زیبایی های طبیعی و دیده نشده سرخرود

2 آذر 1400
0 دیدگاه
ترانسیلوانیا 8948486486748748410547

سرخرود یکی از شهرهای نوار ساحلی دریای خزر است. طبیعت سرخرود ناب و دیدنی می باشد. زیبایی های سرخرود به قدری دلپذیر است که، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر خوش آب و هوا از شرق به فریدون کنار و از غرب به محمود آباد متصل است. سرخرود از زیباترین مناطق گردشگرپذیر ساحلی شمال ایران است. سرخرود زیبا از یک سو زیبایی های دریای خزر را به مسافران نشان می دهد. از دیگر سو دشت های هموار و سرسبز در پهندشت دل انگیز دامنه البرز را به شهروندان بومی و مهمانان غیر بومی خود عرضه می دارد. شما می توانید بکر ترین و زیباترین نعمت های خدادادی را در جای جای خطه سرسبز شمال به ویژه سرخرود دلربا رویت کنید. هدف ما از این مقاله معرفی زیبایی های سرخرود و طبیعت سرخرود برای آشنایی بیشتر شما می باشد.

طبیعت سرخرود 523017985410موقعیت جغرافیایی سرخرود

سرخرود از جمله شهرهای توریستی و گردشگر پذیر استان زیبای مازندران است که تمامی گستره ی آن در منطقه جلگه ای ساحلی قرار گرفته است. بخش جنوبی سرخرود محدود به اراضی شالیزاری است. این شهر توریستی و قطب جدید گردشگری حاشیه خزر، از شمال به تپه های ماسه ای و اراضی بایر و قسمتی از آن به ساختمان های ویلایی لوکس و آپارتمان های ساحلی جدید متصل است. همچنین از شرق به شهر فریدون کنار مرتبط و از غرب به شهر محمود آباد و از جنوب به شهرستان آمل متصل است. فاصله سرخرود تا مرکز استان 100 کیلومتر است. از دیگر ویژگی های سرخرود وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر است. این آثار باستانی مهر تاییدی برپیشینه و قدمت تاریخی دیرینه آن در تاریخ منطقه است. رودخانه ای بنام هراز از وسط شهر سرخرود عبور می کند و آن را به دو قسمت تقسیم می کند.

مسافرت به سرخرود بهترین انتخاب

یکی از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری سرخرود پارک آب بندان است. این پارک هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران شمال است و مناظر فوق العاده زیبای آن سوژه عکاسی توریستان خوش ذوق می باشد .

اگر در فکر سفر به شهر سرخرود هستید نباید از زیبایی پارک آب بندان بی بهره بمانید پس آن را در برنامه سفر خود قرار دهید . در مسیر تهران تا سرخرود دشت های وسیع و سرسبزی وجود دارد .

خرید ویلا در شمال حس بسیار مطبوعی دارد مخصوصا زمانی که با بازکردن پنجره نمای جنگلی را بتوان دید . در این ویلاهای جنگلی هر آنچه به عنوان امکانات اولیه شناخته می شود اعم از آب و برق وجود دارد.

امکانات رفاهی نظیر سیستم تصفیه آب نیز جهت رفاه حال خریداران نصب شده است . از جهت ایمنی نیز نباید نگران باشید ؛ چرا که این ویلا ها توسط نگهبان کنترل شده و درب های ضد سرقتی نیز برای هر ویلا نصب شده است .

قدم زدن در ساحل آرام و گوش دادن به موسیقی با تماشای آسمان لدت سفر شما را بیشتر می کند . قهوه خانه های سنتی برای استراحت مسافران نیز در این سواحل وجود دارد .

علاوه بر جاذبه های طبیعی، می توانید از گشت و گذار در شهر نیز بهره ببرید . رستوران ها و مراکز تفریحی تجاری بسیاری در شهر ساحلی سرخرود برای رفاه حال گردشگران موجود است .

جاذبه های گردشگری سرخرود

از زیبایی های سرخرود در فصل زمستان می توان به مهاجرت گروه های زیادی از قوهای مهاجر سیبری اشاره کرد. این پرندگان عاشق هرساله در بخش مشخصی از شالیزار های پر آب سرخرود اتراق می کنند. تالاب‌های محمود آباد و سرخرود در فصل زمستان به رنگ سپید قوهای آوازخوان یا فریادکش در می آید. طبیعت سرخرود در فصل زمستان با وجود این پرندگان زیبا به مقصدی جذاب برای سفر و ثبت لحظات به یاد ماندنی تبدیل می شود. علاوه بر این ساحل ماسه ای زیبایی به وسعت 5 کیلومتر در شهر سرخرود وجود دارد. چشم انداز دلپذیر و نسیم روح بخش این ساحل مکان مناسبی برای سفری دلپذیر است. فعالیت شرکت های پره و صید ماهی از دریا نیز از دیگر چشم انداز های منحصر به فرد سرخرود است. شما می توانید با اقامتی هرچند کوتاه و گشت دریایی بهترین اوقات را در سرخرود زیبا سپری کنید.

از دیگر جذابیت های این شهر سرسبزی زیاد آن به همراه سواحل دلنشین است . وجود برج ها و ویلاهای لاکچری ، مدرن و لوکس در کنار سواحل زندگی را در سرخرود لذت بخش تر کرده است . آب و هوای بسیار عالی از شرایط بسیار مناسب برای زندگی در این شهر دنج می باشد .

 

طبیعت سرخرود 8787414517417417451

 

مکان های دیدنی شهر زیبای سرخرود

  • آب بندان سرخرود شرقی و غربی که در مسیری به طرف آمل واقع شده با طبیعت زیبای پارک جنگلی و آب بندان و پرندگان مهاجر چشم انداز منحصر به فردی را به وجود آورده است.
  • دو تپه باستانی در ضلع جنوب شهر خیابان به طرف آمل با قدمت 200 ساله واقع است. منظره این تپه ها مزارع و نقاط سرسبز و دل انگیز است.
  • تالاب های زمستانی، دامگاه های سنتی پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر از جاذبه های دیدنی سرخرود است. این مناطق در ضله شرقی شهر واقع شده و مناظر دلپذیر و منحصر به فردی را به وجود آورده است .
  • پلاژهای ساحلی موجود در طول نوار ساحلی با امکانات مناسب آماده پذیرای مسافران و گردشگران می باشند.
  • بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید هر ساله میزبان خیل عظیم ارادتمندان می باشد. این بقعه شریف در هسته مرکزی شهر واقع شده است.

زیبایی های طبیعی سرخرود

همانطور که گفتیم سرخرود طبیعتی زیبا و دشت هایی وسیع و سرسبز دارد. چشم اندازهای طبیعی و دینی بسیاری در مسیر رسیدن به این شهر زیبا وجود دارد. شما در طول مسیر، می توانید شالیزارهایی را مشاهده کنید که بسیار سرسبز هستند. اطراف این شهر روستاهای زیبا و سرسبزی موجود است که می توانید از آن ها نیز بازدید کنید. آرامش موجود در سواحل زیبای سرخرود، می تواند چند روزی زندگی به دور از هیاهو و شلوغی را به شما هدیه کند. تجربه قدم زدن در ساحل آرام و تماشای آسمان در شب برای بیشتر ما جذاب است. قهوه های سنتی در حاشیه ساحل سرخرود وجود دارد که مکان مناسبی برای استراحت و تفریح مسافران می باشد. انجام صید ماهی در این شهر ساحلی زیبا منظره روح بخشی را برای گردشگران فراهم می آورد. این ها همه بخشی از زیبایی های سرخرود و طبیعت سرخرود است.

طبیعت سرخرود 451545453

ماه عسل در سرخرود

زیبایی های سرخرود بسیار متنوع و جذاب هستند. بسیاری از زوج های جوان برای سفر ماه عسل خود، سرخرود را انتخاب می کنند. دیدن قو های عاشق در کنار همسفر زندگی تان بسیار لذت بخش است. در فصل زمستان و بهار نیز می توانید منظره های ویژه تری را در سرخرود زیبا مشاهده کنید. تالاب سرخرود با طبیعت منحر به فرد خود شیرینی سفر شما را دو چندان می کند. این قطب جدید گردشگری امکانات مختلفی را برای گردشگران ارائه می دهد. شما می توانید در طول سفر خود از هتل ها و سوئیت ها برای اقامت استفاده کنید. سرخرود پر جاذبه هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. علاوه بر این  می توانید از لذت قایق سواری، اسب سواری، جت اسکی و … در این مناطق نهایت لذت را ببرید. اقامت گاه هایی با سایه بان در ساحل برای رفاه حال مسافران تدارک دیده شده اند.

جاذبه های طبیعت پاییزی سرخرود

پاییز فصل تنوع رنگ ها و شرایط آب و هوایی در شمال کشور است. برای مسافرت پاییزی سرخرود را فراموش نکنید. سرخرود یکی از زیباترین شهرها برای چشیدن لذت، یک سفر پاییزی است. پاییز فصل لذت از زیبایی های سرخرود و طبیعت رنگارنگ آن است. جنگل و تالاب های سرخرود در فصل پاییز تبدیل به زیباترین تابلوی نقاشی طبیعت می شوند. درختانی که بازی رنگ زیبایی شان را دو چندان کرده، بسیار تماشایی هستند. طراوت هوا و مهم تر از آن قیمت پایین اقامتگاه ها و ویلا ها نسبت به فصل تابستان از دیگر عوامل افزاینده بر جذابیت گردشگری در پاییز در سرخرود می باشد. طبیعت سرخرود در پاییز برای عکاسی و ثبت لحظات ناب بسیار جذاب است. نغمه سرایی قو های مهاجر زیبایی پاییز را در سرخرود صد چندان می کند. با این وجود طبیعت سرخرود از مقاصد زیبای گردشگری در فصل پاییز است.

آداب و رسوم در سرخرود

مردم خون گرم سرخرود همانند دیگر مردمان استان‌های شمالی دارای آداب و رسوم ویژه‌ ای هستند. این رسوم شامل نحوه برگزاری جشن‌های عروسی، فرا رسیدن عید نوروز و سایر اعیاد ملی و اسلامی می‌شوند. مراسم های ویژه شب چهارشنبه‌سوری و قبل از آن، از دیگر آداب و رسوم مردم سرخرود هستند. نوروزخوانی و آداب مربوط به عید نوروز در این منطقه رونق فراوانی دارد. متاسفانه در سال‌های اخیر از حرارت این مراسم پرشور کاسته شده است. بومی های این منطقه قبل از فرارسیدن عید نوروز به تهیه انواع شیرینی و نان برای سفره هفت سین و ایام عید می ‌پردازند. این شیرینی ها بسیار لذید هستند. نان‌ها و شیرینی‌های محلی سرخرود، از محبوب‌ترین خوردنی‌ها چه در بین بومی ها و چه گردشگران غیر بومی به شمار می‌روند. زیبایی های سرخرود منحصر به طبیعت آن نیست. رسوم جذاب این شهر بر زیبایی های آن می افزاید.

جاذبه های گردشگری مازندران

کاخ سلطنتی رامسر

از آثار دیدنی و باشکوه رامسر کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر آن است . این کاخ از بهترین نقاط دیدنی و جهانگردی توریست ها محسوب میشود . (کاخ سلطنتی) کاخ مرمر دارای مساحت 600 متر است . در کنار این کاخ چشمه آب گرم رامسر واقع شده که مرکب از 6 چشمه کوچک و بزرگ است . از آثار دیدنی کاخ موزه میتوان شمعدانی ها و بوفه های عتیقه ، مجسمه های برنز و بزرگ ، مبلمان سلطنتی و … را نام برد .موارد نام برده شده تنها بخشی از جذابیت های مازندران محسوب میشود ، زیبایی های استان مازندران غیر قابل وصف و بسیار تماشایی هستند .

استان مازندران به دلیل داشتن مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری از بهترین استان ها برای سرمایه گذاری شما عزیزان محسوب میشود .

طبیعت سرخرود 78485798718564185187487

 

کاخ صفی آباد

نام گذاری کاخ صفی آباد به دلیل علاقه فراوان شاه عباس اول به فرزند خود شاه صفی بوده که نام او را برای کاخ خود انتخاب کرده است . در موازات کاخ صفی آباد چشمه آبی وجود دارد که آن را با نام ” پلنگ خیل ” میشناسند . در ایام فرمانروایی صفویه به شکل روباز و با تن پوشه های سفالی در تمام طبقات ساختمان و دیوارها جریان داشت تا برای تابستان به عنوان تهویه هوا به کار برود . به گفته بسیاری از مورخان دیوارهای درونی کاخ صفی آباد نقش و نگار و نقاشی های گوناگونی وجود داشته که امروزه هیچ اثری از آنها باقی نمانده است .

پرندگان دریایی

این شهر در فصل زمستان میزبان گروه های زیادی از قوهای مهاجر سیبری “قوهای فریادکش ” یا آواز خوان ” می باشد .امسال ششمین سالی است که این پرندگان به این منطقه مهاجرت می کنند که تعدادشان امسال بیشتر بوده و محیط زیست حدود ۹۰۰۰ قطعه برآورد کرده است.

ین پرندگان همه ساله در بخش مشخصی از منطقه سرخرود در شالیزارهای پر از آب اتراق و زمستان گذرانی می کنند .که تعداد آنها بالغ بر چندین هزار می باشد که سازمان محترم محیط زیست با دایر کردن پست و استقرار مامور از آنها حفاظت می کند. با توجه به انبوه زیاد پرندگان ، ماموران با کمک مردم و بازدید کنندکان تغذیه آنها را به عهده دارند.

روزانه افراد زیادی دانه های ذرت بدست برای دیدن این پرندگان زیبا و تغذیه آنها به محل استقرارشان میروند.همانطوری که از تابلوی راهنما مشخص است با فاصله ۵۰۰ متری از مرکز شهر مستقر می باشند و در آسمان شهر دسته ای از پرندگان در حال پرواز را می بینید. به واسطه سرما و برف و یخ در سیبری روسیه در فصل زمستان و عدم مواد غذایی کافی ،این پرندگان مسیر مهاجرت به سمت مناطق گرمسیری را انتخاب می کنند.

طبیعت سرخرود 4453415645454

بازار و غذای محلی سرخرود

شهر سرخرود مانند بسیاری از شهرهای شمالی کشور دارای بازارهای منحصر به فردی است. در بازارهای سرخرود می‌توان همه نوع تولیدات بومی و محلی این منطقه یا مناطق اطراف را تهیه کرد. این بازار های محلی در طول سال به ویژه در فصول گردشگری از جمله تابستان و تعطیلات نوروزی، میزبان انبوه گردشگران و مردم محلی است. شور و نشاطی که در بازارهای محلی سرخرود که برخی بسیار قدیمی هستند، به چشم می‌خورد، معنای واقعی زندگی است. گاهی در این بازارهای محلی طبخ برخی از غذاهای سنتی نیز دیده می شود. از دیگر ویژگی‌ های این شهر، غذاهای محلی و بسیار لذیذ سرخرود است. بیشتر غذاهای این شهر، با سایر نقاط استان مازندران مشترک می باشد. این غذاهای لذیذ معمولا توسط کدبانوهای سرخرود تهیه می‌ شوند. توصیه می کنیم هنگام سفر به شهر زیبای سرخرود، حتما از غذاهای محلی و خوشمزه آن نوش جان کنید.

کلام آخر

بخشی از جاذبه های طبیعی و زیبایی های سرخرود در این مقاله ارائه شد. سراسر خطه سرسبز شمال سرشار از نعمت های بی انتها و زیبای خداوند است. سرخ رود شهر چهار فصل استان پر جاذبه مازندران است. بهره بردن از طبیعت سرخرود به همراه مراقبت از محیط زیست، تجربه سفری لذت بخش برای تمام ایرانیان است. با توجه به آنچه گفته شد، زیبایی های این شهر تنها در سواحل آن ختم نمی شود. فاصله کم این شهر به دریا برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه خوش آب و هوا و پر جاذبه سفر می کنند. هنگام سفر به سرخرود می توانید به راحتی سوئیت و ویلا اجاره کنید. آب و هوای مطلوب و ساحل زیبا و آرام سرخرود بهترین مقصد برای سفر های تابستانی شماست. موقع سفر به سرخرود جاذبه های طبیعی و گردشگری را فراموش نکنید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/02

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه