رشد بهتر گیاهان ویلا در شمال کشور چه اقدامی انجام دهیم؟

قبل از هرچیز مراقب باشید کف گلدان از بشقاب زیر آن فاصله داشته باشد و به آن نچسبیده باشد، چرا که در این حالت آب به درستی هدایت نشده و پوسیدگی ریشه‌ها و در پی آن عدم رشد مناسب گیاه را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر، استفاده از مکمل‌های مناسب رشد گیاهان با توجه به نظر متخصصین این امر تاثیر به‌سزایی در رشد گیاه ویلادر شمال خواهد داشت. بعضی از افراد استفاده از قرص آسپرین و اضافه کردن محلول آن به خاک گیاه را توصیه می‌کنند. همینطور استفاده از قند نیز می‌تواند برخی مواد مورد نیاز گیاه را تامین کند و طول عمر گیاه را زیاد کند.

تا اینجا با برخی از موارد مراقبت از گیاهان ویلادر شمال کشور آشنا شدیم. گیاهان بخش جذابی از زندگی در ویلا در مازندران را تشکیل می‌دهند و با دیدن بهترین نمونه‌های طراحی محوطه و فضای داخلی در ویلاشهرهای مازندران مانند شهرک خزرشهر شمالی و جنوبی، دریا کنار و یا دریابیشه، متوجه می‌شویم که گیاهان نقشی بسیار اساسی در آن‌ها داشته و از سوی دیگر شادابی گیاهان این ویلاها ما را به خود جذب خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با موارد مربوط به ویلا در شمال کشور با سایت دکتر بخشی همراه باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/04

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه