نمای داخلی ویلای ساده را چگونه طراحی کنیم؟

25 فروردین 1402
0 دیدگاه
نمای داخلی ویلای ساده 874687689768978674688674

در این مقاله ترفند های طراحی نمای داخلی ویلای ساده برای بزرگتر به نظر رسیدن آن به شما آموزش خواهیم داد. معمولا ساکنان یک خانه و یا ویلای کوچک با مشکلاتی از قبیل کمبود فضا، شلوغی و بهم ریختگی، نبود خلوت شخصی و بسیاری مشکلات دیگر روبرو می شوند. افراد دوست دارند چیدمان فضای ویلا ساده و توام با آرامش باشد. خانه های ویلایی چه کوچک و چه بزرگ، چه لاکچری و چه لوکس، چه یک طبقه و چه دوبلکس، در صورتی جذابیت دارند که دکوراسیون خاص و دلنشینی داشته باشند. دکوراسیون ویلا جزییات زیادی دارد که بر اساس سلیقه، معماری ویلا و سبک دکوراسیون با همدیگر متفاوتند. پس با ما همراه باشید تا ویلای ساده و کوچک خود را به فضایی دلباز و دلنشین تبدیل کنید.

نمای داخلی ویلای ساده 2563252151

تعادل

در طراحی نمای داخلی ویلای ساده تعادل به معنی توازن بین اجزا و عناصر مختلف در فضا می باشد. بافت، رنگ و الگوی وسایل داخل ویلا باید با هم تعادل داشته باشند. به عنوان مثال می توان تعدادی کوسن هم رنگ روی مبل ها قرار داد و همان رنگ بندی را روی فرش و یا وسایل دکوری داخل بوفه تکرار کرد. این امر باعث می شود ویژگی ها و زیبایی های بصری در ویلاهای ساده بیشتر جلوه کنند. وجود هارمونی در وسایل ویلا باعث ایجاد آرامش و دلنشین شدن محیط می شود. از وسایل دکوری بسیار بزرگ برای ویلاهای ساده استفاده نکنید. بلکه از دکوری های کوچک و با جلوه زیاد و یا دکوری های سنتی برای تزیین ویلا استفاده کنید.

 معجزه رنگ ها

رنگ به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا در نمای داخلی ویلای ساده شناخته می شود. رنگ ها نقش به سزایی در بزرگ و کوچک به نظر رسیدن ویلا ها و خانه ها بازی می کنند. رنگ های روشن  باعث می شوند فضا بزرگ تر و باز تر به نظر برسد. همچنین رنگ های تیره باعث می شوند فضای داخلی ویلا کوچک تر به نظر برسد. نکته بسیار مهم این است که رنگ های روشن و تیره باید در کنار هم استفاده شوند تا در کنار یکدیگر باعث ایجاد عمق و خطای دید و بزرگ تر شدن و باز تر شدن فضا شوند. این موضوع هم بر روی نمای داخلی ویلای ساده و هم بر نمای خارجی ویلا موثر است. می توانید از ترکیب مختلف رنگ های روشن و با هارمونی یکسان برای طراحی داخلی ویلا های ساده استفاده کنید. رنگ های ملایم و روشن با تن رنگی یکسان باعث می شود فضایی باز و شاد داشته باشید.

گسترش دید عمودی و افقی

یکی دیگر از روش های بزرگ تر به نظر رسیدن نمای داخلی ویلای ساده گسترش فضای عمودی یا افقی است. البته این روش وقتی جواب می دهد که ویلای شما هنوز ساخته نشده است. در صورتی که فضای کمی برای ساخت داخل ویلا در اختیار دارید می توانید دیوار های عمودی را بلند تر بسازید تا فضا باز تر دیده شود. این امر باعث می شود سقف بلند تر دیده شود و نگاه ها به بالا جلب می شود و فضای داخل ویلا بزرگ تر دیده می شود. در صورتی که ویلا ساخته شده است می توانید پرده ها را از بالاترین نقطه دیوار آویزان کنید و از یک گوشه دیوار تا گوشه دیگر دیوار آن را وصل کنید. از استفاده از پرده های کوتاه برای پنجره ها به شدت پرهیز کنید یا پنجره های بزرگ استفاده کنید که تا کف زمین کشیده شده است.

نمای داخلی ویلای ساده 54748884545112211258

استفاده از نور طبیعی و غیر طبیعی

در نمای داخلی ویلای ساده حتما سعی کنید به گونه ای از پنجره ها استفاده کنید که  نور طبیعی زیادی وارد ساختمان شود. هرچه نور طبیعی بیشتر باشد فضای داخلی خانه بزرگ تر بنظر می رسد. قرار دادن پنجره های بزرگ باید از اولویت های طراحی ویلاهای کوچک باشد. در صورتی که پنجره های مناسبی برای ساخت ویلا استفاده نشده است می توانید از منابع نور غیر طبیعی و کافی در نقاط مناسب خانه استفاده کنید تا فضای داخلی ویلا بزرگتر به نظر برسد. استفاده از آینه ها در قسمت های مختلف خانه هم در این زمینه بسیار مفید است. نور یکی از عوامل مهم در طراحی خانه ها و ویلا ها می باشد که با کمی هوش و زکاوت می توان از آن بهره های زیادی برد. در طراحی نمای داخلی ویلای ساده نور محیط بیشترین کارایی را دارد. استفاده از نور جنوبی ساختمان در بزرگتر دیده شدن محیط داخلی ویلا بسیار موثر است.

استفاده از مبلمان

انتخاب مبلمان مناسب در طراحی نمای داخلی ویلای ساده بسیار موثر است. با رعایت چند نکته کوچک می توانید به سادگی با استفاده از جای گذاری مبلمان ها فضای بزرگتری داشته باشید. از مبلمان با اندازه مناسب استفاده کنید. این امر باعث می شود راه های حرکتی باز باشد و عبور و مرور به سختی انجام نشود . برای ویلاهای کوچک و ساده از مبلمانی استفاده کنید که در آن ها فضاها و قفسه های کوچکی برای روزنامه، کتاب، جای دستمال کاغذی و غیره تعبیه شده است. مبلمانی که علاوه بر نشستن به این نکات هم برای طراحی آن ها دقت شده است بهترین گزینه برای نمای داخلی ویلای ساده می باشند.

نکته دیگری که که برای انتخاب مبلمان یا وسایل بزرگ خانه در نمای داخلی ویلای ساده موثر است، استفاده از مبلمان و یا وسایل بزرگ با رنگی نزدیک به رنگ دیوار یا هم رنگ دیوار می باشد. این امر باعث می شود مرز بین رنگ دیوار و رنگ وسایل برداشته شود و در واقع فضای داخلی ویلا بزرگ تر و وسیع تر به نظر برسد. ست کردن رنگ مبلمان با رنگ دیوار ها و پرده ها و توجه به عناصری که در ساخت اشیا و وسایل ویلا به کار برده می شود از ارزش و اهمیت زیادی برخورد است. سعی کنید تا حد امکان مبل های حجیم تر را نزدیک دیوار قرار دهید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. از وسایل خیلی بلند و نزدیک سقف برای ویلا های کوچک استفاده نکنید. به دلیل اینکه باعث می شوند سقف کوتاهتر دیده شود.

نمای داخلی ویلای ساده 165465

طراحی نمای حیاط ویلا

در مطالب بالا نکات بسیار مفیدی در زمینه طراحی نمای داخلی ویلای ساده و بزرگ دیده شدن داخل ساختمان ویلا توضیح داده شد. حالا به حیاط می رسیم. حیاط دلباز و دلنشین باعث می شود در هوای مطلوب از فضای داخل خانه دست بکشیم و به حیاط پناه ببریم و چند ساعتی را در فضای صمیمی حیاط سپری کنیم.  درست است که حیاط ویلاهای ساده هم مثل داخل ساختمان کوچک و ساده است، اما این دلیل نمی شود که برای حیاط هم طراحی های خاص آن را در نظر نگیریم. با ترفند هایی می توان فضای داخل حیاط را بزرگ تر نمایش داد. هرچیزی چاره ای دارد و فقط باید آن را پیدا کرد. در این قسمت از مطلب یاد می گیریم چگونه حیاط ساده و کوچک ویلای خود را به محیطی بزرگ و جذاب تبدیل کنیم. پس با ما همراه باشید.

سنگ فرش هایی برای حیاط ویلا

در طراحی نمای داخلی ویلای ساده سنگ فرشها از اهمیت بسیار برخوردارند. اولین چیزی که در حیاط ویلای ساده به چشم می خورد سنگ فرش ها و مسیرها هستند. سنگ فرش ها و کلا تمام مصالحی که برای کف حیاط ویلای ساده در نظر گرفته شده است، باید به صورت یکسره کار شود. به این معنی که مرز های کمی برای آن ها در نظر بگیرید. سعی کنید آن ها را تا لبه های دیوار ویلا بیاورید. فرقی نمی کند که کف حیاط قلوه سنگ یا چمن باشد، مهم این است که تا لبه دیوار کشیده شوند. مصالح و سنگ فرش هایی با رنگ روشن تر، حیاط را بزرگ تر نشان می دهند.طراحی ویلا همیشه دارای اصول خاصی است که توسط افراد متخصص در این زمینه صورت میگیرد .طراحی ویلای ساده اگر شیک باشد هرگز خسته کننده نخواد بود .انتخاب سبک طراحی مناسب به شما این امکان را میدهد که بهترین فضا را برای خود خلق کنید .

سبک مدرن برای ویلا

برای طراحی ویلا به سبک مدرن طراح های مختلفی وجو دارد .در طراحی سبک مدرن تمامی چیدمان ها و عناصر طبق پلان به کار میروند و باید باهم همخوانی داشته باشند . معمولا در طراحی سبک مدرن از رنگ های بژ ، خاکستری ،روشن ، کرم ، سفید و از همین خانواده رنگ ها استفاده می شود .این ویلاها از نمای بیرون بسیار چشم گیر و شیک هستند ،و فضای لوکسی را برای  ساکنین تداعی میکنند .

سبک کلاسیک برای ویلا

از زمان گذشته تا بحال از سبک کلاسیک بسیار استفاده شده است . این سبک منظم است و شلوغی در آن دیده نخواهد شد ،در طراحی این سبک شاهد فضایی گرم و شیک هستیم .ریشه های این سبک سنتی است به طوریکه انتخاب مبلمان از جنس چوب هستند و رنگ های قرمز ، قهوه ای ، طلایی و از این قبیل رنگ ها در آن بکار میرود . علاوه بر این موارد باید بگوییم در سبک کلاسیک مبلمان ها تمیز و سنتی هستند و چنین ویژگی هایی این سبک را باشکوه کرده است .

آشنایی با سبک تلفیقی

سومین سبک برای طراحی ویلا استفاده از سبک تلفیقی می باشد که به طور واضح قابل تعریف نیست . سبک تلفیقی هم سبک کلاسیک و هم سبک مدرن را داراست . این سبک بسیار پرطرفدار می باشد و افراد زیادی آن را می پسندند . ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک بسیار شیک و لوکس به نظر میاید . اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک و دلپسند هستید ما به شما استفاده از سبک تلفیقی را پیشنهاد میدهیم .

نمای داخلی 8486747848654717

اهمیت دیوار های حیاط

در طراحی نمای داخلی ویلای ساده که دیوار ها باید بلند دیده شوند یا بلند ساخته شوند تا فضا بزرگ تر دیده شود. اما برای حیاط قضیه دقیقا برعکس است. دیوار ها به دلیل ارتفاع زیادی که دارند خیلی به چشم می آیند. به همین دلیل باید به نمای آن ها و مواد و مصالحی که برای ساخت و تزیین آن ها استفاده می شود اهمیت داد.

سادگی  در نمای داخلی

ساده بودن نشانی از ارزان بودن نیست . چه بسیار تجهیزات و وسایل و دکوراسیون منزل که در عین سادگی به دلیل کیفیت مواد اولیه بسیار گران قیمت هستند . اما در نمای داخلی ویلای ساده از المان های ساده استفاده می شود .

مبل های ساده و راحتی ، لوستر های ساده و تقریبا عدم استفاده از لوستر،  عدم استفاد از فرش و یا استفاده از فرش های تک رنگ و ساده ،  عدم استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار ، استفاده از گلدان های ساده و … همه نشان دهنده نمای داخلی شیک ویلای ساده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه