انواع ویلا باغ را چگونه تشخیص بدهیم؟

15 فروردین 1402
0 دیدگاه
انواع ویلا باغ 6974967896478965967967

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

فضایی بزرگ و سرسبز را در نظر بگیرید که شما و نزدیکانتان آزادانه و با خیال راحت بتوانید به استراحت و تفریح بپردازید. با خرید و یا اجاره یکی از انواع ویلا باغ  دیگر احتیاجی نیست که فضای سبز و دیگر منابع را با دیگران شریک باشید. هیچ چیز بهتر از این نیست که روزهایی از سال را به دور از ترافیک و آلودگی های شهری بگذرانیم. باغ ویلا ها این امکان را به شما می دهند که علاوه بر استنشاق هوای پاک بتوانید فضای سبزی از درختان و گل های مورد علاقیتان خلق کنید. شاید بتوان گفت که آرزوی هر شخصی این است که زمانی را به دور از آلودگی، و به دور از استرس در کنار خانواده و عزیزانش بگذراند. آپارتمان های کوچک و زندگی ماشینی خانواده ها و کودکان را خسته و بیمار می کنند. به همین دلیل در سال های اخیر افراد زیادی روی به خرید انواع ویلا باغ آورده اند.

باغ ویلا به سبک سنتی

طراحی باغ ویلا سنتی، یکی از سبک هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. طراحی محوطه خارجی باغ ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا به سبک سنتی، همیشه طرفداران ویژه ای داشته است. چرا که در کشور ما معماری از هنر های قدمت دار و مورد توجه تلقی می شود. حوض نمادی از سبک سنتی معماری ایران است. به دلایل شرایط اقلیمی ایران در میان حیاط هر خانه ای آن روزها حوض زیبایی وجود داشت. حوضی که طراوت و تازگی آب را به محیط خانه هدیه می داد. ساخت حوضچه به همراه آبنما در دکوراسیون داخلی ویلا مورد توجه بسیاری از صاحبان باغ ویلا قرار می گیرد. رنگ آبی حوضچه تاثیر ویژه ای در نمای داخلی ویلا دارد. گیاهان در طراحی باغ ویلا سنتی، عمدتا نمادی از باغ‌های ایرانی هستند برای مثال، درخت سرو با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، به وفور دیده می‌شود.

انواع ویلا باغ 6974967896478965967967

طراحی باغ ویلای سنتی ایرانی

چنانچه طراحی باغ ویلا سنتی انتخاب شما باشد، باید از المان هایی کمک بگیرید که نشان دهنده این نوع سبک طراحی است. برای مثال آجر یکی از معمول ترین مصالح مصرفی در ساخت و سازهای ایران است که قدمتی طولانی دارد. دیوار خانه های قدیمی ایرانی آجری بودند و در حیاط های آنها بیش از هر چیزی به چشم می آمدند. در فضاهای عمومی و فضاهای بیرون خانه در گذشته ایرانیان بر روی تخت هایی می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند. این یکی از نمادی ترین عناصر دکوراسیون سنتی است که می توان با استفاده از طرح های مختلف پشتی و فرش های ایرانی جلوه ی ویژه ای به آن بخشید. اغلب از سماور زغالی نیز در این محیط استفاده می کنند. پنجره در سبک سنتی ایرانی با شیشه های رنگی تزئین می شوند و به طور کلی این سبک یادآور باغ های ایرانی است.

انواع ویلا باغ 459689687968968

باغ ویلا به سبک مدرن

در طراحی باغ ویلای مدرن که از انواع ویلا باغ است، از اصول متفاوتی استفاده می شود. ممکن است از طرحی به طرح دیگر متفاوت باشد اما تقریبا همه آنها پیرو اصول یکسانی هستند. در اکثر طراحی هایی که در ساخت ویلاهای مدرن انجام می شود از شیوه مینیمالیستی استفاده می شود. یعنی که طرح ها ساده و زیبا و در عین حال کاربردی هستند. در اینگونه سازه ها از اشکال و طرح های ساده ای چون مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود. تا چشم ذهن دچار تشویش خاطر نگردد و حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا کند. در واقع رواج این شیوه امروزه تنها در معماری اتفاق نیفتاده است. در موارد متعددی چون طراحی های تبلیغاتی خاص برند سازی شرکت ها نیز شاهد اینگونه سبک ها هستیم. در طراحی باغ ویلای مدرن هیچ عضوی بدون استفاده باقی نمی ماند. به اصطلاح طراحی باغ ویلاهای مدرن دور ریز ندارد.

باغ ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از محبوب ترین سبک ها در بین افراد محسوب می شود . ویژگی ها و دکوراسیون خاصی که سبک کلاسیک در باغ ویلا ها را منحصر به فرد کرده بسیار زیاد است . سبک کلاسیک از دیر باز تا کنون مورد پسند همگان بوده است ، داشتن ستون های بلند و زیاد ، پنجره های بزرگ ، مجسمه های بزرگ ، آبنما ، طاق ها و تزئینات زیاد در این سبک کلاسیک بسیار قابل مشاهده می باشند .

عموما در سبک کلاسیک از رنگ های سلطنتی نظیر کرم ، شیری ، شکلاتی ، زرشکی و یا قهوه ای تیره استفاده می شود . این رنگ ها جلوه تمامی دکوراسیون داخلی و المان ها را چندین برابر می کند . نورپردازی در باغ ویلاهایی که با سبک کلاسیک طراحی شده اند نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند ، در این سبک هم از نورپردازی مصنوعی و هم از نوپردازی طبیعی استفاده می شود . از پنجره های این باغ ویلا نور به صورت مستقیم وارد فضای درونی می شود و نمای داخلی باغ ویلا را تماشایی می کند . نمای بیرونی در سبک کلاسیک طراحی کمتری را به خود اختصاص داده است چرا که از سنگ های مرمر استفاده می شود ، در حالی که در سبک مدرن این گونه نیست و از سنگ ها و المان های زیادی استفاده می شود .

باغ ویلا به سبک کلاسیک دارای جلوه های زیبایی است که برگرفته از قرون قبلی است ، داشتن آبنما در حیاط باغ ویلا نمای داخلی حیاط را بسیار تماشایی می کند . داشتن آبنمای کلاسیک با مجسمه های بزرگ در زیباسازی باغ ویلا تاثیر شگرفی خواهد داشت . باغ ویلا به سبک کلاسیک از پر فروش ترین ها علی الخصوص در مازندران محسوب می شود . مازندارن به دلیل داشتن آب وهوای معتدل و مرطوب نقطه بسیار مناسبی برای خرید باغ ویلا می باشد .

انواع ویلا باغ 869846989649674569796

سبک طراحی باغ ویلای مدرن چگونه است؟  

سبک کلاسیک در طراحی ویلا از محبوبیت زیادی دارد. این سبک علاوه بر شیک بودن، فضایی گرم و جذاب را نیز ارائه می دهد. سبک طراحی باغ ویلای کلاسیک، کاملا منظم است. و در آن از شلوغ کاری و بی نظمی خبری نیست. مبلمان تمیز، رنگ های با وقار، تقارن در طراحی، از مواردی هستند که سبک طراحی ویلای کلاسیک را همچنان محبوب و جذاب نگه داشته است. اگر شما به زندگی در باغ ویلاهای کلاسیک علاقه مند هستید و دوست ندارید از ریشه های سنتی خود دور شوید، احتمالا طراحی ویلا کلاسیک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اصول طراحی ویلا در معماری و طراحی ویلای کلاسیک، هندسه و ریاضی است. بنابراین رعایت تناسب در این سبک معماری، جایگاه ویژه‌ای دارد. در طراحی ویلای کلاسیک، باید به تناسبات صحیح، هندسه و همچنین سه اصل ایستایی، کارایی و زیبایی توجه کرد.

ویلا ییلاقی

در طراحی این نوع ویلاها از پله های بسیار کمی استفاده شده است به گونه ای که افرادی که توانایی از بالا رفتن از پله ها را ندارند میتوانند این سبک را برگزینند .با ترکیب سبک ییسلاقی و مدیترانه ای میتوان ویلا شیک و جدید ساخت .

ویلاهای ییلاقی دارای سقف با شیب بسیار کم هستند ، و میتوان با استفاده از نردبان به قسمت تراس بالایی ویلا رفت و از فضای زیبای جنگل و درختان سبز و زیبا لذت برد .

سقف شینگل در طراحی ویلا باغ کلاسیک

در طراحی انواع ویلا باغ که دارای انواع مختلف سقف شیبدار هستند، متداول ترین و محبوبترین پوششی که به عنوان پوشش سقف استفاده می‌گردد شینگل است. هماهنگی و‌ هارمونی این نوع متریال با انواع مختلف دکوراسیون ها و فضای سبز از مهمترین مزیت‌های سقف شینگل نسبت به دیگر متریال به کار رفته در سقف بناها است. طرح ها و رنگ‌ های شینگل متفاوت است. هر کدام از این طرح ها دارای مشتریان خاص خود هستند. همچنین افرادی که به جلال و شکوه و لوکس بودن ویلاهای خود توجه ویژه ای دارند معمولاً پوشش سقف شینگل سنگی را برای استفاده در بنای خود انتخاب می‌کنند. پوشش شینگل آسفالتی برای افرادی که به دنبال تنوع رنگی زیادی هستید بسیار مناسب است. افرادی که به دنبال استفاده از نمای چوبی هستند می‌توانند پوشش شینگل با طرح‌ های چوبی را انتخاب نمایند.

باغ ویلا 89746516574865746854856

طراحی ویلا باغ مدرن دوبلکس

طراحی انواع ویلا باغ مدرن دوبلکس جنبه اصلی مورد توجه مکان و آب و هوا است. زیرا ویلاها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند حریم خصوصی ارائه دهند افرادی که زندگی می کنند طراحی ویلا کلاسیک قادر به لذت بردن از کلیه امکانات مانند تراس و استخر کنند. ویلا باید به گونه ای طراحی شود که فضای راحتی و فضای آزاد را فراهم کند و از فضای باز و مناسب برخوردار باشد. فضاهای داخلی باید مطابق با سقف های بیرونی و دوجداره باشد و همچنین جذابیت بصری را فراهم می آورد. طراحی ویلا مدرن دوبلکس به خانه های مدرن ما یک فضای داخلی بدون تجملات و فضاهای کاملاً جادار و غیر رسمی را می بخشد. نمونه طراحی ویلا به دلیل اینکه بساز بفروش ها از مصالح ارزان قیمت و عدم اصول طراحی معماری ما پیشنهاد می کنیم با یک مهندس طراح ویلا شروع به کار کنید.

روند اصولی طراحی ویلا باغ

لازم است نسبت به اصول طراحی انواع ویلا باغ چه در  طراحی محوطه‌ی باغ و نمای آن و چه در طراحی فضای داخلی توجه ویژه ای داشته باشید. به طور کلی طراحی فضاهای اسکان موقت تفریحی مانند باغ ویلا باید علاوه بر کاربردی بودن،  لوکس و چشم نواز باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح ساکنان آن به بهترین نحو مهیا شود. روند طراحی و اجرای ویلا باغ عبارتند از:

  • توجه به فرم سایت و ابعاد زمین
  • توجه به جهت جغرافیایی
  • جانمایی بنا، زمین بازی، آبنما، استخر و …
  • انتخاب سبک مناسب برای طراحی ویلا با توجه به خواسته‌ی کارفرما و موقعیت سایت طراحی ویلا مدرن، کلاسیک، پست مدرن ایرانی و …)
  • طراحی مسیرهای ارتباطی مناسب بین فضاها
  • طراحی داخلی فضای ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات، کاربردهای مد نظر و سبک بنا
  • انتخاب نوع متریال مصرفی در طراحی
  • پیش بینی تأسیسات مورد نیاز

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه