سرویس بهداشتی و اصول طراحی آن در ویلا ها

6 آذر 1400
0 دیدگاه
سرویس بهداشتی 7755744112255656

سرویس بهداشتی در طی چندین سال گذشته مورد توجه قرار نمی گرفتند ، حال در طی این چند روز شما شاهد اهمیت ساخت و اصول طراحی این قسمت مهم از ویلاها هستید . به طور قطعی می توان گفت که بعد از آشپزخانه ، سرویس بهداشتی دومین و مهم ترین بخش در خانه ها محسوب می شود که همچنین نیز باعث افزایش ارزش و قیمت ویلا می شود . برخی از افراد بر این باورند که سرویس بهداشتی به سبک های قدیم خسته کننده بوده  و نیاز به بازسازی دارند ، از همین رو تلاش می کنند تا تنوع و بازسازی شیکی را در زمینه زیبایی سرویس بهداشتی خود ایجاد کنند . در ادامه به با ما همراه باشید تا به این موضوع مهم در ویلاهای شما بپردازیم  .

ایده های زیباسازی سرویس بهداشتی ویلاها

برای بازسازی کردن این بخش از ویلای خود نیازی نیست که حتما تعمیرات بسیار بزرگ و اساسی را شروع کنید . گاهی شما می توانید تنها با ایجاد چند تغییر کوچک و اضافه کردن چند المان ساده می توانید زیبایی چندین برابر را برای خود ایجاد کنید . می توانید هر سبکی را که به آن علاقمند هستید همچون سبک مدرن یا سبک کلاسیک در سرویس بهداشتی خود اجرا کنید در ادامه نیز به چند ایده شیک و مدرن جهت زیباسازی این بخش از ویلا اشاره خواهیم نمود ؛

سرویس بهداشتی 7755744112255656

رنگ مناسب و خاص

از سریع ترین راه ها و  راحت ترین آن ها عوض کردن رنگ دیوارها می باشد که ظاهر سرویس بهداشتی شما را چندین برابر زیباتر نشان میدهد . در این صورت شما می توانید با استفاده از ساده ترین راه ها و ارزان ترین راه این بخش از ویلای خود را تغییر دهید . قدم دوم انتخاب رنگ مناسب ، مطابق با سلیقه شخصی خود می باشد ، شما باید رنگ سرویس بهداشتی خود را متناسب با سلیقه و ترکیب رنگ های باقی قسمت های ویلای خود انتخاب نمایید . قدم سوم بعد از انتخاب رنگ این است که شما مشخص کنید چه سبک رنگی را برای خود میخواهید . آیا تمایل به انتخاب رنگ مات دارید یا رنگ براق و شفاف ؟ معمولا بهترین گزینه برای این بخش از ویلا انتخاب رنگ براق می باشد چرا که سبک روغنی داشته و راحت تر می توان قطره های آب را از روی آب پاک نمود  .

انتخاب کاغذ دیواری شیک و خاص

بر خلاف تصور افراد سرویس بهداشتی مکانی فوق العاده برای انتخاب و نصب کاغذ دیواری می باشد ، معمولا سرویس بهداشتی کوچک ترین مکان در ویلا بوده و المان ها و عناصر خاصی همچون مبلمان ، تلوزیون ، میز و … جهت شلوغ کردن و مانع از انتخاب رنگ نخواهند بود . شما می توانید با توجه با سلیقه خود بهترین طرح از کاغذ دیواری را برای این بخش از ویلای خود برگزینید . از همین رو می توانید کاغذ دیواری را متناسب با سلیقه خود به هر رنگ و طرحی که میخواهید انتخاب و نصب نمایید  .

سرویس بهداشتی 878574687458748547

 

انتخاب کمد برای سرویس بهداشتی های کوچک تر

در صورتی که تمایل به استفاده بهینه از فضای در اختیار داشته در سرویس بهداشتی خود دارید ، توصیه می شود از گزینه کمد های کوچک استفاده نمایید . این کمد ها با اشغال کردن کمترین جا و در اختیار قرار دادن بیشترین فضا به شما این امکان را می دهد تا بهترین استفاده را از فضای سرویس بهداشتی خود ببرید . شما می توانید هرگونه مواد شوینده برای سرویس ، حوله ، دستمال توالت و … را در این کمد ها قرار دهید و از کم آوردن فضا جلوگیری نمایید . امروزه این کمد ها در تنوع بیشتری ساخته شده اند و شما می توانید متناسب با سلیقه و دکوراسیون آن ها را انتخاب نمایید ، می توانید سبک کلاسیک را برگزینید و یا سبک مدرن را ! از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید جنس کمد می باشد و مکانی که برای نصب انتخاب نموده اید  .

قفسه های حمام برای نظم بخشیدن

امروزه معمولا سرویس بهداشتی ها کوچک هستند و افراد نیز به دنبال استفاده بهینه از فضای در اختیار داشته هستند ، از همین رو قفسه ها می توانند گزینه های مناسبی برای نظم بخشیدن به حمام ها باشند . قفسه های دیواری از پر فروش ترین و محبوب ترین نوع قفسه ها می باشند ، که به راحتی بی نظمی را در سرویس بهداشتی شما به حداقل می رساند . شما می توانید این کمد ها و یا قفسه ها را در گوشه ای از فضا قرار دهید و یا بر روی دیوار نصب نمایید و از چیدمان و قرار دادن سبکی زیبا در فضا نهایت استفاده و لذت را ببرید  .

سرویس بهداشتی 9846848464787

رنگ طلایی ، رنگی خاص در درخشش سرویس بهداشتی

احتمالا تا بحال زیاد به چشمتان خورده است که استفاده از رنگ طلایی در درخشان کردن و زیباتر جلوه دادن فضا بهترین گزینه است . این درخشش حاصل از رنگ طلایی می تواند بسیار تاثیر گذار و خیره کننده باشد ، اما شاید همین نکته کوچک را خیلی از افراد رعایت نکنند و نتواند از این زیبایی ها بهره مند شوند . رنگ هایی همچون رنگ مسی ، نقره ای و طلایی از پر کابرد ترین رنگ ها در سرویس بهداشتی ها محسوب می شوند از همین رو می توانید با استفاده از این رنگ ها این فضا را همچون دیگر فضاهای درونی ویلای خود دنج ، زیبا و شیک تر کنید و از درخشش رنگ طلایی و نقره ای بهره مند شوید  .

طراحی رنگ سیاه و سفید

از جمله رنگ هایی که ترکیبی هستند و به ، به روز بودن فضای سرویس بهداشتی کمک شایانی می کنند ، رنگ های سفید و سیاه می باشند . رنگ های سیاه و سفید تنها رنگ هایی هستند که هر ساله ترند بوده و انتخاب افراد خاص و با سلیقه می باشند . اگر نیز می خواهید رنگ و سبکی را انتخاب نمایید که هرگز از مد نیوفتند و همیشه برای شما تازگی داشته باشند  استفاده از ترکیب رنگ های سفید و مشکی می باشد . این رنگ ها در سبک هایی همچون سبک مدرن ، سبک کلاسیک ، سبک مینیمال و سبک اسکاندیناوی بسیار خود نمایی می کنند و بسیار به چشم می آیند .

سرویس بهداشتی 4584774867468

فرح بخشی همراه با گیاه

اگرچه در تمام اتاق های ویلا ها از پنجره استفاده می شود ، اما در سرویس های بهداشتی سهم پنجره بسیار ناچیز می باشد و هیچ دسترسی به نور خورشید وجو ندارد . در حالی که باید دراین فضا آرامش و نور کافی پا بر جا باشد ، از همین رو شاید نتوانید پنجره ای با ابعاد مورد نظر را ایجاد کنید ، توصیه می شود از گیاهان برای فرح بخشی سرویس بهداشتی خود استفاده نمایید . شما می توانید با همان میزان پنجره ای که دارید و قرار دادن اکسسوری ها و المان های خاص ، گیاهان سبز و گل های زینتی به زیباسازی فضای داخلی کمک بسیاری کنید . در این صورت فضای داخلی به فضایی دلباز ، نشاط بخش و محلی مناسب برای ریلکس کردن تبدیل می شود .

استفاده از آینه های مجلل و زیبا

آینه ها پرکاربرد ترین عناصر در تمامی بخش های ویلاها ، رستوران ها ، فروشگاه ها ، برج ها ، آپارتمان ها و … هستند . از همین رو شما می توانید با انتخاب آینه ای مجلل و زیبا به زیباسازی فضای سرویس بهداشتی خود کمک شایانی کنید . همچنین لازم به ذکر است داشتن آینه در این فضا ، بدون در نظر گرفتن متراژ در اختیار داشته به دلباز بودن و بزرگ تر جلوه دادن سرویس کمک بسیاری می کند .

کلام پایانی

همان طور که در بالا به آن اشاره نموده ایم ، سرویس بهداشتی از بخش ها مهم و مورد توجه برای بسیاری از افراد می باشد که خوشبختانه امروزه بیشتر حائز اهمیت است . در ویلاها و آپارتمان های لاکچری و لوکس این بخش به زیباترین شکل ممکن خودنمایی می کند در حالی که در ویلاها و آپارتمان های قدیمی چنین منظره ای قابل مشاهده نخواهدبود . از همین رو می توانید با استفاده از چند نکته مهم و کاربردی به زیباسازی و استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی خود کمک کنید . نکاتی که در بالا برای شما ارائه شد تنها بخشی از زیبایی ها و ایده های ما برای شما عزیزان بود ، شما می توانید با مراجعه با سایت دکتر محمد بخشی از نکات بسیاری جهت زیباسازی ویلای خود بهره مند شوید .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه