خانه های روستایی را بیشتر بشناسید

29 آبان 1400
0 دیدگاه
خانه های روستایی 4884484887487

خانه های روستایی از محبوب ترین و قدیمی ترین سبک های معماری در ایران می باشند . در این مطلب ما هر آنچه باید از خانه های روستایی بدانید را به شما خواهیم گفت . با اینکه امروزه زندگی شهری درحال توسعه و پیشرفت بسیار بالایی است اما خانه روستایی  و زندگی در ویلاهای سنتی در مازندران و شمال با محبوبیت بالایی مواجه شده اند . احتمالا در زمان سفر به مازندران و شمال نمونه های زیادی از ویلاهای سنتی را دیده اید . زیباترین سبک خانه روستایی در مناطقی قرار دارند که دارای آب و هوای مرطوب ، پر باران و معتدل هستند . بیشتر ویلاهای سنتی و خانه های روستایی در دل کوهستان ها و کنار جنگل های سرسبز ساخته شده اند .

خانه روستایی 4698948544657414157415

نکات زیباسازی خانه روستایی

تقریبا همه افراد می دانند که خانه های روستایی دارای زیبایی های شگفت انگیز زیادی هستند ، از نمای بیرونی خانه ها گرفته تا حوضچه های اب و فضای سنتی و قدیمی درونی . همگی آن ها مورد پسند افراد بسیاری هستند و جذابیت بالایی دارند . برای زیباسازی خانه روستایی نکات کوچک و در دسترسی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها فضای دنجی را برای خود به وجود بیاورید .

کاشت گیاهان و گل های زینتی

تقریبا همه ما میدانیم که کاشت گیاهان مختلف از بهترین شیوه های زیباسازی فضای داخلی خانه ها می باشد . در خانه های روستایی شما شاهد بافت چوبی و گرم صمیمی هستید از این رو کاشتن گیاهان همچون درختان میوه انار ، پرتقال ، نارنج ، آلو ، هلو ، گیلاس و … و یا گل های زینتی باعث زیباتر شدن فضای خانه و ایجاد چشم اندازی تماشایی می شود . گل ها در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارند که امروزه بسیار شاهد دیزاین خانه ها با استفاده از گل ها نظیر کاکتوس و از این قبیل موارد هستیم .

استفاده از صندلی و یا میز چوبی

از دیگر راه های زیباتر کردن فضای داخلی خانه روستایی استفاده کردن از صندلی و یا میز چوبی است ، قرار دادن این صندلی ها و میزها در حیاط جلوه را چندین برابر افزایش می دهد . شما در هر زمانی که مایل باشید می توانید از آنها استفاده کرده و از تماشای فضای سرسبز و خوش اب و هوای لذتبخش خانه خود نهایت استفاده را ببرید . احتمالا تا کنون شاهد تخت های چوبی در فضای داخلی بعضی از خانه های ویلایی بوده اید ، در تعدادی از خانه های ویلایی تخت های چوبی نماد سنتی و صمیمی را به وجود می اورند . می توانید با خانواده و دوستان خود دورهم بنشینید و از بودن در کنار هم لذت ببرید .

خانه های روستایی همواره گرم ، صمیمی و بسیار دلنشین می باشند ، برای زیباسازی فضای داخلی نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست و فقط با چند ایده کوچک می توان فضای مورد علاقه خود را خلق کنید .

اگر علاقمند به چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلا و آپارتمان های خود هستید و تمایل به کسب اطلاعات بالاتر در این زمینه را دارید پیشنهاد می شود برای یکبار هم که شده به سایت دکتر محمد بخشی مراجعه نمایید تا از اطلاعات و ایده های نوین روز نهایت استفاده را ببرید .

خانه روستایی چیست

روستا فضایی است که از تجمع خانواده هایی تشکیل شده است که به دنبال کار های کشاورزی ، دامداری ، باغداری ، صنایع روستایی و از این قبیل فعالیت ها هستند . و از  این راه برای تامین نیازهای زندگی خود استفاده  می کنند . امروزه روستاها  اقامتگاه بسیاری از مسافران و طبیعت گردان شده است ، به دلیل سرسبز بودن و داشتن فضایی دنج و آب و هوای معتدل روستا ها محبوبیت بالایی پیدا کرده اند .

 

خانه روستایی زیباترین جلوه در شمال

قابل به ذکر می باشد که معماری و ساخت انواع خانه روستایی در مناطق شمال و مازندران به خصوص در گیلان و نواحی سرخرود زمینه بسیار گسترده ای را برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران زیادی فراهم کرده است . شمال ایران به داشتن خانه های روستایی و سنتی معروف می باشد و سالیانه مسافران و توریست های زیادی به آنجا سفر می کنند. در خانه های روستایی خبری از خوشبو کننده های لوکس نیست در این خانه ها کل محیط با بوی هیزم و چوب پر خواهد شد . شما با صدای دلنشین نم نم باران بر روی سقف و حلب بالای خانه بیدار خواهید شد . افراد زیادی به دنبال خرید خانه های روستایی هستند چرا که امروزه زندگی شهری با شلوغی و مشغله های زیادی به همراه است و این افراد برای دور بودن از شلوغی و فرار کردن از روزمرگی های خود خانه روستایی را خریداری می کنند .

 

خانه روستایی 415848748748741

 

ویژگی خانه های روستایی مناطق پر باران را بدانید

خانه های روستایی را به گونه ای می سازند که با شرایط مختلف بارندگی و رطوبت سازگار باشد . زیرا شمال ایران در دامنه های کوه البرز ونزدیکی دریای خزر بارندگی و رطوبت بسیار زیاد است . اگر تا به حال به معماری خانه های مناطقی که ذکر شد دقت کرده باشید ، متوجه می شوید که دارای دیوارهای کوتاه می باشند . و همین طور سقف تمام این خانه ها در استان مازندران و گیلان شیب دار ساخته شده اند . چرا که باید هنگام بارش باران و برف بار وارد شده به سختی را کاهش دهد و به سمت ناودانی برای خروج آب باران هدایت کند .

شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشیداین خانه ها در مناطق شمال کشور معمولا در بخشی زیری خود زیرزمین ندارند . زیرا ممکن است آب باران و برف به پایین خانه نفوذ کند و چنین وضعی ممکن است فنداسیون خانه روستایی را تهدید رو به رو کند .

معمولا زیباترین و شیک ترین خانه های روستایی در شمال و مازندران را از مصالح طبیعی مانند چوب ، سنگ ، ساقه گیاهان و همین طور خشت می سازند . به همین دلیل است که وقتی افراد به شمال ایران سفر می کنند از نمای دور می توانند سبک روستایی و سنتی ویلا و خانه را تشخیص بدهند .

ویژگی خانه های روستایی در مناطق گرم و خشک

دقیقا بر خلاف خانه روستایی که در شمال ساخته می شوند و پراکنده هستند ، خانه هایی که در مناطق گرم و خشک ساخته می شوند معمولا به صورت متمرکز به گونه ای در یک بافت مشخص شده دارند . زیرا تا هوای داخل خانه در فضا نگه داشته شود و حرارت را به بیرون از خانه منتقل نکند .

معمولا سقف خانه های ساخته شده درمناطق گرم و خشک به رنگ روشن و سبک گنبدی شکل یا مسطح هستند . این خانه های دارای دیوار های بسیار بلندی هستند تا بتوانند به عنوان سایه به کار بروند .

با خانه روستایی در مناطق کوهستانی آشنا شوید

افرادی  که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می کنند از هر نظر ، شرایط سخت تری را برای زندگی تجربه خواهند کرد . سرمای زیاد به خصوص در فصل زمستان آن هم در مناطق کوهستانی بسیار طاقت فرسا می باشد . به همین دلیل از ویژگی های مهم این سبک از خانه ها به گونه ای است که نور خورشید را به درون خود راه بدهد . دیواره هاس خانه های روستایی در کوهستان همگی از سنگ هستند و و همچنین دیوار های بیشتر خانه های مناطق سردسیر به گونه ای هستند که بتوانند گرما را جذب کنند. به همین علت ازرنگ های تیره و قهوه ای به این منظوراستفاده می کنند .

 

خانه روستایی 487487487418574185741

 

نکات مهمی که باید هنگام خرید خانه روستایی بدانید

احتمال اینکه وقتی نام از خانه روستایی و سنتی به گوشتان برسد و شما به طرف مازندران و شمال حرکت کنید بسیار بالاست . و این مسئله دور از انتظار نیست که به واسطه آب و هوای دلچسب و دلپذیر ، جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار سرسبز در خطه شمال کشور درصد بسیار بالایی از افراد به دنبال خرید ویلا و خانه های روستایی و یا حتی اجاره برخی از خانه های ویلای باشند .  افراد و خانواده های زیادی به دنبال گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود در شمال می باشند به همین علت هنگام تعطیلات گزینه های مناسب را برای خرید در بافت روستایی مازندران و شمال جستجو می کنند .

همانطور که می دانید بافت روستایی در شمال کشور ، زیباترین سبک زندگی را معرفی می کند . اصولا در مناطقی که خانه های روستایی ساخته شده اند تمامی افراد ساکن در این مناطق از حال یگدیگر با خبر هستند و صمیمیت و مهربانی در بین آن ها موج می زند . زندگی در چنین مناطقی بسیار لذت بخش وبه همراه پر از آرامش و دلگرمی می باشد .

معمولا زندگی کردن در خانه روستایی در فصول گرم سال راحت تر می باشد . شما به راحتی در هر منطقه ای که بخواهید در مسیر می توانید توقف کنید و حتی می توانید  از میان مزرعه های سرسبز و زیبا رد شوید و یا در صورت تمایل قدم بزنید . به هرحال خانه های روستایی شور و هیجان خاص خود را دارد . اگر به دنبال خانه های زیبا برای زندگی هستید کا به شما خرید ویلاخانه و خانه های روستایی شمال و مازندران را پیشنهاد خواهیم کرد .

خانه روستایی 4874854785471584158741

 

نکات زیبا از خانه روستایی

در خانه روستایی سیستم گرمایش و سرمایش با توجه به منطقه جغرافیایی انتخاب می شود و معمولا از بخاری گاری ، بخاری هیزمی ، کرسی پنکه زمینی یا سقفی و یا کولر و اسپیلت استفاده می شود . بیشتر خانه های روستایی دارای آشپزخانه های مستقل برای مسافران می باشند  . دقیقا بر خلاف شهر ها که برای صرف وعده های غذایی به رستوران ها ، فست فود ها و از این قبیل مکان ها مراجعه می کنند در روستاهای شمال مکان هایی با عنوان قهوه خانه و یا مهمان سرا وجود دارند که افراد برای میل کردن صبحانه و یا نهار و شام به آنجا مراجعه می کنند . تمامی خانه های روستایی دارای باغچه های زیبایی هستند که در آن ها گل ها و گیاهان مختلف و زیادی پرورش داده می شوند . درختان میوه در روستاها از اصلی ترین بخش در زیبایی حیاط های خانه ها می باشد . معمولا نیز خانه های روستایی دارای حوض های کوچک هستند که در زیباسازی فضای خانه نقش بسزایی دارند . حوض ها از اصیل ترین ویژگی های خانه های روستایی و سنتی محسوب می شوند . خانه هایی که سبک های سنتی و روستایی دارند دارای پنجره های زیادی هستند و نورگیری بسیار بالایی دارند . این ویژگی روشنایی فضایی داخلی را چندین برابر می کند . صمیمت در خانه روستایی همواره جریان دارد .

سخن پایانی

انواع خانه های روستایی به سبک و مدل های متفاوتی  در ایران معماری و ساخته می شوند . زیباترین مدل و سبکی که تا به حال از خانه های روستایی دیده اید در شمال کشور ساخته شده اند . روستاهای مازندران و گیلان نمونه هایی از بهترین بافت های روستایی می باشند .  اگر به دنبال مسافرت و یا زندگی در بهترین جای ایران هستید وقت آن رسیده است که به خرید ویلاها و خانه های روستایی شمال و مازندران فکر کنید . زندگی کردن در این خانه ها تجربه ای از زندگی متفاوت می باشد که می تواند در عین حال آرامش و لذت واقعی یک زندگی رویایی را برای شما به ارمغان بیاورد . اگر به دنبال خرید زیباترین ویلاها و خانه های روستاهای مازندران و شمال هستید ما به شما مراجعه کردن به سایت دکتر محمد بخشی را پیشنهاد می کنیم . دکتر بخشی با ارائه بهترین  مشاوره ها به شما ، بهترین راه ها و تصمیم ها را یاد آور خواهد بود .

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/08/29

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه