طراحان دکوراسیون داخلی و قوانین طلایی آن‌ها برای ویلاهای شمال

8 اسفند 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 4769847964789647896478

طراحی داخلی ویلاهای شمال را به اهلش بسپرید! می‌خواهیم مطلب امروز را با این موضوع شروع کنیم، که آیا نیاز است طراحی داخلی را به یک طراح داخلی سپرد؟! پاسخ ما بی‌تردید بله است، مگر اینکه شما خودتان یک طراح داخلی باشید! در هر کاری، اگر انتظار موفقیت دارید و می‌خواهید نتیجه حاصله در بهترین سطح ممکن قرار بگیرد، باید از متخصص آن موضوع استفاده کنید، طراحی داخلی ویلاهای شمال نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما برای داشتن یک ویلای عالی در شمال، بهتر است از قوانین به روز و درست طراحی داخلی بهره ببرید.

طراحان داخلی با دانش خود در این زمینه شما را یاری خواهند کرد، آن‌ها فرق نحوه دکوراسیون ویلا در مازندران با یک محیط اداری و … را به خوبی می‌دانند و قوانین قدرتمند این حیطه را می‌شناسند و در ویلاهای شمال به کار خواهند گرفت.

بسیاری از افراد طراحان داخلی و طراحان دکوراسیون را یکی می‌دانند، در صورتی که تفاوت بسیاری بین این دو حوزه شغلی وجود دارد. طراحان دکوراسیون داخلی، مطابق با سلیقه و خواسته مشتری، ترکیب و چیدمان وسایل را انجام می‌دهند، ولی طراح داخلی داستانی متفاوت دارد. طراح یا معمار داخلی، فرم داخلی و تمام مسائل مربوط به داخل ساختمان را تحت نظر دارد و در کنار معمار، بر این موارد نظارت داشته و کار را جلو می‌برد. در واقع معمار داخلی، جزئی از تیم “طراحی ساختمان” است.

حال موضوع جالب توجه این است که طراح دکوراسیون نمی‌تواند یک معمار داخلی باشد، ولی معماران داخلی در صورت داشتن خلاقیت کافی و علاقه، عموما طراحان دکوراسیون داخلی بسیار خوبی نیز خواهند بود، و حتی معماران به صورت کلی بهتر است این قابلیت را داشته‌باشند.

در این مطلب، به نکاتی که یک طراح دکوراسیون داخلی از آن بهره می‎‌برد می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید اهمیت استفاده از این نکات در ویلاهای شمال را نیز دریابید.

ویلاهای شمال 4769847964789647896478

شخصیت‌شناسی و تصویر سازی در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

اولین قدم در یک طراحی داخلی مناسب، توجه به همین موضوع است. یعنی یک طراح داخلی باید شخصیت‌شناسی صحیحی انجام دهد و در زمینه علایق فرد کنجکاو باشد تا بتواند بر اساس این موارد، تصویرسازی مناسب و مخاطب‌پسندانه‌ای از کار نهایی خود داشته‌باشد.  یعنی طراحان داخلی باید هویت‌شناسان برجسته‌ای نیز باشند.

ایجاد نقطه تمرکز در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

دومین قدمی که دکوراتورها در دکوراسیون داخلی بر می‌دارند، تعیین نقطه تمرکز است. در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال نیز این مورد صادق است. نقطه تمرکز هر قسمتی که مرکز توجه باشد را در بر می‌گیرد. از یک دیوار گرفته تا شومینه و …

ورودی خانه می‌تواند یک نقطه تمرکز دیگر باشد. با طراحی صحیح این قسمت، می‌توانید توجه مخاطبین را بیشتر و بهتر به ویلاهای شمال جذب کنید.

طراحان دکوراسیون داخلی افراط نمی‌کنند!

این یکی دیگر از قوانین طلایی این طراحان است. برای مثال ممکن است شما عاشق پارچه‌های گلدار باشید! یا مثلا رنگ صورتی برای شما از همه رنگ‌ها جذاب‌تر باشد! این به این معنا نیست که باید در تمام فضاهای ویلاهای شمال از این سلیقه استفاده کنید و سرتاسر فضاها را با این رنگ یا این نوع پارچه بپوشانید! افراط در هر چیزی نتیجه عکس خواهد داد.

به جای این باید به دنبال راهکارهای صحیح ابراز ایده‌هایتان باشید.

 

ویلاهای شمال 4536851396854396854

 

طراحی دکوراسیون داخلی را از کجا شروع کنیم بهتر است ؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک پروژه مهم و چالش برانگیز است به ویژه برای کسانی که تصمیم دارند برای اولین بار منزل خود را دکور کنند و یا سبک آن را تغییر دهند. این کار مستلزم صرف هزینه زیادی است تا بتواند سالهای سال رضایت خاطر شما را جلب کند. اولین قدم برای عملی کردن این تصمیم مهم این است که کمی به کارهایی که تصمیم دارید انجام  دهید فکر کنید تا به دکوراسیون دلخواهتان برسید. حتما به اینکه چه سبکی برای شما مناسب است بیاندیشید و اینکه قصد دارید طراحی را خودتان انجام دهید و یا به دست یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای بسپارید؟ و یا چقدر هزینه صرف این تصمیم بزرگ کنید؟

گام های دکوراسیون داخلی

در اولین گام از بازسازی دکوراسیون، یک نگاه دقیق به لوازم منزلتان بیندازید از ریزترین لوازم گرفته تا مبلمان و پرده و رنگها و فرشها و … همه چیز با نگاه ریز بینانه از نظر بگذرانید و خوب بررسی کنید، حال چه چیزهایی را دوست دارید و برایتان خاطره انگیزند و چه چیزهایی را نمی پسندید! تا به راحتی بتوانید در پروژه بازسازی دوباره آنها را به کاربگیرید و یا به کلی حذف کنید. اگر صرف هزینه زیاد برایتان مهم نیست، از علاقه مندهایتان یک لیست تهیه کنید، و سپس هرچه را که دوست دارید در دکوراسیون جدیدتان داشته باشید را اولویت بندی کنید.

سری به سایتهای دکوراسیون داخلی بزنید و تصاویر فضاهای متنوع و مختلف  که به نظرتان دوست داشتنی هستند و با معیارهای شما تطبیق دارند را جمع آوری کنید. این تصاویر به شما و یا طراح منزلتان کمک میکند تا بدانید دقیقا چه میخواهید. برای انتخاب دکوراسیون مناسب حتما از اطرافیان خود که نظرشان برایتان مهم است، نظرخواهی کنید به خصوص کسانی که قرار است با شما در این خانه زندگی کنند، نظرات تکمیل کننده یکدیگر است و قطعا اینگونه تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

به کمک تصاویری که جمع کرده اید و لیستی که از قبل آماده شده، شما به راحتی میتوانید سبک مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. اجزای دکوراسیون داخلی بهتر است دسته بندی شود. اینگونه به راحتی می‌توانید، سبک مبلمان، تعداد و ترکیب رنگ آن ، مصالح مورد نیاز و طرح و الگوهای‌هایتان را بدون سردرگمی مرتب کنید. یک طراحی دکوراسیون مقرون به صرفه تنها در گرو خلاقیت و نوآوری است. کافی است یک نگاه دیگر به خانه و وسایل آن بیندازید وسایل چوبی که رنگ آنها را دوست ندارید میتواند با یک رنگ آمیزی و لکه زدایی زیبا و دلخواه شود و یا مبلمانی نوی که روکش آن را دوست ندارید مشکلش با تغییر پارچه رومبلی قابل رفع است.

معجزه عدد فرد در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید ناخودآگاه حسی بسیار عالی از دکوراتیوهایتان به شما منتقل شود، دکوراتیوهای ویلاهای شمال را به صورت فرد انتخاب کنید و قانون اعداد فرد را در رابطه با آن‌ها لحاظ کنید. زمانی که از یک شی به تعداد فرد، مثلا سه عدد، داشته‌باشید یا تعداد کل دکوراتیوهایتان یک عدد فرد باشد، دکوراسیون داخلی بهتری خواهید داشت.

نگاهی گرم به دکوراسیون داخلی

خانه یعنی محلی گرم و آغوشی دلپذیر برای اعضای خانواده، پس استفاده از رنگ‌های سرد و بی‌روح به صورت غالب در ویلاهای شمال، نتیجه نامطلوبی خواهد داشت. طراحان دکوراسیون داخلی توانمند، همواره به دنبال بهترین ایده‌ها در این راستا هستند و ترکیب‌های رنگی گرم را به صورتی صحیح به خانه شما هدیه می‌دهند.

استفاده از نورپردازی متفاوت در ویلاهای شمال

از دیگر نکات شایان توجه، استفاده از نورهای مختلف و روشنایی متفاوت و جذاب در فضای خانه‌هاست. لوستر و هالوژن در ویلاهای شمال طرفداران بیشتری دارند و حس و حال مختلفی در افراد ایجاد می‌کنند. نور کم و ملایم، فضایی رمانتیک و احساساتی برای شما ایجاد خواهد کرد و نور زیاد، با هیجان و انرژی زیادی به سراغ افراد می‌آید! تنوع در نورپردازی و استفاده از انواع نور، بهترین ایده‌ای است که می‌توانید لحاظ کنید.

البته این مورد را در نظر داشته‌باشید که نورپردازی فقط به سقف محدود نیست! بلکه شما باید لایه‌های متفاوتی از نورپردازی را در نظر گرفته و به کار ببرید. در واقع روی دیوارها و یا نورهایی به صورت استند می‌تواند جذاب باشد. بهتر است برخی از دکورهای شاخص نور شاخصی نیز داشته‌باشند.

ویلاهای شمال 76856757857865

طراحان دکوراسیون داخلی و انتخاب مبل!

استفاده نادرست از مبل و انتخاب نامناسب آن، از دیگر مواردی است که به وفور در خانه‌ها دیده می‌شود، به ویژه در خانه‌های کوچک. خرید مبل مناسب، از موارد بسیار مهم در دکوراسیون داخلی است. اگر در یکی از ویلاهای شمال با متراژی نقلی ساکن هستید، حتما مبلمان مناسب با ابعاد ویلا را انتخاب کنید، چرا که دست و پاگیر بودن مبلمان در این خانه‌ها پس از مدتی غیر قابل تحمل می‌شود. پس همیشه اول متراژ خانه را در نظر بگیرید.

استفاده جسورانه از رنگ‌ها!

اگر به رنگ خاصی علاقه‌مند هستید ولی می‌ترسید که به کار بردن آن در خانه، در نهایت به زیبایی کلی خدشه وارد کند، نگران موضوع نباشید. یک طراح دکوراسیون داخلی، به راحتی با دانش ترکیب رنگ خود، شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند و می‌تواند به صورت حرفه‌ای آن رنگ را در برخی از نقاط به کار ببرد، به صورتی که هم سلیقه شما لحاظ شده‌باشد و هم زیبایی و هارمونی مورد نیاز برآورده شود.

استفاده به جا از ترندها و مد!

همیشه مد بودن یک چیز به معنای مناسب بودن آن نیست و یا حداقل به این معنا نیست که باید در همه جا آن را به کار گرفت، اگر یک مد با خواسته‌های شما و نیاز کلی دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال، هماهنگ بود، انتخاب آن عاقلانه است، در غیر اینصورت، تقلیدی کورکورانه است که فقط هزینه اضافی بر دست شما گذاشته و از سوی دیگر، به جای بهبود اوضاع به شمای کلی خانه شما آسیب خواهد زد.

استفاده به جا از قاب و آویز در ویلاهای شمال

اینکه هر چیزی را می‌بینید به دیوار بیاویزید اصلا وجهه مناسبی ندارد و در نهایت باعث می‌شود خانه‌ای شلوغ و بی‌نظم داشته باشید که در آن هیچ چیز با دیگری هماهنگ نیست.

دکوراتورهای داخلی، با سلیقه و آگاهی، مناسب با سبک طراحی داخلی شما، در این رابطه انتخاب‌هایی صحیح انجام خواهند داد و هم در طرح، هم در تعداد و هم در ابعاد این موارد، انتخابی دقیق انجام می‌دهند و دیوار را بخشی از طراحی داخلی می‌کنند که همسان با سایر عناصر کار می‌کند. پس بی جهت دیوار ویلاهای شمال را شلوغ نکنید!

ویلاهای شمال 465458415

انتخاب صحیح کفپوش، دیوار پوش و طراحی سقف

شاید فکر کنید که کفپوش تاثیر چندانی بر دکوراسیون داخلی نخواهد گذاشت و مبلمان، دکورها و اثاثیه بیشترین اثر را دارند، ولی نه تنها کف، بلکه سقف و دیوار نیز از مهم‌ترین عناصر هستند. در حقیقت، اگر می‌خواهید در نهایت سایر موارد هم خوب به نظر برسند، اول باید این زیرسازی‌ها را درست انجام داده‌باشید.

در رابطه با کفپوش، بهتر است از کفپوش‌هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید اگر می‌خواهید خانه‌تان بزرگتر به نظر برسد و در فضاهای بزرگ بهتر است از کفپوش‌های بزرگ استفاده کنید! این یک اصل اساسی و از نکات ریز طراحی داخلی است.

درمورد سقف و دیوار نیز می‌توانید متناسب با سبک، از انواع طراحی‌های سقف و دیوارپوش که در نوشتارهای گذشته وبسایت دکتر بخشی به آن‌ها اشاره کرده‌ایم بهره ببرید.

نقش پارتیشن در ویلاهای شمال

از لوازم بسیار کاربردی و جذاب که می‌تواند وجهه‌ای کاملا متفاوت به یک طراحی داخلی ببخشد، باید به پارتیشن اشاره کنیم. پارتیشن‌ها فضاهایی مجزا و دنج ایجاد می‌کنند که شما در صورتی که به داشتن این فضاها علاقه‌مند هستید می‌توانید پارتیشن را به کار ببرید.

البته، با مبلمان صحیح نیز می‌توان جداسازی اصولی برای فضاها داشت، ولی برخی از افراد به استفاده از پارتیشن علاقه‌مند هستند.

تضاد در طراحی داخلی

تضاد یکی از اصول 6 گانه طراحی داخلی است که در ویلاهای شمال به کمک شما خواهد آمد. تضاد را می‌توان در متریال، بافت، رنگ و اندازه اجسام دید و تفاوت‌هایی جذاب با این موارد ایجاد کرد. اگر به دنبال ایجاد پویایی و پرهیز از یکنواختی هستید، ما ایجاد تضاد صحیح را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با ایجاد تضاد در فضاهای داخلی جذاب‌ترین تفاوت‌ها در ویلاهای شمال ایجاد خواهد شد.

شادی و نشاط از آثار مستقیم ایجاد صحیح این اصل است. البته نیاز نیست خیلی سخت به قضیه نگاه کنید، گاه چیدمان کتاب‌های متفاوت در قفسه کتاب یا استفاده از دکوراتیوهایی با طرح و ابعاد متفاوت خود نوعی تضاد است. همین که از شدت نورهای متفاوتی استفاده کنید، نوعی تضاد است و یا استفاده از رنگ‌های متفاوت. با اینحال تمام این موارد اصول منحصر به خود را دارند که باید لحاظ کنید که یک طراح دکوراتیو شما را در انتخاب صحیح یاری می‌کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه