قوانین شگفت انگیز برای ورود به بورس اروپا که باید بدانید

4 آذر 1400
0 دیدگاه
سرمایه گذاری 746846874687

مقدمه

این روزها  قریب به اکثر افراد به دنبال یک راه برای سرمایه گذاری سود آور هستند تا از این طریق بتوانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت به سود خوبی دست پیدا کنند. سرمایه گذاری در بازار بورس یکی از راه هایی است که اکثر افراد برای سرمایه گذاری آن را انتخاب می کنند. یکی از بازارهای موفق بورس در جهان بازار بورس اروپا می باشد. بازار بورس اروپا یک بازار مناسب برای سرمایه گذاری می باشد ورود به بورس اروپا دارای شرایطی است که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 بورس آلمان

یکی از راه های ورود به بورس اروپا  سرمایه گذاری کردن در بورس آلمان می باشد. آلمان از مهم ترین کشور ها در اتحادیه اروپا می باشد که در زمینه اقتصاد و سیاست بسیار موفق و فعال می باشد.  از بازار های مهم بورس که برای ورود به بورس اروپا  بسیار عالی میباشد بازار بورس فرانکفورت است. این بازار از لحاظ سرمایه گذاری در مقام دوازدهم جهانی قرار دارد.  بورس فرانکفورت به طور مستقیم توسط بورس آلمان اداره می شود از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. حتی در سال 1919 89 شرکت در سطح دنیا در فهرست شرکت هایی که قابل معامله در بورس فرانکفورت بودند قرار گرفت. از این  شرکت ها 90 درصد شرکت های مربوط به آمریکای شمالی بودند و 1% شرکت های کشور های اروپائی و آسیایی و 6% مربوط به شرکت های  کشور های استرالیایی و اقیانوسی می باشد.

 

سرمایه گذاری 746846874687

 وضعیت اقتصادی بازار های اروپا

یکی از بازی هایی که به شدت اقتصاد اروپا را در اختیار خود قرار دارد بازار آلمان می باشد برای ورود به بورس اروپا باید بازار آلمان به طور دقیق مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهیم. بازار بورس و همچنین اوراق بهادار کشور آلمان در 8 بازار زیر مجموعه تشکیل شده است که این 8 بازار در نقاط مختلف اروپا قرار دارد. وضعیت معامله هایی که در این بازار ها انجام می شود تاثیر مستقیمی بر بازار اروپا و بازار های جهانی دارد. کشور آلمان با تولید ناخالص اسمی خود با 4 تریلیون دلار و قدرت شاخص خرید برابر یا 3/4 تریلیون دلار یکی از بازار های مالی  مهم دنیا را در اختیار خود دارد و تاثیر بسزایی در تجارت جهانی دارد. در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی کشور آلمان به طور ثابت رو به رشد بوده است و به جز اینکه  لقب بزرگترین بازار اقتصادی اروپا را دارد چهارمین  اقتصاد جهان نیز می باشد.  کشور آلمان  دومین صادر کننده کالا در سطح جهان می باشد  و اولین صادر کننده در قاره اروپا می باشد.  یکی از بهترین ویژگی هایی که افراد را به ورود به بورس اروپا ترغیب می کند  نقدشوندگی به میزان بسیار بالایی در بازارهای مالی کشور آلمان می باشد.

 تاریخچه بورس فرانکفورت

هرکس که قصد ورود به بورس اروپا را داشته باشد  به احتمال خیلی زیاد اسم بورس فرانکفورت را حتما شنیده است خالی از لطف نیست که تاریخچه این بورس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.  سابقه بازار های مبادلات در زمینه مالی در شهر فرانکفورت به قرن یازدهم میلادی بر می گردد. در قرن یازدهم نمایشگاه های تجاری در شهر فرانکفورت برگزار می شده است. این وضعیت ادامه داشت تا در قرن شانزدهم شهر فرانکفورت با اقتصادی بر تکیه بر خدمات مالی و سرمایه گذاری کردن به بزرگترین مرکز تجاری بسیار شلوغ در جهان تبدیل شد.

می توان گت به طور دقیق در سال 1585 میلادی بود که بازرگانان فرانکفورتی برای این که بتوانند نرخ ارز را در بازار خود ثابت نگه دارند اقدام به راه اندازی و تاسیس بازار بورس کردند. در همان سالها بود که همگام با شهر لندن و شهر پاریس فرانکفورت یک بازار اوراق بهادار را تاسیس کرد. از مواردی که در رونق گرفتن بازار بورس فرانکفورت  تاثیر بسیار زیادی داشته است می توان به بزرگترین صنعت های بانکی مانند مکس واربرگ و مایر آمشل روچیلد اشاره کرد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم و به دست آمدن یک ثبات سیاسی در سطح جهان بورس فرانکفورت به طور رسمی به یکی از بزرگترین بازار مالی کشور آلمان تبدیل شد.

بورس اروپا 46894684168746875

 فرایند معاملات در بازار بورس کشور آلمان

برای ورود به بورس اروپا یا بورس فرانکفورت باید این قضیه که روند معاملات در این بورس ها به چه صورت میباشد را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. بازار مربوط به بورس فرانکفورت  با علامت اختصاری fwb در بین سرمایه گذاران و رسانه های ملی جهانی شناخته می شود.

بر اساس آماری که از شرکت اداره کننده بورس آلمان به دست آمده است  ارزش مالی بازار بورس فرانکفورت مبلغی حدود 99/1  تریلیون دلار است و در مقام دوازدهم دنیا قرار دارد.

دویچه بورس  نهاد سازمان دهنده مربوط به بازارهای مالی و ارائه دهنده انواع خدمات مالی در شهر فرانکفورت می باشد.  این شرکت برداشت 5000 نیرو و تاسیس کردن دفتر متعدد در نقاط مختلف جهان به روند کاری سرمایه گذاری های مالی در ایالت متحده و کشورهای اروپایی و آسیایی خدمت بسیار زیادی می کند.

برای ورود به بورس اروپا باید با این شرکت و نحوه کار آن آشنایی کامل داشته باشید. چون می توان گفت نبض بازار بورس در شهر فرانکفورت آلمان در اختیار این شرکت است و این شرکت اداره کننده بازار بورس  از طریق دو پلتفرم به نام های   اکسترا و بورس فرانکفورت می باشد.  پلتفرم اکسترا  مربوط به معاملات  الکترونیکی خرید و فروش سهام و اوراق قرضه می باشد.  می توان گفت در حدود 90 درصد از معاملاتی که در سهام بازار فرانکفورت انجام می شود در اکسترا صورت می گیرد.

 

سرمایه گذاری 545716841865418654186741

 ساعات کار بورس آلمان

اگر می خواهید با ورود به بورس اروپا  به موفقیت دست پیدا کنید باید از ساعات کاری بورس آلمان اطلاعات دقیقی داشته باشید.  بورس آلمان و همچنین بورس فرانکفورت ساعات مشخصی برای کار کردن دارد معاملاتی که با پلتفرم اکسترا انجام می شود  از ساعت 9 صبح الی 5:30 عصر انجام می شود و معاملاتی که در تالار انجام می شود از ساعت 8 صبح الی 8 شب انجام می شود. نکته دیگر این است که بازار مالی فرانکفورت در روز های دوشنبه تا روز جمعه فعالیت می کند و تنها در تعطیلات رسمی تعطیل می شود که تعطیلات رسمی شامل روز سال نو و کریسمس می باشد.

 ساعات توقف بورس آلمان

بورس آلمان در پانزدهم آوریل سال 2020  تنها زمانی که 25 دقیقه از شروع معاملات گذشته بود سامانه اکسترا آن دچار اختلال شد و فرایندهای مربوط به بازار بورس آلمان به طور کامل متوقف شد. این اختلال فقط مربوط به بورس المان نبود و بورس سایر کشور های اروپایی نیز دچار اختلالاتی شد.  کارشناسان بورس دلیل اصلی این اختلال را قطع شدن ارتباط داخلی  بین سیستم های معاملاتی بیان کردند.  براساس گفته های این کارشناسان علائمی مبتنی بر هک  نرم افزار مربوط به سیستم بورس وجود داشته است.

بورس اروپا 854698416897468

 بورس فرانسه

یکی دیگر از بازارهای پر رونق بورس در  اروپا بازار بورس فرانسه می باشد. بورس فرانسه در اوایل قرن بیستم  در ساختار مربوط به بورس اروپا منسجم و ادغام شد. از  این زمان به بعد به عنوان یورو نکست پاریس شناخته شد.  بازار بورس فرانسه یکی از هفت بازار بزرگ مالی است. یورو نکست پاریس تفاوت های چشمگیر زیادی از منظر حجم معاملات صورت گرفته نسبت به سایرین داشته و همین مولفه باعث شده است که به یکی از بازار های مالی پیشرو در جهان و همچنین در اروپا تبدیل شود.

کشور فرانسه یکی از کشور های بسیار پر نفوذ اتحادیه اروپا از لحاظ اقتصادی میباشد  ساختار کشور فرانسه بر بازار آزاد است و این کشور در سال 2019 توانست هفتمین جایگاه اقتصاد دنیا را از آن خود کند. در ده های گذشته کشور فرانسه با پشتوانه تولید ناخالص عالی داخلی که داشته و در کنار آن ظرفیت بالای صادرات و داشتن تعاملات اجتماعی مناسب  کارنامه ی اقتصادی بسیار پر قدرتی را برای خود به دست آورده اند. در ساختار اقتصادی کشور فرانسه مانند سایر اقتصاد های قدرتمند در جهان  کسب و کار بزرگ بین المللی متعددی وجود دارد.  کشور فرانسه در صنایعی مانند بیمه ، انرژی و حمل و نقل هوایی یکی از کشور های پیشرو می باشد. همین موضوع سبب شده است که بازار مالی کشور پاریس به یک بازار پیش رو تبدیل شودو از مقاصد بسیار جذاب سرمایه گذاری در سطح جهان شود. یکی دیگر از دلایل موفقیت بازار پاریس توریستی بودن این شهر است. کشور پاریس ملقب به شهر عشق است و در تمام سالها پذیرای توریست های بسیار زیادی  از سراسر جهان می باشد. کشور فرانسه در مرتبه جذاب ترین کشور های توریستی می باشد.

سخن پایانی

برای ورود به بورس اروپا باید اطلاعات دقیق و کافی از این بورس داشته باشید که بتوانید به سرمایه گذاری  موفقی در این بازار دست پیدا کنید. موفق ترین بازار بورس در اروپا مربوط به بازار بورس در  آلمان و شهر فرانکفورت می باشد. بورس در شهر فرانکفورت بر اساس پلتفرم اکسترا انجام می شود. بورس فرانکفورت دوازدهمین بورس موفق در جهان می باشد که شرکت های بسیار زیادی در سطح جهان در آن معامله می شود. و یکی دیگر از بازار های بورس در کشور اروپا که در این زمینه موفق می باشد و اقتصاد قوی دارد بازار بورس فرانسه است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه