گلدان ها در زیبا سازی فضای داخلی ویلا چه نقشی دارند ؟

21 آبان 1400
0 دیدگاه
گلدان 78965425874522

گلدان ها در زیباسازی دکوراسیون ویلاها کاربرد بسیاری دارند ، این المان ها از مورد استفاده ترین لوازم تزئینی است . قبل از انجام دکوراسیون با گلدان در ویلاهای شخصی خود باید از نکات مهم در زیباسازی ، چیدمان و از همه مهم تر از نگه داری گل های کاشته شده در آن ها اطلاعات بسیار بالایی داشته باشید . معمولا از گلدان ها در تزئین و ایجاد چشم اندازی زیبا در ویلاها استفاده می شود ، اما در حقیقت این زیبایی ها علاوه بر ایجاد فضایی دنج و صمیمی ، با بخشیدن رنگ به فضای داخلی ویلا موجب حفظ آرامش و فضای رمانتیک خواهند شد . در ادامه با ما همراه باشید تا از نحوه چیدمان و استفاده از انواع گلدان ها در دکوراسیون داخلی ویلای خود آشنا شوید .

گلدان 78965425874522

انتخاب گلدان در سایز های متفاوت

از نکات زیبایی و مهمی که باید برای چیدمان فضای داخلی خانه با استفاده از گلدان بدانید این است که آن ها را در سایز های متفاوت انتخاب نمایید . گلدان ها با سایز های متفاوت نه تنها بهترین گزینه برای پر کردن فضای داخلی ویلا هستند بلکه هرکدام از سایز کوچک گرفته تا بزرگ جلوه و چشم انداز خاصی را خلق خواهند کرد . سایز های مختلف این امکان را برای شما و افراد دیگر به وجود می آورد که شاهد زیبایی های متفاوت از هرکدام از گل ها و گلدان ها باشید .

توجه به محل قرار گیری

به کار گیری از گلدان می تواند فضای داخلی ویلای شما را دنج و صمیمی تر نشان دهد ، شما به این منظور می توانید از گلدان های شیشه ای ، بلوری ، پلاستیکی ، رنگی ، سفید و … استفاده نمایید . اما چنین کاری به تنهایی کافی نمی باشد و باید بدانید جایگاه درست قرار گیری هر کدام از گلدان ها را بدانید . گلدان هایی که سایز بزرگ دارند گوشه های دیوارهای ویلا و یا قسمت هایی که سقف ویلا بلند هستند به راحتی به چشم می آیند و زیبایی و قشنگی ها خود را به رخ می کشند . در صورتی که علاقمند به قرار دادن گلدان های بزرگ بر روی میز هستید پیشنهاد می شود در کنار آن ها مجسمه های کوچک و یا قاب عکس هایی با سایز کوچک یا متوسط قرار بدهید .

گلدان 78854587874455556525656

چیدمان گلدان ها در سبک مدرن

در سبک مدرن از گلدان ها برای زیبا سازی و چیدمان ساده و شیک استفاده می شود . بهتر است برای جلوه بهتره آن ها گلدان هایی که مشابه به یکدیگر هستند را در کنار یکدیگر قرار بدهید تا در این صورت چشم انداز بی نظیری را خلق کنید . اکثر افراد فکر می کنند که اگر گلدان هایی که متفاوت با یکدیگر هستند را در جا جای فضای داخلی ویلا پخش کنند باعث زیباتر کردن محیط داخلی می شود ، اما در حالی که چنین تصوری اشتباه می باشد . این کار باعث شلوغ و بهم ریخته جلوه دادن ویلا شده و کسالت و احساس آشفتگی را برای شما و اطرافیانتان به وجود خواهد آورد .

استند گل در زیباسازی فضای داخلی ویلا

از دیگر راهنمایی های پر کاربرد این است که شما ایجاد فضایی فوق العاده و شیک از استند گل برای چیدمان و مرتب کردن گلدان های خود استفاده نمایید . یا اینکار شما هم ظاهری مرتب و به دور از بهم ریختگی را به وجود خواهید آورد و هم می توانید به راحتی از گل ها و گلدان های خود مراقبت نمایید . استند گل برای شما این امکان را به وجود می آورد که تمامی گل های خود را در کنار پنجره و در دسترس نور خورشید قرار دهید و هم از خلق چنین فضای خیره کننده ای لذت ببرید . این روزها به دلیل افزایش خریداری ویلاها متراژ کم از استند های گل برای مرتب کردن و استفاده بهینه از فضای داخلی استفاده می شود . شما می توانید در قسمتی از حیاط ویلای خود و یا فضای داخلی ویلای خود از استند های گل استفاده نمایید .

گلدان 74142556696897845

تراریوم در فضای داخلی ویلا

تنگ ها و استوانه های شیشه ای از دیگر گزینه ها برای زیبا سازی فضای داخلی ویلا می باشند . از این تنگ ها و استوانه های شیشه ای می توانید برای نگهداری گل های مورد علاقه خود استفاده نمایید . شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که سیستم تراریوم چیست ؟

سیستم تراریوم متشکل از گلدان های شیشه ای و انواع گیاهان آپارتمانی است که امروزه بهترین روش برای نگهداری گیاهان در آپارتمان ها به حساب می آید .

گلدان های دیواری در ویلاهای مازندران

اگر به این موضوع دقت کرده باشید هنگامی که به ویلا های مازندران می نگرید ، گلدان های مختلف دیواری بسیار قابل مشاهده هستند . این استان از استان های رویایی و سرسبز و خوش آب و هوا می باشد که در آن پرورش گیاهان و گل های بسیاری صورت می گیرد . از این داشتن گل های رونده در گلدان های دیواری جلوه بسیار خیره کننده ای را به وجود خواهند آورد .

گلدان 78996558885522447

 

گلدان های چوبی

در ویلاهای روستایی و شمالی شما شاهد بسیار از المان ها از جنس چوب هستید . گلدان های چوبی نیز عنصر اصلی در زیبایی و خلق سبکی خاص هستند ، کاشتن گیاهان در المان های چوبی در ایجاد فضایی گرم ، دنج و رویایی بی تاثیر نخواهد بود . شما میتوانید این گلدان ها را بر روی سطح میز خود قرار دهید ، این کار حالت درونی شما و همچنین فضای داخلی ویلای شما را دگرگون خواهد کرد .

نگاهی مثبت به گلدان ها و گیاهان درون فضای داخلی ویلا

گلدن ها از المان های اصلی در زیبایی و جان بخشیدن به ویلا و محل سکونت افراد می باشند . رویش گل ها زنده و طبیعی درفضای داخلی ویلا نه تنها باعث زیباتر کردن فضای ویلا می شود بلکه باعث القای انرژی مثبت به روح و ذهن شما می شود .

سرگرم کردن خود با رسیدن و آب دادن به گل ها در ویلا هم شما را افکار منفی دور خواهد کرد و هم مانع از ایجاد حس تنهایی می شود . گل ها برای طراوت و شادابی روحیه و افکار بسیار موثر هستند به گفته پزشکان افرادی که خود را در طول روز مشغول پرورش و رسیدگی که گیاهان می کنند ، دچار افکار منفی و روحیه ای ای افسرده نخواهند شد و ابتلا به آلزایمر نیز در این افراد کاهش می یابد .

کلام آخر

گلدان ها در زیباسازی فضای داخلی ویلا ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند ، پرورش گیاهان در این المان ها در سایز ها و اشکال مختلف نمای و چشم انداز فضای داخلی ویلای شما را دگرگون می کنند .نکاتی که در بالا ذکر نموده ایم تنها بخش کوچکی از خلاقیت و ایده های موجود در طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا می باشد . شما می توانید نکات بیشتری را در سایت معتبر دکتر بخشی تماشا نمایید . در این سایت شما شاهد هرگونه مقاله که مرتبط با ویلا ، اپارتمان  و برج ها در مازندران می باشند ، خواهید بود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه