اتاق نشیمن و راز هایی که ویلای شما را از این رو به این رو می کند!

13 آذر 1400
0 دیدگاه
اتاق نشیمن 89+684689689696479674

اتاق نشیمن هسته اصلی هرخانه و ویلایی محسوب می شود ؛ چراکه زمان زیادی از روز ما در این بخش از خانه صرف می شود و به همین سبب چیدمان آن می تواند در ذهن افراد تاثیر بگذارد. از طرفی دیگر سبک چیده شدن و انتخاب وسایل در نشیمن ، ناخوداگاه شخصیت صاحب خانه را به طور غیر مستقیم نشان می دهد. به همین سبب افراد حساسیت زیادی در دیزاین آن به خرج می دهند و سعی می کنند به بهترین نحو ممکن آن را طراحی کنند .

گفتنی است که در دیزاین اتاق نشیمن ، طرح های زیادی وجود دارد . اما برای داشتن نشیمنی بسیار زیبا و خاص باید طرح و نقشه اصولی داشته باشیم تا دکوراسیون داخلی آن حس آرامش را به ما انتقال دهد. پس اگر به دنبال راهی برای داشتن دکوراسیون داخلی فوق العاده نشیمن ویلا یا آپارتمان خود می گردید به چند نکته مهم در این زمینه توجه داشته باشید از جمله:  نوع سبک دلخواه خود ، سایز اتاق و حتی پنجره و یا راهرو های ساختمان.

اتاق نشیمن 96879674974979

ما در ادامه ، موضوعات زیر را بررسی خواهیم کرد :

  • اصول طراحی اتاق نشیمن مدرن
  • اصول طراحی اتاق نشیمن سنتی
  • ویژگی های اصلی طراحی اتاق نشیمن کوچک
  • نقش فرش در طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن

در طراحی اتاق نشیمن و پذیرایی مدرن نیاز است تا اصول و قوانین سبک مدرن را در انتخاب‌ وسایل و  اصول چیدن آن رعایت کنیم. اما از مهم‌ترین ویژگی های سبک مدرندر اتاق نشیمن چیست :

  • از دکوراتیوهای تزئینی بسیار کم و یا ساده استفاده کنید .
  • از اکسسوری هایی با خطوط مستقیم و شکسته یا همان زاویه دار  که از ویژگی های بارز سبک مدرن می باشد بکار ببرید.
  • از رنگ‌های خنثی ترجیحا روشن به عنوان تم رنگی اصلی در طراحی اتاق نشیمن مدرن استفاده کنید. رنگ‌های سفید ، مشکی و تناژ‌های مختلف رنگ طوسی از جمله رنگ‌های خنثی می‌باشند.
  • بکار بردن از پرده‌های  ساده و به رنگ های روشن .
  • استفاده از مبلمان سبک مدرن که اغلب ساده و بدون هیچ تجملاتی هستند .

اتاق نشیمن 79464796748978979

افراد زیادی هستند که دکوراسیون سنتی را به سبک‌های دیگر ترجیح می‌دهند  چراکه از نظر آنان سبک کلاسیک بسیار سبک خاص و لاکچری می باشد که در حقیقت هم همینطور است. اما گفتنی است که سبک کلاسیک هزینه بیشتری  به نسبت سبک مدرن دارا است.

اما از نکاتی  که برای طراحی اتاق نشیمن سنتی باید بکار ببرید.

  • مهم‌ترین نکته در چیدمان سبک سنتی  وجود جزئیات زیاد و استفاده از وسایل تزئینی زیاد است.
  • برخلاف سبک مدرن وجود خط های منحنی و پر پیچ و خم از مشخصه‌های سبک چیدمان سنتی می‌باشد.

رنگ مناسب برای طراحی نشیمن سنتی بیشتر رنگ هایی با تنالیته های تیره‌تر هستند. مانند قهوه‌ای ، زرشکی ، سبز و طلایی. همانطور که گفته شد رنگ های سبک های کلاسیک  به نسبت بیشتر از سبک های مدرن است و شما انتخاب های کمتری به نسبت سبک های دیگر پیش رو دارید .

اما پرده های نشیمن  سبک کلاسیک باید طوری انتخاب شود که از نظر طراحی و از نظر نقش دارای جزئیات و رنگ  های بیشتری و پررنگ باشند.

از مبلمان و میز و صندلی‌هایی با طراحی سنتی و کلاسیک استفاده کنید. مبلمان سنتی اغلب دارای تزئینات  زیادی روی چوب و پارچه هستند. مبلمان استیل و مبلمان چوبی منبت‌کاری شده بهترین گزینه برای شما هستند.

اتاق نشیمن 89+684689689696479674

طراحی اتاق نشیمن کوچک

امروزه اغلب افراد بنا به دلایل مختلف در آپارتمان ها با متراژکم زندگی می کنند . اما اگر بخواهیم نمای نشیمن خانه خود را بزرگ تر نشان دهیم بهتر است اصول چیدمان خانه های کوچک را بدانیم و موارد زیر را رعایت کنیم :

  • بهتر است که دیوار ها را رنگ روشن بزنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهند .
  • استفاده از مبلمان راحتی با رنگ‌های روشن نیز به بزرگ‌ تر نشان دادن فضا کمک می‌کند .
  • استفاده از پرده های روشن و ظریف چون حریر و یا توری .
  • از فرش های رنگ روشن بهره بگیرید.

مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون اتاق نشیمن مطرح می شود قراردادن تلوزیون است که در واقع نقطه کانونی نشیمن شما به حساب می آید. این به این معناست که شما در ابتدا تلوزیون خود را قرار می دهید و بعد دیزاین مخصوص به خود را پیاده سازی می کنید . طوری که همه حواس ها را به سمت آن معطوف شود. شما می توانید تلوزیون خود را به دیوار نصب کنید و یا اینکه بر روی میز تلوزیون خود قرار دهید . اما اگر تاکنون تلوزیون خود را به دیوار نشیمنتان نصب نکرده اید پیشنهاد می شود که یک بار امتحان کنید و نمای متفاوتی را به خانه خود هدیه دهید . چراکه این کار مزیت های مثبتی را دارا است که از مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم ، اشغال کردن فضای کمتر است.

اما از اصلی ترین موضوعاتی که باید به آن دقت کنید استفاده رنگ مناسب برای اتاق نشیمن شما است. باید بدانید که طبق تحقیقات بسیار زیاد دانشمندان در این زمینه به این نتیجه رسیده است  که رنگ ها می توانند تاثیر اعجاب آوری در اذهان و درتغییر خلق و خوی افراد نیز بسیار موثر باشند.  پس در انتخاب رنگ هسته اصلی خانه خود هوشمندانه عمل کنید. رنگ ها می تواند به نشیمن شما روح و جان ببخشد و زیبایی آن را دوچندان نماید. شما می توانید با انتخاب صحیح رنگ و کنتراست های خلاقانه یک نشیمن لاکچری و دلپذیر را برای خود ایجاد نمایید.

احتمالا برای شما هم نشیمنی که هر دیوار آن یک رنگ خاص داشته باشد و با هر رنگ آن قاب عکس و با وسایل مینیمال هماهنگ با خود  تزئین شده باشند جالب است . اما اگر می خواهید در اتاق نشیمن خانه تان از چند رنگ استفاده کنید بهتر است که از رنگ های سفید کرم خاکستری استفاده شود . چرا که این تناژ ها در پالت رنگی جزو رنگ های خنثی به حساب آمده و با همه رنگی می توان هماهنگ کرد وشما می توانید به راحتی با هر اجزا و اکسسوری آن را ست نمایید.

استفاده از رنگ های متضاد از سبک هایی است که می تواند این ناحیه از خانه را متفاوت و خاص نشان دهد. رنگ های سفید و سیاه جزو رنگ هایی است  که می توانید آن را برای نشیمن خود بکار بگیرید و شمایل نشمین  خود را از این رو به آن رو کنید.

استفاده از اکسسوری و دکوراتیوهای خاص : آثار هنری یکی از اجزای مهمی است که می تواند در زیبایی نشیمن ویلا های شمالی تاثیر بسزایی داشته باشد. طوری که تاثیر مثبتی که این گزینه دارد را نمی توان نادیده گرفت. اما به یاد داشته باشید برای بکارگیری اکسسوری ها قوانینی وجو دارد که باید آن را رعایت کنید . یکی از این مسائلی که باید در نظر داشته باشید این است که اثر هنری شما باید با سبک نشیمن شما هماهنگ  و هم راستا باشد و تضاد را ایجاد نکرده باشد. چراکه هماهنگی در اجزای خانه می تواند نشیمن شما را به محیطی ایده آل تبدیل کند. ازجمله رنگ  و سبک آثار هنری باید همخوان با فضای نشیمن شما باشد.

تاثیر فرش بر نمای اتاق نشیمن ویلاهای شمالی : فرش از آثارهنری اصیل ایرانی است که نمی توان از تاثیر جادویی آن را در نمای نشیمن چشم پوشی کرد. چراکه با پهن کردن این تابلوی هنری گران قیمت درنشیمن خود  زیبایی خاصی را به نمایش بگذارید.شاید اولین گزینه شما در انتخاب فرش زیبایی ظاهری آن است اما باید بگوییم که شما ابتدا باید به هماهنگی طرح و نقشه‌ آن با سبک دکوراسیون منزلتان توجه کنید. اما اگر سلیقه شما نشیمنی با سبک کلاسیک است از فرش های با طرح های زیاد استفاده کنید.  اما اگر می خواهید برای نشیمن مدرن خود فرشی انتخاب کنید سعی کنید از فرش هایی بدون طرح و یا با جزئیات کم استفاده کنید و از رنگ های فرش با تناژ قرمز ، لاکی ، زرشکی هرگز بکار نبرید.

اتاق نشیمن 5278485741867474

کلام آخر

نشیمن یکی از بخش های اصلی خانه بوده که می تواند معرف شخصیت شما باشند . شما می توانید با رعایت چند اصول و قوانین بسیار ساده نشیمن خود را خاص و زیبا نمایید. برای نمونه از ویلای شهرکی و شهر ساحلی سرخرود که به مدرن ترین روش های ممکن ساخته شده اند دیدن فرمایید . در این مطلب سعی کردیم تا موارد مهم را مطرح کنیم  تا راهنمای شما در این زمینه باشیم .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه