بهترین ایده‌ها در طراحی استخر در ویلا

16 آذر 1400
0 دیدگاه
استخر در ویلا 98494984968569858

لذت استفاده از استخر بر هیچ کس پوشیده نیست و این لذت با داشتن یک استخر اختصاصی چند برابر نیز خواهد شد. دلایل بسیاری برای وجود استخر در ویلا وجود دارد، مزایایی که در عین حال که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشید، یک جاذبه برای افرادی است که قصد خرید ویلا را دارند؛ چه برسد که این ویلا در شمال کشور و یا استان مازندران باشد!

طبیعت زیبای مازندران را از نظر گذرانده و ویلاهای آن را تصور کنید. برای مثال با خرید ویلا در خزرشهر سرخرود، گامی به سمت آرامش مورد نیاز و هر آنچه از یک ویلای رویایی انتظار دارید برداشته‌اید. در این میان، اگر ویلای مورد نظر استخر ویژه خود را داشته باشد بسیار دل‌انگیزتر خواهد بود. به ویژه اگر با طراحی مناسب و حفظ حریم و محرمیت بتوان آن را با فضای سبز نیز درآمیخت.

این مورد بستگی به روباز بودن و یانبودن استخر شما دارد. با برخی از تمهیدات می‌توان استخر در فضای داخلی ویلا را به محیط سبز پیرامون وصل کرد. تعبیه سونا و جکوزی و الحاقات تفریحی دیگر به استخر ویلا نیز جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد.

استخر در ویلا 41545848548

 

ویلا به همراه استخر برای بسیاری از خانواده هیجان انگیز می باشد ، با داشتن استخر اختصاصی در ویلای شخصی، هزینه تعطیلات را در جای دیگر کاهش می دهید و هنگامی که می خواهید سفر کنید می توانید به دنبال جاذبه های جالب دیگر مانند حیات وحش باشید به جای استخر شنا، علاوه بر این داشتن استخر داخل ویلا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

تناسب اندام :

خرید ویلا با استخر به تناسب اندام شما کمک میکند زیرا شنا بهترین ورزش برای تناسب اندام است. مطمئناً اگر در خانه فرزند دارید، آنها می‌توانند از مزایای استخر استفاده کنند. شما می‌توانید به فرزندانتان اجازه دهید 4-5 ساعت در استخرهای شنا بگذرانند تا اینکه ساعتها در فضای مجازی باشند. در واقع این یک فعالیت سرگرم کننده است، خصوصاً در تابستانهای گرم که آب استخر میتواند از گرما و افزایش دما شما را راحت شود.

 استرس را کاهش میدهد:

یکی از مزایای اصلی خرید ویلا با استخر میتواند کاهش استرس باشد. بله، وقتی می‌خواهید در استخر با اعضای خانواده خود لذت ببرید، می‌توانید از استرس کار روزمره یا هر استرس دیگری خلاص شوید. آب تازه می‌تواند استرس شما را به طور کامل از بین ببرد.

اگر قصد آشنایی با ویلاهای مازندران را دارید و در این میان استخر ویلا برای شما اهمیت دارد، با ما همراه باشید تا از نکات طراحی مناسب استخر در ویلا برای شما بگوییم.

 

استخر در ویلا 8989648634863486986

 

نکات طراحی استخر در ویلا

استخر درویلا نیز مانند هر فضای دیگری نکات طراحی مربوط به خود را دارد، در این رابطه قبل از هرچیز باید تعداد افرادی که می‌توانند از استخر استفاده کنند را در نظر گرفته و با توجه به آن ابعاد حدودی مورد نیاز آن را به کارفرما بگویید.

از آنجایی که با فضایی خصوصی سر و کار داریم، استخر در ویلا قبل از هرچیز باید متناسب با نیازهای ویژه ساکنین طراحی شود و خواسته‌های آن‌ها را برآورده نماید و تا حدودی با طراحی استخرهای عمومی فاصله دارد.

بگذارید گام به گام با ایده‌های طراحی استخر در ویلا جلو برویم.

پس از تعیین ابعاد، باید موقعیت استخر در پلان ویلا را مشخص کنید. بهترین مکان برای طراحی استخر درویلا، مکانی است که بتوان ایمنی آن را تضمین و تعیین کرد و از طرفی باید دنج بودن و کمک به دیگر نیازهای طراحی را نیز برآورده نماید. بسیاری از افراد استخر را به طبقات زیر زمین می‌برند و برخی آن را به طبقات! تمامی این موارد تمهیدات والزامات مربوط به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. در رابطه با استخر در ویلا در فضای باز نیز این موارد صدق کرده و باید بهترین مکان‌یابی را برای آن داشت و مسئله دید و محرمیت را نیز برطرف نمود.

اگر نگاهی به ویلا در مازندران و بهترین ویلاهای خزرشهر بیندازیم، اغلب آن‌ها از طراحی مناسبی در زمینه استخر در ویلا بهره‌مند هستند و این یکی از موارد پیشتاز بودن املاک این بخش در بخش خرید و فروش ویلا در مازندران است. استخر در ویلا در این مناطق، نیازهای ساکنین را مرتفع نموده و از طرفی طراحی ویژه، زیبا و منحصر به خود را دارند.

طراحی فرم استخر در ویلا

پس از جا نمایی استخر، نوبت به طراحی فرم آن می‌رسد. طراحی فرمی ویژه می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد ولی از یک سو باید بدانید که طراحی فرم شما را از الزامات مربوط به طراحی استخر دور نکند.

در طراحی فرم می‌توانید از خطوط کلی پلان کمک بگیرید. برای مثال طراحی گوشه‌های منحنی می‌تواند جذاب باشد، از طرفی باید به عمق استخر نیز توجه کنید که این هم بستگی به خواسته کارفرما دارد. برخی از افراد استخر را فقط به منظور آب تنی نیاز دارند و عمق زیادی مد نظرشان نیست ولی از سوی دیگر ممکن است استخری با عمق بیشتر طراحی کنید که ایمنی خاص خود را می‌طلبد و در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

می‌توانید نمونه‌های موفق از استخر درویلا را از نظر گذرانده و آن‌ها را سرمشقی برای طراحی فرم قرار دهید.

اگر استخری مخصوص کودکان در ویلای شما وجود دارد، بهتر است فرمی خاص به آن ببخشید.

استخر در ویلا 7455899665411

استخر ساده و معاصر

از آنجا که در طراحی ویلا های امروزی عموما خطوط صاف ، احجام مکعب شکل و زاویه دار استفاده می شود ، بهتر است منظره حیاط و اطراف خانه هم خیلی از این حال و هوا فاصله نگیرد . اجازه دهید که استخر شما کوچک اما دلنشین باشد و در آن راحتی و آرامش را تجربه کنید ، ممکن است علاقه داشته باشید که استخر ویلای شما بزرگ باشد ، اما می توانید با همان استخر کوچک بهترین استفاده را کنید . استخر مستطیلی کوچک هم جای کمتری را اشغال می کند و هم هرگز دمده نخواهد شد .

طراحی استخر با منحنی های خاص

اگر به دنبال طرحی خاص هستید و میخواهید فضای بزرگ ویلای خود را با دیزاینی شیک چشمگیز کنید ، پیشنهاد ما به شما استخر های دایره ای یا نیم دایره است . این نوع استخر ها اشکال نا منظم با پیچ و تاب های خاصی هستند که می توانید برای ایجاد چشم نوازی مدرن از سنگ های طبیعی برای حاشیه و نزئین اطراف آن ها کمک بگیرید .  برای اینکه حس و حالی زیبا و بکر را تجریه کنید بهتر است از سایبان و مبلمان های مناسب استفاده نمایید تا حس و حالی رویایی را برای خود خلق کنید .

طراحی خلاقانه و متفاوت به همراه نورپزداری شیک و شگفت انگیز بسیار خاص است و چشم اندازی برایتان ساخت که حتی کوچک بودن فضا و استخر اصلا به چشم شما نخواهد آمد . شما می توانید از هرگونه قوانینی که ذهن شما خالق آن هاست استفاد نمایید ، در دنیای مدرن و امروزی هیچ حد و مرزی برای خاص بود وجود ندارد ، شما می توانید با به کار گیری سلیقه و ایده های شخصی خود ، زیباترین جلوه  و رویایی ترین لحظه های را برای خود به وجود بیاورید .

انتخاب مصالح استخر در ویلا

نگاهی به مصالح استخر در بهترین ویلاهای مازندران بیندازید، مصالح باید علاوه بر تامین زیبایی و یکپارچگی، بحث ایمنی و مسائل مربوط به رطوبت فضا را نیز برآورده نمایند.

بهتر است از مصالحی استفاده کنید که رنگی شفاف داشته باشند و قابل تشخیص باشند. حاشیه استخر را با سرامیکی از رنگی متفاوت از رنگ کف استخر و خود استخر مشخص کنید. این مورد یکی از مواردی است که در تامین ایمنی نیز موثر است، چرا که در موارد حساس خطوط اصلی استخر را می‌شناسیم.

بهتر است در جداره ها نیز از سرامیک استفاده شود و یا لا اقل تا ارتفاعی از کار سرامیک تعبیه شود. در طراحی استخر در ویلا، گاهی مصالحی دیگر نیز در دیواره ها به کار می‌برند ولی توصیه ما این است که در کف از سنگ و … استفاده نشود و سرامیک استفاده شود.

رنگ مصالح ویلا دراستخر را هم‌خوان با سایر مصالح انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید مصالح با رنگ روشن همیشه فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. اگر استخر شما در پیلوت و یا طبقات است یک جداره آن را می‌توانید به صورت کامل شیشه کنید و از آنجا که با یک ویلا در مازندران رو به رو هستیم، بی شک با طراحی بیرونی این جداره و استفاده مناسب از پوشش گیاهی فضایی رویایی به استخر در ویلا خواهید بخشید.

به جکوزی در استخر مثل فضای شاه‌نشین نگاه کنید، بهتر است گوشه‌ای دنج را به جکوزی اختصاص دهید و یا جکوزی را در تلفیق با استخر طراحی کنید. به هر حال به آن به چشم فضایی ویژه نگاه کنید و مصالح آن را نیز می‌توانید از جنس مصالح خود استخر انتخاب کنید.

تامین ایمنی استخر در ویلا

در رابطه با فضاهایی مانند استخر همیشه مسئله ایمنی حرف نخست را می‌زند، چرا که با فضاهایی خطرخیز روبه رو هستیم، این مورد در رابطه با استخر در ویلا نیز صدق می‌کند و همواره باید تمهیداتی برای آن اندیشید.

بهتر است در طراحی استخر در ویلا، عمق مناسب را رعایت نمایید و حتی الامکان استخر کودک را جدا ساخته و یا دسترسی کودکان به محدوده عمیق را محدود کنید.

از طرفی، مصالحی که از لیز خوردن و … جلوگیری کند خود قدمی مثبت در تامین ایمنی استخر در ویلاست.

درب خروج اضطراری را از خاطر نبرید. لازم است دری که مستقیم به فضای بیرون دسترسی داشته باشد را برای استخر در نظر بگیرید، در این صورت در زمان بروز حادثه در استخر در ویلا، امدادگران در زمان مناسب اقدامات مربوطه را انجام خواهند داد.

از دیگر موارد تامین ایمنی استخر در ویلا، پرهیز از ایجاد لبه‌های تیز و قرار دادن پله در لبه‌های استخر است. میله‌های اطراف استخر نیز می‌بایست به درستی و در ارتفاع مناسب تعبیه شوند.

نورپردازی استخر در ویلا از دیگر مواردی است که ایمنی استخر شما را تامین خواهد کرد، اگرچه در رابطه با نورپردازی با مسائل زیبایی شناسانه نیز رو به رو هستیم ولی ایمنی آن نیز بحث برانگیز است. برای مثال، در رابطه با نورپردازی جداره‌ها و کف استخر در ویلا، دید مناسب در شب تامین شده و از بروز حادثه به علت کمبود نور جلوگیر خواهد شد. از طرفی، نور باید به قدری باشد که افراد در شب به راحتی بتوانند موانع را تشخیص داده و از فضا استفاده کنند. بهتر است نورپردازی استخر در ویلا را به افراد حاذق در این زمینه بسپارید. ب خاطر داشته باشید که این موارد در رابطه با استخر روباز نیز صادق است و باید نورپردازی ویژه‌ای سوای بقیه قسمت‌های محوطه برای استخر در ویلا در نظر بگیرید.

 

استخر در ویلا 48569485698496546796477

 

نکات بهداشتی استخر در ویلا

و اما می‌رسیم به بخشی مهم و اساسی در رابطه با استخر در ویلا و آن هم تمهیدات بهداشتی مربوط به استخر است. از آنجایی که استخر در ویلا فضایی خیس محسوب شده و در کنار آن جزء فضاهای خیس تفریحی است، الزامات بهداشتی منحصر به خود رادارد.

اول مسائل مربوط به هوا را بررسی می‌کنیم. تهویه مطبوع هوا در استخر از الزامات است. این مورد در رابطه با استخرهای عمومی بسیار حساس و حاد است ولی در رابطه با استخری خصوصی مسئله کمی تلطیف شده ولی هنوز وجود دارد، پس باید مراقب کانال‌های تاسیساتی باشید.

از طرف دیگر، مسائل مربوط به بهداشت آب استخر درویلا مطرح می‌شود. در رابطه با سیستم تعویض آب و پمپاژ آن باید به سراغ یک متخصص تاسیسات خبره بروید ولی الزامات مربوط به تمیز ماندن و بهداشتی بودن آب را خودتان رعایت کنید. تعبیه دوش در ویلا در استخر و استفاده از حوضچه کلر می‌تواند شما را تا حدود زیادی به نتیجه مطلوب برساند.

مراقب جلبک‌ها و باکتری‌ها باشید. دمای استخر تا حدود زیادی به رشد آن‌ها مربوط می‌شود. باید به نظافت استخر در ویلا اهمیت بسیاری بدهید تا از بروز و ظهور بیماری‌های پوستی نیز جلوگیری شود.

 

در انتها در کنار تمامی موارد مربوط به طراحی اصولی استخر درویلا، بهتر است اگر قصد خرید و فروش ویلا در مازندران به ویژه خرید و فروش ویلا در خزرشهر شمالی و جنوبی، دریا کنار، دریابیشه و برج‌های ساحلی سرخرود را دارید و می‌خواهید ویلای شما از زیبایی‌های یک استخر ویژه نیز برخوردار باشد، بهتر است از طریق راه‌های ارتباطی به بهترین مشاور املاک در این حیطه یعنی دکتر بخشی مراجعه کرده و از تجارب ایشان در این زمینه بهره ببرید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/16

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه