دلایل عجیب مهاجرت به آمریکا که نمیدانستید

14 آبان 1400
0 دیدگاه
مهاجرت به آمریکا 48646874867468748

مقدمه:

ممکن است شما هم بدانید که کشور آمریکا در حال حاضر به عنوان یکی از قدرتمند ترین اقتصاد ها در جهان به شمار می رود؛ از این رو توانسته اکثر میزان تولید ناخالص داخلی را از آن خود کند بنابراین همواره افراد زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت به این کشور را نموده و زندگی کردن در چنین کشوری را جزء رویا های خود می بینند. بهتر است بدانید آمریکا در واقع کشوری می باشد که بر اساس ایده های بسیار فوق العاده افراد توسعه طلب و بهترین ایده ها به منظور توسعه هرچه بیشتر ایجاد شده است و از دیرباز تاکنون خیلی سریع رشد نموده است تا جایی که می توان درباره این کشور گفت طی قرون معاصر جزء پیشرفته ترین کشور ها به شمار می رود.

 آشنایی با کشور آمریکا

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که آرزوی رفتن به کشور آمریکا را در ذهن خود می پرورانید پیش از همه باید نسبت به این کشور آگاهی های لازم را به دست آورید ؛ بنابراین به منظور آشنایی بیشتر با کشور آمریکا با ما همراه باشید. آمریکا به عنوان یک کشور بسیار وسیع در آمریکای شمالی شناخته می ‌شود. در حقیقت این کشور از ۵۰ ایالت برخوردار می ‌باشد تا جایی که درباره نوع مدیریت آن گفته اند که این کشور کاملاً به طور فدرال مدیریت می گردد.
در این کشور ادیان گوناگونی رشد پیدا کرده و از همه ملیت ها و نژاد ها در این کشور دیده می شود. این کشور از نظر وسعت در جایگاه چهارم کشور های جهان قرار دارد و به لحاظ جمعیت می توان آن را در جایگاه سوم کشور های جهان مشاهده نمود. بهتر است بدانید این کشور بهترین دانشگاه‌ های جهان را از آن خود کرده؛ چرا که به لحاظ کیفیت تحصیلی و برخورداری از بهترین استادان جهان توانسته به چنین مرتبه ‌ای دست یابد، همچنین حدود ۵۱۰۰ دانشکده و دانشگاه در آمریکا موجود است که هر یک از آن ها همواره در تلاش است تا تمامی رشته ‌های تحصیلی را آموزش دهند. افزون بر آن در حیطه انجام پژوهش های مختلف توانسته رتبه های برتر را کسب نماید از این رو شما می توانید مراکز تحقیقاتی و آموزشی زیادی را در سطح جهانی در کشور آمریکا ببینید و نسبت به اینکه بیشترین دانشمندان و محققان آمریکایی در سطح بین المللی مشغول به فعالیت و همکاری هستند تعجب نکنید.

مهاجرت به آمریکا 48646874867468748

 روش های مهاجرت به آمریکا

 مهاجرت به کشور آمریکا با استفاده از کار:

همانگونه که قبلاً اشاره شد کشور آمریکا از قدرتمند ترین اقتصاد در دنیا برخوردار است، همچنین این کشور در شمار کشور های بسیار صنعتی قرار دارد تا حدی که تولید ناخالص داخلی کشور آمریکا تقریباً بیش از یک پنجم تولید ناخالص در سطح بین المللی است. بهتر است بدانید آمریکا دارای بازار های بزرگ جهانی و نیروی کار بسیاری است، لذا در صنایع گوناگون نیرو های ساده را به کار می گیرند و در صنایع پیشرفته از کارشناسان تکنولوژی ‌های مدرن و محرمانه کمک می ‌گیرند.
ممکن است شما هم این مسئله را بدانید که بهترین مارک های مشهور جهانی در بخش های خدماتی و تولیدی به کشور آمریکا اختصاص دارد دقت داشته باشید که آمریکا ویزای گوناگون بسیاری را برای انواع گروه مهاجران در نظر داشته است بنابراین هر یک را با ارائه شرایط خاص برای آنان صادر می کند به عنوان مثال:
ویزای Eb3 مخصوص نیروی کار غیر ماهر، ویزای H1-b مخصوص نیرو های ماهر و متخصص و …

مهاجرت به کشور آمریکا با استفاده از ازدواج و تولد:

جالب است بدانید ازدواج کردن با یک شهروند آمریکایی جدا از جنسیت افراد ، البته مشروط بر اینکه شما بتوانید تمامی مراحل قانونی را رعایت نمایید به راحتی موجب می گردد تا تابعیت و اخذ اقامت دائم آمریکا را از آن خود سازید . در رابطه با مدت زمان دریافت کارت آمریکا بایستی بگویم شما اگر روش مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج یا تولد را برگزیده اید تقریباً نیاز به ۴ سال زمان دارید و پس از آن مدت زمان دریافت گرین کارت آمریکا و تابعیت حدوداً ۱۶ ماه زمان می ‌برد. بر اساس قوانین حقوقی بین الملل خصوصی اخذ تابعیت کشور آمریکا با توجه به سیستم خاک پیش می رود ، بدین منظور که آن دسته از افرادی که در کشور آمریکا یا به قولی در خاک آمریکا متولد شوند قادر خواهند بود تابعیت این کشور را به دست آورند یعنی پس از اینکه کودک متولد شده در این کشور به سن ۲۱ سالگی رسید پدر و مادر وی قادر هستند تا برایش گرین کارت آمریکا را صادر کنند. شایان ذکر است  افرادی که به دنبال ازدواج صوری با شهروندان آمریکایی هستند ، هیچگاه موفق به اخذ گرین کارت و همچنین تابعیت آمریکا نخواهند شد.

مهاجرت به آمریکا 854684687468746874186471684768
 مهاجرت به کشور آمریکا با استفاده از روش اخذ ویزای تحصیلی:

دقت داشته باشید که در ابتدای مقاله عنوان کردیم که کشور آمریکا تعداد دانشگاه و دانشکده های زیادی را به خود اختصاص داده است؛ از این رو رتبه آموزشی آن به لحاظ کیفی بسیار بالا می باشد . دانشجویان زیادی به منظور کسب رتبه های علمی بالا در سطح بین المللی مهاجرت به این کشور را دارند. آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بسیار عالی را دارند خیلی خوب توانایی جذب شدن به بازار کار را داشته و در نتیجه قادر هستند تا به سرعت به اخذ اقامت این کشور را بپردازند.
شرایط مهاجرت به آمریکا با استفاده از روش ویزای تحصیلی برای شما به شرح زیر است:
– برخورداری از سابقه خوب مسافرت به سایر کشور های اروپایی
– دستیابی به مدرک زبان و تایید شده
– گرفتن پذیرش تحصیلی در شرایط سنی مناسب
– پرداخت نمودن بخش عمده مربوط به شهریه دانشگاه
– گرفتن پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های کشور.

 اخذ ویزای پناهندگی آمریکا

کشور آمریکا همانند بسیاری از دیگر کشور ها سالانه پناهندگان زیادی را به سوی خود می کشاند، لذا افراد زیادی به خاطر برتری اقتصاد این کشور قصد مهاجرت به آن را دارند اما دقت داشته باشید که دولت این کشور بر اساس سیاست‌ های حمایتی از سوی حقوق بشر بین الملل تاکنون به خوبی با پناهندگان و مهاجران رفتار کرده است؛ البته سیاست‌ های فعلی این کشور در حال حاضر به گونه ای متفاوت تر از قبل می باشد تا جایی که شرایط دشواری را برای پناهندگان در نظر گرفته ‌اند، همچنین بایستی بدانید شیوه پناهندگی فرایندی غیر قانونی می باشد ، با توجه به وجود ریسک فراوان و خطرات احتمالی ما چنین روشی را به شما پیشنهاد نمی دهیم.

مهاجرت به آمریکا 5468544786748458343545415

 مهاجرت به آمریکا با استفاده از روش سرمایه گذاری:

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با این کشور باید بدانید این است که کشور آمریکا را به عنوان مهد کاپیتالیسم معرفی کرده اند بدین معنا که در شمار کشور های سرمایه گذار قرار دارد. مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری برای سرمایه داران بین المللی به عنوان یک رویا در ذهن پرورانده می ‌شود؛ با این وجود آمریکا همواره به دنبال اینگونه از سرمایه‌گذار ها می باشد. دقت داشته باشید ویزایی که به سرمایه ‌گذاران داده می ‌شود ویزایی تحت عنوان EBS است که این ویزا با توجه به یکسری شرایط ویژه صادر خواهد شد.
افراد متقاضی مهاجرت به آمریکا و همچنین افرادی که به دنبال دریافت ویزا از سوی این کشور هستند به مدرک زبان یا هرگونه سابقه مدیریتی احتیاج ندارند. تنها باید حدود یک میلیون دلار برابر پول آمریکا در هر حیطه کاری که بدان تمایل دارند سرمایه‌ گذاری کنند و یا حتی می ‌توانند ۵۰۰ هزار دلار آمریکا را در آن دسته از کار هایی که کشور آمریکا تعیین نموده ، سرمایه ‌گذاری کنند. بهتر است بدانید یک ویزای دیگر نیز موجود است که بر اساس آن فرد متقاضی قادر خواهد بود با آن به آمریکا مهاجرت نمایند و طی مدت دو سال به راه اندازی کسب و کار خویش بپردازد و هنگامی که در افتتاح کسب و کار خویش موفق شد می تواند ویزای خویش را تمدید نموده و در نهایت گرین کارت آمریکا را از آن خود کند.

مهاجرت به آمریکا 63486548641856478574

 معرفی آسان ترین شیوه مهاجرت به آمریکا

اگر می خواهید آسان ترین روش مهاجرت به آمریکا را بدانید باید بگوییم بهترین و آسان ترین شیوه مهاجرت به آمریکا تنها از طریق شرکت در لاتاری میسر می گردد. لاتاری مختصر شده عبارت ” لاتاری گرین کارت آمریکا ” می باشد . در واقع این روش مهاجرت یکی از پروژه ‌هایی است که طی سال ۱۹۹۰ از سوی قانون مهاجرت به آمریکا در این کشور اتخاذ گردید و در واقع برنامه ای می باشد که جهت حفاظت از تنوع نژادی آمریکا عمدتاً سالانه حدود ۵۵ هزار ویزا جهت مهاجرت به آمریکا با استفاده از روش قرعه کشی در میان افراد متقاضی صورت می گیرد. پس از سال ۱۹۹۰ سالیانه ۵۵۰۰۰ ویزا در میان اشخاص متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا صادر می شود.
افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند به طور معمول شانس خودشان را جهت مهاجرت به آمریکا با استفاده از روش ثبت نام در لاتاری امتحان می کنند . طی هر سال از اواخر مهر تا وسطای ماه آبان هر شخصی باید فرصت را مغتنم شمرده که طی این مدت زمان به ثبت نام قرعه کشی در لاتاری بپردازد و سپس مدارک مورد نیاز را نیز بفرستد؛ از این رو این روش را بهترین و آسان ترین شیوه مهاجرت به آمریکا عنوان کرده ‌اند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه