دکوراسیون داخلی ویلا را بیشتر بشناسید

1 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
دکوراسیون داخلی 48965879687678968897897

دکوراسیون داخلی و  انتخاب زیباترین سبک برای  ویلا از مهم ترین و اصلی ترین موضوع های حائز اهمیت برای تمامی افراد الخصوص  تمامی بانوان محسوب می شود . به جرات می توان گفت که شکوه بخش یک ویلا دکوراسیون داخلی آن می باشد .چرا که علاوه بر پاکیزگی و نظافت منزل که موجب برقراری آرامش می شود ، دکوراسیون و چیدمان داخلی  ویلا نیز مورد توجه همه قرار میگیرد .  همه افراد دوست دارند بعد از گذراندن یک روز سخت و پر مشغله در بیرون به ، خانه ای دلنشین  و پر از آرامش برگردند  .سبک های دکوراسیون انواع مختلفی دارند که هر کدام بیانگر احساسات و افکار مالک می باشند . هر سبکی از مدرن گرفته تا کلاسیک مورد پسند تمامی افراد می باشند .

دکوراسیون داخلی 23856869876879879

آشنایی با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

یکی از پر طرفدار ترین انواع سبک دکوراسیون داخلی ، انتخاب سبک مدرن برای چیدمان می باشد . سبک مدرن در  قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از حداقل رنگ ها ، خطور صاف و مشخص به کار رفته است . در این سبک دکوراسیون از فضاها  به بهترین شکل استفاده می شود در عین حال سعی می شود از مبلمان و لوازم ساده استفاده می شوند . معمولا در ویلاها به سبک مدرن از در های شیشه ای ، استخر و جکوزی استفاده می شود .در طراحی خارجی ویلا به سبک مدرن از با کیفیت ترین مصالح به کار می رود ، به عنوان مثال این نوع ویلا ار پارکت های فوق العاده مدرن ، زیبا و ضد آب استفاده می شود .

ویژگی‌های سبک مدرن در طراحی داخلی و خارجی ساختمان شامل:

  • طراحی باز و بدون درب و دیوار جداکننده بین اتاق‌ها، که باعث بهبود جریان نور و هوا در داخل ساختمان می‌شود.
  • استفاده از مصالح مانند فلز، کروم و شیشه با طراحی صاف و ساده برای ایجاد احساس فضایی مدرن و صنعتی.
  • بازی با رنگ‌ها برای ایجاد تناقض و تعادل در دکوراسیون داخلی ساختمان. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز با رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی.
  • عدم استفاده از تقارن عمدی و استفاده از تنوع در اندازه، شکل و رنگ اجسام و دکوراسیون داخلی ساختمان.
  • طراحی معمولا به سبک دوبلکس با اتاق‌های زیاد و پنجره‌های بزرگ برای ایجاد دید بیشتر به بیرون و ایجاد احساس فضایی بزرگتر.
  • داشتن سرویس بهداشتی مجزا در هر اتاق برای راحتی و رفاه بیشتر ساکنین.
  • استفاده از رنگ‌های طوسی، سفید و صورتی کم‌رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان به عنوان رنگ‌های اصلی و به منظور ایجاد حس آرامش و راحتی.

 

دکوراسیون داخلی 46987498456848694896584

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

امروزه سبک مینیمال از پرطرفدار ترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی ویلا به حساب می آید . در واقع این سبک ساده شده ی سبک مدرن می باشد که از مبلمان بسیار ساده و شیک استفاده می شود . در سبک مینیمال هرچیزی که برای فضا و دکوراسیون داخلی ویلا اضافه است حذف می شود . در مقابل این سبک بیانگر این است که سادگی و فضای خالی ویلا خودنمایی کند .اصولا در این سبک از رنگ سیاه و سفید یا کرم بیشتر استفاده می شود . از رنگ ها به صورت گذرا استفاده می شود ، شما هیچ گونه شلوغی و بهم ریختگی در این سبک پیدا نخواهید کرد . تمامی وسایل و اجزا ساده و دل نشین می باشند همچنین در سبک مینیمال از خطوطی بسیار صاف استفاده می شود .

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

ویلاهای سبک مدیترانه ای از انواع ویلاهای کلاسیک و رویایی هستند . طراحی این ویلاها معمولا به گونه ای انجام می شود که نمایی رو به دریا داشته باشند ، در واقع یک نوع ویلای ساحلی محسوب می شود . در دکوراسیون داخلی این نوع سبک از طراحی اغلب از رنگ سفید استفاده می شود . در چنین ویلاهایی از گل های مختلف و زیادی استفاده می شود که جلوه بخش ویلا به حساب می آیند . در هنگام ساخت این ویلاها معمولا از استخر استفاده می شود ، استخر در سبک مدیترانه ای در داخل حیاط ویلا ساخته شده اند . ویلاهای مدیترانه ای از سبک بین المللی نیز پیروی می کنند ، افرادی که به  دنبال ویلایی معمولی و در عین حال شیک هستند بهترین انتخاب برای آنها ویلا به سبک مدیترانه ای می باشد .

دکوراسیون به سبک ییلاقی

خانه های ییلاقی مکانی که برای دورهمی های خانوادگی به دور از شلوغی شهر و زندگی روزمره مدرن انتخاب می شود. با هر سبک و دکوراسیونی، دلنشین و تاثیر گذار است. سبک ییلاقی به زیبایی شناسی اشاره دارد و نمایانگر طراحی خانه های روستایی است.

این سبک از دکوراسیون ویلا به دلیل کم هزینه بودن و در عین حال احساس ساده تر زندگی در آن از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

سبک ییلاقی بدون عناصر چوبی کامل نیست. استفاده از چوب باعث می‌شود طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ییلاقی تکمیل شود. استفاده از مبلمان چوبی کلاسیک با سبک سنتی و کفپوش های چوبی در این سبک ضروری است. کابینت های چوبی یا رنگ چوب، سبدهای حصیری، لوازم داخلی پارچه ای و ساخته شده از مواد ارگانیک که به شما در رسیدن به تم طبیعی این سبک کمک می کند، نیز ایده خوبی است.

از فضای بیرون استفاده نمایید

وجود فضای اضافی در ساحل همیشه امکان پذیر نیست اما اگر مجاورت با دریا برای کسی مهم باشد ، غالباً حاضر به سازش در فضای خارج میشود. با این حال، اگر پاسیو یا باغ دارید، هر چقدر هم که کوچک باشد، میتوانید با درختچه‌ها، گلدان و نشیمن از آن نهایت استفاده را ببرید.

اگر یک باغبان مشتاق هستید یا کسی را برای تمیز نگه داشتن امور استخدام می‌کنید، می‌توانید از پاسیوها و حاشیه‌ها برای ایجاد فضاهای بیرونی استفاده کنید که به اندازه فضای داخلی در تابستان قابل استفاده هستند.

 

ویلا شهرکی

ویلای شهرکی در محوطه ای از ویلاهای دیگر ساخته شده است ، به همین دلیل حیاط ویلا ها به یکدیگر متصل می باشند . در ساخت این نوع ویلا ها معمولا تراس به کار برده نمی شود . در مقابل از بالکن کوچک برای استفاده های محدود ، به کار می رود .ویلای شهرکی اگر شخصی باشد می توان طراحی داخلی آن را تغییر داد به عنوان مثال از طاقچه های کوچک برای زیباسازی استفاده کرد . گلدان ها به همراه گل های آپارتمانی در جلوه سازی ویلاهای شهرکی نقش مهمی دارند ، در طراحی این ویلاها با توجه به سلقیه شخصی می توان از هر رنگی استفاده نمود .

دکوراسیون داخلی 47987484964698489

 دکوراسیون داخلی ویلای سنتی

ویلای سنتی از جمله ویلاهایی می باشد که مورد پسند اکثر افراد است . این ویلا سبکی قدیمی و نوستالژی دارد ، دلنشین بودن این ویلا آرامش را به دنبال دارد . دکوراسیون داخلی ویلا ی سنتی بسیار ساده  می باشد ، از ویژگی های بارز و زیبای ویلاهای سنتی داشتن حیاط شخصی به همراه باغچه یا حوض می باشد . در حیاط ویلاهای سنتی برای میتوان درختان مورد علاقه کاشت و به پرورش گیاهان زینتی پرداخت . برای زیباتر شدن جلوه حیط ویلاهای سنتی از تخت های چوبی استفاده می کنند ، برای چیدمان این تخت ها از کوسن های دست ساز و یا حصیر های سنتی استفاده می شود .

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک سبکی زیبا ، با شکوه و با عظمت می باشد که از قدیم تا به امروز مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است . از ویژگی های بارز سبک کلاسیک میتوان به ستون های بلند ، سر ستون ، مجسمه های تزئینی ، طاق و قوس ها ، تزئینات و ابزار ها و … در دکوراسیون داخلی ویلا اشاره کرد . نورپردازی در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا به جلوه بخشیدن طرح و دکوراسیون داخلی ویلا کمک می کند . زیبایی و شکوه این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک با استفاده از ستون های بلند ، سنگ ، دیوار ها ی بلند ، پنجره های متقارن و بلند ، کاغذ دیواری و … و همچنین استفاده از رنگ سفید ، کرم ، استخوانی  نشان داده می شود .  رنگ های به کار رفته در سبک های کلاسیک بیشتر در رنج های قرمز ، زرشکی ، قهوه ای و از این قبیل رنگ ها می باشد .

 دکوراسیون داخلی ویلا ییلاقی 

ویلاهای ییلاقی در طراحی با انواع ویلا مغایرت دارد ، افرادی که علاقه چندانی به بالا و پایین کردن از پله ها ندارند می توانند از چنین سبک ویلایی استفاده نمایند . شیب سقف ویلاهای ییلاقی کم می باشد و به راحتی می توان از نردبان یا پله برای رفتن به تراس بالایی استفاده کرد . ویوی ویلاهای ییلاقی معمولا رو به جنگل یا درختان سرسبز می باشد . شما با رفتن به تراس میتوانید چنین منظره رویایی را تماشا کنید .

دکوراسیون داخلی 456846984698496454

اصول طراحی ویلا

  • به دنبال زیبا سازی محوطه ویلای خود باشید و هرگز محوطه سازی ویلا را فراموش نکنید .
  • قبل از ساخت نمای ویلا با تمامی نماهای آشنا شوید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعد گذشت چندین ماه یا چندین سال پشیمان نشوید .
  • نورپردازی از اصلی ترین بخش برای جلوه ویلا محسوب می شود .
  • باربیکیو یا استخر را فراموش نکنید
  • از رنگ های مناسب برای طراحی ویلا استفاده کنید .
  • از گل و گیاهان زینتی در محوطه خارجی ویلا استفاده کنید .
  • موقعیت پنجره را در نظر بگیرید ( رو به منظره زیبایی قرار داشته باشد )
  • از طراحان با تجربه برای طراحی و ساخت ویلا استفاده کنید .
  • از بهترین و با کیفیت ترین مصالح استفاده کنید .

برای طراحی ویلای کوچک چه کنیم

ممکن است افرادی به ویلاهای بزرگ علاقه نداشته باشند و یا فضای در دسترس کمتری داشته باشند . به همین علت می توانند از ویلاهای کوچک استفاده کنید . طراحی ویلاهای کوچک باید به صورتی باشد که نمای داخلی شلوغ دیده نشود .برای طراحی ویلاهای کوچک باید اصولی را در نظر بگیرید ما در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت ؛

  • از پنجره های بزرگ و سراسری استفاده کنید .
  • رنگ های تیره در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده نکنید زیرا باید کوچک نشان داده شدن نمای ویلا می شود .
  • از سقف مناسب برای ویلای خود استفاده کنید .
  • نورگیری از اصلی ترین بخش ویلا می باشد ؛ ویلای کوچک باید نورگیر باشد و آفتاب به درون فضای داخلی آن نفوذ کند .
  • درختان مرتفع بکارید تا ویلا بزرگتر نشان داده شود .

کلام پایانی

برای خرید ویلا درمازندران ، شمال و هرجایی که مورد پسند شماست ، حتما ویژگی های ویلا را در نظر بگیرید . منزل برای هر شخصی محل سکونت و آرامش واستراحت می باشد . همه افراد به دنبال بهترین مکان برای زندگی می باشند  اما فقط داشتن این ویلا مکافی نمی باشد . شما باید علاوه بر ویلا به دکوراسیون و چیدمان آن نیز توجه کنید . برای چیدمان داخلی ویلا از افراد با تجربه کمک بخواهید چراکه اصلی ترین و زیباترین بخش در هر ویلایی دکوراسیون داخلی آن ویلا می باشد . هر کدام از سبک هایی که به آن ها اشاره کردیم دارای زیبایی های مختص به خود می باشند  شما با توجه به سلیقه شخصی خود میتوانید بهترین تصمیم را در مورد طرح داخلی و نمای ویلای خود بگیرید . عده ای با توجه به سلیقه شخصی علاقه به خرید ویلای ساحلی ، جنگلی ، نوساز و … دارند ، مهم ترین بخش هرکدام از این موارد داشتن زیباترین و در عین حال شیک ترین دکوراسیون می باشد .

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/07/19

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه