عجیبترین قوانین بورس که باعث شده مردم به بازار املاک روی بیاورند

2 آبان 1400
0 دیدگاه
قوانین بورس 546854684687486741786481

مقدمه

هر فرد در طول زندگی باید قسمتی از درآمد خود را در راه سرمایه‌گذاری قرار دهد که در طولانی مدت به سود خیلی خوبی برسد و از سویی این سرمایه گذاری در جای مناسب و مطمئن هم باشد، هم اکنون راه های گوناگونی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد مانند سرمایه گذاری در ملک، بورس و خیلی راه‌های دیگر…

آنچه در این نوشته می آید عجیب ترین قوانین بورس می باشد.

قوانین بورس 546854684687486741786481

قوانین عجیب و غریب بورس

در بورس قوانین عجیبی وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم تا در این قسمت عجیب ترین قوانین بورس را بیان کنیم؛ البته این ها از نظر کارشناسان این حوزه عجیبترین قوانین بورس برشمرده می شوند.

بعد از مطالعه این نوشته با عجیب ترین قوانین بورس آشنا خواهید شد سازمان بورس یک حرکت عجیب و غریب انجام داد که از عجیب ترین قوانین بورس به حساب می آید و انگار مسئولین از تاثیر برخی سهم ها بر بقیه بی خبر بودند.

به طور مثال نمی‌دانند و اطلاع ندارند که نمی‌توان یک شرکت سرمایه‌گذاری در یک زمان معامله کند و زیرمجموعه‌ها در یک زمان دیگر .

خدا را شکر این قانون لغو و قرار بر این شد تا بازار همانند قبل از هشت و نیم تا ۱۲ و نیم متر باشد و خبری که قطعاً دارای واکنش‌های مثبت بازار هم همراه می باشد.

از سوی دیگر در یک حرکتی که قطعاً بدون برنامه بود سازمان بورس چند وقت پیش دستور داد تا سقف اعتبار خریداران به ۱۰ درصد کاهش پیدا نماید این تصمیم خیلی عجیب بسیاری از افراد سرمایه‌گذار حقوقی و حقیقی را مجبور نمود تا سهم های اضافه را که به وسیله اعتبار خریداری کرده بودند را به فروش برسانند و این سبب شد تا این که عرضه شاخص و فشار فروش را به پایین بیاورد و این از عجیبترین قوانین بورس به حساب می آید.

الان این قانون عجیب که از عجیب ترین قوانین بورس می باشد به حالت قبل برگشته و دو مرتبه با افزایش اعتبار انتظار می‌رود تا اینکه افراد حقوقی و حقیقی سرمایه‌گذار دست به خرید وسیعی زده و این مقدار از تقاضا خواهد توانست سبب جمع شدن صف‌های خرید گردد و بازار به شکل یک دست سبز پوش شود.

ویکی دیگر از عجیب ترین قوانین بورس که اخیراً به وجود آمده است محدود نمودن سقف خرید صندوق هایی است که درآمد ثابت دارند و گفته شده است که نباید بیش از ۵ درصد سرمایه را در سهام سرمایه‌گذاری نمایند و صندوق ها مجبور شدند تا دست به فروش وسیعی زده تا تعداد سهام را به پایین تر از ۵ درصد برساند و این هم از عجیبت ترین قوانین بورس می باشد.

اما الان کنار گذاشته شده و گفته شده است که صندوق ها خواهند توانست تا ۱۵ درصد هم در سهام سرمایه‌گذاری نمایند یعنی تقریباً سه برابر حالت گذشته  میباشد.

صندوق‌ها از کنار بازار خیلی جذاب سهام راحت عبور کنند و به سپرده نمودن پول در حساب های بانکی و اوراق مشارکت نمایند و از این فرصت استثنایی استفاده نکنند و در نتیجه این قانون هم به افزایش خیلی شدید تقاضا و درخواست خواهد انجامید.

موارد بالا تنها بخشی از عجیب ترین قوانین بورس می باشد که سازمان بورس طی چند هفته گذشته این قوانین عجیب با وضع نموده است و هر مرتبه همانند تیشه بر ریشه شاخص‌بورس زده، اما ظاهراً مسئولان متوجه نتیجه این تصمیمات غیرکارشناسانه گردیده و به دنبال اصلاح آن برآمده اند و اگر مسئولان دقت داشته باشد باید این عجیبت ترین قوانین بورس را اصلاح کنند.

بورس 865468467487418674186741

قوانین عجیب بورس

ابلاغیه که به وسیله سازمان بورس در روزهای اخیر منتشر شده است که طبق آن صادر شدن کد برای خریداران جدید بعد از یک ماه بعد از قبول شدن این افراد در آزمون خواهد بود.

آنچه در ابلاغیه دارای اهمیت بیشتری می باشد این است که خریداران جدید یک ماه بعد از صادر شدن کد امکان معامله برای آنها وجود دارد در این جهت قبولی در آزمون کارگزاران و راه یافتن به سازمان بورس سبب صادر شدن کد معاملاتی می باشد.

همینطور فرد متعهد می گردد سیگنال فروشی و بقیه موارد را انجام ندهد چون کد مسدود خواهد شد در این بین مسئولان سازمان بورس دلیل این تصمیم را نیاز داشتن افراد تازه وارد به دانش و تخصص در بازار بورس اعلام نموده اند و می گویند با عنایت به اینکه این ایام سرمایه گذاری در بازار بورس رونق زیادی پیدا کرده و امکان دارد که افرادی وارد گردند که دانش و تخصص کافی نداشته باشد و سرمایه‌گذاری نیاز به دانش و تخصص دارد.

اینگونه تصمیمی اتخاذ شده است این تصمیم در حالی می‌باشد که مخالفان آن بر این اعتقاد دارند که اولاً گونه تصمیمی نباید به شکل ابلاغیه اعلام گردد دومین اشخاص را از حق قانونی آنها که خرید و فروش سهام می باشد محروم خواهد کرد.

و همین طور برخی بندهای آن با قانون بازار سرمایه متضاد می‌باشد و این است که به این عجیب ترین قوانین بورس گفته می‌شود؛ اما روی دیگر سکه افراد موافق می باشند که بر این باورند این ابلاغیه برای ممانعت از وارد شدن کدهای جدید که از بازار سرمایه اطلاع ندارند و ترغیب آنها به طرف کارگزاری می باشد.

بنابراین این موارد از عجیب ترین قوانین بورس نیست بلکه یک قانون خوب می باشد.

قوانین بورس 694786979678684796878978

محرومیت سهام‌داران از حق قانونی‌شان

یک فرد حقوقدان که کارشناس حقوقی بازار سرمایه می باشد می گوید که تاکید نمودن ابلاغیه مبنی بر این است که اشخاص یک ماه بعد از به دست آوردن کد معاملاتی حق معامله را خواهند داشت و در بند اول و دوم این ابلاغیه بیان شده است که فراهم نمودن امکان معامله برای این کدها مستلزم سپری نمودن یک ماه از تاریخ صادر شدن و مشروط به شرکت افراد متقاضی کد‌های معاملاتی نو و قبول شدن آنها در آزمون و امتحان می باشد که به وسیله کانون کارگزاران و در ابلاغیه و دستورالعمل و قانون های جزء یک ماه افراد را از حق بهره بردن از آنچه که برای آنها تصویب شده است محروم نماید درست نخواهد بود.

مانند اینکه خانه را به فردی فروخته و به او گفته شود تا یک ماه حقوق استفاده و بهره بردن از این خانه را نخواهید داشت.

بورس زمان و وقت معامله را مشخص خواهد کرد در حالیکه شرط پذیرش در آزمون را هم قرار داده است این دو با هم تعارض خواهند داشت و این از عجیب ترین قوانین بورس می باشد.

قطعاً این حق طبیعی بورس خواهد بود که به سطح علمی افراد شرکت کننده در معامله وارد شود، اما پذیرش در آزمون ملازمه ای با یک ماه به تاخیر انداختن حق معامله نخواهد داشت.

امکان دارد برای شخصی کد معاملاتی صادر گردد فردا در آزمون و امتحان شرکت نماید و قبول گردد چرا باید حق معامله سهام برای این شخص ۲۹ روز به به تاخیر افتد عملاً این شخص از حقی که دارا می‌باشد محروم خواهد شد.

ورود بدون آگاهی مردم به بازار سرمایه غیراصولی است

این در حالی میباشد که یک فرد تحلیلگر بازار بورس با تاکید بر اینکه اشخاصی که برای اولین بار کد دریافت می کنند سرمایه خیلی کلانی را وارد بورس نخواهد کرد توضیح داد افراد تازه وارد بیشتر برای عرضه اولیه به این بازار می آیند و این قضیه روی روند آینده این بازار تاثیری نخواهد داشت.

او این ابلاغیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت الان شرایط به شکلی می باشد که مردم بدون علم و تخصص کد دریافت می‌کنند و به این بازار وارد می‌شوند و این عملیات غیر اصولی می باشد و در همه دنیا مردود است این فرد با تاکید بر اینکه در بورس حرفه ای مردم نباید به شکل کاملاً مستقیم وارد کردند اظهار نمود: این قضیه در کشور ایران جا نیفتاده و مسئولین صادر کردن کد جدید را افتخاری می‌دهند.

اما باید عنایت داشت که مردم عادی و معمولی درگیر بازاد گردیده به شخصی که دارای تخصص و علم است با تاکید بر این‌که هر شیوه‌ای که از آسیب نهایی به سرمایه‌گذاری که برای بار اول وارد بازار شده است جلوگیری کند اقدام مناسبی خواهد بود .

به نظر بنده ابلاغیه بورس مقدمه‌ای برای بالا بردن اطلاعات و آگاهی مردم می باشد و اینکه مردم به صندوق وکارگزاری برای سرمایه گذاری و وارد شدن به این بازار مراجعه نمایند.

قوانین بورس 4856478764874867475418

نقش کرونا در ابلاغیه سازمان بورس

یک فرد تحلیلگر بورس با اشاره نمودن به شروع و گسترش بیماری کرونا در ایران بیان کرد من احساس می‌کنم قسمتی از این تصمیم به قضیه شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران و ممانعت از شلوغی موج افراد اولی در کارگزاری‌ها بوده است و امکان دارد در آینده بر روی این تصمیم اصلاحاتی انجام گیرد و آن را از عجیب ترین قوانین بورس خارج کند.

این فرد با اشاره نمودن به بورس های جهانی بیان کرد در بورس‌های دنیا مردم به شکل مستقیم وارد بازار بورس نمی گردند در کشورهای اروپایی مردم باید از کارگزاری کمک دریافت کنند تا این کار گزاری آنها را اطلاع دهد و در پایان تعهدنامه امضا می‌کنند و همه ریسک ها را پذیرا می شوند.

این قضیه در ایران رواج پیدا کرده است و حتی کارگزاران ما در حدی نمی باشند که این کار را بتوانند انجام دهند.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در املاک

هر شیوه سرمایه‌گذاری یکسری فواید و یکسری معایبی دارد که شما باید آن دو را برآیند و بالا و پایین کنید برای مثال پر اهمیت ترین ویژگی های سرمایه گذاری در ملک که سبب گردیده است هم اکنون به عنوان بهترین راه حل شناخته شود عبارت می‌باشد از.

ملک، کالای وارداتی نیست

پر اهمیت‌ترین فرق البته برتری نسبت به بقیه شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این می باشد که ملت را نمی توان از بیرون کشور وارد نبود.

در حقیقت همه مردم باید برای خریداری ملک به سراغ زمینهایی بروند که در داخل کشور می باشند و نتیجه آن می‌شود که دست رقابتی به وسیله واردات در این حوزه وجود نخواهد داشت.

اگر می خواهید از عجیبترین قوانین بورس اطلاع حاصل کنید مقالاتی که در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه