عجیب ترین اتفاق بعد از سوارشدن در چشم لندن که همه را حیرت زده کرده است.

5 آذر 1400
0 دیدگاه
چشم لندن 3655641685418

مقدمه

ممکن است شما هم بار ها نام چشم لندن را شنیده باشید اما اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشید. در رابطه با چشم لندن می توانیم بگوییم چشم لندن چرخ و فلک بسیار بزرگی است که ۱۳۵ متر ارتفاع دارد و در قسمت جنوبی رودخانه تایمز واقع شده است. در واقع چشم لندن را بزرگترین چرخ و فلک در اروپا معرفی کرده ‌اند و تاکنون به عنوان نماد ملی کشور انگلیس شناخته می شود؛ از این رو در برنامه های گردشگری سوار شدن در چشم لندن یکی از بهترین لذت هایی است که ممکن است توریست ها آن را تجربه کنند.

 

چشم لندن 3655641685418

 چشم لندن

ممکن است سوار شدن در چشم لندن یکی از رویاهای هر شخصی باشد که آن را در ذهن می‌پروراند اما پیش از سوار شدن در چشم بندر باید نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشند.

در رابطه با چرخ و فلک چشم لندن می توانیم بگوییم که این جایگاه دارای ۳۲ محفظه کپسولی می باشد که هر یک از آن ها شماره گذاری شده است، به عنوان مثال از شماره ۱ تا ۳۳ هر یک از این محفظه ها را شماره گذاری کرده اند اما ۱۳ را در میان این محفظه ها نمی بینید بنابراین عدد ۳۳ جایگزین آن شده است و این ۳۲ محفظه نشان دهنده ۳۲ محله لندن است.

افرادی که قصد سوار شدن در چشم لندن را دارند بهتر است بدانند هر یک از محفظه ها طوری طراحی و راه اندازی شده است که هنگام سوار شدن شخص دیگر احساس لرزش و لغزش را ندارد و به راحتی می‌ تواند از فضای شهر با چشم انداز ۳۶۰ درجه لذت ببرد. در هر یک از کابین ها از سیستم گرمایشی و سرمایشی استفاده شده که باعث می شود در طول سال در هر یک از فصل هایی که توریست ها قصد سفر می کنند سوار شدن در چشم لندن را یکی از مهم ترین برنامه های سفر خود قرار دهند.

توجه داشته باشید زمانی که به قصد سوار شدن در چشم لندن پا به کابینه مورد نظر می گذارید تا کامل شدن یک دور، ۳۰ دقیقه زمان می برد چرا که حرکت این چرخ و فلک آهسته می باشد.

 علت نامگذاری چشم لندن

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بدانید چرا به این چرخ و فلک چشم لندن گفته می شود باید بگوییم که علت نامگذاری آن را دو دلیل بیان کرده‌ اند:

۱- تمامی افرادی که سوار در این چرخ  و فلک می شوند هنگامی که به بالاترین ارتفاع می رسند در واقع می ‌توانند تمام شهر را ببینند، به گونه ‌ای که به هنگام سوار شدن در چشم لندن قادر خواهید بود تا شهر لندن را با چشم خود مشاهده نمایید.

۲- این چرخ و فلک تمامی نقاط مختلف لندن را به نمایش می گذارد و همانند یک قرنیه چشم می باشد که همه شهر را زیر نظر میگیرد و آن را به افراد داخل کابین ها نشان می دهد.

 

چشم لندن 4854847487487

 چشم لندن به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری

جالب است بدانید جاذبه گردشگری چشم لندن به عنوان یکی از پر بازدید ترین جاذبه ها در شهر لندن شناخته می شود که میانگین بازدید کنندگان آن سالیانه به سه و نیم میلیون نفر می رسد؛ البته ناگفته نماند که موزه بریتانیا نیز یکی از جاذبه های گردشگری پربازدید به شمار می رود که از سوی گردشگران مورد توجه قرار گرفته است اما از آنجایی که موزه بریتانیا به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می گیرد تعداد بازدید کنندگان بیشتری به آن راه می یابند، اما سوار شدن در چشم لندن هزینه ‌ای را به دنبال دارد همین مسئله ممکن است از تعداد بازدید کنندگان آن در مقایسه با موزه بریتانیا بکاهد. یکی از نکات جالب و شگفت آور این است که تعداد بازدید کنندگان از جاذبه گردشگری چشم لندن در مقایسه با تاج محل بسیار بیشتر است و این نمای بسیار زیبا چند سال اخیر که طراحی و راه اندازی شده است اندازه کافی توانسته در میان عموم افراد جای بگیرد.

 خصوصیات چشم لندن

یکی از خصوصیات فوق‌ العاده ‌ای که چرخ و فلک چشم لندن از آن خود ساخته است نوع صندلی های آن می باشد. در واقع طراحی صندلی‌ های چشم لندن به گونه ای است که لغزشی می ‌باشد و کابین های این چرخ و فلک طوری است که به سطح خارجی آن چسبیده می باشد تا افراد داخل کابین دچار لرزش نشوند و با خیالی آسوده بتوانند از فضای موجود لذت ببرند.

همانگونه که قبلاً هم گفته شد کابین ها‌ی این چرخ و فلک دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی ویژه‌ ای می باشد تا توریست ها در هر موقع از سال که قصد سفر دارند بتوانند از این جاذبه گردشگری نهایت استفاده را ببرند؛ از این رو در هر ساعت و یا هر روزی از سال که قصد سوار شدن در چشم لندن را داشته باشند این ویژگی منحصر به فرد آن ها را یاری خواهد کرد. شایان ذکر است که بدانید چرخ و فلک چشم لندن در برخی از روز های سال تعطیلی دارد؛ به عنوان مثال این چرخ و فلک در کریسمس و سال نو تعطیل می باشد از این رو توصیه می کنیم پیش از اینکه قصد سفر و سوار شدن در چشم لندن را دارید حتماً نسبت به اخبار و تغییرات زمانی آن آگاهی کسب نمایید.

بهتر است بدانید صف های بلیط چرخ و فلک چشم لندن آنقدر طولانی است که اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید بهتر است قبل از رفتن به آنجا بلیط برای خود و دوستان و آشنایان خویش تهیه نمایید.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در رابطه با حذف شدن کابین ۱۳ از میان کابین های چرخ و فلک چشم لندن کنجکاو شده اید باید بگوییم، مردم این منطقه بر این باورند که ۱۳ را عدد شوم می دانند، به همین خاطر آن را از میان محفظه های کپسول مانند حذف کردند تا دچار بدشانسی نشوند.

 

چشم لندن 684865468941

 تاریخچه راه اندازی چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن یکی از زیبا ترین چرخ و فلک های دنیا به حساب می‌ آید و در طول روز تقریباً بیش از ۱۵ هزار بازدید کننده را به سمت خود جذب می کند و لحظات خاطره سازی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. جالب است بدانید ایده طراحی و راه اندازی این چرخ و فلک از سوی زن و شوهری جوان ارائه گردید. نام این زن و شوهر جولیا بارفیلد و دیوید مارکس بود که آن ها در مسابقات مربوط به طراحی آزاد شرکت کردند که در سال ۱۹۹۳ برگزار شد. در مسابقات مربوط به طراحی آزاد یکسری طرح هایی به مناسبت جشن هزاره که قرار بر این بود در سال ۲۰۰۰ برگزار گردد ارائه می گشت. در واقع این زن و شوهر طراحی و راه اندازی یکی از عظیم‌ ترین چرخ و فلک های اروپا را پیشنهاد دادند اما متاسفانه طرح آنها در این مسابقه پذیرفته نشد. پس از اینکه مسابقه پایان یافت این زن و شوهر جوان تصمیم خودشان را گرفتند تا شرکتی افتتاح نمایند و در شرکت خویش طرح پیشنهادی را عملی نمایند هنگامی که این مسئله برای عموم مطرح شد شرکتی تحت عنوان ” بریتیش ایرویز ” تصمیم بر این گرفت تا این زن و شوهر جوان را یاری نموده تا پیش از اینکه سال ۲۰۰۰ آغاز شود پروژه خود را تمام کنند.

به منظور طراحی و راه اندازی این چرخ و فلک متخصصان زیادی به خدمت گرفته شده اند که تقریباً هزار و ۷۰۰ نفر جمع ‌آوری شد و برای ساخت این پرخ و فلک پی ‌در پی کار خود را آغاز کردند و همواره ساخت آن را پیش می بردند تا بتوانند سر موقع آن را به اتمام برسانند. در واقع هدف اصلیشان این بود تا چشم لندن را در مسیر بالای رود تایمز بسازند که در انتها به این خواسته رسیدند و یکی از زیباترین مکان های گردگشری شهر لندن را تاسیس کردند.

پس از اینکه شرکت بریتیش ایرویز کمک کردن به این پروژه را برعهده گرفت تا مدت ها این چرخ و فلک را تحت‌ عنوان هزاره بریتیش ایرویز یاد می کردند اما در حال حاضر شرکت کوکاکولا از آن حمایت می کند. توجه داشته باشید افرادی که در مسابقه مذکور طرح این زن و شوهر را نپذیرفتند مطمئناً احساس پشیمانی دارند زیرا همین طرح پذیرفته شده از سوی آنان با توجه به نقش بسزایی که در صنعت گردشگری ایجاد کرده و جز پر بازدید ترین جاذبه های لندن به حساب می آید که توانسته به خوبی بیش از ۴۰ جایزه را دریافت کرده است.

چشم لندن 645856496874865

 

سخن پایانی:

این این مکان گردشگری زیبا در جنوب لندن قرار دارد و با توجه به اینکه این چرخ‌ و فلک در کنار رود تیمز قرار دارد و به زیبایی گردشگری این منطقه افزون شده است. به همین خاطر این منطقه از بهترین مکان دیدنی شهر لندن است و تحت عنوان جاذبه گردشگری پربازدید معرفی می گردد؛ چرا که سالانه بیش از سه میلیون نفر از این جاذبه گردشگری بازدید می کنند. همان گونه که پیش از این بیان شد چشم انداز چشم لندن ارتفاعی بالغ بر ۱۳۵ متر دارد و همین مسئله باعث شده تا به عنوان جاذبه گردشگری پربازدید شناخته شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه