تفاوت های ویلای مدرن و ویلای کلاسیک

30 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلای مدرن 89789489489548548477

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “


سبک ویلا چه اهمیتی دارد؟

در گذشته که سبک دکوراسیون چندان مطرح نبود ، اکثریت خانه ها یک سبک ساده و شبیه به هم داشتند. امروزه با پیشرفت هنر معماری و علم مهندسی ، سبک های متفاوت و متنوعی از طراحی خانه وجود دارد که اصلی ترین آن ها ، مدرن و کلاسیک است. موضوعی که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم ، طراحی ویلاهای مدرن و ویلاهای کلاسیک و ذکر تفاوت های آنهاست. سبک ویلایی که انتخاب میکنید در واقع دریچه ای به درون شماست! هر کدام از سبک های طراحی ، روی یک ویژگی مانند سادگی یا تجمل تاکید دارند و انتخاب شما نشان میدهد که نسبت به کدام یک از این ویژگی ها تمایل دارید. بخش دیگری از طراحی سبک ویلا ، به هماهنگی میان جزئیات و اِلِمان های موجود در ویلا بازمیگردد و عدم تناسب میان آن ها ، ظاهر خوشایندی به وجود نمی آورد. شاید این موضوع از نظر شما چندان پر اهمیت جلوه نکند. اما حالا که تصمیم به خرید ویلا دارید و مبلغ زیادی برای این کار کنار گذاشته اید و از طرفی تنوع ویلا در شمال بسیار زیاد است ، بد نیست تفاوت های میان ویلای مدرن و ویلای کلاسیک را بشناسید.

برای زیبا سازی ویلا عناصر و عوامل مهمی دست در دست هم می دهند تا این زیبایی ها در چشم ها نمایان شوند . ویلاهای مازندران دارای سبک های متفاوت و چشم نوازی هستند ، شما شاهد هر گونه سبک اعم از سبک مینیمال ، سبک رومی ، سبک کلاسیک ، سبک مدرن و همچنین سبک سنتی هستید که بیشترین سبکی که در ویلاهای شیک و لاکچری قابل مشاهده هستند ، سبک کلاسیک و سبک مدرن می باشند .

این سبک ها مورد پسند افراد بسیاری در اقشار متفاوت می باشند ، فرق چندانی نمی کند که شما در بالای شهر ساکن باشید و یا پایین شهر ، شما به راحتی می توانید سبک های مورد علاقه خود را در ویلای مورد نظر پیاده کنید . از عناصری که در زیبایی ویلا تاثیر دارد می توان به سبک خارجی و نمای بیرونی ، نمای داخلی و دکوراسیون چیدمان ، وسایل و المان ها و دیگر بخش های مورد پسند هستند اشار نمود .

ویلای مدرن و زیبایی های آن

ویلای مدرن امروزه بسیار به چشم می خورند ، این ویلاها نسبتا ساده و تلفیقی از رنگ های طوسی ، مشکی ، سفید ، کرم  و …  از این قبیل رنگها می باشند . این رنگ ها جلوه خاص و با شکوهی را به ویلاهای شما می دهند ، در سبک مدرن از المان و عناصر ساده تری نسبت به سبک کلاسیک استفاده می شود . ویلاهایی که سبک مدرن دارند مورد پسند افراد بیشتری هستند  البته ناگفته نماند بیشترین چیزی که این سبک را مورد پسند می کند شیک بودن در عین سادگی است .

ویلاهای سبک کلاسیک و هر آنچه که باید بدانید

ویلاهای سبک کلاسیک می توانند مورد پسند افرادی باشند که به سبکی شلوغ و سلطنتی علاقه فراوان دارند . در این سبک های المان های کوچک و بزرگ زیادی استفاده می شود ، همچنین مجسمه ها و ستون های بلند زیادی نیز در سبک کلاسیک بسیار به چشم می آیند .

بیشترین رنگ هایی که در سبک کلاسیک به چشم می خورند رنگ های قرمز ، زرشکی ، قهوه ای ، شیری ، طلایی و … می باشند ، نقوش و طرح های پر مفهموم نیز در سبک کلاسیک نمایانگر احساسات و سلیقه شخصی صاحب ویلا است .

احتمالا شما شاهد پنجره های بزرگ زیادی در ویلاهایی که سبک کلاسیک را دارند دیده اید ، در واقع باید بگوییم اشکال ها و المان ها در سبک کلاسیک بیشتر به چشم می خورند تا در سبک مدرن . سبک کلاسیک می تواند دارای زیبایی هایی باشد که شما در سبک مدرن آن ها را نبینید اما هر کدام از آن ها مورد علاقه افراد خاص می باشند .

 

 ویلای مدرن 48748748741887418574

 

آشنایی با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

یکی از پر طرفدار ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی ، انتخاب سبک مدرن برای چیدمان می باشد . سبک مدرن در  قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از حداقل رنگ ها ، خطور صاف و مشخص به کار رفته است . در این سبک دکوراسیون از فضاها  به بهترین شکل استفاده می شود در عین حال سعی می شود از مبلمان و لوازم ساده استفاده می شوند . معمولا در ویلاها به سبک مدرن از در های شیشه ای ، استخر و جکوزی استفاده می شود .در طراحی خارجی ویلا به سبک مدرن از با کیفیت ترین مصالح به کار می رود ، به عنوان مثال این نوع ویلا ار پارکت های فوق العاده مدرن ، زیبا و ضد آب استفاده می شود .

ویژگی سبک مدرن 

  • طراحی باز
  • به کار گیری فلز ، کروم و یا شیشه با طراحی صاف و ساده
  • بازی با رنگ ها بر زمینه اصلی
  • نبود تقارن عمدی
  • معمولا به سبک دوبلکس طراحی می شود
  • هر اتاق برای خود سرویس بهداشتی مجزا دارند
  • استفاده کردن از رنگ های طوسی و سفید و صورتی کمرنگ برای طراحی داخلی

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک سبکی زیبا ، با شکوه و با عظمت می باشد که از قدیم تا به امروز مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است . از ویژگی های بارز سبک کلاسیک میتوان به ستون های بلند ، سر ستون ، مجسمه های تزئینی ، طاق و قوس ها ، تزئینات و ابزار ها و … در دکوراسیون داخلی ویلا اشاره کرد . نورپردازی در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا به جلوه بخشیدن طرح و دکوراسیون داخلی ویلا کمک می کند . زیبایی و شکوه این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک با استفاده از ستون های بلند ، سنگ ، دیوار ها ی بلند ، پنجره های متقارن و بلند ، کاغذ دیواری و … و همچنین استفاده از رنگ سفید ، کرم ، استخوانی  نشان داده می شود .  رنگ های به کار رفته در سبک های کلاسیک بیشتر در رنج های قرمز ، زرشکی ، قهوه ای و از این قبیل رنگ ها می باشد .

 

ویلای کلاسیک 91998489ویژگی های معماری مدرن ویلاهای شمال

اکثر افراد با سبک مدرن آشنایی دارند ، اما آن را به نام مدرن نمیشناسند ؛ بلکه با نام سبک جدید یا سبک روز با آن آشنایی دارند. ویلاهای مدرن در چند سال اخیر مطرح نشده اند و سالیان سال است که از طراحی اولین ویلاهای مدرن میگذرد. اما نکته ای که در میان همه ی ویلاهای مدرن تمامی دوره ها مشترک بوده ، سادگی و دوری از به کار بردن جزئیات است! هر چه از ویلاهای مدرن قدیمی میگذریم و به سمت ویلاهای مدرن جدیدتر پیش میرویم ، این سادگی بیشتر و پر رنگ تر جلوه میکند. امروزه ویلاهایی در شمال دیده میشوند که از رنگ های زیادی در نمای بیرونیشان به کار نرفته ، در آن ها خبری از تجمل ، اغراق و بزرگنمایی جزئیات نیست . در ویلاهای مدرن ، سعی میشود تا بیشترین استفاده از زیبایی ها و جذابیت های بیرون از خانه صورت بگیرد. از آنجایی که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلاهای مدرن خبری از گچبری ها و تزیینات نیست ، از زیبایی های فضای بیرونی استفاده میشود. به عنوان مثال با نصب پنجره های عریض ، بلند و ساده ، افراد دید وسیعی نسبت به زیبایی های بیرون مانند دریا و جنگل پیدا میکنند . نمای خارجی ویلاهای مدرن امروزی سرشار از خلاقیت و نوآوری است که همین متفاوت بودن بیننده را جذب خود میکند. در ویلاهای سبک مدرن ، سادگی محدود به طراحی نیست و در استفاده از رنگ ها هم احتیاط میشود. رنگ های به کار رفته در ویلاهای مدرن محدود هستند و در اکثریت آن ها از رنگ های خنثی مانند سفید ، مشکی و خاکستری استفاده میشود.

شاخصه اصلی نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده ‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است. سادگی حرف اول را می زند و تجمل گرایی در این سبک معنی ندارد. در ویلاهای مدرن از متریال خوب سنگ، شیشه، سیمان سفید، ترکیبی از فولاد وشیشه استفاده می‌شود. در طراحی ویلای مدرن، نور بسیار اهمیت دارد. باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی نمود.

 ویلای مدرن 7748789748741874184185741871

 

ویژگی های معماری کلاسیک ویلاهای شمال

ویلاهایی با معماری کلاسیک دقیقا نقطه ی مقابل معماری ویلاهای مدرن هستند. سبک کلاسیک در میان عموم به همان قدیمی یا تجملاتی شناخته میشود . معماری های سنتی ایرانی هم که همه ی ما با آن ها آشنایی داریم ، سبک کلاسیک ایرانی هستند. اگر بخواهیم به اصلی ترین ویژگی ویلاهای کلاسیک اشاره کنیم ، از تجمل گرایی و به کار بردن زیاد جزئیات نام میبریم‌. ویلاهای کلاسیک با ظاهری فاخر و لوکس و تزیینات اغراق آمیز هر بیننده ای را جذب خود میکنند. از آنجایی که ویلاهای کلاسیک یک تصویر لوکس و پر از تجمل نشان میدهند ، متراژ کم برای فضای آن ها ، سبب به وجود آمدن یک تناقض بزرگ خواهد شد. از این رو اغلب ویلاهای کلاسیک ، با متراژهای بالا ساخته میشوند. همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم طراحی ویلا نشان دهنده ی روحیه و شخصیت ماست.  زندگی کردن افراد ساده پسند هم در یک ویلای لوکس کلاسیک قابل تصور نیست. تزیینات ویلاهای کلاسیک برگرفته از معماری رم و یونان میباشد. طاق و قوس ، ستون ها  و ستون نماها که همه ی آنها مزین به تراشکاری ها و گچبری های ظریف هستند. نمای خارجی ویلاهای لوکس ، تصویری از عظمت و شکوه را القا میکند. پنجره ها و سطوح شیشه خور محدود هستند و اگر هم موجود باشند در قالب پنجره های  طویل و باریک قدی به چشم میخورند. برای نمای ویلاهای کلاسیک در استفاده از سنگ ها اغراق میشود و به کارگیری سنگ های مرمر و گرانیت در نمای ویلاهای کلاسیک به شدت پر طرفدار است . در رابطه با رنگ ها هم دقیقا باید همان حالت تجمل گرایانه رعایت شود. از این رو در نمای ویلاهای کلاسیک از رنگ هایی مانند طلایی ، بژ ، کرم و یا ترکیب آن ها با رنگ های دیگر مانند سفید استفاده میشود.این سبک مناسب افرادی است که تمایل به زندگی در فضایی سنتی و قدیمی دارند. سبک کلاسیک از دوران رنسانس در رم پدید آمد. ستون‌های بلند، سرستون، مجسمه‌های تزئینی، طاق و قوس‌ها و تزئینات از ویژگی‌های بارز این سبک هستند. نورپردازی مصنوعی در طراحی نمای کلاسیک بسیار مهم است و به جلوه بخشیدن هرچه بیشتر طرح کمک می‌کند.

تفاوت های ویلای مدرن و ویلای کلاسیک 8748865323156453000

طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک و مدرن

نکاتی که در رابطه با طراحی خارجی ویلاهای مدرن و کلاسیک ذکر کردیم عیناً در فضای داخلی آن ها نیز به کار میرود . ویلاهای کلاسیک با پرده های لوکس ، مبلمان سلطنتی و فرش های دستبافت ایرانی مزین میشوند و رنگ این جزئیات نیز باید با روح تجمل گرایانه شان هماهنگی داشته باشد . اما در رابطه با ویلاهای مدرن اینطور نیست . فرش ها و مبلمان ساده هستند و استفاده از پرده هم امری کاملا سلیقه ایست . برخی از افراد ترجیح میدهند تمام مدت از منظره ی زیبای بیرون استفاده کنند و برخی دیگر از افراد هم با یک پرده ی ساده و نازک آن را بپوشانند ! در طراحی داخلی ویلاهای مدرن خبری از مجسمه های عظیم و تزیینات ریز و درشت نیست و برای دیزاین محیط ، بیشتر از مجسمه های مینیمال و ساده و گل و گیاه طبیعی استفاده میشود. تجمل گرایی حرف اول را می زند. حضور گل و گیاه کمتر است. سنتوری، طاق، قوس، ستون حالت متقارن دارد و حسی از ایستایی و عظمت را القا می کند. طراح در این سبک وقتش را روی جزییات می گذارد تا با ابزار مناسب و ریزه کاری های دقیق، خیل مخاطبان را به سوی خود بکشاند. به دلیل استفاده از وسایل ناب و لوکس در طراحی فضا از هزینه بالایی برخوردار است. از اشکال منحنی در نما استفاده می شود.

انتخاب ویلای مدرن یا کلاسیک

سعی کردیم تصویری واضح و عامیانه از ویلاهای مدرن و کلاسیک شرح دهیم تا اگر قصد خرید ویلا دارید ، دقیقا نسبت به چیزی که میخواهید شناخت پیدا کرده ، و با علم به ویژگی های آن ، اقدام به خرید کنید . نکته مثبت این است که تنوع چشمگیری در میان ویلاهای مدرن و کلاسیک شمال دیده میشود و شما میتوانید دقیقا متناسب با بودجه و سلیقه تان اقدام به خرید نمایید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/08/30

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه