آشنایی با انواع آلاچیق مناسب ویلاهای شمال

29 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 5649854984585447874

انسان به منظور لذت بردن بیشتر از طبیعت، گاهی به دنبال روش‌هایی در طراحی است که در این میان گاه وسایلی بدیعانه نیز ساخته می‌شوند و پا به عرصه می‌گذارند. آلاچیق از جمله مواردی است که در این راستا به کمک انسان آمده و کاربردی وسیع نیز برای او دارد. از پارک و جنگل گرفته، تا محوطه ویلاهای شمال، همگی می‌توانند با آلاچیق به محیطی راحت و مفرح‌تر تبدیل شوند. آلاچیق در ویلاهای شمال، بیشتر مکانی است برای ثبت لحظات دنج و اگر سری به بهترین ویلاهای مازندران بزنیم، ممکن است آلاچیق را در این ویلاها به صورت عنصری قوی دریابیم که نقشی اساسی در طراحی محوطه داشته‌است.

بهترین مکان برای گردهمایی اعضای خانواده در یک ویلا در شمال، آن هم در فضای باز، چه چیزی جز یک آلاچیق با طراحی زیبا و استاندارد است؟ اگر در یک ویلا در مازندران باشید و بارانی مطبوع در حال باریدن باشد، بودن یک آلاچیق که بتوانید زیر آن به تماشای باران بنشینید و چایی دبش نوش جان کنید، خالی از لطف نخواهد بود.

در حالت کلی، آلاچیق موارد استفاده گسترده‌ای دارد. از پارک محلی گرفته تا روف گاردن و بهارخواب حیاط ویلاهای شمال. بسته به متراژ محوطه، می‌توان آلاچیق را در ابعادی متنوع برای یک ویلا در مازندران طراحی کرد. در این میان، موضوع مهم در رابطه با آلاچیق این است که باید به ابعاد عملکردی و زیبایی‌شناسانه آن، تواما نظر داشت و این موارد را در کنار هم برآورده کرد تا به هدفی درست نائل شویم.

در ادامه به آشنایی با انواع آلاچیق مناسب استفاده در ویلاهای شمال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 698749687496879689678697868

انواع آلاچیق برای ویلاهای شمال

بسته به سلیقه، بودجه و اقلیمی که می‌خواهید در آن کار کنید، آلاچیق در سه نوع کلی قرار می‌گیرد: چوبی، فلزی و شیشه‌ای. در میان این انواع، آلاچیق چوبی تا حدی متداولتر است ولی دو نوع دیگر نیز کاربردهای خاص خود را دارند.

اگر به دنبال این هستید که کدام یک از این موارد برای ویلاهای شمال مناسبتر است، شاید نتوانیم پاسخی قطعی به شما بدهیم، با اینحال، با توضیحاتی که در رابطه با هر یک از این انواع می‌دهیم، می‌توانید تصمیم نهایی را بگیرید.

این دسته بندی‌ها، خود زیر شاخه‌هایی نیز دارند. با آلاچیق چوبی شروع می‌کنیم.

آلاچیق چوبی ویلاهای شمال، می‌تواند از سه نوع چوب سرو، توسکا و کاج ساخته شده‌باشد. سرو نسبت به دو نوع دیگر، وزن و قیمت پایین‌تری دارد. ماندگاری توسکا بیشتر است و کاج بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوام و مقاومت بالایی دارد.

دلیل عمده‌ای که افراد را به سمت استفاده از آلاچیق چوبی در ویلاهای شمال می‌کشاند، طبیعت چوب و هارمونی بیشتر آن با طبیعت است. می‌توان گفت چوب روح بخشی بیشتری دارد و از طرفی، با طبیعت شمال نیز سنخیت بیشتری دارد. با اینحال، نسبت به دیگر انواع آلاچیق، آلاچیق از جنس چوب حساس‌تر بوده و بیشتر در خطر حشرات موذی قرار دارد. در نظر داشته‌باشید که چوب استفاده شده در آلاچیق ویلاهای شمال باید از نوع ترمو وود باشد و برای مراقبت بیشتر با مواد ویژه پوشانده شده‌باشد.

آلاچیق فلزی را هم نباید دست کم گرفت و عمده مزیت این آلاچیق این است که می‌توان آن را در انواع اقلیم مثل ویلاهای شمال به کار گرفت. آلاچیق‌های فلزی، قابلیت بازیافت دارند و این خود نوعی قابلیت مثبت در مواجهه با طبیعت است، در پارک‌ها عمدتا شاهد این نوع از آلاچیق هستیم. از مزایای استفاده از سازه فلزی در آلاچیق، وزن کم، قابلیت جا به جایی و نصب راحت و سریع آن است. از سوی دیگر، به دلیل قابلیت شکل‌پذیری فلز، می‌توان انواع بسیاری از فرم را خلق کرد و به کار برد. جنس فلز نیز در این نوع از آلاچیق مهم است. آلومینیوم به دلیل سبک بودن و برخی از ویژگی‌های منحصر به فردش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ممکن است شما به دلیل نمای نهایی نخواهید از آلومینیوم برای آلاچیق ویلاهای شمال استفاده کنید، در این حالت است که نمای چوب یا پارچه بر روی آلومینیوم نصب می‌شود.

و اما مصالح شیشه و استفاده از آن در ویلاهای شمال برای آلاچیق! استفاده از شیشه برای خلق فضاهای خاص و شفاف بسیار مورد توجه کاربران خوش سلیقه قرار دارد، به ویژه زمانی که با شمال کشور و ویژگی‌های منحصر به فرد بصری آن رو به رو هستیم و نیاز داریم که ارتباط دیداری بیشتری با محیط پیرامون داشته‌باشیم.

در آلاچیق‌های شیشه‌ای برای ویلاهای شمال، متریال عمده شیشه است و درکنار مصالحی دیگر به کار می‌رود. اتاقک‌های شیشه‌ای که با این رویکرد ایجاد می‌شوند، از دل انگیزترین و منعطف‌ترین فضاها برای ساکنین هستند. آلاچیق‌های شیشه‌ای غالبا فضاهایی هستند که قابلیت تبدیل شدن به فضای بسته و نیمه‌باز را دارند و از درهای ریلی یا آکاردئونی در آن‌ها استفاده شده‌است.

ویلاهای شمال 689686868564864868686868

 

انواع طراحی آلاچیق برای ویلاهای شمال

نوع طراحی آلاچیق در ویلاهای شمال می‌تواند سنتی و یا مدرن باشد. در آلاچیق سنتی، چارچوب کار همان متدهای سنتی و خاص است که در آن تزئینات شلوغ، اشکال منتظم هندسی و نمای چوب بسیار متداول است. سقف شیروانی و گنبدی در این نوع از طراحی آلاچیق متداول هستند.

ولی آلاچیق مدرن در ویلاهای شمال، نوعی طراحی مینیمال و ساده تر دارد. طراحی‌های کیوبیک با اشکال غیر منتظم، در این طراحی متداول هستند. سقف نیز غالبا مسطح است و خبری از تزئینات زیاد و اشرافی در این سبک از طراحی نیست. در واقع می‌توان گفت که یک آلاچیق مدرن در ویلاهای شمال، بیشتر گرایش به سادگی دارد.

سقف، دیواره و کف آلاچیق در ویلاهای شمال

بسته به سبک طراحی، سقف آلاچیق ویلاهای شمال، مسطح، گنبدی و یا شیبدار است. با اینحال چون با اقلیم پر باران مازندران رو به رو هستیم، سقف شیبدار تا حدودی منطقی‌تر است و هزینه‌های جانبی کمتری نیز برای شما خواهد داشت. جنس سقف نیز می‌تواند متفاوت باشد ولی بهتر است به سمت مصالح مناسب اقلیم شمال برویم.

در شمال کشور برای سقف پوشالی آلاچیق از ساقه برنج استفاده می‌شود، این سقف سقفی است سبک و مناسب برای آلاچیق در ویلاهای شمال. از طرفی، سقف‌هایی که پوشش آن‌ها گیاهان رونده هستند نیز بسیار جالب توجه هستند و در زیبایی نیز تاثیر خاص خود را دارند. با اینحال در اقلیم شمال، سقف مشبک چندان مناسب نیست.

ولی در رابطه با جداره آلاچیق در ویلاهای شمال، باید بگوییم که ممکن است اصلا دیواره‌ای وجود نداشته‌باشد و فقط برای مرزبندی و محکم تر کردن ساختار، خود سازه در این زمینه نقش ایفا کند. از سوی دیگر، دیوار سبز نیز بسیار زیباست و چوب و شیشه نیز ممکن است در جداره آلاچیق ویلاهای شمال استفاده شوند.

استفاده از حصیر در آلاچیق نیز مطلوب است و طرفداران خود را دارد. زیرا حصیر علاوه بر سبکی، جریان هوا را به خوبی هدایت می‌کند و باعث خنک‌تر شدن فضا نیز می‌شود.

در رابطه با کفسازی آلاچیق ویلاهای شمال نیز می‌توانید به سراغ مصالحی مانند سنگ، موزاییک و یا پارکت بروید.

 

ویلاهای شمال 897668796896876987697896789678967896896

هزینه ساخت آلاچیق برای ویلاهای شمال

هزینه ساخت آلاچیق برای ویلاهای شمال را موارد متعددی تعیین می‌کند. ابعاد آلاچیق، مصالح، مبلمان و نوع آن، دیزاین داخلی و خارجی آلاچیق، مدت زمانی که فرآیند به خود اختصاص می‌دهد و … همه و همه در تعیین قیمت نهایی موثر هستند و با توجه به نوسانات بازار، نمی‌توان قیمت نهایی را به صراحت گفت و بهتر است با شرکت‌های فعال در این امر مشورت داشته‌باشید.

در هر حال، بهترین کار این است که فرآیند را به دست متخصصان ساخت آلاچیق در ویلاهای شمال بسپرید تا از یک طراحی خاص، ویژه و مقرون به صرفه بهره ببرید و در نهایت از انتخاب مرغوب خود مطمئن باشید.

دیزاین آلاچیق در ویلاهای شمال

یکی از مواردی که بر قیمت نهایی آلاچیق ویلاهای شمال نیز موثر خواهد بود، نحوه دیزاین و میزان ساخت و پرداخت و تزئینات آلاچیق است. نورپردازی صحیح و مناسب آلاچیق به عملکرد بهتر و جذابیت فضا کمک می‌کند، از سوی دیگر، گل آرایی آلاچیق و استفاده از گیاهان زیبا در تلفیق با مبلمانی خاص، خالی از لطف نیست. می‌توانید از رنگ‌های شاد و جذاب در هماهنگی با محیط بهره ببرید و یا آبنمایی زیبا طراحی کنید و در کنار آلاچیق از آن استفاده کنید.

 

ویلاهای شمال 686989686986868686

 

آلاچیق‌های پیش ساخته برای ویلاهای شمال

مصالح پیش ساخته، روز به روز جای خود را در صنعت ساخت و ساز بیشتر باز می‌کنند و آلاچیق نیز می‌تواند به صورت پیش ساخته تهیه شده و مورد استفاده قرار بگیرد. سهولت در نصب، هزینه کمتر، جابه جایی و اجرای سریع و آسان و مواردی از این قبیل، از مزایای انواع پیش ساخته آلاچیق برای ویلا در شمال هستند.

ویژگی ها آلاچیق مناسب چگونه است ؟

سایز و اندازه های مناسب  : یکی از مهمترین عواملی که در خرید آلاچیق باید به آن توجه کنید سایز و اندازه آن است، شما باید فضایی را که در اختیار دارید به دقت ارزیابی کنید، سایز و اندازه آلاچیق مورد نظر خود را طوری انتخاب کنید که با سایر عناصر موجود در چشم انداز منزل شما و تمامی سازه­های موجود در فضای باز تناسب داشته باشد.

انتخاب آلاچیق شما باید به گونه­ای باشد که بتوان آن را به صورت کاملا طبیعی با محیط مورد نظر ترکیب کرد بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

بهتر است مکان مورد نظر خود را چند روز تا چند هفته مورد بررسی قرار بدهید این کار در مشخص کردن الگوهای ترافیکی معمولی و یا سایر مواردی که در این انتخاب به شما کمک می­کند نقش موثری دارد. خالی ماندن بخشی از فضای مورد نظر نیز این امکان را برای شما فراهم می­کند تا گیاهان، مبلمان و سایر لوازم جانبی که در نظر دارید به  محیط اضافه کنید.

کیفیت آلاچیق را مد نظر داشته باشید  : ظاهر، دوام و استحکام آلاچیق ارتباط مستقیمی با کیفیت مواد تشکیل دهنده آن دارد، جنس اکثر آلاچیق‌ها چوب است که متناسب با نوع و طرح آن از ظرافت و کارایی متفاوتی برخوردار هستند.

چوب به صورت معمول سنتی­تر به نظر می­رسد، هرچند این عنصر در بسیاری از طراحی­های مدرن نیز به کار گرفته می­شود، در واقع این متریال از زیبایی و جذابیت جهانی برخوردار است. آلاچیق ­های چوبی همچنین از رنگ و طرح­های متنوعی برخوردار هستند که به صورت طبیعی با هر نوع ظاهر و احساسی که شما بخواهید ترکیب می­شوند.

به طور معمول آلاچیق­هایی که از جنس چوب کاج زرد جنوبی و چوب سرو قرمز غربی هستند از مقاومت و استحکام بالا و همچنین ظاهری شیک و زیبا برخوردارند. آلاچیق ­هایی از جنس وینیل (نوعی پلاستیک مدرن) نیز به عنوان یک گزینه مناسب، زیبا و مقاوم در نظر گرفته می­شوند که مقرون به صرفه ­تر نیز می­­باشد.

خرید ویلاهای شمال

تا اینجا با برخی از موارد مربوط به آلاچیق و انواع آن آشنا شدیم و در رابطه با موارد مناسب برای ویلاهای شمال صحبت کردیم. خرید ویلا در شمال، به ویژه ویلاهای مازندران، اگر با امکاناتی مانند آلاچیق هم همراه باشد، بیشتر به دل خریداران خواهد نشست. در این زمینه، اگر قصد خرید ویلاهای شمال را دارید و امکانات و تجهیزات ویلا برای شما از اهمیت خاصی برخوردار است، قبل از اقدام به خرید، بهتر است با مشاورین املاک مجرب در حوزه خرید ویلاهای مازندران مشورت کنید و از تجربه این افراد بهره‌مند شوید. در این زمینه، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی در ارتباط باشید، ما بهترین گزینه‌ها را با توجه به شرایط ویژه شما، معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/29

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه