حقایق جالب در مورد وست_وینستر در لندن که نمیدانستید.

6 آذر 1400
0 دیدگاه
وست مینستر 54358487436874

مقدمه:

کلیسای وست مینستر در لندن گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در واقع این کلیسا سالانه میزبان تقریباً یک میلیون نفر بازدید کننده می باشد، همچنین کلیسای وست مینستر در لندن را تحت عنوان کلیسای سلطنتی لندن نیز معرفی می کنند، چرا که این کلیسا مکانی مناسب جهت انجام امور تاجگذاری می باشد، زیرا تاج گذاری های فراوانی را در اینجا انجام داده ‌اند. جالب است بدانید کلیسای وست مینستر در لندن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد؛ از این رو در میان عموم مردم لندن و سایر افراد همچون گردشگران خارجی محل پر آوازه ای می باشد. وست مینستر از یکسری صنایع دستی بسیار زیبا، نقاشی های جذاب و شیشه های متنوع رنگی و همچنین یکسری تندیس ها و مجسمه های بریتانیایی برخوردار می ‌باشد.

 آشنایی با کلیسای وست مینستر در لندن

عموما از این کلیسا برای مناسبتهای ملی و تاجگذاریها استفاده میکنند به همین خاطر این کلیسا با ملکه انگلستان رابطه ی خوبی دارد. در حقیقت کلیسای وست مینستر در غرب خانه پارلمانی واقع شده است. با توجه به اینکه در این کلیسا تعداد بازدید کنندگان فراوان است تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شده است، به عنوان مثال علاوه بر تور های گروهی تصمیم بر این شد تا تور های صوتی نیز برگزار گردد . تور های صوتی که برگزار می ‌شود حدوداً یک ساعت زمان می ‌برد و همواره در آن تلاش می ‌کنند تا جزئیات دقیق را نیز عنوان سازند. فایل های صوتی که در اختیار دیگران قرار می گیرد به ۱۱ زبان دنیا ترجمه شده و به صورت رایگان می باشد.

یکی از نکات بسیار جالب و شگفت آور در رابطه با کلیسای وست مینستر در لندن این است که دیوار های طراحی شده این کلیسا از احترام و ارزش بسیار والایی در میان عموم مردم برخوردار می ‌باشد؛ چرا که راز و تاریخ منحصر به فردی را در خود دارد و بازگو کننده ی تاریخ این کشور است. همچنین جالب است بدانید که این کلیسا را به سبک گوتیک ایجاد کرده‌ اند.

وست مینستر 54358487436874

تاریخچه

کلیسای وست مینستر در لندن در قرن یازدهم افتتاح شده است و در همان اوایل تاسیس یکی از مکان های مناسب جهت برگزاری امور تاجگذاری به حساب می آمدو ابیته خیلی از تاریخ شناسان عقیده دارند این کلیسا به دستور ملکه تاسیس شده است تا مکان برای تاگذاری باشد. یکی از تاثیر گذارترین مورادی که این کلیسا را تا این حد معروف کرده است این است که ۱۶ مراسم مربوط به ازدواج های سلطنتی در این مکان برگزار شده است.

این کلیسا از جمله مکان هایی در لندن است که بازدید کنندگان مکانهای مذهبی استقبال زیادی از آن کرده اند. افزون بر اهمیت مذهبی این مکان یکسری آثار، مجسمه و تندیس در این مکان نگهداری میشود که بازدید کنندگان میتوانند با تاریخ گذشته این کشور آشنا شوند. بهتر است بدانید که این کلیسا ۹۵۰ سالگرد خود را در روز بیست و هشتم دسامبر ۲۰۱۵ جشن گرفت. البته در رابطه با این کلیسا باید گفت که نمی ‌شود که با این همه قدمت افسانه هایی را در بر نداشته باشد ما در اینجا قصد داریم تا یکسری از رازهایی که در کلیسای وست مینستر در لندن موجود است را برایتان بازگو نماییم.

کلیسا یا بنای سلطنتی

ممکن است این مطلب را شنیده باشید که کلیسای وست مینستر در لندن در حقیقت یک کلیسا نمی باشد در صورتی که قصد داشته باشیم این بنا را به طور کاملاً صحیح دسته بندی نماییم ، بایستی آن را در بخش کتگوری بنا های سلطنتی بگذاریم؛ زیرا همانگونه که پیش از این نیز عنوان شد این مکان از زمان های پیشین بهترین مکان جهت برگزاری مراسم سلطنتی به شمار می رفت.

وست مینستر 865468741867416874185

باغی معروف کلیسای وست مینستر در لندن

کالج نام باغی است که در کلیسای وست مینستر قرار دارد و باید بگویم از بهترین ماکن دینی این کلیسا همین باغ است که هر ساله افراد زیادی از این باغ بازدید میکنند. در حقیقت باغ مخفی شده کلیسای وست مینستر در پشت دیوار های بلند و طولانی درختان قرار دارد و به محض اینکه به آن راه پیدا می‌ کنید ممکن است این احساس به شما وارد شود که به دنیای دیگری پا گذاشته اید. بسیاری بر این باورند که باغ مخفی موجود در کلیسای وست مینستر در لندن به عنوان یکی از قدیمی ترین باغ های کشور انگلستان به حساب می آید؛ زیرا حدود ۹ قرن سن دارد و در زمان های دور به واسطه یکسری از کشیش هایی که در این کلیسا بودند مورد استفاده قرار می گرفت . بهتر است بدانید که در این باغ گیاهان دارویی کشت می‌ شد.

کلیسای وست مینستر یکی از مکان‌ هایی است که تاکنون بارها مورد سرقت قرار گرفته است. در این کلیسا تا حدود هفت قرن صندلی تاج گذاری که مراسم مربوط به آن انجام می ‌شد را نگهداری می کردند که این صندلی از ارزش بالایی برخوردار است و دارای جواهرات بسیاری است که ارزش این صندلی را بسیار زیاد کرده است. از این رو از ارزش تاریخی بسیار بالایی برخوردار بوده است. همچنین باید بدانید که در ابتدا به اسکاتلند تعلق داشته است در مراسم عید کریسمس در سال ۱۹۵۰ تعدادی از دانش ‌آموزان اسکاتلند توانستند این جواهر را بدزدند و آن را به جایگاه اصلی اش یعنی اسکاتلند انتقال دهند که در حقیقت چهار ماه بعد به واسطه پلیس پیدا گشت.

صندلی پیدا شده به هنگام مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم به کلیسای وست مینستر در لندن بازگردانده شد. این صندلی در سال ۱۹۹۶ بریتانیا آن را به جایگاه اصلی اش یعنی قلعه ادینبورگ در اسکاتلند منتقل ساخت و این جواهر را در کنار سایر جواهرات تاج اسکاتلند گذاشتند.

وست مینستر 684868746874687487

کلیسای وست مینستر در لندن

در کلیسای وست مینستر در لندن مقبره یکی از جنگجویان گمنام قرار دارد که آن را به یکی از سربازان گمنام متعلّق دانسته اند که این سرباز طی دوران جنگ جهانی به قتل رسیده است و فقط این مقبره است که به حالت ایستاده بوده و کسی قادر نخواهد بود تا بر روی آن بایستد و سایر مقبره ها به حالت افقی می باشد.

به دلیل اینکه کلیسای وست مینستر در مرکز شهر لندن قرار دارد بازدید کنندگان دستری بهتری به این مکان دارند و برای مناسبتهای ملی مشکلی برای مردم برای رسیدن به این مکان ایجاد نمیشود. کلیسای وست در مقایسه با کلیسای معروف نوتردام در پاریس تقریبا مشابه و برابر هم هستند و همان گونه که پیش از این نیز گفته شد کلیسای وست مینستر سالیانه توانایی جذب نمودن بیش از یک میلیون بازدید کننده را دارا است و مکان خوبی جهت برگزاری انواع مراسم های ملی و حتی مراسم های تاجگذاری می باشد و ارتباط ویژه ای با سلطنت انگلستان دارد. یکی از مهم ترین مراسمهایی که در این کلیسا برگزار شد و دنیا نظاره گر این مراسم بود:

مراسم ازدواج پرنس ویلیام و کیت میدلتون در سال ۲۰۱۱ اشاره است که در کلیسای وست مینستر برگزار شد و باعث شد شهرت این کلیسا بیشتر از قبل شود.

 مهم ترین نکات به منظور سفر کردن به کلیسای وست مینستر

در صورتی که قصد دارید زیاد در صف های شلوغ نیستید توصیه می کنیم جهت رفتن به کلیسای وست مینستر روز چهارشنبه را برای رفتن به آنجا انتخاب نمایید؛ زیرا چهارشنبه بعد از ظهر تقریباً این مکان خلوت تر است و برای بازدید گزینه مناسب تری می باشد.

در صورتی که تاکنون به شهر لندن سفر رفته ای قصد دارید که در آنجا اندکی را بمانید طی این مدت زمان کوتاه می خواهید که اکثر جاذبه‌ های گردشگری آن را مشاهده نمایید. بهتر است بدانید برج بیگ بن و خانه پارلمان تنها یک دقیقه تا آنجا فاصله می باشد افزون بر این تقریباً یک پیاده روی ۱۵ دقیقه تا کاخ باکینگهام دارید و در طول مسیر می توانید با خیابان ها و پیاده رو های شهر آشنا شوید . یکی از بهترین شیوه های سفر کردن به کلیسای وست مینستر استفاده نمودن از وسایل حمل و نقل عمومی می باشد ؛ چرا که هیچ گونه پارکینگی در آنجا موجود نیست.

وست مینستر 6343968549638549

 

سخن پایانی:

آب و هوای مربوط به شهر لندن در ماه‌ های جولای و آگوست در بهترین وضعیت می باشد طی این ماه ‌ها دمای هوای شهر لندن میانالی ۲۳ درجه سانتی گراد تغییر می یابد. اگر چه ممکن است در تمام سال آب و هوای این شهر به صورت معتدل، بارانی و خنک باشد اما اگر قصد سفر به این شهر را دارید ما به شما توصیه می ‌کنیم در ماه ‌های آگوست و جولای به این شهر سفر کنید . لذا دارای تابستان های مرطوب و ملایم و زمستان های معتدل می ‌باشد.

توجه داشته باشید که لندن یکی از شهر های باستانی به حساب می آید و کلیسای وست مینستر در این شهر واقع شده است که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند این کلیسا دارای ۹۰۰ سال قدمت می باشد . این کلیسا باغی دارد که در زمان‌ های دور به واسطه یکسری از کشیش ها مورد استفاده قرار گرفته است. حتی از کلیسای وست مینستر در لندن تعدادی از دانش آموزان اسکاتلندی جواهری را به سرقت برده‌ اند که در نهایت به جایگاه اصلی خود بازگشته است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه