سبک های معماری شگفت انگیز ویلاسازی در شمال

6 آذر 1400
0 دیدگاه

” بهتر نیست به جای خواندن گوش دهید ؟ “

____________________________________________________________________

 

نیاز به یک ویلا چه زمانی مطرح میشود؟

 زندگی شهری روز به روز ملال آور تر و خسته کننده تر میشود و ما هر روز بیشتر درگیر یک زندگی ماشینی و یک روتین تکراری میشویم. همه ی ما علاوه بر نیازهای جسم ، باید به نیازهای روحمان نیز بپردازیم و فرصتی هم برای استراحت و فرار از مشغله های هر روزه قائل شویم. برای احساس کردن کمی تغییر ، نیازمند فضایی آرام تر ، هوایی پاکیزه تر و دوری از مشغله های همیشگی هستیم تا بعد از گذراندن چند روز فوق العاده در کنار خانواده ، با قدرت و انرژی بیشتر به زندگی عادیمان برگردیم و تلاش کنیم. اما آیا تا به حال برای پدید آوردن چنین فضایی ، برنامه ریزی داشته اید؟ تا به حال برای پیدا کردن یک ویلای زیبا و مناسب تحقیق کرده اید؟ اصلا در رابطه با اینکه تعطیلاتتان را در کدام شهر بگذرانید تصمیمی گرفته اید؟ چه جایی بهتر از شمال سبز ؟ در ادامه ی این مطلب تصمیم داریم به سبک های معماری فوق العاده و شگفت انگیز ویلاسازی در شمال بپردازیم و بعد از یک بررسی کلی و برشمردن ویژگی های مثبت ، بهترین موقعیت برای خرید ویلا در شمال را به شما معرفی کنیم.

 

سبک های ویلاسازی در شمال 096194949494ویلاهای شمال

کافیست یک نگاه به سایت های معماری و طراحی داخلی بیندازید و ببینید طی سال های اخیر چه نوآوری ها و تغییراتی در این زمینه صورت گرفته است. معماران و مهندسان زُبده همواره سعی در ارائه ی طرح های نوین و خاص دارند و پیروز این رقابت کسی خواهد بود که بتواند علاوه بر پیاده کردن یک پروژه جذاب ، تمامی توقعات متقاضیان را نیز برآورده کند. یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید ویلا ، خطّه سرسبز و زیبای شمال است. پس اگر فکر خرید ویلا در شمال را در سر میپرورانید ، بد نیست اطلاعاتی در رابطه سبک ویلاها کسب کنید تا دقیقا فضایی مطابق با ایده آل هایتان برگزینید. ساخت یک ویلای ایده آل ، نیازمند یک پلان معماری اصولی و صحیح است و باید تمامی عوامل در نظر گرفته شود. قطعا محل قرارگیری عناصر ویلا ، در میزان راحتی و آسایش ساکنین آن ، موثر خواهد بود. نمای ویلا و چشم انداز آن در تصمیم گیری ما برای خرید موثر است.عواملی مانند آب و هوا و رطوبت و به کارگیری متریال مرغوب و مناسب ، از فاکتورهاییست که هر کسی هنگام خرید ویلا در شمال ، به آن توجه میکند. از آنجایی که اکثر مشتریان برای مسافرت و استراحت اقدام به خرید ویلا در شمال میکنند ، امنیت و آسایش در منطقه ی قرارگیری ویلا هم از عواملیست که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

” بهتر نیست به جای خواندن گوش دهید ؟ “

____________________________________________________________________

ویلای مدرن در شمال

در ویلاسازی مدرن ، همیشه تاکید روی سادگی و چشم پوشی از جزئیات است. نمیتوانید هیچ ویلای واقعا مدرنی را پیدا کنید که ستون های فاخر و کلاسیک با گچبری های ظریف داشته باشد. کمتری ویلای مدرنی وجود دارد که رنگ های به کار رفته در اِلمان های آن ، بیشتر از سه مورد باشد. همانطور که از نام ویلاهای مدرن برمی آید ، در این ویلاها باید از جدیدترین و به روزترین متدهای معماری استفاده شود و هر چه سبک جدیدتر و متفاوت تر باشد ، نبوغ و استعداد معمار نمود پیدا میکند. اگر علاقه مند به تجملات هستید و قصد دارید جنبه ی فاخر و سلطنتی ویلا را به تصویر بکشید ، این سبک ویلا را به کل فراموش کنید. برای ساخت ویلای مدرن ، در به کار گیری پنجره های طویل و عریض اغراق میشود تا بدین طریق ، سادگی بیش از حد معماری مدرن با نور طبیعی جبران گردد.حرفه ی ویلاسازی در شمال ، طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و اگر سری به شمال بزنید متوجه میشوید که برخی از ویلاهای واقع شده در این منطقه از لحاظ معماری ، دست کمی از ویلاهای اروپایی ندارند. در ادامه به سبک دیگری از ویلاها در شمال خواهیم پرداخت.

یکی از نکاتی که برای خرید ویلا در شمال، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، وضعیت پنجره‌های ساختمان است. بسته به اینکه شما ترجیح می‌دهید که مقدار نور طبیعی را در داخل ویلا در اختیار داشته باشید، گزینه‌های متعددی در پیش روی شما قرار دارند. ویلاهای سنتی معمولاً پنجره‌های کوچکتر اما متقارن دارند که از نظر شکل و اندازه مشابه هستند. در این نوع ویلاها، نور طبیعی به داخل ساختمان راه پیدا می‌کند. سبک معماری کلاسیک برای ویلا معمولاً استفاده از پنجره‌های رنگی را پیشنهاد می‌دهد.

 

سبک های معماری 896986879678678678

 

ویلای کلاسیک در شمال

ویلاهای کلاسیک ، دقیقا چیزی برخلاف ویلاهای مدرن هستند. معمولا در ویلاهای کلاسیک ، نوعی نوستالژی در معماری دیده میشود. در ویلاهای کلاسیک همیشه تاکید بر حفظ تجملات و جزئیات است که همین نکته یک نتیجه ی فاخر و حتی سلطنتی به ارمغان می آورد. از آنجایی که خالق این سبک ، تجمل است ، حاصل به کارگیری متریال بی کیفیت و غیر درجه یک ، تناقضی بزرگ خواهد بود. از این رو هنگام خرید ویلای کلاسیک در شمال ، حتما به این نکته توجه کنید که ویلای موردنظر تنها کپی برداری از یک ویلای کلاسیک نباشد ، بلکه دقیقا از سبک و سیاق کلاسیک واقعی پیروی کند.

سبک سنتی برای یک معماری ویژه برای تمام ساختمان‌ها تعریف شده است. هر کدام از سبک‌های سنتی دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند. به طورکلی، تعریف مشخصی از معماری سنتی برای ویلا به این صورت توضیح داده می‌شود: “هرگونه تاثیرگذاری بر نمای ساختمان که از سبک‌های تاریخی مانند معماری دوران ویکتوریا یا معماری نئوکلاسیک الهام گرفته شده باشد می‌تواند در رده خانه‌های سنتی قرار گیرد.

در سبک کلاسیک در ویلا می‌توانید عناصر مشخصی که نمادی از طراحی کلاسیک است، مشاهده کنید. ایوان‌های بزرگ و وسیع با ستون‌های مرتفع، سقف بلند و باریک و در برخی موارد، منتهی شده به چند شیروانی، طرح‌هایی هستند که در ویلاهای با معماری سنتی و کلاسیک مشاهده می‌کنید. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و به دنبال طرح‌های کلاسیک هستید باید بدانید که برای ساخت این ویلاها از مصالح ساختمانی سنتی نظیر آجر، چوب، گچ و سنگ استفاده شده است.

ویلای مدیترانه ای در شمال

ویلاهای مدیترانه ای ، آن دسته از ویلاها هستند که همیشه در ایده آل های ما تعریف شده اند. ویلاهای مدیترانه ای به سبکی از ویلاها گفته میشود که مشرف به دریا هستند.این ویلاها معمولا قیمت بالایی هم دارند ، زیرا ترکیب یک معماری فوق العاده و بی نقص در کنار محوطه ای سرسبز و زیبا مشرف به دریا ، مورد توجه هرکسی خواهد بود و علاوه بر این مورد ، ساخت ویلا جنب دریا با محدودیت هایی مواجه است و از طرفی نیازمند مجوزهای بیشتری است. اگر به این سبک از ویلا علاقه مند هستید ، خرید ویلا در شمال تصمیمیست که از آن پشیمان نخواهید شد.

سبک های ویلاسازی در شمال 919191900194

ویلای شهری در شمال

همانطور که از نام این نوع ویلا بر می آید ، ویلاهای شهری به حالت یک شهرک هستند. به طوریکه چندین ویلا در مجاورت با یکدیگر ساخته میشوند و حتی گاهی اوقات معماری شبیه به هم دارند. اگر بخواهیم ویژگی های مثبت این نوع ویلاها را برشماریم ، میتوانیم به در دسترس بودن بیشتر امکانات و امنیت بیشتر اشاره کنیم.از طرفی شاید شما قصد داشته باشید همراه با یکی از دوستانتان دو ویلا در مجاورت یکدیگر خریداری کنید ، که در این صورت ویلاهای شهری در شمال انتخاب مناسبی خواهند بود. در برخی از این شهرک ها ، امکانات تفریحی هم موجود است که از امتیازات این نوع ویلا در شمال محسوب میشود . ویلاهای شهری در شمال ، شاید به اندازه ویلاهای مدیترانه ای به دریا نزدیک نباشند یا اینکه آن آرامش و سکوت دلخواهتان را برای شما تداعی نکنند ، اما اگر به دنبال یک ویلای ارزان در شمال هستید ، از بررسی ویلاهای شهری در شمال پشیمان نخواهید شد.

سبک رومی

ویژگی ویلاهای سبک رومی این است که ظاهر آن سلطنتی است ، اما باید بدانید که این سبک فقط برای نمای بیرونی ساختمان و سبک های مدرن برای فضای داخلی استفاده می شود. برای ساخت ویلا به این سبک معمولاً از طاق های مختلف و وسیع با طرح ها و نقش های متفاوت استفاده می شود. طراحی لبه های پنجره خاص و منحصر به فرد است و ظاهر پنجره ها در این سبک بسیار مهم است. همچنین از ستون های بلند و زاویه دار برای ساخت ویلا با این سبک استفاده نمی شود.

برخی دیگر از ویژگی های ویلا های رومی

  • طاقهای گسترده و الگوهای پیچیده
  • ستون های کوتاه و گرد (به طوری که ستون های زاویه دار در این سبک جایی ندارند)
  • حروف بزرگ در کنار دیوار ها و پنجره های باعث ایجاد نمایی منحصر به فرد می شود
  • استفاده از سیمان و سنگ در نمای بیرونی ویلاهای سبک رومی
  • انتخاب اندازه ستون ها ، سایر اجزای متناسب با اندازه ویلا

برای ساخت ویلا به سبک رومی از چه مصالحی استفاده می شود؟

یکی دیگر از ویژگی ویلاهای سبک رومی که مقرون به صرفه نیز هستند استفاده از مصالح ارزان قیمت است. اگر نمای رومی روبروی خود دارید ، ممکن است فکر کنید که هزینه زیادی برای ساخت آن هزینه شده است. در حالی که مواد می توانند ارزان یا گران باشند. سیمان بهترین متریالی است که می توان برای ساخت ویلا با سبک رومی و قیمت مناسب استفاده کرد. البته مصالح اصلی سنگ است. اما به منظور داشتن قیمت مناسب تر، از سیمان استفاده می شود. همه سنگها برای این سبک مناسب نیستند. باید از سنگی استفاده شود که انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی داشته باشد و همچنین مشکلی برای نصب نداشته باشد.

دکوراسیون داخلی ویلا ییلاقی 

ویلاهای ییلاقی در طراحی با انواع ویلا مغایرت دارد ، افرادی که علاقه چندانی به بالا و پایین کردن از پله ها ندارند می توانند از چنین سبک ویلایی استفاده نمایند . شیب سقف ویلاهای ییلاقی کم می باشد و به راحتی می توان از نردبان یا پله برای رفتن به تراس بالایی استفاده کرد . ویوی ویلاهای ییلاقی معمولا رو به جنگل یا درختان سرسبز می باشد . شما با رفتن به تراس میتوانید چنین منظره رویایی را تماشا کنید .

سبک های معماری 568689686986876785274

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک سبکی زیبا ، با شکوه و با عظمت می باشد که از قدیم تا به امروز مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است . از ویژگی های بارز سبک کلاسیک میتوان به ستون های بلند ، سر ستون ، مجسمه های تزئینی ، طاق و قوس ها ، تزئینات و ابزار ها و … در دکوراسیون داخلی ویلا اشاره کرد . نورپزدازی در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا به جلوه بخشیدن طرح و دکوراسیون داخلی ویلا کمک می کند . زیبایی و شکوه این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک با استفاده از ستون های بلند ، سنگ ، دیوار ها ی بلند ، پنجره های متقارن و بلند ، کاغذ دیواری و … و همچنین استفاده از رنگ سفید ، کرم ، استخوانی  نشان داده می شود .  رنگ های به کار رفته در سبک های کلاسیک بیشتر در رنج های قرمز ، زرشکی ، قهوه ای و از این قبیل رنگ ها می باشد .

دکوراسیون داخلی ویلای سنتی

ویلای سنتی از جمله ویلاهایی می باشد که مورد پسند اکثر افراد است . این ویلا سبکی قدیمی و نوستالژی دارد ، دلنشین بودن این ویلا آرامش را به دنبال دارد . دکوراسیون داخلی ویلا ی سنتی بسیار ساده  می باشد ، از ویژگی های بارز و زیبای ویلاهای سنتی داشتن حیاط شخصی به همراه باغچه یا حوض می باشد . در حیاط ویلاهای سنتی برای میتوان درختان مورد علاقه کاشت و به پرورش گیاهان زینتی پرداخت . برای زیباتر شدن جلوه حیط ویلاهای سنتی از تخت های چوبی استفاده می کنند ، برای چیدمان این تخت ها از کوسن های دست ساز و یا حصیر های سنتی استفاده می شود .

ویلا شهرکی

ویلای شهرکی در محوطه ای از ویلاهای دیگر ساخته شده است ، به همین دلیل حیاط ویلا ها به یکدیگر متصل می باشند . در ساخت این نوع ویلا ها معمولا تراس به کار برده نمی شود . در مقابل از بالکن کوچک برای استفاده های محدود ، به کار می رود .ویلای شهرکی اگر شخصی باشد می توان طراحی داخلی آن را تغییر داد به عنوان مثال از طاقچه های کوچک برای زیباسازی استفاده کرد . گلدان ها به همراه گل های آپارتمانی در جلوه سازی ویلاهای شهرکی نقش مهمی دارند ، در طراحی این ویلاها با توجه به سلقیه شخصی می توان از هر رنگی استفاده نمود .

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/06

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه