مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری مسکن که باید بدانید

28 مهر 1400
0 دیدگاه
مزایای سرمایه‌گذاری مسکن 496458453841584541

مقدمه

هدف، شیوه و مقدار سرمایه ای که شخص در سرمایه گذاری به کار خواهد گرفت، نقش خیلی تاثیرگذاری در مشخص کردن معایب و مزایای سرمایه‌گذاری مسکن خواهد داشت؛ با این حال بعضی از معایب و فواید کلی را می توان برای این بازار در نظر داشت که ما تلاش می‌کنیم در این نوشته آنها را بیان کنیم.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید نمود، مسائلی در رابطه با مزایای سرمایه‌گذاری مسکن خواهد بود.

آموزش سرمایه گذاری در مسکن

مزایای سرمایه‌گذاری مسکن برای خیلی از اطرافیان یکی از موارد هیجان انگیز به حساب می‌آید، قطعاً اشخاصی که از این شیوه ها پولدار شدن را یاد می گیرند استقبال خواهند نمود.

هم اکنون در اینترنت و کلاس‌های حضوری و دوره‌هایی که برگزار می‌شود مشاهده می نماییم که در تبلیغات خود می‌گویند راه و شیوه سرمایه گذاری با بهترین خروجی به شما آموزش داده خواهد شد، اما کدام یک از بازارها باید به عنوان بازار سرمایه گذاری انتخاب گردد؟ چگونه باید از این مدل سرمایه‌گذاری‌ها مطمئن شد؟ از کجا باید شروع کرد و چگونه می توان پولدار شد؟ سرمایه گذاری مسکن یکی از شیوه‌هایی است که به کمک آن خواهید توانست به آینده امیدوار بود.

در این میان سرمایه‌گذاری در مسکن و مستغلات دارای ثبات بیشتری می باشد و البته اطمینان بیشتری به شما خواهد داد، خصوصاً در ایران دوره های آموزش سرمایه گذاری در مسکن از دوره هایی است که چشم انداز خوبی را برای فرد خواهد ساخت؛ چنان که یک جرقه خواهد توانست آتش بزرگی را به وجود آورد.

اینکه ما اطلاع داشته باشیم با این رشد تورم و که پول هر روز بی ارزش می شود چگونه سرمایه را بیشتر نماییم، قطعاً همه ما را وسوسه خواهد کرد تا به آموزش دیدن برای سرمایه‌گذاری در مسکن اقدام نماییم.

در این نوشته هدف ما این است تا به شکل قدم به قدم هر آنچه در رابطه با بازار ملک و مزایای سرمایه‌گذاری مسکن وجود دارد را با یکدیگر مرور نماییم و باید به این مسئله دقت داشت چنانکه در این شرایط سخت سرمایه گذاری در ملک می‌تواند برای ما سوددهی داشته باشد، کارهای دیگری مانند طراحی برجهای ساحلی، مشاور املاک، خرید و فروش ویلا و خرید برج هم دارای سود و فایده می باشد.

مزایای سرمایه‌گذاری مسکن 496458453841584541

چرا آموزش سرمایه‌گذاری در مسکن؟

مقداری به اطراف خود دقت نمایید، در یک کوچه باریک چند خانه در حال ساخت خواهد بود؟ چند نفر همه روزه در بنگاه‌های مشاور املاک به دنبال خانه هستند؟ و از قیمت ها شکایت دارند؟ هنگامی که پاسخ همه این سوالات در کنار همدیگر قرار داده شود متوجه می شویم که صنعت ساخت و ساز در کشور ما خیلی پر رونق می باشد و در هر شرایط اقتصادی که کشور قرار داشته باشد، خانه و ملک از نیازهای اساسی هر خانواده به حساب می‌آید که نمی‌شود از آن فرار نمود.

و از سمت دیگر اولین موردی که در رابطه با آموزش سرمایه‌گذاری خانه و مزایای سرمایه‌گذاری مسکن وجود دارد، بازار کار ساخت و ساز خواهد بود.

جالب است بدانید که در صنعت ساخت به شکل متوسط ۳۰۰ شغل مستقیم و ۱۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد که اشخاص به وسیله آن در حال کسب درآمد خواهند بود.

با این توضیحات دشوار نیست که متوجه گردیم این کار و صنعت یکی از بهترین فعالیت ها و بهترین جاها برای سرمایه گذاری خواهد بود.

از مزایای سرمایه گذاری مسکن این است که ریسک آن خیلی کمتر خواهد بود و در رابطه با چرایی این قضیه در ادامه توضیحاتی خواهیم داد که ذهن شما بیشتر باز گردد.

چرا سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در خانه از پر اهمیت ترین راه ها برای سرمایه گذاری در اقتصاد کشور خواهد بود، در این مطلب دلایل این برتری را به عرض شما خواهیم رساند.

 رشد بسیار زیاد املاک

بازار ملک در ۴۰ سال قبل رشد ۱۵۰۰ برابری داشته است و حتی کارشناسان می گویند این رشد چندین برابر این بوده است که به گفته منابع خبری رشد قیمت در بازار خانه بیش از ۱۵۰۰ برابر بوده است و نسبت آن با بقیه بازارها همواره بیشتر بوده و از سوی دیگر این بازار نوسانات کمتری داشته است به این دلایل سرمایه گذاری در این بازار برای افراد سرمایه‌گذار همواره دارای سود و فایده بوده است.

مزایای سرمایه‌گذاری مسکن 74687468746874648674168487485

 بیشترین جذب سرمایه توسط ملک

بازار خانه در سال های اخیر بیشترین جذب سرمایه را به خود دارا بوده است، به شکلی که ۸۰ درصد از پول های مردم ایران در بازار خانه سرمایه گذاری می شود و تنها ۲۰ درصد از پول آنها در بقیه بازارها مانند دلار و طلا و بورس سرمایه گذاری می گردد.

 سرمایه گذاری در ملک، پشتوانه‌ افراد و شرکت‌ها

به دلیل اینکه رشد بلندمدتی دارد و امنیت آن هم خوب هست بازار مسکن یکی از محبوبترین بازارها بوده است، همه نشان های تجاری معتبر و شرکت‌ها برخی از سرمایه‌های خود را اختصاص می‌دهند به خرید ملک به این منظور که در صورت اینکه مشکلی پیش بیاید مانند اینکه و شکسته شوند بتوانند از سند ملکی به عنوان یک تکیه گاه و پشتوانه برای خود استفاده نمایند.

اهمیت ثبات بازار ملک برای دولت‌‌

ثبات در بازار ملک برای هر کشور خیلی پر اهمیت می باشد چون در همسایگی این بازار ۴۰۰ بازار شغلی ایجاد می‌گردد کسب و کارهای مانند سرمایه گذار و کارگر ساختمان و طراح دکوراسیون و برق کار کابینت ساز و باربری داربست بازرس شهرداری فروشنده مصالح و خیلی از شغل های دیگر در کنار بازار ملک به وجود می‌آید و در نتیجه ثبات در این بازار و بقیه بازارها را هم تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

معایب سرمایه گذاری در مسکن

چنانچه بعضی از دلایل برای سرمایه گذاری در املاک تشویق می کند دلایلی هم می باشد که امکان دارد شما را از این جا منصرف کند ؛ البته این امکان هم وجود دارد که معایب سرمایه‌گذاری در مسکن برای هر فرد از سرمایه‌گذاران متفاوت باشد و قطعاً معایب آن از مزایای سرمایه‌گذاری مسکن کمتر خواهد بود.

در حقیقت امکان دارد برخی از این معایب برای یک سرمایه‌گذار مهم باشد و برای بقیه چندان اهمیتی نداشته باشد، ما در ادامه پر اهمیت ترین معایب این بازار را بیان خواهیم کرد.

مزایای سرمایه‌گذاری مسکن 8748646847694854196454857

نیاز به نقدینگی بالا

یکی از پر اهمیت ترین دلایل که امکان دارد سرمایه گذار از سرمایه‌گذاری در ملک منصرف گردد، نیاز به نقدینگی بالا خواهد بود چون شما با پول های به اصطلاح کوچک نمی توانید خیلی به فکر خرید خانه باشید؛ البته برای این افراد سرمایه گذار هم راه‌حل‌هایی وجود خواهد داشت که یکی از آنها خریدن املاک با متراژ پایین میباشد.

هزینه استهلاک

یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری در خانه هزینه نگهداری و استهلاک آن می باشد، اما با این حال می توان خانه ای را خرید که قدمت خیلی زیادی ندارد ضمن آنکه مناسب است در هنگام خرید به این نکته دقت داشته باشید که به تعمیرات اساسی نیاز پیدا نکنید.

هزینه‌ها و پیگری‌های اداری

خریداری منزل برعکس سرمایه گذاری در اوراق بهادار و طلا نیاز به انجام دادن بعضی از کارهای اداری و هزینه‌های که مربوط به آن می‌باشد خواهد داشت بعضی از واحدهای مسکونی و یا تجاری ایرادات اساسی در رابطه با ثبت سند و مسائل قضایی و حقوقی آن خواهد داشت ضمن آنکه بعضی از هزینه ها مانند عوارض را هم باید در نظر داشته باشید.

نقدشوندگی پایین

اگر شخصی در بازار طلا سرمایه گذاری نماید به راحتی می تواند بعد از گذشت چند روز آن را نقد کند، اما این مسئله در رابطه با ملک صدق نخواهد کرد و عموماً فرآیند زمان‌بر ای برای نقدینگی آن وجود خواهد داشت که بسته به مقدار تقاضا و یا عوامل دیگر خواهد بود.

با همه این ها می توان گفت که مزایای سرمایه گذاری مسکن از معایب آن بیشتر خواهد بود، اما اگر کسی نمی خواهد به این بازار ورود پیدا کند می تواند به کارهای دیگر مانند خرید و فروش ویلا و خرید برج و طراحی برجهای ساحلی بپردازد چرا که سود زیادی بر آنها خواهد بود.

آیا سرمایه گذاری در مسکن خوب است

سرمایه گذاری در مسکن قطعاً گزینه خوبی خواهد بود و مزایای سرمایه گذاری مسکن از معایب آن بیشتر می باشد و به دلیل این که مزایای سرمایه گذاری مسکن زیاد می باشد، در پایین به بیان چند دلیل در این رابطه خواهیم پرداخت.

ثبات در بازار ملک

ثباتی که در بازار ملک وجود دارد سبب ثبات در بقیه مشاغل و کسب و کارها مانند برقکار، کابینت ساز، نماکار، فروشنده مصالح، لوله‌کش و بقیه مشاغل و کارهایی که مربوط به ساخت و ساز ساختمان می‌باشند خواهد داشت و در همه این بازارها ثبات به وجود می آورد.

 محدودیت منابع در بازار ملک

بازار ملک منابع خیلی محدودی دارد ملک برعکس محصولات قابلیت صادر کردن و وارد کردن ندارد این امر محدودیتی را در این بازار به وجود می آورد که سبب ارزشمندتر شدن این بازار نسبت به بقیه بازارها خواهد شد.

چند قدم طلایی برای سرمایه گذاری در املاک

آیا تا الان دانسته است که از دهه ۱۹۶۰ سرمایه‌گذاری در مستغلات و املاک یک شیوه اثبات شده بوده است که از منبع درآمد ساز خیلی قوی به حساب می آمده است این استراتژی برای سرمایه گذاری به نسل های گوناگون در زمینه متنوع سازی اوراق در مستغلات و بالابردن جریان پول و بازنشستگی راحت‌تر و دستیابی به اهداف مالی مورد استفاده قرار می گرفته است.

یکی از جمله دلایلی که سبب به وجود آمدن این چنین تغییراتی در زمینه مستغلات و املاک گردیده است سبب نرخ تورم بوده، به طور مثال تصور کنید که شما ۲۰ یا ۳۰ سال پیش یک خانه خریداری نموده اید، در این مدت شما از ملک استفاده نموده ارزش آن هم سه برابر گردیده است پس می‌توانید هر سال جریان نقدی مثبتی به وجود آورید.

برای دستیابی به سرمایه‌گذاری در مستغلات نکاتی را باید دقت کنید و آنها را اجرا نمایید تا اینکه به سود و فایده بالایی در این بازار برسید و این جریان برای شما هر روز درآمدزا و پولساز باشد.

مزایای سرمایه گذاری

استراتژی خرید را تعیین کنید.

در رابطه با استراتژی و هدف خریداری ملک و خرید و فروش ویلا و خرید برج و طراحی برجهای ساحلی فکر کنید، مشخص نمودن اهداف در پیدا کردن فرصت های خوب در زمان و مکان مناسب خیلی به شما کمک می کند.

یکی از راه های مشخص کردن هدف خرید توجه به یک سناریوی ساده خواهد بود، برای این راه حتماً باید از کارشناسان متخصص در زمینه سرمایه گذاری در املاک و مشاور املاک مشورت گرفته و نظرخواهی کنید.

ملک مناسب خرید را پیدا کنید.

سرمایه گذاری در مسکن در کلام خیلی ساده است، کافی است که بگویید من می خواهم در رابطه با مستغلات و خانه سرمایه‌گذاری نمایم، در عوض بهتر خواهد بود از خود سوال کنید که چه مدل خانه را می خواهید بخرید؟ به طور مثال شاید اهداف سرمایه گذاری با خرید یک منزلی که تک خوابه می‌باشد به بهترین صورت برآورده گردد.

اما امکان دارد بخواهید یک خانه چهار خوابه را خریداری کنید و یا برای خریداری ویلا در شمال و یا اجاره کردن آن اقدام نمایید، به طور کلی باید روی هر آن چیزی را که می‌خواهید فکر نمایید تا بتوانید مواردی را معین کنید که شما را بیشتر به اهداف اصلی نزدیک خواهد کرد.

در مورد ملک، تحقیق کنید

در رابطه با ملک و خانه ای که قرار است در آن سرمایه گذاری کنید قبل از خریداری آن باید به طور کلی تحقیق و بررسی نمایید؛ این کار سبب خواهد شد تا از گرفتار شدن در منجلاب مسائل قضایی و مشکلاتی که در آینده به وجود می‌آید در امان باشید.

تلاش کنید قبل از اینکه خرید را انجام دهید، ملک را کاملاً بازرسی نمایید، به ویژه اگر خانه قدیمی تر می باشد در این رابطه خیلی دقیق و حساس باشید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در مستغلات فرصتی استثنایی برای کشف مسیر های جدید مالی و متنوع نمودن سبک زندگی و برنامه ریزی برای زمان بازنشستگی و بقیه اهداف مالی خواهد بود و مزایای سرمایه گذاری مسکن خیلی می باشد.

با رعایت کردن چند نکته در رابطه با سرمایه گذاری در قسمت املاک خواهید توانست در مسیر موفقیت گام زن باشید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی سرمایه گذاری در ملک، و اطلاع از مزایای سرمایه گذاری مسکن یک جلسه مشاوره با متخصصین و مشاورین مجرب ترتیب دهید تا در رابطه با ترس ها و ابهامات و سوالات و مهمترین مسائل، از آنها اطلاعات به دست آورید.

بورس یا مسکن

با عنایت به نکاتی که بیان شد هر یک از بازارها برای عده‌ای از سرمایه‌گذاران جذاب و مناسب خواهد بود و برخی مزایای سرمایه گذاری مسکن را می بینند و عده ای بورس را، لذا بسته به مقدار سرمایه و اطلاعات تخصصی خود و مقدار ریسک پذیری و همینطور شرایط جانبی دیگر  و…. برای انتخاب نمودن بازار مناسب اقدام نمایید.

اگر نگاهی طولانی مدت و سرمایه خوب دارید بازار خانه یکی از بهترین بازارها خواهد بود و مزایای سرمایه گذاری مسکن زیاد می باشد و تقریباً همواره روند صعودی در طول زمان طی خواهد کرد و اگر سرمایه برای خرید ملک و پیش خرید آن ندارید خواهید توانست در بازار سرمایه کار کنید و با اقدامات کم و ریسک پایین کم‌کم حرفه ای شوید و سود خوبی را کسب کنید.

اما دقت داشته باشید که در بازار بورس باید خیلی صبور باشید و هیجان زده وارد کار نشوید، بازار خانه و بورس هردو بازدهی خوبی در طول زمان خواهند داشت و این شما می باشد که باید بسته به شرایط مالی خود تصمیم خوبی را بگیرید و نسبت به مزایای سرمایه گذاری مسکن هم دقت کنید.

اما مسئله‌ای که خیلی از سرمایه‌گذاران و افرادی که اقتصاددان هستند از آن اطلاع دارند این خواهد بود که سرمایه‌گذاری در یک بازار به تنهایی کار اشتباهی می باشد، لذا در بازارهای گوناگون فعالیت کنید و با تصمیم های به موقع و خرید و فروش هایی که جلوتر حساب شده ، سرمایه خود را بالا برده و افزایش دهید.

بنابراین مزایای سرمایه گذاری مسکن قطعا از بورس بیشتر می باشد اما با این حال می توانید در هر دو سرمایه گذاری کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه