خرید ویلا در شهرک خانه دریا بهتر است یا خزرشهر؟

29 اسفند 1401
0 دیدگاه
خرید ویلا در شهرک خانه دریا 4786945869584698496486458

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

شهرک خانه دریا و شهرک خزرشهر از شهرک های ویلایی استان مازنداران و شهر سرخرود هستند. این دو در حاشیه دریای خزر بنا شده اند و از این رو ویلاهای ساخته شده در آنها همگی چشم انداز رو به دریا دارند. به صورت کلی در صورتی که تصمیم دارید در مازندران سرمایه گذاری نمایید بین سه گزینه خرید ویلا مستقل، خرید ویلا در شهرک ساحلی و خرید یک واحد از برج های ساحلی حق انتخاب دارید. شاید بتوان گفت به دلیل بالا قیمت خرید ویلا مستقل در بلوک اول ساحل بسیار بالا است و همچنین مشکلاتی که به همراه دارد خرید ویلا در شهرک ساحلی گزینه بهتری است. در شهر سرخ رود می تون از بین خرید ویلا در شهرک خانه دریا، خرید ویلا در خزرشهر و خرید ویلا در شهرک کناردریا یک مورد را انتخاب نمایید.

خوشبختانه قدرت انتخاب بالای باعث می شود بدون نگرانی و حذف موارد مورد علاقه بهترین ویلا را انتخاب و خریداری نمایید. در این مقاله تصمیم داریم بین ویلاهای دو شهرک خزرشهر و خانه دریا مقایسه اجمالی داشته باشیم.

موقعیت جغرافیایی خزرشهر و خانه دریا به چه صورت است؟

همانطور که می دانید سرخ رود شهری میان فریدونکنار و محمود آباد است. این شهر در 6 کیلومتری فریدونکنار و 15 کیلومتری محمودآباد بنا شده است. شهرک خزرشهر و خانه دریا نیز در نزدیکی این شهر واقع شده اند. شهرک خانه دریا در شهرستان محمود آباد در کیلومتر ۱۳جاده بابلسر قرار دارد. خزرشهر نیز 6 کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون کنار ساخته شده است. از این رو می توان گفت این شهرک ها فاصله بسیار کمی با سرخ رود دارند. از نظر فاصله از تهران می توان گفت که از تهران تا شهرک ساحلی خزرشهر  و یا خانه دریا چندان تفاوتی ندارد و بین 3 تا 4 ساعت زمان می برد تا شما به یکی از این شهرک ها برسید. از نظر جغرافیایی فاصله این دو شهرک از تهران تنها یک کیلومتر با هم تفاوت دارد و خزرشهر دورتر است. پس اگر فاصله تا تهران در اولویت شما قرار دارد باید گفت که خرید ویلا در شهرک خانه دریا گزینه بهتری به شمار می آید.

سال ساخت و وسعت شهرک خانه دریا و خزرشهر چه تفاوتی دارند؟

شهرک خانه دریا در سال 51 شروع به ساخت شد و در سال 52 کار ساخت شهرک به اتمام رسید. این یعنی کمتر از 50 سال از ساخت این شهرک می گذرد و می توان گفت شهرک خانه دریا از قدیمی ترین شهرک های ساحلی ایران به شمار می آید. این شهرک حدود 150 هکتار مساحت دارد و در آن بیش از 1400 قواره ملک و ویلا و بیش از 1000 واحد آپارتمان احداث شده است. شهرک ساحلی خزرشهر دو سال بعد از شهرک خانه دریا ساخته شده است و در سال 54 کار ساخت این شهرک به پایان رسیده است. این شهرک حدود 120 هکتار مساحت دارد و کوچکتر از شهرک خانه دریا می باشد.

البته لازم به ذکر است که شهرک خزرشهر جنوبی با 480 هکتار مساحت از بزرگترین شهرک های ساحلی ایران به شمار می آید. امروز در شهرک خزرشهر جنوبی و شمالی 1280 قواره ملک ساخته شده است که سهم خزرشهر شمالی در این تعداد بسیار کمتر است. به صورت کلی خزرشهر شمالی بسیار خلوت تر از خزرشهر جنوبی و حتی شهرک خانه دریا می باشد. با این که در میان سه شهرک یاد شده خزرشهر شمالی خلوت تر است اما قیمت ویلا در خزرشهر شمالی بسیار بالاتر از دیگر شهرک های می باشد. پس در صورت کم بودن بودجه و تمایل به خرید از شهرک خلوت تر خرید ویلا در شهرک خانه دریا را پیشنهاد می دهیم.

خرید ویلا در شهرک خانه دریا 125478956565

ویژگی ویلا های شهرک خانه دریا

در شهرک خانه دریا انواع مختلف ویلا اعم از کف خواب و ویلاهای آپارتمانی، احداث شده است. ویلاهای موجود در قواره اول شهرک، بافت قدیمی ‌تری نسبت به بقیه دارند. معماری تمام ویلاهای قدیمی و نوساز، همه از بهترین طرح‌ ها الهام گرفته شده ‌اند. مهم ‌ترین مزیت نظم و ترتیب مناسبی است که در ساخت و ساز ویلاهای شهرکی رعایت شده است.

این امر باعث شده تا مسیرهای تردد خودرو یا مسیرهای دسترسی به ساحل، زیباتر ساخته شود. خانه دریا به عنوان یکی از شهرک‌ های برند منطقه، شناخته می شود. این شهرک توریستی از هر نظر، زیبا طراحی شده است. از لحاظ امنیت نیز ویلاهای شهرک خانه دریا، در سطح بالایی قرار دارند. ویلاهای شهرک خانه دریا در تمام جهات یافت می ‌شوند. ویلاهای شمالی- جنوبی، ویلاهای شرقی – غربی، ویلاهای شمالی- شرقی و نظایر این‌ ها، همگی در قسمت‌ های مختلف شهرک خانه دریا احداث شده اند.

نکات مهمی که هنگام خرید ویلا در خزرشهر باید بدانید

در زمان خرید ویلا در خزرشهر عوامل زیادی باید بررسی شود که مهمترین آنها متراژ ساختمان، فاسله آن تا دریا، سال ساخت آن، مدرن بودن تاسیسات و امکانات داخلی آن مهمترین این عوامل هستند. این را بدانید که قیمت خرید ویلا در خزرشهر شمالی و جنوبی با هم تفاوت دارند. ویلاهای خزرشهر در متراژهای نسبتا بزرگ و در طبقه لوکس قرار دارند. جالب است بدانید که ویلاهای قدیمی این شهرک بزرگتر هستند. سبک نمای بکار رفته در ویلاهای قدیمی این شهرک مدرن و سلطنتی می باشد

خرید ویلا در شهرک خانه دریا 56456584689585635485868

متراژ ویلا در شهرک خانه دریا بیشتر است یا خزرشهر

در شهرک خزر شهر کوچکترین قواره ویلا 600 متر بوده و ویلاهایی با قواره 1400 متر نیز می توان خریداری نمود. در شهرک خانه دریا نیز قواره زمین ها بین 600 تا 1400 متر متغیر است. در هر دو شهرک قدرت انتخاب بین گزینه های 600، 750، 800 و در انتها 1400 متر مقدور است. ویلاهایی که در سال های نخست ساخت شهرک ها ساخته شده اند متراژ بیشتری داشته و اغلب در 1400 متر زمین ساخته شده اند. این ویلاها اغلب در بلوک اول دریا ساخته شده اند و چشم انداز بهتری نسبت به ساحل دریا دارند. اما تفاوت عمده ای که در این دو شهرک وجود دارد، ساخت آپارتمان در شهرک خانه دریا می باشد. این آپارتمان ها متراژ کمتری داشته و قدرت خرید را برای افراد متوسط جامعه مقدور می نماید.

حفظ امنیت در شهرک های خزرشهر و خانه دریا به چه صورت هستند؟

شهرک خانه دریا دو درب ورودی دارد که یکی از آنها برای عبور و مرور خودرو و خود مالکین اختصاص داده شده است. در گذشته نگهبانان بر عبور و مرور خودروها نظارت داشتند اما امروزه با نصب دوربین مداربسته پلاک خوان این کار با دقت بیشتری انجام می شود. به عبارتی تنها افرادی اجازه ورود دارند که پلاک آنها قبلا در سیستم ثبت شده است.  درب دوم جهت عبور و مرور مهمانان طراحی شده است. در زمان عبور کردن از این درب نیز نگهبانان با هماهنگی قبلی اجازه ورود و خروج را صادر می کنند. از محدودیت های تردد در این شهرک محدودیت عبور و مرور سه خودرو برای هر خانواده است. بیش از سه خودرو باید بیرون از شهرک پارک شوند.  در ضمن عبور و مرور میهمانان تنها به هماهنگی قبلی با مالک قابل انجام شدن است. درب دوم جهت عبور و مرور مهمانان و مستاجرین طراحی شده است.

شهرک خزر شهر شمالی دارای دو درب ورودی است که تنها عبور و مرور از یک درب مقدور است. اما شهرک خزرشهر جنوبی تنها یک درب و ورود و خروج دارد از این جهت امنیت بسیار مناسبی در شهرک ایجاد شده است. تنها افرادی اجازه رفت و آمد در شهرک را دارند که دارای کارت باشند. ای کارت به هر یک مالکین اختصاص داده می شود و اگر این کارت در اختیار شما نباشد امکان ورود و خروج وجود نخواهد داشت. نگهبانی 24 ساعته 100 نگهبان در داخل شهرک امنیت مناسبی را ایجاد می کند. ساعت کاری نگهبانان از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر، از 14 تا 10 شب و از 10 شب تا 6 صبح تغییر می کند. عبور و مرور میهمانان و مستاجرین نیز با هماهنگی قبلی نگهبان امکان پذیر است. از لحاظ امنیتی می توان گفت تفاوتی بین خرید ویلا در شهرک خانه دریا و شهرک خزرشهر احساس نمی شود.

خرید ویلا در شهرک خانه دریا 1254875621

تفاوت محوطه سازی در شهرک خزرشهر و خانه دریا

در شهرک خزرشهر سعی شده است که برای محوطه سازی از درختان گیاهان کوتاه قد استفاده شود تا تمامی ساکنین چشم انداز رو به دریا را داشته باشند و از آن لذت ببرند. در این شهرک استفاده از درختان فانتزی و زیبا بسیار به چشم می خورد و افراد و باغبانانی جهت نگهداری و مراقبت از پوشش گیاهی این شهرک استخدام شده اند. شهرک خانه دریا نیز از این موهبت بی بهره نیست و دارای محوطه بسیار زیبا و با تنوع گیاهی عالی می باشد. این دو شهرک از لحاظ زیبایی با هم قابل مقایسه نیستند چرا که هر دو در شهر بسیار زیبای سرخ رود ساخته شده اند. هیچ کارخانه و یا منبع آلوده کننده هوایی در نزدیکی آنها نیست و آب و هوای بکر و دلچسب آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

چه تفاوتی بین قیمت خرید ویلا از شهرک خانه دریا و خزرشهر وجود دارد

به واقع باید گفت شهرک خزرشهر از لحاظ قیمتی، گران قیمت تر از شهرک خانه دریا است. همین طور شهرک خزرشهر شمالی جزو گران قیمت ترین شهرک های ساحلی ایران به شمار می آید. دلیل این امر در قواره های بزرگ ویلا هایی این شهرک، خلوت بودن، لاکچری بودن ساختمان ویلاها و نزدیکی آن به دریا جستجو کرد. این در حالی است که قیمت خرید ویلا در شهرک خانه دریا و خزرشهر جنوبی به پای این شهرک نمی رسد. این شهرک ها به دلیل بزرگ بودن، تعداد بیشتر ویلا نسبتا ارزان هستند. شهرک خانه دریا دو کیلومتر ساحل را در خود جای داده است و از این رو قیمت ویلاهایی که در حاشیه دریای خزر دارد، بسیار بیشتر از دیگر ویلاها خواهد بود. قیمت آپارتمان در شهرک خانه دریا نسبت به ویلا کمتر است و هر چه متراژ ویلا کمتر باشد هزینه پرداختی برای آن کمتر خواهد بود. در صورتی که به دنبال یک ویلای لاکچری و شیک هستید ویلاهای شهرک خزرشهر شمالی برای شما مناسب است. اما در شهرک خانه دریا با قیمت مقرون به صرفه تری می تواید ویلا خریداری کنید.

ویلا در خزرشهر 56458468416541865

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه