پرده آشپزخانه و معجزه اصلی آن در دکوراسیون داخلی

25 آبان 1400
0 دیدگاه
پرده آشپزخانه 56454142125365255856

می دانید که پرده یکی از ضروریات و ملزومات هر آشپز خانه می باشد که نمایی دیگر به آن بخشیده و باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می شود. در واقع اگر از اهمیت و نقش پرده آشپزخانه سخن بگوییم می توانیم  ازاهمیت  آن در اجزای دکوراسیون داخلی بگوییم  که بسته به نوع سبک و دیزاین دکوراسیون داخلی  یکی از انواع پرده ها انتخاب می شود . ما در این مبحث سعی داریم تا از تفاوت این نوع پرده با دیگر پرده ها و همچنین از انواع آن سخن بگوییم ، پس تا انتها با ما باشید.

پرده آشپزخانه 56454142125365255856

اما نکاتی که باید قبل از انتخاب پرده آشپز خانه خود بدانید :

  1. می دانید که آشپزخانه مکانی برای پخت و پز مواد غذایی است و باید جنس و الیاف پارچه آن با پارچه  دیگر پنجره های اتاق متفاوت باشد. درحقیقت برای اینکه در این موضوع موفق باشید باید چند نکته طلایی را دنبال کنید پس با ما همراه باشید تا شما را از این نکات بهره مند کنیم .
  2. همانطور که مشخص است این محل ، محل آشپزی بوده و بخار و ذرات چربی مواد غذایی در هوای این مکان جریان دارد و همانند دیگر نقاط خشک نیست. پس باید در نوع و جنس پارچه پرده کمال توجه را داشت چراکه باید  در محیطی مرطوب و حتی چرب نصب شود ، پس درنتیجه باید مقاومت و استحکام خوبی داشته باشد.
  3. شستشوی آسان آن : همانطور که گفتیم و می دانید امکان تماس ذرات چربی و مواد غذایی به پارچه پرده آشپز خانه زیاد است. به همین دلیل باید پرده ای با جنس مناسبی انتخاب شود که شرایط شستشوی عالی داشته باشد. مثلا شما نمی توانید پرده ای با جنس مخمل که زیبایی بیش از اندازه ای در اتاق نشمین شما ایجاد می کند را در آشپز خانه خود بکار ببرید چراکه با ذره ای  آلودگی ، پاک کردن آن بسیار دشوار خواهد شد.
  4. اما نکته بعدی که در این مبحث مورد توجه قرار می گیرد ؛ اشتعال پذیری پارچه پرده است که باید نکات ایمنی در این زمینه را در اولویت خود قرار دهید. بعضی از نکاتی که می توانیم نام بریم ؛ استفاده از بند هایی است که باعث می شود پرده را بالا تر از شعله گاز قرار دهیم و یا همچین می توانیم فاصله آن را با اجاق گاز رعایت کنیم تا از ایجاد حوادث ناگهانی جلوگیری کنیم .
  5. از نکات دیگر تغییر رنگ پرده آشپزخانه می باشند :  گرمای بسیار زیاد درون این مکان ، باعث تغییر رنگ پرده  نیز می شود و باعث شده تا پارچه مانند روز اول خود خودنمایی نکند. اما باید بگوییم که این مورد به جنس پارچه بستگی داشته پس باید به این موضوع توجه کافی نیز داشته باشید.
  6. اما شما می توانید برای دیزاین بهتر و شکیل تر شدن طراحی داخلی خود از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید تا آشپز خانه تان بی روح و دلگیر نشان ندهد. همچنین می توانید از پارچه های طرح دار برای پرده  خود بکار بگیرید چراکه می تواند فضای متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پرده آشپزخانه 784687418671468667141

انواع مدل های پرده آشپز خانه متناسب با دکوراسیون داخلی آشپز خانه شما :

 

  • پرده کافه ایی

اولین مدل برای پرده آشپزخانه ای که ما برای شما معرفی می کنیم که به طور حتم در جاهای گوناگون به چشمتان خورده است و همچنین  قطعا طرفداران زیادی هم دارد پرده کافه ای است . این مدل از پرده  کافه ها الهام گرفته شده است ؛ از همین جهت به پرده های کافه ای معروف هستند.

اما مدل این پرده چگونه است ؟ این پرده معمولا یا دو تیکه است و یا  یکپارچه یا همان یک تیکه . پرده یک تیکه ، سرتاسر کل پنجره آشپز خانه را می پوشاند و توسط یک میله که در بالای پنجره قرار دارد از حلقه هایی آویزان می شود . لازم به ذکر است که  این پرده ها بنا به سلیقه افراد گاها چین دار و گاهی هم بدون چین انتخاب می شوند. البته نباید این موضوع را نادیده بگیریم که بهترین جنس برای اینگونه مدل های پرده ، جنس کتان می باشند .

  • پرده های کافه نیم پنجره

اما این پرده کافه فقط نیمی از پنجره آشپزخانه را می پوشانند که می توانند آشپز خانه شما را بسیار شکیل و زیبا تر نشان دهند . این گونه پرده  پایین پنجره را می پوشاند و با دکوراسیون داخلی آشپزخانه ی شما مچ می شود . همچنین برای شما این امکان را فراهم می آورد تا از نور طبیعی در آشپز خانه خود کمال لذت را ببرید. شما می توانید با رنگ و طرح های متنوعی که این پرده دارد بسته به سلیقه خود و طراحی داخلی آشپز خانه خود رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

اگر بخواهیم از دیگر مزیت این پرده بخواهیم بگوییم این است که راحتی نصب  شده و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است. اما به دلیل اینکه مدل این پرده نمی تواند کل پنجره را بپوشاند از معایب این پرده به شمار می رود.

  • پرده های گلدار

یکی از انواع پرده هایی که هر چقدر هم که از زمان استفاده آن ها بگذرد باز هم محبوبیت خاص خودش را دارد پرده های گلدار است که با وجود قدمت زیاد  هنوز هم طرفداران زیاد خود را دارند . پرده های گلدار می توانند به آسانی با دکوراسیون آشپز خانه شما هماهنگ شود و به آن جلوه ای دیگر ببخشد به همین علت در دیزاین  آشپزخانه بسیاری از خانه های امروزی هم دیده می شوند. این پرده ها می توانند از بالا و به کمک میله پرده آویزان شوند یا به صورت کرکره ای و شید رول اجرا شوند.

  • پرده های والان دار

اما این نوع پرده ها ، پرده های کوتاهی هستند که بر خلاف پرده های ساده که همه پنجره را در بر می گیرد  پرده های والان دار فقط در قسمت فوقانی پنجره قرار می گیرند. در واقع هدف اصلی این مدل  ، پوشاندن میله و قسمت بالایی پرده آشپزخانه است.

استفاده از والان ، به هر آشپزخانه ای نمای کلاسیک بخشیده و همچنین زیبایی و تنوع می بخشد.  این نوع پرده جلوی نور طبیعی را نگرفته و آشپز خانه شما را به صورت طبیعی روشن نگه می دارد . شما با نصب این نوع پرده ، سبک آشپز خانه خود را متفاوت تر از پیش می نمایید چراکه  این سبک به دوران رنسانس برمی گردد.  لازم به ذکر است که این نوع پرده  آشپزخانه بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می شود.

پرده آشپزخانه 4687468748674874

  • پرده شید (زبرا)

پرده آشپز خانه زبرا ، جزو اجزای مدرن و جدید به حساب آمده که می تواند سبکی و مدرن به آشپز خانه شما ببخشد . این پرده با تار پود بسیار محکم بر روی قابی قرار می گیرد و به صورت کرکره ای با استفاده از بند می توانید آن را به بالا و پایین بیاورید. از مزایای این گونه پرده ها این است که عایق و محافظ خوبی  در برابر گرما و سرما هستند. این نوع پرده  سه مدل دارد: رومی ، بامبو. ما در ادامه به بررسی کلی از هرکدام از این موارد می پردازیم .

  • پرده شید رومی

شما با پایین آوردن شید های رومی (باز کردن کامل پرده ) می توانید به طور کامل از ورود نور خورشید به داخل آشپز خانه خود را بگیرید . چراکه  تهیه اینگونه پرده ها با استفاده از پارچه های خیم و کلفت و با تاروپود های بسیار متراکم . شما می توانیید با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ دلخواه خودرا انتخاب کنید و زیبایی را به آشپز خانه خود ببخشید.

از مزایای های شید های رومی این است می توانند با هر نوع دکوراسیون و دیزاینی هماهنگ می شوند و از جذاب ترین پرده های آشپز خانه نیز به حساب می آیند.

  • شیدهای بامبو

اگر بخواهیم این نوع شید را با شید های رومی مقایسه کنیم  باید بگوییم که  با باز کردن شید های بامبو می توانید کمی از نور خورشید را به داخل فضای آشپز خانه خود وارد کنید. این نوع از پرده به دلیل این که از چوب های بامبو ساخته شده اند به آشپز خانه شما را فضای گرم و دلنشینی را می بخشد. اما یکی از معایبی که این نوع پرده ها دارند  شکننده بودن آن است.

این پرده ها از چوب های باریک اما محکم بامبو تهیه و ساخته می شوند و با دقت و حساسیت تمام  کنار هم قرار می گیرند تا زیبایی بینظیری را برای بیننده فراهم می آورد. در واقع چوب بامبوی را با نخ های مخصوص بافته می شوند و در آخر یک پرده پنجره را به وجود می آورد . از ویژگی های بارز اینگونه شید ها باید به دوام و عمر طولانی ، کاملا طبیعی بودن آن نصب آسان و همچنین قابلیت شستشوی آن اشاره کرد.

  • پرده های حریر

می دانید که پارچه های حریر پارچه های بسیار لطیف و ظریفی هستند که بسیار شفاف بوده و که همانند تورمی باشند. به همین دلیل با نصب این نوع پرده نور وارد آشپز خانه شما نیز می شود

پرده آشپزخانه 86548654684685418561

از مزایای این نوع پرده ها باید بگوییم :

نصب آسان به هر اندازه

قابلیت شسشو

هزینه به صرفه

هماهنگ با هر نوع دیزاین و سبکی

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه