اماکن تفریحی شهر سرخرود کدام اند؟

2 فروردین 1402
0 دیدگاه
اماکن تفریحی شهر سرخرود 48867486478415864841854

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

شهر سرخرود در 15 کیلومتری شرق محمود آباد واقع است. این شهر زیبا در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد. سرخرود جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیری دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب سرخرود و جاده کنار گذر ساحل و جنگل، هرساله پذیرایی گردشگران بسیاری از جای جای کشور است. ساحل سرخرود بسيار وسیع است. بر خلاف سایر شهرهای حاشیه دریای خزر كه ساحل شني از بين رفته است، سرخرود ساحل ماسه ای فراخي دارد. ساحل ماسه ای ۵ کیلومتری این شهر زیبا، چشم انداز جذابی را به وجود آورده است. تماشای فرايند توركشي و ماهيگيري در فصول ماهيگيري، در ساحل سرخرود بسیار دیدنی است. اما اماکن تفریحی شهر سرخرود تنها در سواحل آن ختم نمی شود. با ما همراه باشد تا با جاذبه های طبیعی سرخرود زیبا و اماکن تفریحی آن بیشتر آشنا شوید.

اماکن دیدنی سرخرود

  • بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید هر ساله میزبان خیل عظیم ارادتمندان می باشد. این بقعه شریف در هسته مرکزی شهر واقع شده است.
  • آب بندان سرخرود شرقی و غربی که در مسیری به طرف آمل واقع شده با طبیعت زیبای پارک جنگلی و آب بندان و پرندگان مهاجر چشم انداز منحصر به فردی را به وجود آورده است.
  • دو تپه باستانی در ضلع جنوب شهر خیابان به طرف آمل با قدمت 200 ساله واقع است. منظره این تپه ها مزارع و نقاط سرسبز و دل انگیز است.
  • پلاژهای ساحلی موجود در طول نوار ساحلی با امکانات مناسب آماده پذیرایی مسافران و گردشگران می باشند.
  • تالاب های زمستانی، دامگاه های سنتی پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر از اماکن تفریحی شهر سرخرود است. این مناطق در ضلع شرقی شهر واقع شده و مناظر دلپذیر و منحصر به فردی را به وجود آورده است.

اماکن تفریحی شهر سرخرود 574623165453

با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب سرخرود و جاده کنار گذر ساحل و جنگل ، هرساله پذیرایی گردشگران بسیاری از جای جای کشور است . ساحل سرخرود بسيار وسیع است . بر خلاف سایر شهرهای حاشیه دریای خزر كه ساحل شني از بين رفته است ، سرخرود ساحل ماسه ای فراخي دارد . ساحل ماسه ای ، 5 کیلو متری این شهر زیبا چشم انداز جذابی را به وجود آورده است . تور کشی و فرآیند ماهیگیری از دیگر تفریحاتی است که در سواحل دریای سرخرود در فصول ماهیگیری انجام می شود .  در ادامه دیگر اماکن زیبا و دیدنی این شهر رویایی را به شما معرفی خواهیم کرد ، با ما همراه باشید ؛

  • آب بندان سرخرود شرقی و غربی که در مسیری به طرف آمل واقع شده با طبیعت زیبای پارک جنگلی و پرندگان مهاجر چشم اندار منحصر به فردی را به وجود آورده است .
  • تاالاب های زمستانی ، دامگاه های سنتی ، پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر از اماکن تفریحی شهر سرخرود به حساب می آیند .
  • سد سنگی چاکسر در جوار دریا واقع است ، این سد به دریا متل است و دارای امکاناتی از جمله رستوران ، کافه  و تفریحات دریایی نظیر جت اسکی ، قایق سواری و اسب سواری است . از همین رو برای تفریح و سپری کردن خاطره های خوب با خانواده رفتن به چنین مکان هایی بهترین جا به حساب می اید .
  • از آثار دیدنی و باشکوه رامسر کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر آن است . این کاخ از بهترین نقاط دیدنی و جهانگردی توریست ها محسوب می شود . (کاخ سلطنتی) کاخ مرمر دارای مساحت ۶۰۰ متر است . در کنار این کاخ چشمه آب گرم رامسر واقع شده که مرکب از ۶ چشمه کوچک و بزرگ است .
  • از آثار دیدنی کاخ موزه میتوان شمعدانی ها و بوفه های عتیقه ، مجسمه های برنز و بزرگ ، مبلمان سلطنتی و … را نام برد . موارد نام برده شده تنها بخشی از جذابیت های مازندران محسوب می شود .
  • جنگل شیلات از مکان های تفریحی برای مسافران و گردشگران است که از قدیم تا به الان به اداره شیلاات شهرستان متعلق است ، این جنگل زیبا و تماشایی در کنار دریا و سواحل واقع شده است .

آشنایی با اماکن تفریحی سرخرود

  • پلاژهای ساحلی

پلاژهای ساحلی چاکسر، قوری و گل ‌شهر که دارای مراکز اقامتی، تفریحی، کافه و رستوران است. این پلاژها محیطی مناسب جهت استراحت و تفریحات ساحلی را به خود اختصاص داده است.

  • سد چاکسر

سد سنگی چاکسر در جوار دریا واقع است. این سد به دریا متصل است و دارای امکاناتی از جمله رستوران و کافه و تفریحات دریایی به همراه جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری است. برای سپری کردن لحظات خوش در کنار ساحل سرخرود از این امکانات بهره مند شوید.

  • جنگل شیلات

جنگلی بکر و طبیعی که در کنار دریا قرار دارد. این جنگل از قدیم متعلق به اداره شیلات این شهرستان بوده و مکان مناسب تفریح برای اهالی و مسافران می ‌باشد.

  • تور سر

مکانی ساحلی در کنار خط دریا در سرخرود که متعلق به شرکت بزرگ صید ماهی است که با قایق ‌های ماهی ‌گیری و تورهای بزرگ که توسط تراکتور حمل و مشغول صید ماهی هستند صحنه‌ای زیبا از صید را رقم می ‌زند و بارها ارزش دیدن را دارد. پیشنهاد می ‌کنیم در طول سفر خود از اماکن تفریحی شهر سرخرود دیدن فرمایید.

 

اماکن تفریحی شهر سرخرود 4169475845847158471541

 

کاخ سلطنتی رامسر

از آثار دیدنی و باشکوه رامسر کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر آن است . این کاخ از بهترین نقاط دیدنی و جهانگردی توریست ها محسوب میشود . (کاخ سلطنتی) کاخ مرمر دارای مساحت 600 متر است . در کنار این کاخ چشمه آب گرم رامسر واقع شده که مرکب از 6 چشمه کوچک و بزرگ است . از آثار دیدنی کاخ موزه میتوان شمعدانی ها و بوفه های عتیقه ، مجسمه های برنز و بزرگ ، مبلمان سلطنتی و … را نام برد .موارد نام برده شده تنها بخشی از جذابیت های مازندران محسوب میشود ، زیبایی های استان مازندران غیر قابل وصف و بسیار تماشایی هستند .

استان مازندران به دلیل داشتن مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری از بهترین استان ها برای سرمایه گذاری شما عزیزان محسوب میشود .

کاخ صفی آباد

نام گذاری کاخ صفی آباد به دلیل علاقه فراوان شاه عباس اول به فرزند خود شاه صفی بوده که نام او را برای کاخ خود انتخاب کرده است . در موازات کاخ صفی آباد چشمه آبی وجود دارد که آن را با نام ” پلنگ خیل ” میشناسند . در ایام فرمانروایی صفویه به شکل روباز و با تن پوشه های سفالی در تمام طبقات ساختمان و دیوارها جریان داشت تا برای تابستان به عنوان تهویه هوا به کار برود . به گفته بسیاری از مورخان دیوارهای درونی کاخ صفی آباد نقش و نگار و نقاشی های گوناگونی وجود داشته که امروزه هیچ اثری از آنها باقی نمانده است .

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

پیشینه تاریخی شهر سرخرود

تحقیقات و مطالعات به عمل آمده از قلاکتی و کشفیات باستانی، نشان دهنده پیشینه تاریخی سرخ رود به 4000 سال پیش و مربوط به عصر آهن می باشد. از دو منظر باید تاریخچه نام شهر سرخرود را در نظر گرفت. دیدگاه اول در نتیجه بریدن سر 4000 نفر در یک روز بوده و خون جاری شده تمام رودخانه را در بر گرفت و رودخانه به رنگ سرخ درآمد، و پس از آن این منطقه به سرخرود شهرت یافت. دیدگاه دوم این است که، نام سرخ رود برگرفته از رودخانه هراز است. هراز از دماوند سرچشمه می ‌گیرد و به علت گل ‌آلود بودن و وجود رنگ سرخ خاک مخلوط با رودخانه هراز به این نام مشهور است. سرخرود تنها شهر شمالی کشور است که دارای ساحلی باز برای عموم است. همین موضوع زیبایی خاصی به ساحل دریای سرخرود بخشیده و آن را از دیگر شهرهای ساحلی مازندران متمایز کرده است.

جاذبه های طبیعی سرخرود

یکی از جاذبه های طبیعی سرخرود در فصل زمستان مهاجرت گروه زیادی از قوهای مهاجر سیبری است. هرساله این پرندگان عاشق، در بخش مشخصی از شالیزار های پر آب سرخرود اتراق می کنند. به گونه ای که تالاب ‌های سرخرود و محمود آباد در فصل زمستان به رنگ سپید قوهای فریادکش در می آید. با وجود این پرندگان زیبا، طبیعت بکر سرخرود در فصل زمستان به مقصدی جذاب برای سفر و ثبت لحظات به یاد ماندنی تبدیل می شود. بیشتر زوج های جوان سفر به سرخرود را برای ماه عسل خود انتخاب می کنند. تماشای قوهای عاشق در کنار همسفر زندگی، تجربه ای بسیار لذت بخش است. در تمامی فصول مختلف سال می توانید منظره های ویژه ای را در سرخرود زیبا مشاهده کنید. آواز خوانی قوهای مهاجر جذابیت پاییز را در سرخرود صد چندان می کند. تالاب سرخرود با طبیعت منحر به فرد خود شیرینی سفر شما را دو چندان می کند.

بیشتر مسافران زمستانی سرخرود یعنی پرندگان مهاجر، قوها هستند. نیمکره شمالی زیستگاه این پرندگان عاشق است. این پرندگان به گونه قوهای گنگ و کوچک شبیه هستند. نوک زرد رنگی دارند. قوهای بزرگ و کوچک بسیار زیبا و تماشایی هستند. این پرندگان جذاب اغلب در قاره های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا تخم گذاری می کنند. جثه های بزرگی که در میان برخی از این پرندگان وجود دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. تالاب سرخرود مقصد مهاجرت این مهمان های زیبا در فصل پاییز و زمستان است. جمعیت دوستداران محیط زیست و حیاط وحش، هرساله با حضور در این تالاب به پرندگان مهاجر غذا می دهند. دانه هایی مانند ذرت و گندم را می توان در دستان مسافران و حافظان حیات وحش در این تالاب مشاهده کرد. پاییز فصل سفر به سرخرود و تماشای هزاران پرنده مهاجر به سرخرود است. تالاب پوشیده از قو های سفید را می توان یکی از اماکن تفریحی شهر سرخرود دانست.

اماکن تفریحی شهر سرخرود 84654153456435

 

تپه های باستانی در سرخرود

شهر توریستی سرخرود، با وجود جاذبه های طبیعی و باستانی بسیار گردشگر پذیر است. تمامی گستره ی شهر سرخرود، در منطقه جلگه ای ساحلی قرار گرفته است. بخش جنوبی آن محدود به دشت ها و اراضی شالیزاری است. رودخانه ی هراز از وسط شهر سرخرود عبور می کند و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. شمال این قطب جدید گردشگری حاشیه خزر،  به تپه های ماسه ای و اراضی بایر و قسمتی از آن به ساختمان های ویلایی لوکس و آپارتمان های ساحلی جدید متصل است. از شرق نیز به شهر فریدون کنار مرتبط و از غرب به شهر محمودآباد متصل است. جنوب سرخرود به شهرستان آمل منتهی می شود. فاصله سرخرود تا مرکز استان 100 کیلومتر است. در جنوب شهر سرخرود، دو تپه باستانی وجود دارد. این دو تپه باستانی مهر تاییدی برپیشینه و قدمت تاریخی دیرینه آن در تاریخ منطقه است.

بازار سرخرود و غذاهای محلی آن

یکی از اماکن تفریحی شهر سرخرود بازارهای سنتی است. بازارهای منحصر به فردی در شهر سرخرود همانند بسیاری از شهرهای شمالی کشور وجود دارد. در این بازارها می ‌توان همه نوع تولیدات بومی و محلی این منطقه یا مناطق اطراف را تهیه کرد. بازارهای محلی سرخرود، در طول سال به ویژه در فصول گردشگری از جمله تابستان و تعطیلات نوروزی، پذیرای انبوه گردشگران و مردم محلی است. شور و نشاطی که در بازارهای محلی و قدیمی سرخرود وجود دارد، معنای واقعی زندگی است. در این بازارهای محلی گاهی طبخ برخی از غذاهای سنتی نیز مشاهده می شود. غذاهای محلی سرخرود نیز بسیار لذیذ هستند. اکثر غذاهای محلی و سنتی سرخرود، با سایر نقاط استان مازندران مشترک می باشد. این غذاهای لذیذ معمولا توسط کدبانوهای سرخرود تهیه می‌ شوند. توصیه می کنیم هنگام سفر به شهر زیبای سرخرود، حتما از غذاهای محلی و خوشمزه آن نوش جان کنید.

 

 اماکن تفریحی شهر سرخرود 689686748979889

 

رودخانه هراز و پارک های سرخرود

رودخانه‌ ای زیبا که درست از وسط شهر سرخرود عبور می کند، از هراز سرچشمه گرفته و به دریا منتهی می ‌گردد. در اطراف رودخانه هراز، مکان ‌های ورزشی و پیاده روی برای اهالی و علاقه مندان به ورزش فراهم شده است. سرخرود نیز مانند دیگر شهرهای شمالی کشور دارای اماکن ورزشی متعددی برای جوانان و اهل ورزش در رشته و سبک‌ های متعددی است. اماکن ورزشی شهر سرخرود برای علایق و سلیقه ‌های مختلف ورزشی در نظر گرفته شده است. این اماکن ورزشی را می ‌توان به نام ‌های زیر خلاصه کرد.

  • پیست آفرود سرخ رود
  • سالن ورزشی شهدا سرخ رود
  • سالن ورزشی حجاب سرخ رود
  • زمین فوتبال چمن مصنوعی
  • سالن ورزشی وزارت دفاع
  • سالن ورزشی وزارت ارشاد
  • پیست اسکیت سرخ رود

پارک های سرخرود نیز محیطی مناسب برای تفریح کودکان و خانواده ها است. همچنین در ایام تعطیل مکانی مناسب برای اقامت شبانه و برپایی چادر مسافرتی برای مسافران است.

کلام آخر

مسافرت به سرخرود خاطرات خوش و به یاد ماندنی را برای شما به یادگار می گذارد. یکی از اماکن تفریحی شهر سرخرود پارک آب بندان است. زیبایی منحصر به فرد پارک هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. منظره چشم نواز پارک آب بندان مکان مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظات ناب است. اگر از مشغله‌ های روزمره خود خسته شده‌ اید سفر به سرخرود زیبا را در برنامه خود قرار دهید. دشت های وسیع و سرسبز سرخرود را در مسیر رسیدن به شهر زیبا می توانید مشاهده کنید. قدم زدن در ساحل آرام و گوش دادن به موسیقی با تماشای آسمان لذت سفر شما را مضاعف می کند. در این سواحل قهوه خانه های سنتی نیز برای استراحت مسافران وجود دارد. علاوه بر جاذبه های طبیعی، می توانید از گشت و گذار در شهر نیز بهره ببرید. در سرخرود رستوران ها و مراکز تفریحی تجاری بسیاری برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

 

آخرین ویرایش در تاریخ1400/07/02

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه