از میکروسمنت و کاربرد آن در ویلاهای شمال چه می دانید؟

29 مهر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 4867468748674867468741

ویلاهای شمال، در دسته ساختمان‌هایی هستند که به دلیل قرار گرفتن در شرایط ویژه آب و هوایی فقط می‌توانند به برخی از متریال‌ها آری بگویند! یکی از این مصالح که می‌تواند با رطوبت این ناحیه به خوبی سازگار شود و شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک ویلا در شمال است، میکرو سمنت است. اگر نگاهی به لوکس‌ترین ویلاهای مازندران بیندازید، می‌توانید کاربرد میکروسمنت را در برخی از جاها به وضوح ببینید.

میکروسمنت، پوششی است تزئینی بر پایه سیمان که بسیار با دوام است و 5 سال پیش از نگاه طراحان داخلی به عنوان پوششی یونیک و خاص برگزیده شد. این پوشش زیبا، برای کسانی که به دنبال ایجاد پوششی بی‌نقص، مدرن و ایده‌آل برای سطوح خارجی و داخلی ویلاهای شمال هستند، بسیار عالی است و می‌تواند با طرح‌هایی گسترده، در قیمتی بسیار مناسب، خواسته‌های طراحان و کارفرمایان را برآورده کند.

اگر بخواهیم به بهترین ویژگی‌های میکروسمنت اشاره کنیم، باید بگوییم که این پوشش، سطحی است یکپارچه و بدون درز که نگهداری، تعمیر و نظافت را راحت می‌کند و بدون توجه به متراژ سطح مورد نظر، می‌تواند به صورت یکدست و یکپارچه اجرا شود، به صورت پیوسته و بدون شکاف!

از طرفی، در پروژه‌های بازسازی و نوسازی ویلاهای شمال، با توجه به چسبندگی قوی این ماده بر روی انواع زیرسازی با ضخامتی کم و در حد سه میلی‌متر، اجرایی سریع و تمیز را تجربه خواهید کرد. میکروسمنت بر روی انواع متریال مثل آجر، سیمان، کاشی، سرامیک و … به راحتی اجرا می‌شود و این برای نوسازی یک ویژگی عالی است.

علاوه بر این، با میکروسمنت می‌توان بافت‌هایی متفاوت ایجاد کرد که با منحصر به فرد بودن، هرگز شبیه پروژه دیگری نباشند. این متریال سریع خشک می‌شود و می‌تواند در انواع لوازم نیز به کار برود، حتی در مبلمان نیز می‌توانیم از این ماده منحصر به فرد استفاده کنیم.

این پوشش ضخامتی کم دارد ولی بسیار سخت و محکم  است و این مورد را مدیون خواص مواد به کار رفته در خود است. در انتهای میکروسمنت از لاک شفاف رزینی بهره برده شده، که باعث افزایش مقاومت سایش است و مقاومت شیمیایی آن نیز به همین لایه وابسته است.

ویلاهای شمال 4867468748674867468741

مزایای اجرای میکروسمنت در ویلاهای شمال

میکروسمنت، مزایای بسیاری دارد که از خواص آن نشات می‌گیرند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • یکپارچه بودن سطح و بدون درز بودن آن
  • بافت و رنگ در طیفی گسترده
  • قابلیت اجرا در سوح مختلف ساختمان، مثل کف، سقف، دیوار
  • قابلیت اجرا در سطوح داخلی و خارجی
  • چسبندگی بالا
  • پیوستگی عالی
  • قابلیت اجرا بر زیرسازی‌های مختلف مثل سیمان، کاشی، آجر و …
  • مقاوم در برابر خراش
  • مقاوم در برابر شوک حرارتی
  • ماندگاری در برابر مواد شیمیایی معمول
  • ایجاد سطحی بدون لغزش
  • سبک بودن و عدم اعمال بار زیاد بر ساختمان
  • اجرای آسان بدون نیاز به ابزار آلات پیچیده
  • ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست
  • شست و شوی راحت
  • نگهداری آسان
  • نبود درز در سطح

ویلاهای شمال 7418647789698654718674185641687455

 

هزینه نهایی اجرای میکروسمنت در ویلاهای شمال

عوامل مختلفی بر هزینه میکروسمنت موثر هستند. قیمت هر متر مربع از میکروسمنت را باید در عواملی مثل افراد درگیر در پروژه، کیفیت کار، تامین مواد و … جست و جو کرد. با توجه به نوسانات بازار متریال نمی‌توان قیمت دقیقی داد ولی بهترین کار مراجعه به فهرست بهای ابنیه سال جاری است.

با اینحال اگر می‌خواهید از میکروسمنت در ویلاهای شمال استفاده کنید و مایلید اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته‌باشید، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم.

هر قدر نیاز باشد در اجرای میکروسمنت در ویلاهای شمال، سطحی یکپارچه‌تر ایجاد کنیم، مراحل انجام کار نیز بیشتر است. به ویژه اگر زیرسازی ما سطحی هموار نباشد. این موضوع هزینه نهایی را بیشتر می‌کند.

در سوی دیگر، پله‌ها و هر سطح ناهموار دیگری نیز در محاسبات، هزینه بیشتری در بر می‌گیرند. چرا که لبه‌ها کار را سخت‌تر می‌کند.

اگر بخواهید از رنگ‌هایی مختلف از میکرو سمنت در یک ویلا در شمال استفاده کنید، این موضوع باعث افزایش زمان کار و به تبع آن افزایش هزینه‌ها می‌شود.

با اینحال، چیزی که بیشترین تاثیر را بر قیمت نهایی اجرای میکروسمنت در ویلاهای شمال دارد، متراژ کار است.

انواع پوشش میکروسمنت

میکروسمنت انواع متفاوتی دارد و این انواع، بسته به کاری که این پوشش انجام می‌دهد، تعیین شده‌اند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

Microbase : میکروبیس، نوعی از میکروسمنت است که می‌تواند به عنوان زیرسازی برای سایر انواع نیز به کار برود. میکروبیس پوشش مناسبی برای دیوارهاست و بافتی به نسبت نامنظم دارد.

Microstone: میکرواستون، یا همان میکروسنگ، ضخامتی قابل توجه دارد. ظاهر این پوشش و رنگ آن بسیار به سنگ شبیه است و استفاده جالبی برای نمای خارجی ویلاهای شمال محسوب می‌شود.البته خواص ضد آب میکروسمنت آن را گزینه بسیار مناسبی کرده‌است.

Microdeck: اگر به دنبال انتخابی مناسب از نوع میکروسمنت برای کف ویلاهای شمال هستید ما میکرودک را به شما پیشنهاد می‌دهیم که ظاهر و بافتی معمولی داشته و بسیار مقاوم است. کف ساختمان جایی است که باید در آن از مصالح مقاوم بهره برد.

Microfino: میکروفینو پوششی است ضد آب و فینیشینگی است که بهترین انتخاب در دسته میکروسمنت‌ها برای دیوار ویلاهای شمال است.

Aquament: اگر در ویلاهای شمال استخر و یا حوضچه دارید، آکوامنت انتخابی عالی برای بدنه آن‌هاست. چرا که مقاومتی قابل توجه در برابر نمک‌ها و گاز کلر دارد.

دلایل استفاده از میکروسمنت در ویلاهای شمال

دلیل مناسب بودن استفاده از یک متریال در یک اقلیم را باید در خواص آن اقلیم خاص جست و جو کرد. اقلیم شمال کشور، معتدل و مرطوب و یا مدیترانه‌ای است. متریال‌های زیادی هستند که می‌توانند در این اقلیم و در ویلاهای شمال به کار بروند، و ما میکروسمنت را در دسته مصالح مناسب این خطه قرار می‌دهیم.

در ادامه ویژگی‌های میکروسمنت را که آن را مناسب استفاده در این اقلیم می‌کند بر می‌شمریم.

میکروسمنت قابلیت نصب در نمای بیرون و فضاهای داخلی ویلاهای شمال را دارد.

این متریال ضد خش است و نداشتن درز در آن، باعث می‌شود قارچ و … نتوانند در آب و هوای شمال در آن رخنه کنند.

این متریال، متریالی است ضد ضربه و اگر به دنبال فضاهایی ماندگار در ویلاهای شمال باشید، یکی از بهترین انتخاب‌ها را دارید.

موضوع بعدی، مسئله اجرای آن در ویلاهای شمال است که به راحتی انجام می‌شود. این مصالح در این اقلیم در درازمدت خواص و ماهیت خود را به خوبی حفظ می‌کند.

اجرای سریع آن برای یک مساحت زیاد از دیگر مزایای استفاده از آن در ویلاهای شمال است.

از طرفی، قیمت مقرون به صرفه میکروسمنت باعث شده‌است که بسیاری از کارفرماها آن را به سایر متریال‌ها ترجیح دهند.

البته اجرای این مصالح کاری است تخصصی و بهتر است آن را به افراد حاذق و مجرب در این زمینه بسپارید.

ویلاهای شمال 4848674689497468418

مقایسه میکروسمنت و اپوکسی!

اگر بخواهیم این دو را از دیدی کاملا غیر تخصصی بررسی کنیم، به این مورد می‌رسیم که در مواردی شبیه هستند.

شباهت‌ها عبارتند از:

مدرن، یکپارچه و بدون درز بودن اپوکسی و میکروسمنت

ضخامت کم هر دو

قابلیت اجرا در رنگ و بافت متفاوت

مقاوم بودن در برابر شرایط جوی خاص با استفاده از روش‌هایی محافظتی

قابلیت استفاده از هر دو در داخل و خارج از ساختمان با این تفاوت که اپوکسی زیاد مناسب خارج از ساختمان نیست.

با اینحال بگذارید تفاوت‌های اساسی این دو را بررسی کنیم.

میکروسمنت ظاهری کاملا طبیعی دارد و همین موضوع بسیاری از افراد را راغب می‌کند که از این پوشش در ویلاهای شمال استفاده کنند، در مقابل ولی اپوکسی، ظاهری پلاستیکی و درخشان دارد.

میکروسمنت بافتی طبیعی و منحصر به فرد ایجاد می‌کند و جلوه بتنی آن، تداعی‌گر طراحی‌های مدرن و زیبای پر طرفدار است.

علاوه بر این، نتیجه نهایی این دو پوشش بسیار متفاوت است. وقتی از میکروسمنت در ویلاهای شمال استفاده می‌کنیم، در واقع، متریالی را به کار برده‌ایم که در درازمدت تغییر رنگ خاصی نخواهد داشت و بور و کدر نخواهد شد. ولی اپوکسی در برابر ماورابنفش و اشعه خورشید مقاوم نیست و امکان تغییر رنگ در آن بیشتر از میکروسمنت است و همین موضوع باعث می‌شود اپوکسی چندان مناسب نمای خارجی نباشد.

همانطور که اشاره کردیم، موارد مصرف میکروسمنت زیاد است. یعنی سقف، کف، دیوار همگی می‌توانند از این پوشش بهره‌مند شوند. ولی اپوکسی بیشتر مناسب سطوح افقی است.

میکروسمنت ماده‌ای است دوست‌دار محیط زیست، این در حالی است که اپوکسی ماده‌ای پلاستیکی است و چندان از این نظر مناسب نیست!

در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به آشنایی با میکروسمنت و دلایل کاربرد زیاد آن در ویلاهای شمال پرداختیم. میکروسمنت ماده‌ای است که در طراحی‌های مینیمال و مدرن بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته‌است و می‌توان در ترکیب با سایر سبک‌ها نیز از آن در ویلاهای شمال استفاده کرد. این متریال به دلیل خواص عالی بی‌شمارش بسیار مورد توجه سازندگان، طراحان و کارفرمایان است.

با اینحال این متریال را نباید روی چوب اجرا کرد، یعنی میکروسمنت را می‌توان روی اغلب سطوح اجرا کرد، به جز سطوحی که ممکن است تغییر شکل دهند.

علاوه بر این، ممکن است برخی از افراد میکروسمنت به تنهایی را برای یک ویلا نپسندند، میکروسمنت در تلفیق با سایر متریال‌ها نیز بسیار زیباست و می‌توانید نمونه‌های ترکیبی اجرا شده از این متریال را ببینید و بررسی کنید. این ماده، ماده‌ای است مدرن، با کاربردی گسترده و مخاطب‌پسند، که در ویلاهای شمال نیز عالی درخشیده‌است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه