دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران به سبک ساحلی

7 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 54141854185471854

دکوراسیون داخلی در ویلاهای مازندران، از مواردی است که همواره مورد بحث بوده‌است و در بسیاری از موارد به دنبال این موضوع هستیم که چه سبکی از دکوراسیون داخلی، بیشترین هماهنگی را با محیط و بستر شمال خواهد داشت و شایسته ویلاهای شمال خواهد بود؟

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که تفاوت یک ویلا در مازندران با ویلا در سایر نقاط چیست و آیا محیط شمال و در هم آمیختن جنگل و ساحل، باید در طراحی داخلی هم نفوذ کرده و اثر خود را بر محیط مصنوع بگذارد؟ بسیاری از طراحان داخلی بر این باورند که طراحی باید آینه‌ای از محیط باشد، به ویژه اگر با محیطی سرسبز و بی تکرار مثل شمال کشور و به عبارتی با طراحی داخلی ویلاهای مازندران سر و کار داشته‌باشیم.

شما به عنوان مخاطب، تا چه حد با طراحی‌های داخلی و انواع سبک در طراحی داخلی آشنا هستید تا به این واسطه بتوانید مناسب‌ترین سبک را برای یک ویلا در شمال انتخاب کنید؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که اطلاعات عمومی خود را در این رابطه ارتقا دهید و قدمی مثبت در این راستا بردارید؟

از سبک‌های طراحی داخی مناسب ویلاهای مازندران که می‌توانیم به آن تکیه کنیم و خالق محیطی لذت بخش برای افراد باشیم، باید به سبک ساحلی اشاره کنیم، سبک و ساده! سبک ساحلی مدرن، شاخه‌ای از این نوع سبک است که در میزان سادگی با مجموعه بالا دست خود یعنی ساحلی متفاوت است! استفاده از این نوع سبک طراحی داخلی در ویلاهای شمال، بی مناسبت نیست! و به نوعی با این اقلیم و رهایی این سرزمین سنخیت زیادی دارد.

در دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی در ویلاهای مازندران، می‌توانیم از زیرشاخه‌های متعددی استفاده کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. برای مثال در نوع مدرن این دکوراسیون برای ویلا در شمال، از ظرافت سبک مدرن الگو می‌گیریم و از آن در بهبود فرایند طراحی بهره می‌بریم.

از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک داخلی این است که استفاده از آن در محیط خانه، اعم از ویلا در مازندران یا یک آپارتمان ساحلی، موجب القای احساس آرامش خواهد شد. در سبک ساحلی، رنگ‌های آرامش‌بخش حرف اول را می‌زنند، پس اگر به دنبال حس آرامش در ویلاهای شمال هستید، بد نیست به این تایپ از طراحی داخلی بیندیشید.

نام ساحلی تا حد بسیاری برازنده این سبک از طراحی داخلی است، چرا که تداعی کننده آرامشی است که در زمان حضور در ساحل داریم، و برای ویلاهای مازندران می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها هم باشد! این سبک، اصول منحصر به خود را دارد که برای به کارگیری آن در ویلاهای مازندران باید مد نظر قرار دهیم. فرقی نمی‌کند با یک ویلا در دریاکنار یا یک ویلا در خزرشهر سر و کار دارید، سبک ساحلی در هر صورت پاسخگوی نیاز افرادی است که به دنبال آرامش هستند.

رنگ مناسب در این دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است. تا این لحظه، بهترین رنگ‌ها برای این سبک از طراحی داخلی، عبارتند از رنگ‌های خنثی با کنتراستی ویژه در کنار هم، رنگ‌های ملایم و پاستلی و رنگ‌های طبیعت مثل سبز و آبی!

اگر می‌خواهید از این سبک از طراحی داخلی بهترین بهره را ببرید، هر فضا را با توجه به کاربری ویژه خودش طراحی کنید.

در رابطه با سبک ساحلی برای ویلاهای مازندران، می‌توانید از انواع متفاوتی بهره ببرید. تمام این زیر شاخه‌ها، اشتراکات و تمایزاتی دارند. از جمله اشتراکات آن‌ها می‌توان به تمایل به رنگ‌های دریایی و اقیانوسی، سفید، تداعی‌کننده نور خورشید و علاقه به نور طبیعی فراوان اشاره کرد. پارچه و متریال‌های طبیعی هم جزئی جدا نشدنی از این سبک هستند.

در ادامه با انواع سبک ساحلی برای ویلاهای مازندران بیشتر آشنا می‌شویم.

ویلاهای مازندران 54141854185471854

 

سبک ساحلی مدرن برای دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران

در این سبک، عناصر به صورت مینیمال چیده می‌شوند و نسبت فضای پر به فضای خالی در آن کم است. در مرکز دید هر فضا، شاهد مبلمان اصلی آن هستیم و فضای اطراف خالی است. در نتیجه، تعداد مبلمان در این سبک از طراحی داخلی ویلاهای مازندران کم است و با یک مبلمان شلوغ سر و کار نداریم، اینجاست که چیدمان مبلمان مورد نظر مهم می‌شود و در رنگ نیز باید حس آرامش توسط اثاثیه، القا شود.

حس فضای ساحل، حتی به صورت انتزاعی باید در این سبک برای ساکنین ویلاهای مازندران تداعی شود. این باعث می‌شود، خود به خود به سراغ استفاده از بافت‌هایی برویم که تداعی‌گر طبیعت هستند. برای مثال استفاده از چوب، پارچه و مواردی از این قبیل در این سبک رواج دارد و لوازم تزئینی برگرفته از طبیعت نقشی موثر در این سبک ایفا می‌کنند. در رابطه با ویلاهای مازندران، استفاده از صنایع دستی این خطه برگی برنده برای شماست، و یا استفاده از صدف‌های کنار دریا و ساختن یک دکوراتیو خلاقانه دست ساز توسط آن‌ها.

سبک ساحلی آمریکایی برای ویلاهای مازندران

سبک ساحلی آمریکایی یعنی آرامش و راحتی! سبکی معروف در آمریکا که به شدت در حال گسترش است و به سایر زیر شاخه‌های سبک ساحلی نیز کشیده خواهد شد. این سبک‌ها علی رغم تفاوت در برخی وجوه، اساس و پایه‌ای مشابه دارند، همان‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم! راحتی، نور طبیعی زیاد، رنگ گرم اقیانوسی و سفید، منعکس کننده‌ها، مبلمان گرم و دکوراسیون‌های دریایی!

این‌ها از مواردی است که اگر یک سبک ساحلی را برای طراحی داخلی ویلاهای مازندران انتخاب کردید، با شما همراه خواهند بود.

ویلاهای مازندران 8968689868958586868

 

سبک ساحلی جزایر استوایی

سبک جزایر استوایی در دسته سبک‌های ساحلی، از همین خطه می‌آید و به نوعی تداعی‌کننده باور و سبک زندگی مردمان این جزایر است. روشنایی، الگو و بافت استوایی، عناصر طبیعی و درختان ویژه این منطقه، تا حد زیادی در این سبک از طراحی داخلی ساحلی دخیل هستند.

سبک ساحلی مدیترانه ای و ویلاهای مازندران

این سبک ساحلی علی‌رغم نامش، محصول یونان نیست! این سبک از اسپانیا و ایتالیا و شهرک‌های ساحلی آن‌ها می‌آید.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک باید به ، نور فراوان، رنگ روشن، چوب، ظرف سفالی، فلزات حکاکی شده سیاه‌رنگ و مواردی از این قبیل اشاره کنیم.

ویلاهای مازندران 89686868686896868689

دیگر موارد دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران به سبک ساحلی

در حالت کلی، دکوراسیون در این سبک آزاد است و هرچیزی که شما را به یاد زندگی در ساحل و پیوند با طبیعت و دریا بیندازد، در این سبک می‌تواند به کار رود. همین مورد، نقطه جذاب کار است چرا که تا حد زیادی طراحی را منعطف کرده و دست مخاطب را باز می‌گذارد. در واقع در این سبک با محدود کردن افراد و ذائقه‌شان کاری نداریم و در رابطه با ویلاهای مازندران، یکی از بهترین و متناسب‌ترین طراحی‌های داخلی، همین سبک ساحلی است، چرا که از دریا، آرامش، ساحل و لذت بردن بر آمده‌است.

ولی این نکته را هم در نظر داشته‌باشید که بسته به اینکه کدام سبک ساحلی را برای ویلا در شمال انتخاب می‌کنید، جزئیات متفاوت خواهد بود.  در واقع بهتر است از موارد التقاطی بپرهیزید و به صورت شفاف و بکر به فضاسازی بپردازید، به گونه‌ای که همه چیز در هارمونی با هم معنا یابد.

تاکید این سبک بر راحتی، سادگی و آرامش مخاطب است ولی منافاتی با لوکس و شیک بودن ندارد! ولی بهتر است بدانید که مبلمان‌های نرم از الزامات این نوع از طراحی داخلی هستند، چرا که راحتی را به همراه دارند و می‌توان با لم دادن روی آن‌ها، به منظره بیرون خیره شد و از تماشای دریا و جنگل در ویلاهای مازندران لذت برد!

در جایی اشاره کردیم که نور طبیعی از دیگر الزامات این سبک است. همین مورد، بازشوهای قدرتمند و بزرگی را می‌طلبد که منظره و نور مورد انتظار را تامین کنند.

نورپردازی به سبک ساحل

در طراحی به روش ساحلی به “روشنایی” با نور سفید تأکید شده است. زیرا ساحل در طول روز نور زیادی دارد و شب با چراغ های تزئینی کشتی و عناصر مختلف روشن می شود. اگر به دنبال ایجاد این سبک جذاب در خانه خود هستید ، در طول روز و شب از نور سفید زیادی استفاده کنید. البته می توانید از چراغ های تزئینی داخل فانوس و دیگر عناصر که نشان دهنده حال و هوای ساحل است نیز استفاده کنید.

مبلمان به سبک ساحل

“مبلمان” در هر جایی از ویژگی های مهم فضایی است که به محیط شخصیت می دهند. سعی کنید برای هر جایی مبلمانی را خریداری کنید که به سبک آنجا شبیه باشد. برای مثال بهتر است از مبلمانی که در ساخت آن ها از چوب ، حصیر و مواد طبیعی استفاده شده است ، برای سبک ساحلی استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم تختخواب از چوب طبیعی و روتختی یک پارچه نازک و خنک با طرح و رنگ ساحلی باشد. یا اگر یک اتاق نشیمن به سبک ساحل دارید ، مبلمان چوبی بخرید که پر از کوسن با روکش ساحل است.

گلدن ها از المان های اصلی در زیبایی و جان بخشیدن به ویلا های ساحلی می باشند . رویش گل ها زنده و طبیعی درفضای داخلی ویلا نه تنها باعث زیباتر کردن فضای ویلا می شود بلکه باعث القای انرژی مثبت به روح و ذهن شما می شود . سرگرم کردن خود با رسیدن و آب دادن به گل ها در ویلا هم شما را افکار منفی دور خواهد کرد و هم مانع از ایجاد حس تنهایی می شود .

عناصر تزئینی به سبک ساحل

سعی کنید از عناصر و مجسمه هایی برای تزئین فضای داخلی که به شکل طبیعی خود هستند استفاده کنید. وجود حصیرهای بافته شده ، چوب های طبیعی ، صدف ، حلزون ، فانوس ها و عناصر تزئین شده با این جزئیات یادآور فضای ساحلی است. اگر جایی در خانه شما شیشه وجود دارد ، آن را به رنگ آب رنگ آمیزی کنید یا اگر در خانه خود نقاشی دارید قاب آن را با انواع صدف تزئین کنید. به طور خلاصه ، سعی کنید جزئیات ساحل را به خانه ی خود بیاورید.

 

ویلاهای مازندران 7485487486748484867418568741878748418

 

رنگ در طراحی داخلی ویلاهای مازندران به سبک ساحلی

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر به رنگ‌های به کار رفته در این سبک بپردازیم، باید به رنگ‌های بیانگر حس و حال طبیعت اشاره کنیم. از آنجایی که این سبک از طبیعت برآمده، این مورد دور از انتظار نیست. از طرفی، گفتیم که در این سبک طراحی داخلی برای ویلاهای مازندران، با بازشوهایی بزرگ مواجه هستیم که پیوند درون و بیرون را منجر می‌شوند، پس طبیعت به خودی خود بخشی از فضای داخلی هم هست و انتخاب این رنگ‌ها، نوعی هارمونی کلی را سبب می‌شود و به نوعی باید به سوی انتخاب محدوده رنگ مذکور برویم.

تنالیته‌های مختلف آبی، سبز، زرد و خاکستری در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه و چوب در طراحی داخلی ویلاهای مازندران به سبک ساحلی

از دیگر بخش‌های جالب توجه و به عبارتی یکی از کلیدی‌ترین عناصر در یک طراحی داخلی ساحلی، استفاده از پارچه است! آن هم در مقیاسی بالا. در اینجا از پارچه‌هایی با طرح سبک و نازک و الگوهایی طبیعی استفاده می‌شود. پارچه‌های راحت و سبک نیز بیشتر مورد استقبال هستند، مثل کتان و یا پنبه. پارچه اگر در محلی مناسب و به اقتضای زمان مورد استفاده قرار بگیرد، بیانگر حال و هوای طبیعی و القا کننده آرامش خواهد بود.

و اما چوب!

شمال کشور و یا هر منطقه ساحلی با طبیعتی زیبا را در نظر بگیرید، چوب از جمله عناصر لاینفک این محیط‌هاست. بافت چوب به خودی خود، گرما و آرامبخشی منحصر به فردی دارد. در واقع چوب یکی از عناصر کلیدی در این سبک از طراحی داخلی است.

چوب را در مبلمان، کفسازی، لوازم دکوراتیو و ظرف و ظروف می‌توان یافت. در نما و دیوارها یا فلاور باکس‌ها چوبی نیز می‌توان ردپای این عنصر خاص را به یادگار گذاشت.

اخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/07

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه