لوکس ترین ویلاها در شمال چگونه هستند؟

ویلاهای شمال 4874856748657468574857455

” بهتر نیست به جای خواندن گوش دهید ؟ “

__________________________________

شمال ایران از بهترین استان ها برای انتخاب و ادامه زندگی می باشد ، شمال ایران دارای آب و هوای بسیار دلنشین می باشد و در مسیر از هر استان تا شمال دیدنی های بسیار زیادی برای تماشا وجود دارد . زیبایی ها و منظره تماشایی شمال برای همگان مورد پسند می باشند ، برای اینکه زیبایی ها و لذت های زندگی در شمال را توصیف کنیم کلمات بسیار ناتوان می شوند .

ویلاهای لوکس ، برج های ساحلی ، آپارتمان ها ، شهرک های شمال همگی و همگی دارای امکانات و ویژگی های منحصر به فرد می باشند . تقریبا همه ما می دانیم که ویلا ها و آپارتمان های لوکس در بهترین منطقه واقع شده اند ، ویلاهای لوکس شمال نیز از نظر موقعیت و لوکیشن در بهترین منطقه های شمال قرار دارند . دسترسی بسیار بالای این ویلاها از مهم ترین دلایل برای خریداری آسان آن می باشند ، ویلاهای لوکس شمال دسترسی بسیار آسان به تمامی مراکز اعم از مراکز درمانی و تفریحی ، سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای ، بانک ها ، خودپرداز ها و … را شامل می شوند .

آب و هوای منطقه ای این ویلاهای لوکس بسیار دلپذیر ، دلچسب و معتدل می باشند ، شما با زندگی در این منطقه تمامی لذت های دنیا مانند ویو و منظره تماشایی زیبا ، آب و هوای فوق العاده ، امکانات بسیار بالا و قیمت و سود مناسب را دریافت خواهید کرد .

ویلاهای لوکس معمولا دارای امکاناتی نظیر استخر ، حیاط بزرگ ، درختان مثمر ثمر ، اتاق های بزرگ ، آشپزخانه فول امکانات ، انشعابات آب ، برق و گاز ، اتاق خواب نورگیر و دلباز و …. می باشند .

ویلاهای لوکس در شمال

در این که شمال کشور به علت وجود سواحل جذاب، آب و هوای فوق العاده و مناظر زیبا همیشه قطب ساخت و ساز ویلا بوده است هیچ شکی نیست . اما یک سوال که همیشه بحث برانگیز بوده ، این است که کدام یک از شهرهای شمالی کشور ، بیشترین طرفدار را داشته و یکه تاز ویلاسازی بوده اند؟ با توجه به آمار ، استان مازندران ، همیشه درصد بیشتری از توجه ویلاسازها را به خود جلب کرده است. البته دلیل این برتری را تنها نمیتوان مناظر و طبیعت زیباتر مازندران دانست و عوامل دیگری مانند نزدیکی به پایتخت و تنوع بیشتر در ویلاها سبب شده افراد بیشتر تمایل به ساخت و ساز در مازندران داشته باشند. اکثریت افراد در جستجوی این هستند که ویلاهایی ارزان قیمت در شمال پیدا کنند . اما عده ای هم به دنبال لوکس ترین و فاخرترین ویلاها در شمال هستند . اما دقیقا چه ویژگی های خاصی این ویلاها را تبدیل به یک ویلای لوکس میکند؟ آیا به علت معمار و سازنده ی آنهاست؟ امکانات موجود در آن ها دلیل بر لوکس بودنشان است؟ سبک معماری و مصالح و متریال به کار رفته در ویلاست که یک ویلا را لوکس میکند؟ یا وجود مجموعه ای از تمام این موارد است که سبب لوکس تلقی شدن یک ویلا میشود؟ در ادامه به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت تا اگر بی تجربه هستید و قصد دارید یک ویلای همه چیز تمام خریداری کنید ، درگیر چرب زبانی ها و اغراق ها نشوید و یک ویلای لوکس واقعی را از یک ویلای لوکس نما تشخیص دهید.

اکثر ویلاهای شمال سوای از اینکه در چه شرایطی ساخته شده باشند باز هم طرفدارن و مشتریان خاص خود را خواهند داشت. ولی در خرید یک ویلای خوب ، لوکس و استاندارد در شمال کشور بایستی به چندین نکته مهم توجه نمود.

از نظر ویژگی های ظاهری و ساختاری قطعا ویلاهای با متراژ زیاد بنا و زیر بنا که دارای تعداد اتاق های زیاد باشند، تراس بزرگ و رو به طبیعت زیبا داشته باشند، از دکوراسیون و طراحی داخلی مدرن و جذابی که با انواع دیوارپوش ها دیزاین شده اند برخوردار باشند، و همچنین داشتن سایر امکانات رفاهی چون استخر و سونا و جکوزی، انشعابات گاز، برق و سایر تجهیزات یک ویلای خوب برای خرید در شمال محسوب میشوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، با توجه به شرجی و مرطوب بودن هوای شمال معمولا یک ویلای خوب و استاندارد باید در همه موارد ساخت خود مسئله عایق بندی نسبت به رطوبت را رعایت کرده باشد، در صورت ساخته شدن به صورت همکف حداقل بایستی یک متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد تا از نفوذ رطوبت به ساختمان جلوگیری کند. در صورتی که همکف ساخته نشود نیز باید تمامی استاندارد های ابتدایی ساخت در ساختمان از جمله داشتن سقف و ستون های بتنی و میلگرد در آن رعایت شود.

پس از توجه به استاندارهای اصولی در ساخت و البته نقشه درست طراحی شده فضای داخلی ویلا، از جمله ابعاد استاندارد بخش های مختلف مثل سالن پذیرایی، اتاق ها و آشپزخانه، عدم وجود ستون های نامربوط در وسط ویلا، یکی دیگر از ویژگی‌های برازنده خرید یک ویلای لوکس در شمال دارا بودن چشم‌انداز و طبیعت مشرف به ویلا است، چرا که داشتن ویلایی با ویو یا چشم‌انداز باز و بدون مانع بسیار مناسب تر و زیباتر از خرید ویلایی در نزدیکی سایر ساختمان هاست که فاقد ویو و منظره زیبا و چشم نواز از مناظر طبیعی هستند.

خرید ویلای لوکس در شمال

امروزه خرید ویلای لوکس در شمال ، پرطرفدار شده است . شمال به دلیل نزدیک بودن به دریا و سرسبزی منطقه جای مناسبی برای ساخت و ساز می باشد .به همین علت ساخت ویلاهای لوکس و لاکچری در شمال طی این چندساله اخیر افزایش یافته است . خرید ویلای لوکس آسان است البته با توجه به بودجه شخصی افراد ، همچنین شما قبل از خرید ویلا باید نکاتی را در نظر بگیرید . قدم نخست برای خرید ویلا مشورت با افراد باتجربه مانند مشاور املاک سرشناس می باشد . قدم بعدی توجه به نکاتی که آنها را ذکر خواهیم کرد .

ویلای لوکس شمال 5448744131

نکات قابل توجه هنگام خرید ویلای لوکس در شمال

همانطور که میدانید خریدن ویلا در هر کجای دنیا بدون در نظر گرفتن جوانب ممکن است مشکل ساز باشد .از جمله ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید عبارت است از :

  • آب و هوای منطقه
  • چشم انداز زیبای ویلا
  • توجه به بودجه شخصی
  • مصالح به کار بده شده برای ساخت
  • مدارک مهم و قانونی ویلا
  • قیمت و ارزش مکانی ویلا
  • موقعیت و دسترسی ویلا
  • امنیت منطقه سکونت

 

آب و هوای منطقه

شمال ایران آب و هوای پاکیزه ای دارد ، اما خب در روستاهای آن هوا پاکیزه تر و زیباتر است . شما باید آب و هوای منطقه ای که میخواهید در آن ساکن شوید را حتما چک کنید .

چشم انداز زیبای ویلا

از جمله ویژگی هایی که برای خرید ویلا حائز اهمیت است چشم انداز ویلا می باشد .ویلایی که چشم انداز و ویویی عالی داشته باشد قاعدتا قیمت بالاتری دارد . چشم انداز زیبا مانند دیده شدن ساحل و دریا از پنجره ویلا یا حتی حس کردن بوی شن و ماسه ساحل دریا و شنیدن صدای امواج از جمله زیبایی های غیرقابل وصف ویلاهای لوکس با چشم انداز خوب است .

توجه به بودجه شخصی

نخستین قدم برای خرید ویلای لوکس در شمال در نظر گرفتن  بودجه شخصیتان می باشد .هرچه توان شما بیشتر باشد ویلایی زیباتر و در دسترس تر با موقعیت مکانی عالی به دست خواهید آورد .

مصالح به کار برده شده برای ساخت ویلا

از دیگر ویژگی هایی که یک ویلای خوب و لاکچری در شمال آن را داراست ، استقامت و استحکام بالاست . این استقامت بالا از  زمان ساخت شروع میشود و به این بستگی دارد که از چه متریال و محصولات ساختمانی برای ساخت آن به کار رفته است .هرچه مصالح به کار رفته در آن عالی تر باشد ویلا ارزش و استقامت بالاتری دارد .

ویلای لوکس شمال 77878898442545455454545

 

مدارک مهم و قانونی ویلا

هر ویلایی که برای فروش یا خریدن می باشد باید دارای سند و مدارک قانونی و کامل باشد .هنگام خرید به این نکته توجه کنید که ویلای مورد نظر شما تمامی مراحل قانونی را به طور کامل طی کرده باشد و دارای سند قانونی باشد .

قیمت و ارزش مکانی ویلا

ویلاهای لوکس در شمال هرچه به دریا و سواحل نزدیک تر باشند قیمت بالاتری دارند، ویلاهای لوکس در برج های ساحلی نیز ارزش مکانی و مادی بالایی دارند . قیمت ویلا بسته به ویژگی هایی که دارد متغیر می باشد به عنوان مثال قیمت ویلای دوبلکس با ویلای یک طبقه متفاوت است . خرید ویلای لوکس همراه باحیاط و باغ و یا استخر نیز باهم متفاوت می باشد .

موقعیت و دسترسی ویلا

از اولین ویژگی هایی که همگی به آن توجه خواهیم کرد موقعیت و دسترسی ویلا می باشد . در دسترس بودن و لوکیشن عالی ویلا در اتلاف وقت صرف جویی میکند به عنوان مثال اگر ویلایی از نظر لوکیشن نزدیک مرکز شهر باشد خریداران بیشتری را جذب خود میکند . اما باید به این نکته نیز توجه کرد که اکثر ویلاهای لوکس و زیبا در شمال از مرکز شهر فاصله دارند . به عنوان مثال ممکن است ویلایی در دل جنگل باشد در این صورت دسترسی شما کمتر می شود .

امنیت منطقه سکونت

ویلای لوکس در شمال از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ، چراکه در منطقه های بالا قرار دارند . امنیت 24 ساعته دارند و همچنین سکوت و آرامش در آنجا پا برجاست .

استخر واقع در حیاط ویلا

شاید برای شما سوالی بوجود بیاید که آیا ویلاهای لوکس در شمال دارای استخر هستند ، در جواب باید بگوییم بله . اما نه همگی آنها ، اکثر ویلاهای شمال دارای استخر سرپوشیده یا رو باز هستند ، حتی ممکن است تعدادی از آنها دارای استخر نباشند.

لوکس ترین ویلاهای شمال 65164964964

هرآنچه که باید درمورد ویلاهای شمال بدانید

با علم به این موضوع که شهرهای شمالی توریست‌پذیر بوده و محل تردد گردشگران داخلی و خارجی هستند، آن که به ساخت یک ویلای لوکس ساحلی در کرانه خزر روی می‌آورد، بی‌تردید به معامله پُر سودی دست یازیده است که در نوع خود جالب است.

وقتی از لوکس تر بودن ویلای ساحلی در مقایسه با ویلا جنگلی سخن به میان می‌آوریم برخی‌ها ابهت جنگل را یادآور می‌شوند و به این نکته اشاره می‌کنند که ویلا جنگلی در نوع خود واقعاً بکر است و چطور می‌توان از توسکاهای بلند و تمشک‌های سبز، چشم پوشی کرد؟

البته که چنین است، اما همیشه یک اصل نانوشته وجود دارد که می‌گوید تقاضا برای هر چه بالا بود، قیمت به دنبالش گران می‌شود. این یعنی به دلیل تقاضای بالا برای خرید ویلا ساحلی در شمال، قیمت چنین ویلاهایی تصاعدی بالا رفته و عموماً گران فروخته می‌شود.

هرچند یک مسئله مهم و قابل بحث دیگری هم وجود دارد و آن این که، وجود ساحل سبب رونمایی از امکانات عدید می‌شود، یعنی پلاژهای بکر درست می‌کنند و به روزترین امکانات را حوالی دریا، بساط می‌کنند که نتیجه‌اش تمایل خریداران به خرید ویلای ساحلی می‌شود، بهرحال تمرکز امکانات، نگاه هر خریداری را می‌دزدد.

موقعیت ویلا

برخی از ویژگی ها به خود ویلا ارتباطی ندارند و در واقع به موقعیت ویلا برمیگردند. فاکتورهای مهمی مانند فاصله ی ویلا تا دریا و جنگل ، فاصله ی ویلا تا جاده های اصلی و مراکز خرید ، عواملی هستند که به محیط برمیگردند و از آنجایی که تعداد این زمین ها محدود است ، مهم ترین عامل در لوکس تلقی شدن یک ویلا محسوب میشوند. متریال و مصالح درجه یک را در هرجایی از شمال میتوان به کار برد ؛ اما تنها در صورتی استفاده از آنها منجر به حاصل آمدن ویلاهای لوکس میشود که در موقعیتی مناسب و ایده آل به کار بروند. برخی از شهرهای شمال محبوب ترند و طرفداران بیشتری میان مسافران دارند و به همین دلیل اکثر ویلاهای لوکس در این نقاط واقع شده اند. در استان مازندران شهرهای محمودآباد، چالوس، نوشهر، کلاردشت، رامسر، نور ، چمستان، تنکابن و متل قو بسیار مورد توجه هستند و یک دلیل مهم برای محبوبیت آن ها فاصله ی کمیست که با تهران دارند. در گیلان هم شهرهایی مانند فومن، ماسال، بندر انزلی، رشت، چابکسر و… برای ویلاسازی موقعیت های ایده آل محسوب میشوند.البته نمیتوان گفت که تنها موقعیت برای لوکس تلقی شدن یک ویلا کافیست و فاکتورهای دیگری هم برای لوکس تلقی شدن یک ویلا در شمال ، در نظر گرفته میشود.

ویلای لوکس شمال 63868468456456

 

متراژ ویلا

این ویژگی تنها در رابطه با ویلاهای شمال سبب افزایش قیمت نمیشود. در همه جای دنیا متراژ ملک ارتباطی مستقیم با افزایش قیمت دارد . ویلاهای لوکس شمال هم از این قاعده مستثنی نبوده ، و لوکس ترین ویلاهای شمال ، دارای متراژهای بالا هستند.

گرانترین ویلاها در شمال

برخی از ویلاهای شمال به قدری نجومی قیمت گذاری میشوند که هر شنونده ای وسوسه شود از ویژگی های خاص و متمایزکننده آن ها سر در بیاورد! اما اگر بخواهیم به یکی از موارد اصلی و مهم این گونه ویلاهای لوکس در شمال اشاره کنیم ، از طراحی و سبک نام میبریم. این ویژگی چیزی نیست که یک بیننده معمولی با دیدن ویلا متوجه آن بشود. طراحی لوکس و بی نظیر ویلا در شمال ، تنها به کارگیری متریال و مصالح درجه یک نیست ! در واقع یک معماری بی نظیر حاصل جمع بندی عناصر به شکل اصولی و صحیح است که ترکیب یک طرح اصولی و متریال فوق العاده سبب حاصل آمدن ویلاهای لوکس در شمال میشود. یک طراح حرفه ای ابتدا اقدام به شناخت اقلیم و موقعیت ویلا میکند و بعد از شناسایی آن طرحی فراموش نشدنی و بی نظیر ارائه میدهد. منظورمان از شناسایی اقلیم ، صرفا هماهنگی با آب و هوا نیست! تشخیص جهات تابش نور و وزش باد ، ایده آل ترین حالت استفاده از متراژ ، در نظر گرفتن تعداد افرادی که در ویلا سکونت خواهند داشت ، بدیهی ترین عواملی هستند که باید هنگام ارائه ی یک طرح بی نقص در نظر گرفته شوند.

 

” بهتر نیست به جای خواندن گوش دهید ؟ “

__________________________________

امکانات موجود در ویلاهای لوکس

امکاناتی که سبب لوکس تلقی شدن ویلاها میشود ، امکاناتیست که در ویلاهای معمولی قابل مشاهده نیست! شما هیچوقت از یک ویلای معمولی و ارزان قیمت ، توقع امکاناتی نظیر استخر ، سونا ، جکوزی ، سالن ورزش ، میز بیلیارد ، اتاق بازی کودکان ، اتاق سینما ، ساحل اختصاصی ، سیستم امنیتی قوی و اینترنت پر سرعت را ندارید. وجود همین امکانات در ویلاهای لوکس شمال ، سبب متفاوت شمرده شدن آن ها و افزایش چشمگیر قیمتشان میشود.

لوکس ترین ویلاهای شمال 61919499479

اتاق خواب بیشتر ، قیمت نجومی تر

در قسمت های قبل به تاثیر متراژ بالا اشاره کردیم. اما تعداد اتاق خواب ها مقوله ای جداگانه از متراژ محسوب میشود. گاهی اوقات شاید متراژ یک ویلا معمولی باشد ، اما به علت نقشه ی خوب و ایده آل ، بیشترین استفاده از محیط صورت گرفته ، و تعداد اتاق خواب ها بیشتر باشد . اتاق خواب یک فضای خصوصی و شخصیست که در واقع کاربری ویلا را افزایش میدهد. اگر اتاق خواب های مستر تعداد بیشتری داشته باشند ، امتیازهای ویلا افزایش خواهد یافت. اتاق خواب های مستر ، دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و همین ویژگی هم یک نقطه قوت بزرگ محسوب میشود.

اجاره ویلای لوکس در شمال

در حال حاضر که قیمت ویلاهای لوکس سر به فلک کشیده و هر کسی توان خرید ویلای لاکچری در شمال را ندارد ، بسیاری از افراد اقدام به اجاره ی ویلای لوکس در شمال میکنند. اجاره ی این ویلاها با ارقام سنگینی شروع میشود و بعضا هیچ پایانی برای این رقم های بزرگ قابل تصور نیست. از این رو شاید پرداخت مبالغ نجومی در ازای چند شب اقامت در یک ویلای لوکس و لاکچری ، اقدامی چندان عاقلانه به نظر نرسد.

خرید ویلای لوکس در شمال

در این مطلب سعی کردیم مهم ترین نکات مربوط به ویلاهای لوکس در شمال را ذکر کنیم. قطعا مسائل دیگری هم برای لوکس انگاشته شدن یک ویلا در شمال وجود دارد که پرداختن به آن ها فرصتی مناسب تر میطلبد و مبحثی مفصل تر دارد . اما یک نکته ی مهم که ذکر آن واجب است این است که قبل از خرید یا اجاره ی ویلاهای لوکس در شمال ، زمان بیشتری صرف تحقیق و بررسی کنید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/02

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه