اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود

19 فروردین 1402
0 دیدگاه
اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود 4877887874874841

طراحی استخر ویلا یکی از قسمت‌های برنامه ریزی برای محوطه سازی ویلا چه در محیط داخل و چه در محیط بیرون است. امروزه اکثر متقاضیان خرید ویلا در شمال به دنبال ساختمان‌ هایی هستند که دارای استخر باشد. اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود به قدری زیاد است که برخی نیز تمایل دارند ویلاهای استخرداری را خریداری کنند که استخر در داخل خانه به‌ صورت سرپوشیده ساخته شده است. آنچه مهم است این است که طراحی استخر ویلا نه تنها زیبایی محوطه ویلا را تعیین می ‌کند، بلکه ارزش ملک را نیز افزایش می ‌دهد.

استخر از قدیم تا به امروز از ویژگی های برج ها و ویلاهای لوکس و لاکچری بوده است . امروزه نسبت به سال های گذشته بر ارزش استخر افزوده شده است ، به طوری که اکثر خانه های ویلایی ، و همه برج ها دارای استخر می باشند . داشتن استخر با تجهیزات و تاسیسات کامل ارزش بالاتری نسبت به بقیه استخرهای معمولی خواهند داشت . از انواع استخر می توان استخر سرپوشیده و استخر سر رو باز اشاره کرد ، هر کدام از این مواردی که ذکر شد دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند . یکی از مزایای استخر های سر پوشیده قابلیت استفاده کردن از آن ها در تمامی فصول سال می باشد ، اگر شما از دسته افرادی هستید که شنا کردن از برنامه  و تفریحات همیشگی شماست داشتن استخر سر پوشیده را به شما پیشنهاد می کنیم .

اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود 8457846221035

استخر سرپوشیده برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی هستند که می خواهند در تمام طول سال شنا کنند. برخی نیز از استخر ویلای خود برای تفریحات تابستانی، برگزاری جشن یا مهمانی و دیگر فعالیت ها از این قبیل استفاده می کنند. اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود در چنین مواقعی خود را نشان می دهد. استخر سرپوشیده این امکان را به شما می دهد که با خیال راحت در تمامی فصول گرم و سرد سال از امکانات آن بهره مند شوید. مدت زمان کمتری برای تمیز کردن استخر سرپوشیده نیاز است. امنیتی که این نوع استخر به حریم خصوصی شما می دهد هم حائز اهمیت است. با وجود استخر سرپوشیده دیگر دغدغه فرزندان و حیوانات خانگی خود را نخواهید داشت. اما برای افرادی که فقط در فصول گرم سال از استخر استفاده می کنند، نوع روباز گزینه بهتری است. چرا که در مصرف برق صرفه جویی می شود و مواد شیمیایی و تعمیر و نگهداری آن بسیار خوب است.

خرید ویلا با استخر سرپوشیده

آب زیباترین نعمت خداوند و مایه حیات است. این مایه زندگی خاصیت درمانی نیز دارد. پزشکان برای درمان برخی بیماری های خاص که تنها درمان طبیعی آن ها قدم زدن در آب و یا استفاده از سونا و جکوزی است تجویز می کنند. شنا کردن در دریا علاوه بر خطر هجوم امواج و غرق شدن، از نظر بهداشتی هم قابل قیاس با استخر نیست. چرا که آب دریا عاری از آلودگی ها و میکروب ها و جانوران دریازی که موجب انتقال بیماری می شود نیست. اینجا اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود مشخص می شود. به همین منظور افراد شنا کردن در محیط استخر ویلای خود را به شنا در دریا ترجیح می دهند. به علاوه استخرهای روباز بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند. بنابراین یک استخر روباز در مقایسه با استخر سرپوشیده به نظافت بیشتری نیاز دارد. با وجود استخر سرپوشیده، شما یک محیط دنج و آرام برای شنا کردن دارید.

استخرهای سرپوشیده چه مزایایی دارند؟

استخرهای سرپوشیده به استخرهایی اطلاق می شود که در یک محیط بسته طراحی می شود. استخرهای سرپوشیده نسبت به استخرهای روباز مزایای خاص خود را دارند. مهمترین مزیتی که استخرهای سرپوشیده دارند استفاده از استخر در تمام طول است. عدم تماس مستقیم با جریان هوای خارج، تبخیر سطحی و در نتیجه اتلاف حرارت از سطح آن به میزان زیادی کاهش می یابد. این عامل سبب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. در استخرهای سر پوشیده، مشکلاتی از قبیل انجماد آب، کثیف شدن کف و جداره استخر به واسطه عوامل خارجی و تغییر رنگ و بوی آب به میزان چشمگیری کاهش می یابد. در این نوع از استخرها برای آنکه شناگران وضعیت مطلوبی داشته باشند و احساس آرامش و آسایش کنند، باید وضعیت داخل سالن استخر از لحاظ دما، رطوبت نسبی، کیفیت هوای داخل، روشنایی و … در وضعیت مطلوبی باشد.

اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود 4785418418145418541

خرید یک ویلای استخردار مزایای زیاد و تاثیرات مثبتی بر شرایط زندگی افراد دارد، همانطور که می دانید با ورزش کردن مرتب و علی الخصوص شنا می توان  با افزایش ضربان قلب و افزایش استقامت بدنی سلامت جسمی را بهبود ببخشد، و شما با داشتن یک ویلای استخردار در واقع به استخر خصوصی خود دسترسی دارید تا هر زمان که بخواهید شنا کرده و از آن لذت ببرید.

از دیگر مزیت های داشتن استخرهای شنا، تأمین سلامت قلب و عروق، انعطاف‌پذیری و بهبودی جسمی است چرا که شنا خود به عنوان یکی از سالم ترین و بهترین ورزش ها به حساب می آید و به خصوص برای بیماران مفصلی که باعث کاهش درد بدن آن ها می شود، ام اس و آسم داران به شدت توصیه می گردد چون با شنا کردن می توان حجم ریه را تا حدود زیادی بهبود بخشید.همچنین وجود یک استخر تفریحی برای شنا در داخل خانه، سلامت روانی و کیفیت زندگی افراد را نیز تقویت کرده و می تواند زندگی اجتماعی افراد را گسترش دهد.

استخر سرپوشیده در فضای باز

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای حیاط ویلا استخر سرپوشیده بهتر است یا روباز؟ بعضی مواقع افراد برای اینکه بتوانند از هر دو محیط باز و بسته به یک اندازه بهره ببرند، استخر ویلای خود را در فضای حیاط ولی به شکل سرپوشیده می سازند. در اینگونه موارد اصولا پنجره های بزرگ، پانل های کشویی یا قابل تحرک و یا حتی کشویی که به بیرون باز می شود اجرا می شوند. ممکن است استخر هایی دیده باشید که نصف آن داخل خانه و نصف دیگر در بیرون از ویلا طراحی شده است. به کار گیری اینگونه طرح ها هزینه پروژه شما را چند برابر خواهد کرد و از معایب آن می توان به مشکلاتی از قبیل گرم کردن استخر در زمستان اشاره کرد. از مزایا و اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود در فضای آزاد می توان به بالا بودن حفاظت به دلیل بسته بودن فضا اشاره کرد.

ساخت استخر سرپوشیده چقدر هزینه دارد؟

یک استخر سرپوشیده به اندازه یک استخر در فضای باز به همراه هزینه ‌های فضای بسته هزینه خواهد داشت. این هزینه  به حدود 300 تا 700 میلیون تومان می ‌رسد. شاید بپرسید چرا انقدر زیاد ؟ به جای ساختن یک اتاق ساده با چهار دیوار و یک در، شما به یک محیط مجهز به سیستم تهویه مطبوع و رطوبت زدا، گرمایش خوب و سرمایش برای کنترل دما و کنترل رطوبت و عایق مناسب نیاز دارید. اما این ها تنها اجزای آن نیستند. استخرهای سرپوشیده به گرمکن نیاز دارند. یک هیتر استخر به راحتی دمای آب را تضمین می‌ کند. همچنین مواد اولیه بیشتری برای عایق سازی استخر و محیط برای جلوگیری از نشتی نیاز است. دقت کنید چنانچه فضای شما از قبل وجود داشته باشد، مثلا زیر زمین شما خالی باشد و بخواهید در آن یک استخر شنا خانگی بسازید، هزینه همچنان بالاتر خواهد بود.

تصور کنید شما در حال اضافه کردن استخر خود به یک ساختار موجود ، مانند یک اتاق در خانه خود هستید. هنوز هم می خواهید مبلغ خوبی را صرف اصلاح سیستم های تهویه، روشنایی، عایق کاری و سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان کنید؟ سرمایه گذاری روی مواد مقاوم در برابر رطوبت و قالب همچنین می تواند هزینه را افزایش دهد. به عنوان مثال مقاومت در برابر رطوبت می تواند هزینه بیشتری در هر متر نسبت به محیط معمولی و خشک داشته باشد. ممکن است افرادی فضای بسته ای را در فضای باز حیاط خود برای ساخت استخر در نظر بگیرند تا هر دو محیط را همزمان با هم در اختیار داشته باشند. به طور خلاصه هزینه اصلی ساخت استخر سرپوشیده شما شامل موارد زیر است:

اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود 79643641320034

  • تهویه
  • سیستم رطوبت زدایی
  • عایق ها و مواد مقاوم در برابر رطوبت
  • نصب سیستم گرمایشی و خنک کننده درجه یک
  • خود ساختار
  • پوشش استخر
  • هیتر

دکوراسیون استخر سرپوشیده لاکچری و شیک

دکوراسیون استخرهای سرپوشیده در سرخرود با طراحی پنجره‌های بزرگ در اطراف، به منظره بیرون که بسیار زیبا است دید داشته باشد. ایده هایی بسیاری برای طراحی استخر های سرپوشیده در ویلا وجود دارد. ساخت استخر روی سطح زمین می تواند به گونه ای باشد که از ویلا به آن دید وجود داشته باشد که این ایده حالتی ایده آل دارد. اگر محدوده ای که فضای استخر در آن قرار دارد کوچک است می‌توانید به کمک پارتیشن شیشه ای محدوده آن را مشخص کنید تا فضا کمترین گرفتگی را داشته باشد. استفاده از گل و گیاه را در طراحی استخر هم فراموش نکنید. استفاده از گیاه عاملی برای حس زندگی در هر فضایی است. نورپردازی یکی دیگر از عواملی است که می ‌تواند زیبایی دکوراسیون استخر خانگی را چند برابر کند. تزیین استخر می‌تواند با ایده ها و ترفندهای متفاوتی از سادگی خارج شود.

اهمیت وجود استخر سرپوشیده در سرخرود 785748748487

نحوه نگهداری از استخر

وجود استخر سرپوشیده در ویلا نیازمند نگهداری می باشد. کنترل مناسب کیفیت بهداشتی و شیمیایی آب استخر می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های پوستی جلوگیری کند. همچنین هرگونه آسیب دیدگی قسمت های مختلف استخر به دلیل عدم کنترل و پیشگیری های لازم می تواند خسارت های بالایی را به بار آورد. توجه داشته باشید که روش درست و اصولی نگهداری از استخر، تنها به جمع کردن زباله ها و چک کردن عملکرد دستگاه ها خلاصه نمی شود. موارد مختلفی وجود دارد که رعایت آنها در نگهداری از استخر الزامی می باشد که عبارتند از: بررسی سیستم تهویه مطبوع، کنترل وضعیت مجراهای ورودی و خروجی آب، چک کردن وضعیت لوله کشی و تعمیر نشتی های احتمالی، بررسی فیلتر ها و شستشوی معکوس آن و این قبیل کنترل ها که به نگهداری اصولی و علمی استخر ویلای شما کمک می کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه