آشنایی با بلوک سیمانی و موارد کاربرد آن در ویلاهای شمال

30 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 697485968796789687

بلوک‌های ساختمانی، از اجزای مهم ساختمان و مصالحی کاربردی هستند که آشنایی با خصوصیات کلی هر یک، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در ساخت و ساز به صورتی درست از آن‌ها بهره بگیریم. از طرفی، ساخت و ساز ویلاهای شمال، به دلیل جنس خاک و نوع شرایط آب و هوایی، احتیاط بیشتری را می‌طلبد و موارد انتخابی باید به گونه‌ای عمل کنند که دوام سازه در این شرایط تثبیت شده‌باشد. سرمایه‌گذاران در زمینه خرید ویلا در شمال، بی شک قبل از هرچیز به دنبال مرغوبیت و دوام بنا هستند، به ویژه اگر سرمایه‌گذاری کلانی انجام می‌دهند. در همین راستا، آشنایی با ویژگی مصالح ساختمانی، امری است ضروری. در اینجا به بررسی بلوک سیمانی می‌پردازیم تا با توجه به آن تصمیم بگیریم که این بلوک در چه مواردی مناسب استفاده در ویلاهای شمال است.

بلوک سیمانی از جمله مصالح پر کاربرد در ساخت و ساز است که در ابعاد مختلفی تولید شده و می‌تواند در ویلاهای شمال نیز به کار گرفته شود. بلوک‌های سیمانی در ابعاد و اندازه‌هایی مختلف تولید می‌شوند و با توجه به نوع کاربری و شرایط عمومی ساخت و ساز در کشور، در برخی موارد می‌توانند انتخابی مناسب باشند.

در بلوک سیمانی از شن، ماسه، آب، سنگدانه‌هایی مختلف و سیمان پرتلند استفاده می‌شود. این مواد با دستگاه بلوک‌زنی متراکم می‌شوند و پس از آن در شرایط و محیطی مناسب قرار می‌گیرند تا به مرحله مصرف برسند. برای آشنایی بیشتر با استفاده این بلوک‌ها در ویلاهای شمال، با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 697485968796789687

انواع وکاربردهای بلوک‌های سیمانی

بلوک‌های سیمانی بر اساس کاربردی که دارند یا سبک هستند و یا سنگین. بلوک‌های سنگین سیمانی، ابعادی بزرگتر از بلوک‌های سبک دارند و استفاده از آن‌ها در سازه‌های بنایی و دیوار محوطه‌ها رایج است. برای مثال شما می‌توانید در دیوار محوطه ویلاهای شمال از این نوع بلوک بهره ببرید.

از سوی دیگر، بلوک سفالی سبک را در سقف‌های تیرچه بلوک می‌بینیم و با توجه به ریزدانه‌های این نوع بلوک، وزن آن سبک‌تر است.

در ساخت بلوک سیمانی سنگین از بتن با شن و ماسه استفاده می‌شود و بتن باعث افزایش وزن این نوع بلوک سیمانی می‌شود و همانطور که گفتیم استفاده در دیواره محوطه ویلاهای شمال، بهترین کاربرد برای این مصالح در شمال است.

از سوی دیگر، در ساختار بلوک‌های سیمانی سبک، از افزودنی‌هایی مثل پوکه معدنی، حباب ساز هوا و مواد صنعتی استفاده شده‌است.

بلوک لیکا، پوکه‌ای و بلوک پرلیت، از شناخته شده‌ترین بلوک‌های سیمانی هستند. البته دسته‌بندی بلوک سیمانی نیمه‌سبک نیز وجود دارد که غالبا آن را در دسته بلوک‌های سبک قرار می‌دهند.

کاربرد بلوک های سیمانی در ساخت و ساز

ساخت جداول خیابان

ساخت دیوار پارکینگ

ساخت جوی در خیابان

تیغه‌کشی ساختمان

ساخت دیوار باغ و حیاط

دیوارچینی ساختمان

ساخت کانال آبیاری

ویلاهای شمال 69879687967896796

مزایای استفاده از بلوک سیمانی در ویلاهای شمال

ارزان‌تر بودن این مصالح نسبت به برخی دیگر و سرعت اجرای بالاتر نسبت به آجر را می‌توان از مزایای آن دانست. از سوی دیگر، سازگاری بلوک با محیط زیست، مقاومت بالا، طول عمر زیاد، مسلح کردن بتن به راحتی، مصرف مصالح بدون اسراف و مقاومت در برابر موریانه، از دیگر مزایای این نوع بلوک ساختمانی است.

نحوه استفاده از بلوک سیمانی در ساختمان

استفاده از بلوک سیمانی در ساختمان، اعم از استفاده از آن در ویلاهای شمال و …، اصول خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

قبل از هرچیز بلوک سیمانی باید خیسانده شود. قبل از نصب، باید بلوک را تمیز کرد و به صورت کامل با آب خیس داد، علاوه بر این در حین کار نیز این خیسی باید برقرار باشد. این موضوع باعث می‌شود که بلوک آب ملات را جذب نکند و در نتیجه، چسبندگی ملات حفظ شود.

در ملات‌گذاری باید دقت کنیم که ملات به صورت دو نوار جدا فقط بر روی جداره خارجی پخش شده و دیوار در اینجا به یک عایق خوب صوت و حرارت تبدیل می‌شود. در حالی که اگر دیوار باربر و یا دیوار نما باشد،ملات باید روی کلیه سطوح پخش شود.

هر آنچه در مورد آجر در زمینه‌های رو به رو داریم، برای دیوار بلوک سیمانی نیز صادق است: تراز بودن دیوار، شمشه و شاقولی بودن، ریسمانی کردن، بندکشی، وضعیت محیط و شرایط نگهداری.

در مورد عرض دیوار بلوک سیمانی باید گفت که عرض دیوار هر قدر در نظر گرفته شده، عرض بلوک نیز باید به همان صورت باشد. بلوک را نباید خورد کرد، چرا که این بلوک‌ها در برابر ضربه به قصد خورد شدن،کاملا از هم می‌پاشند.

برای چیدمان بلوک، ابتدا انتها و گوشه‌های دیوار را می‌چینیم و سپس قسمت میانی را. به این صورت که همواره رج‌های قسمت انتهایی، 4 الی 5 رج بالاتر از قسمت میانی هستند. تراز رج‌های کناری، برای چیدمان افقی رج‌های میانی استفاده می‌شوند. بلوک‌چینی باید به صورت یکنواخت باشد.

ویلاهای شمال 777888986655542522121353

معایب بلوک‌های سیمانی

در برابر رطوبت مقاومت کمی دارند.

در ارتفاع بالای 3 متر استحکام کمی دارند.

ضایعات این بلوک‌ها به ویژه در ساخت سقف، زیاد است.

اندازه بلوک‌های سیمانی

بلوک سنگین وزن، چیزی در حدود 32 کیلوگرم و بلوک سبک 7 کیلوگرم وزن دارد. خوب است بدانید که طول بلوک بهتر است از ارتفاع آن کمتر باشد. بلوک سیمانی، قالب و ظاهری استاندارد دارد که این موضوع، وجه تمایز این بلوک و سایر بلوک‌های سیمانی است. عموما ابعاد استاندارد را 20 در 40 در نظر می‌گیریم.

عوامل موثر بر قیمت

هزینه برقی که در ساخت بلوک استفاده شده‌است.

آب مصرفی و هزینه آن

هزینه حمل و نقل بلوک

وزن بلوک

حقوق نیروی انسانی

خوب است بدانید که سیمان و بتن از جمله مصالح سازگار با محیط زیست هستند که مواد بازیافتی در ساخت آن‌ها نقشی مهم دارد و همین موضوع این بلوک‌ها را به بلوک‌هایی سبز تبدیل کرده‌است. و از سوی دیگر، استفاده از بلوک سیمانی، نیاز به منبعی مثل چوب را کاهش می‌دهد، که از منابع محدود محسوب می‌شوند.

ویلاهای شمالی 64658416345185418541

 

کاربردهای جذاب بلوک سیمانی در ویلاهای شمال

جالب است بدانید که این بلوک‌ها را می‌توان در مواردی به صورت خلاقانه در ویلاهای شمال به کار گرفت و نوعی وجهه تزئینی و دکوراتیو به آن‌ها بخشید. در اینجا ایده‌هایی خاص در این رابطه به شما ارائه می‌کنیم:

در بسیاری از پروژه‌های دکوراتیو می‌توانید نقش موثر بلوک سیمانی را ببینید. برای مثال اگر نیاز به یک استند خاص برای گلدان در ویلاهای شمال دارید، می‌توانید به سراغ استندی با این متریال بروید و یا در محوطه ویلاهای شمال می‌توان از این بلوک در نیمکت استفاده کرد. در پاسیوها نیز بلوک سیمانی را می‌توان به عنوان استند به کار برد.

از بلوک‌های سیمانی می‌توان در جهت محافظت مواد و یا ذخیره آن‌ها بهره برد، برای مثال اگر به مدت زیادی می‌خواهید مصالحی را به صورت جداگانه انبار کنید، می‌توانید روی این مصالح حساب بازکنید.

وجود قفسه کتاب در ویلاهای شمال، به یکی از پر طرفدارترین ترفندهای دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌است، خوب است بدانید که با بلوک سیمانی می‌توان قفسه‌هایی جذاب ایجاد کرد.

از بلوک سیمانی در تزئین محوطه و باغ در ویلاهای شمال نیز استفاده می‌کنند. کارکردهایی مثل نیمکت، میز، آتش‌دان و … در محوطه را می‌توان با این مصالح ساخت و طراحی کرد. همچنین فلاور باکس‌هایی از این جنس نیز مورد استقبال کاربران هستند.

مزایای استفاده از بلوک سیمانی سبک در ویلاهای شمال

اشاره کردیم که بلوک سیمانی در دو نوع سبک و سنگین وجود دارد که هر یک کارکرد مختص به خود را دارند. همانطور که گفتیم از بلوک سیمانی سنگین می‌توان در محوطه ویلاهای شمال بهره برد، با اینحال بلوک سبک نیز کاربرد و مزایای منحصر به خود را دارد که در اینجا هر یک را معرفی می‌کنیم.

به حداقل رسیدن زمان اجرای پروژه در مواردی مثل چیدن دیوار.

کاهش یافتن هزینه‌ها با استفاده از این بلوک( سرعت بالا و هزینه کم در نتیجه این محصول بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.)

بلوک سبک سیمانی جا‌به‌جایی آسان و حمل و نقلی راحت دارد.

کم شدن وزن ساختمان با استفاده از این بلوک

وزن کم بلوک باعث کاهش آسیب ناشی از زلزله می‌شود.

این بلوک در برابر آتش مقاوم بوده و همین موضوع افزایش ایمنی را در بر دارد.

عایق صوتی و حرارتی به دلیل وجود منافذ هوایی

دسترسی آسان به دلیل معادن پوکه معدنی در کشور.

خرید ویلاهای شمال

خرید ویلاهای شمال، به جهت حساسیت سرمایه‌گذاری در این ویلاها، بهتر است با آشنایی با اصول ساخت و ساز در این منطقه و بهترین مصالح و روش‌های صحیح ساخت و ساز در شمال صورت بگیرد. خاک شمال کشور، به دلیل بالا بودن سطح آب زیر زمینی تمهیدات خاصی برای ساختمان‌سازی نیاز دارد و از سوی دیگر، به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، باید بدانیم که بهترین مصالح برای استفاده در ویلاهای شمال و سایر ساختمان‌های این منطقه چه نوع مصالحی است. در رابطه با سازه و اسکلت ساختمان نیز این موضوع صادق است و باید در آن نیز دقت کافی را به خرج دهیم.

در صورتی که قصد خرید ویلاهای شمال را دارید و به بهترین ساختمان‌ها در این زمینه فکر می‌کنید، بهتر است قبل از اقدام به خرید ویلا در شمال، با مشاورین املاک دکتر بخشی تماس حاصل کنید و از راهنمایی‌های این تیم مجرب در این زمینه بهره‌مند شوید. پس اگر به فکر خرید ویلا در مازندران هستید و می‌خواهید با شرایط خرید برج‌های ساحلی سرخرود نیز آشنا شوید، از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید.

‫3/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه